The Butterfly Button
נוגדי דיכאון ושידוכים- מה נכון לספר ומתי?

שאלה מקטגוריה:

התחלתי לקחת נוגדי דיכאון לפני שנה בעיקר לדיכאון מעורב עם קצת חרדה כיום אני מרגיש במצב טוב ואני מתכנן בשלב מסויים להגמל מהתרופה.
כרגע המצב הוא שאני מתחיל שידוכים ואני מפחד שבחורות יפסלו אותי
חצי פתרון שחשבתי הוא לספר לבחורה רק בשלב מתקדם לאחר שיכירו אותי ויראו שאני בסדר
אפשרות אחרת זה להפגש עם בחורה שהיא כבייכול עם בעיות כמוני הנקודה שדווקא בגלל הנטיה שלי לדיכאון אני רוצה להתחתן עם בחורה "שייחסית" בריאה בנפשה

השאלה שלי א.איך מספרים כזה דבר לבחורה
ב.עד כמה זה ירתיע בחורה שכבר יש ביננו כימיה טובה והיא בעיניין שלי , לבטל את השידוך אחרי שאספר לה
ג. האם יש לי זכות לבקש בחורה בלי בעיות או שנועדתי לחפש רק בחורות עם דיכאונות וחרדות

נ"ב אני מגיע מקהילה יותר פתוחה ומודעת לדברים האלה ,לא יודע אם זה משנה

תשובה:

בס"ד

שלום לך שואל יקר

קראתי את מכתבך מספר פעמים והוא מאוד נגע לליבי. מכיוון שאני לא מכיר את מצבך המדויק, אתייחס עד כמה שניתן בהתאם למה שאני מבין את מצבך.

אתה מתאר שלפני כשנה חווית דיכאון עם קצת חרדה , ובעקבות התחלת ליטול נוגדי דיכאון בשנה האחרונה, כאשר המטרה שלך בהמשך היא להיגמל מתרופות אלו.

כיום אני מבין מתיאור המכתב שאתה מעוניין להתחיל לשמוע שידוכים, ואתה חושש מאוד ובצדק שבחורות יפסלו אותך בעקבות כך.

חשבת על האפשרות שבה תספר לבחורה רק בשלב מתקדם יותר, לאחר שהיא תכיר אותך ותראה שאתה בסדר ובכך יש סיכוי נמוך יותר שהיא תרצה להוריד את השידוך.

אפשרות אחרת שחשבת עליה זה להיפגש עם בחורה שמתמודדת עם קשיים, אך אתה מעדיף שלא כי מאחר ואתה מתמודד עם דיכאון אתה מעדיף מישהי שתהיה יחסית "בריאה בנפשה" כפי שכתבת.

הדילמה שאתה מתאר מאוד מובנת, הקושי והלבטים שלך סביב שני המצבים שהצגת האם לספר מראש ואז תרגיש שאתה "מתפשר" במידה מסוימת, או להמתין ולספר את רק בהמשך הפגישות.

לפני שאתייחס לשאלות שהעלית אני רוצה להעלות מספר דגשים חשובים. יתכן וחלק מהם אתה יודע ועושה אותם כבר, אך חשוב לי לאומרם.

כאיש מקצוע טיפולי (פסיכולוג בהתמחות קלינית) במידה ואתה מעוניין להפסיק ליטול את התרופות, תעשה זאת רק על ידי ליווי של רופא שייתן לך את ההנחיות וילווה אותך לאורך אותה תקופה,

אחרת אתה יכול לגרום להחמרת מצבך.

דבר נוסף איני יודע אם בתקופה שחווית את הדיכאון נעזרת גם באיש מקצוע טיפולי שעזר לך לעבד את מה שחווית, במידה ולא אני מציע לך כעת לגשת ולקבל טיפול בשיחות אצל איש מקצוע טיפולי (בעל תואר שני).

את ההחלטה האם היפגש ואז לספר או ללכת מראש, איני יכול להחליט עבורך ויתכן שצריך לשאול שאלת רב בנושא זה. (דעתי נוטה לספר מראש ולא להעלים מידע זה, מאחר ולהתחיל קשר בין בני זוג בהעלמת מידע אינו דבר שמומלץ)

לגבי שאלתך הדרך לספר לבחורה , היא בכך לתאר את הקושי שנגרם לך ושחווית באותה תקופה, ולתאר שאצל חלק מהאנשים אין צורך בעזרה חיצונית, אך אצלך היה המצב שהיית זקוק לעזרה חיצונית וכעת אתה בתקופה שמנסה להיגמל מהתרופה בליווי רופא.

תהיה כנה ככל האפשר. יתכן ויהיו בחורות שירצו לבטל גם אחרי כימייה טובה בעקבות לחצים של המשפחה ותצטרך לקחת את זה בחשבון, אך נראה לי ששום בחורה לא תאהב את הרעיון שמעלימים מידע ממנה, בדיוק כמו שלא היית רוצה שהבחורה תעלים מידע ממך.

זכותך לבקש בחורה ללא בעיות, ואני מכיר באופן אישי בחורים שהתמודדו שהתחתנו עם בחורות ללא קשיים נפשיים אך היו מאפיינים אחרים שהבחורות מתמודדות איתם,

בסופו של דבר אף אחת מאתנו לא מושלם וכל אחד מאתנו צריך להחליט מה חשוב לו יותר ומה חשוב לו פחות.

אני מאחל לך המון הצלחה בהמשך, ושתזכה להקים בית נאמן בישראל מתוך שמחה ושלימות עצמית.

יוחנן

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
רוצה אשכנזי, או חוסמת לעצמי?
התחלתי שידוכים בשעה טובה, וברוך ה' יש לי הצעות, אבא שלי ממש מחפש בשבילי ואמא שלי מדי פעם מביאה רעיון. בנתיים יצאתי עם בחור אחד שלא התאים לי. אני ספרדיה, משוכנזת בהליכותי, רוב חיי התפללתי נוסח אשכנז כי התרגלתי לכך מבית הספר, הכל בסדר על פי הספר. אחיותי התחתנו עם...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
בחור ישיבה בקשרים עם בנות- מה יהיה איתי?
לא יכול יותר, פשוט לא יכול. אני בחור ישיבה בן 21, לומד בישיבה טובה והכל. לצערי, בשנתיים האחרונות אני בקשר עם בנות – חלק יותר, חלק פחות – ואני מרגיש קרוע לגמרי. מצד אחד, אני נהנה, לא אכחיש; אני באמת נהנה מזה. אני בגיל שזה דבר מאד נצרך. מצד שני,...
חייבת לסדר את האמונה שלי לפני שאתחתן
אני  בת 25 עוד מעט. תמיד היו לי שאלות באמונה והייתי הולכת גם לשיעורים במדרשות, חיפשתי הרבה זמן מקום שיתן לי מענה מדוייק לשאלות שלי אבל לא ממש מצאתי. תמיד הרגשתי בידיעה שחייב להיות שיש ה', הרגשתי את זה שהוא שומע ומכוון אותי. אבל פתאום זה כאילו נכבה. אני לא...
טיפול עצמי על ידי כתיבה זה אפשרי?
אני בת 22.  החיים שלי נראים די רגילים וטובים. אני עובדת, מתפקדת וברוך ה' מצליחה. אבל מבפנים זה סיפור אחר לגמרי. יש לי מחסום ממש רציני בכל מה שקשור לאנשים, במיוחד בקשרים קרובים. אני פשוט לא מצליחה לסמוך על אף אחד. אני חושבת שזה קשור לזה שכשהייתי ביסודי היה לי...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן