The Butterfly Button
אני אוהבת לקרוא ובעלי מרגיש שזה על חשבונו

שאלה מקטגוריה:

אני אוהבת לקרוא ספרים , בעלי מאוד לא אוהב שאני קוראת, הוא מרגיש שזה ממש על חשבונו, אני אישה עובדת במשרה מלאה, חוזרת הביתה לילדים קטנים ובערב בעלי חוזר ואני איתו, מדברים… אוכלים…
שנכנסים לישון אני רק רוצה לפתוח ספר ולהיות לבד, לא להיות מחויבת לכלום , פשוט לקרוא עד שאני ארדם.
הוא מצדו, כועס מאוד, הוא רוצה שנתקרב שנדבר במיטה , שנתחבק אבל הוא מקבל ממני דחייה כי אני רק רוצה לקרוא בשקט ללא הפרעות.
ואז מתחיל סיוט , כל יום כל היום הנושא היחיד המדובר זה על זה שאני קוראת ולא אכפת לי ממנו ומה שהוא מרגיש וכו וכו, גם כשאנחנו יוצאים זה השיחה , סתם יושבים על הספה ומדברים, זה הנושא , לא משנה מה אני אגיד, ואז גם אם הייתי רוצה הערב לא לקרוא אלא להיות איתו פשוט כבר לא באלי, זה כ"כ מרחיק ואני אומרת לו את זה אבל זה לא עוזר הוא לא מצליח לשלוט על הפגיעה שאני בוחרת ספר על פניו , והוא הולך לישון בספה בעצבים ועוד סצנות כאלה ואז זה כבר ביצה ותרנגולת …., אנחנו במריבה אז בכל מקרה אין קרבה ואז שאין קרבה המריבה רק ממשיכה, ומנסים להתקדם הלאה אבל הכל ממש חוזר על עצמו, עד שאני לא אגמור את 600 העמודים של הספר,
חשוב לי לציין שאני לא קוראת הרבה, בד"כ אין לי מה לי מה לקרוא, אבל כשיש אחת לחצי שנה זה ממש עושה לי טוב
השאלה היא האם זה רק האגו שלי שלא נותן לי לסגור את הספר ולהיות איתו כמו שהוא רוצה או אם אסגור אני אוותר על עצמי ועל הצרכים שלי . אני רוצה לדעת מה תקין ומתבקש לוותר עליו ומה יותר מדי

תשובה:

אישה יקרה ואהובה.

קוראת אותך וליבי מתכווץ. אני שומעת את עומס החיים שאת מתארת (אישה עובדת במשרה מלאה, חוזרת הביתה לילדים קטנים ובערב מנהלת שגרה זוגית ומבקשת קצת זמן לבד לפני השינה).

אני שומעת את הכאב שעולה בציפיה של בעלך שתוותרי על קריאת הספר בשביל להיות יחד, ואת האדוות של הכאב הזה שמשליך על הזוגיות שלכם.

קודם כל אני רוצה לשלוח לך חיבוק של אחות.

את לא נמצאת כאן מולי כדי שנוכל יחד ללבן את הנושא, אבל בשורות הבאות אני אנסה לתת לך כיוונים למחשבה.

הנושא ה"רשמי" של הדיון בינכם הוא הספר. את אוהבת לקרוא, בעיקר לקראת השינה. את אוהבת לשקוע ב600 העמודים ולסיים כך את היום העמוס שלך, אבל בשביל בעלך הספר הוא סמן של "דחייה", של העדפה של הספר על פניו.

ואני רוצה לשאול אותך, אישה יקרה ואהובה:

האם הספר הוא רק "ספר", כלומר צורך טכני שאת זקוקה לו? ואז אולי אפשר לנתב את זמן הקריאה למועד אחר (למשל למצוא חלון זמן אחר שבו תוכלי לקרוא), או אולי למנן את הקריאה לפני השינה (יום כן יום לא) או למצוא איזשהו פתרון טכני אחר? או שהספר הוא למעשה איזשהו "תירוץ" להמנע ממפגש עם בעלך?

בפנייתך מאד בלט לי הפער בינכם. את מציינת שמדובר בצורך בהתאווררות, אבל הוא מפרש את הקריאה כדחייה.

בנוסף, לא הבנתי בבירור מפנייתך מה התדירות של האתגר שאת מתארת, האם אחת לחצי שנה את נשאבת לקרוא ספר בן 600 עמודים או שמדובר בתופעה שכיחה הרבה יותר?

בשביל להבין איך אפשר לגשר על הפער בינכם, כדאי להבין לעומק מה יושב מאחורי הצורך שלך בקריאה לפני השינה. תנסי לשאול את עצמך את השאלות שהעליתי קודם, מה באמת יושב מאחורי הצורך שלך בקריאה לפני השינה?

במידה ומדובר בצורך טכני שלך בהתאווררות ובקריאה, שרק בטעות מתפרש על ידי בעלך כדחייה, בואי תנסי לתווך לו את זה כפי שזה: "אני עובדת כל כך קשה, זקוקה ל'אסקפיזם' בקריאה. אני רואה שזה כל כך פוגע בך שזה צמוד לשינה, בוא ננסה יחד למצוא זמן אחר שאוכל לקרוא מבלי שזה יפגע בזוגיות שלנו". תני לו להציע לך זמן אחר, ותבדקי אם השעה שהוא מציע באמת מתאימה לך.

אבל אם הספר מהווה "בריחה" ממפגש בינכם, צריך להבין לעומק מה יושב שם, מהי הסיבה שאת נמנעת ולמעשה "מתחבאת" מאחורי הקריאה.

חתמת את פנייתך בשאלה האם זה רק האגו שלא נותן לך לסגור את הספר ולהיות איתו כמו שהוא רוצה, וכן בבקשה לדעת מה תקין ומתבקש לוותר עליו, ומה יותר מדיי.

ואני רוצה להשיב לך אישה יקרה: רק את יודעת מה יושב מאחורי הסיפור של הספר. האם זה סיפור פשוט וטכני, שאפשר, ברצון טוב למצוא לו פתרונות, או שמדובר באמת בדחייה שמתחפשת לרצון לקרוא ספר.

התשובות נמצאות אצלך, בלב, ואני מזמינה אותך לברר עם עצמך מה באמת יושב מתחת סיפור הקריאה לפני השינה.

במידה ותגלי בעצמך שלא מדובר בצורך טכני, ואת אכן מעדיפה להמנע ממפגש (והספר מהווה סיפור כיסוי) את מוזמנת לשלוח לנו שאלה נוספת, וננסה להשיב לך לפי הגילויים שתמצאי בתוכך.

אנחנו כאן, בשבילך, להקשיב ולנסות לעזור.

בידידות גדולה

רבקי

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

תגובה אחת

  1. לשואלת,
    גגלי על דפוסי התקשרות זוגיים, נשמע שלבעלך יש דפוס התקשרות חרדתי ולך נמנע,
    המריבה על הספר היא נטו הביטוי של זה.
    אם אין ספר זה יהיה בדברים אחרים.
    כדאי לכם שתיכם ללמוד איך מבינים את הפצעים אחד של השני ואיך מגשרים עליהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...
אולי עשיתי טעות כשהתארסתי איתה?
התארסתי בשעה טובה לפני פחות משבוע. מצד אחד, יש לי הרבה על מה להודות. ארוסתי היא בחורה עם לב טוב, יש בינינו תקשורת טובה, פתיחות ומטרות חיים משותפות. היא רוצה באמת להקים בית של תורה, אין פערים מהותיים בהשקפה או באופי ויש בינינו חיבור. אבל מאז האירוסין, מציפות אותי מחשבות...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן