The Butterfly Button
לוקחת מדי ללב את הקשיים של הורי

שאלה מקטגוריה:

ערב טוב,
אקדים ואודה לכם על התשובות המחכימות ועל הפיתרון הפשוט לשאלות וללבטים
אציג את עצמי, אני בת 31 נשואה ואמא ב"ה למספר ילדים.
בילדותי הורי חוו מכה כלכלית קשה שעד היום נותנת את אותותיה.
אני מציינת את זה כי אולי זה רלוונטי
הקושי שלי מתבטא בזה שאני לוקחת ללב קשיים של ההורים, בצורה שממש מעיקה עלי
קשיים כלכליים, קשיים של בריאות, וכל קושי אחר שלהם מאד כואב לי ומאד משפיע עלי
בנוסף גורם לי לרגשות אשמה אולי אני יכולה לעזור יותר וכו'
אשמח לתגובתכם בעניין
תודה רבה

תשובה:

שלום לך שואלת יקרה

השאלה שלך יקרה ונגעה ללבי.

לא פשוט לבצע תהליך של ניפרדות מההורים שלנו, הרי הם נתנו לנו את חיינו, השקיעו בנו עד אין סוף, הם יקרים לנו כל כך, אז איך לא נדאג להם ונהיה שותפים לכאבים שלהם?

אני חושבת שצריך להתחיל ברציונאל-מה נכון שיהיה, ואח"כ לחשוב איך להגיע אליו בפועל.

את בנית בית והקמת משפחה, ילדת ילדים ואת אחראית על ביתך ומשפחתך. כמות האנרגיות שיש לנו כבני אדם היא מוגבלת. אם נדאג מאד לאחרים לא ישאר לנו מספיק משאבים לעצמנו,

כמו ששמעתי פעם דימוי: כשבעל עסק עובד בעסק אחר העסק שלו נשאר זנוח,

השאלה היא אם ההורים הם עסק אחר או העסק שלך.

שאלה מאד גדולה.

נסתכל קודם בהבט התורני וההלכתי, לצטט לך את על כן יעזוב איש את אביו ואת אמו?…. בכל מקרה ברור מהפסוק הזה שהמשמעות של הקמת בית היא עזיבה מסוימת של הבית ממנו באנו והשקעה רבה בבית החדש אותו אנו מקימים.

גם בהלכות כיבוד הורים, יש נידון גדול אם אישה נשואה בכלל חיבת בכיבוד הורים, אבל לכל הדעות כאשר כיבוד ההורים סותר את רצון בעלה היא איננה חייבת בכיבוד הורים(אלא רק במורא)

קודם כל צריך להפנים בהבנה עמוקה, חייך קודמים. בעלך הילדים שלך- זה הקן המשפחתי העיקרי והכי חשוב שלך,

ההורים זה מעגל נוסף, לא המעגל המצומצם, אני הכי בעד לכבד ולהשקיע בקשר אבל לא באופן שזה משפיע על התיפקוד שלך בבית, משפיע על האישה שאת ועל האמא שאת.

אינני יודעת אם הסיבה שאת לוקחת את קשייהם ככה ללב זה בגלל משהו בך אלא בגלל שהם עושים לך "ריגשי" ומספרים הרבה על צרותיהם, בכל מקרה לעזור בדרך של "עשה טוב"

תהיה הרבה יותר משמעותית מרגשות אשמה ולקיחה ללב.

אני מציעה לך לשבת עם עצמך לחשוב מה את יכולה לתת להורים שלך, בהינתן הנתונים של חייך כרגע שכוללים את משפחתך, העבודה שלך, הכוחות שלך וכו, מה את יכולה לתת להם?

ביקור פעם בשבוע? טלפון אחת ליומים? ביקור לשבת אחת לחודשיים? חשבון נפש של מה את יכולה לעשות ולתת, אולי אפילו כדאי שתשבי עם בעלך על זה.

אחרי שהחלטת מה במסגרת היכולת שלך זה מה שתתני, וזה יפה ומכובד וטוב, וכשבאים היסורי מצפון על מה שלא נתת תזכירי לעצמך- אני עושה את מה שביכולתי

להורים שלי יש אבא גדול בשמים והוא ייתן להם כוח וכסף ובריאות ושמחה, לא הכל עלי, רק חלק קטן עלי ואת החלק הקטן שהוא שלי אני עושה בצורה מצוינת.

מקווה שדברי יועילו לך

המון הצלחה

תמר

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

כמה זה חמור חוסר כיבוד הורים עקב התעללות בילדות?
  אני בת 19 ויש לי שאלה שמטרידה אותי מאוד מבחינה רוחנית והלכתית. עברתי ילדות קשה ביותר. הורי שניהם עם התמודדויות קשות, ולכן במשך שנים ניסיתי להבין אותם,  ולדון אותה לכף זכות. בילדותי חווינו קשיים רבים בבית. גרנו לעיתים בתנאים שלא היו תקינים, היו בעיות של היגיינה ותחזוקת הבית חמורות,...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
התמודדות קשה עם אמא רעילה
אני בן יחיד לאמא חולה בדיכאון כרוני והפרעות נפשיות.אבא שלי כיום חלש אופי. מאז הילדות שלי  אמא שלי עברה אפיזודות נפשיות שבה הייתה מקללת אותי והאשימה אותי בכל המחלות שלה ,הייתה מאחלת לי דברים איומים ואז כשהייתה מאוזנת הכל היה טוב כאילו לא קרה כלום ,היא אף פעם לא הייתה...
ההורים שלי מתערבים מדי בקשר שלי עם ארוסי
  ראשית תודה רבה על הדבר המדהים הזה! התארסתי ב"ה לפני כשבועיים וחצי. אני בת בכורה, ויש לי קשר מאוד קרוב עם ההורים שלי . הם רגילים להיות מאוד מעורבים בחיים שלי ולדעת עליי כמעט הכל. מאז האירוסין אני מרגישה שהמעורבות שלהם בקשר ביני לבין החתן שלי נהייתה מאוד חזקה,...
איך אוכל לתפוס את הקב"ה כטוב אם התפיסה שלי את ההורים שלי לא טובה?
שמעתי לא פעם בשם פסיכולוגים. שהקשר שלנו עם הקב"ה במיוחד בגיל צעיר. מושפע מאד מסוג היחסים עם דמות האב הביולוגי שלנו או האב שגידל אותנולדוג. אם היה אב. מאד אוהב ורך ורחמן. אנחנו תופסים שכך גם אבינו שבשמים. ואם היה לדוג' קשה וקפדן וכעסן ומעניש. אז נראה לנו שגם הקב"ה...
קשר רעיל עם אמא
וואו מאיפה להתחיל… אמא שלי ואני בשנים האחרונות בקשר מאוד לא יציב, היא חולה בדלת פרקים ובנוסף ישנה מחלת נפש. אני התחתנתי לפני כשנתיים ויש לציין שאף פעם אמא שלי לא סבלה את אשתי, בשנה האחרונה המצב הדרדר עוד יותר שאמא שלי קיללה את אשתי וגרמה לאחים שלי ולאבא שלי...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן