The Butterfly Button
מרגישה בדיכאון

שאלה מקטגוריה:

הודעה שלום
אני בת 25 יש לי שני  ילדים
עברה עלי שנה לא קלה מבחינה משפחתית, לא משפחתי המצומצמת אלא היותר מורחבת
אבל הקושי הזה מתבטא בקושי יומיומי. אני אוהבת את בעלי ואת הילדים אבל מרגישה לאחרונה דיכאון קל
בוכה הרבה , כועסת על כל דבר, מתווכחת , אין לי כוח ואנרגיה ומוטיבציה לכלום, לא נהנית ולא שמחה לא בא לי לעשות דברים שפעם הייתי אוהבת לעשות. בעלי לא חושב שזה אמיתי הוא בטוח שזה יעבור עוד רגע אבל אני בכלל לא בטוחה ואני לא מוכנה לפנות לאף אחד מגורמי הרפואה. מה כן אפשר לעשות?

תשובה:

שלום לך יקרה,

ראשית, אני רוצה להתנצל על תגובה כל כך מאוחרת.

יש בי הרבה חוסר נוחות ומבוכה מהאיחור בתשובה שלי, ותחושות אלו מתעצמות בעיקר לנוכח הקושי אותו תארת, הדבר האחרון שנכון לך עכשיו, לטעמי, הוא להיות לבד.

אוכל רק לספר לך שמה שעיכב את התגובה שלי, הוא העיסוק הרב והמתמשך עם אנשים יקרים כמוך,

ובעצם זו העבודה עם בני אדם ולכל אחד מאיתנו יש את ההתמודדויות שלו.

כך שלפחות את כבר יודעת שאת לא שונה ובטח לא משונה.

מסע החיים לוקח אותנו בכל פעם למקום חדש והרבה פעמים זהו מקום מפתיע.

כל אחד מאיתנו צועד את המסע הזה והוא רווי עליות, קטעי מישור ואיך לא?- גם ירידות.

את מתארת שבמסע שלך עברה עליך שנה מורכבת ומאתגרת מבחינת המשפחה המורחבת,

למעגלים המשפחתיים שלנו יכולה להיות השפעה משמעותית על האופן בו אנו תופסים את עצמנו, את הסובב אותנו ובכלל את השקפתנו על החיים.

כך שאינני מופתעת ממצבי הרוח שאת מתארת.

את בוכה, כי ככל הנראה בשנה הזו איבדת כמה דברים: קשר עם המשפחה, או אפילו את איך שתפסת אותם ואיך שתפסו אותך עד למצבי המתח, מן הסתם אבד גם האמון באחרים ואולי גם בעצמך?

אני מאמינה שאת יודעת לציין דברים נוספים שאבדו שם, ועל האבדות האלו את ככל הנראה מתאבלת ובוכה.

המתח, חוסר הסבלנות והעצבים הרופפים כולם מתקבלים בהבנה גמורה לנוכח האירועים שעברת.

יחד עם זאת, שימי לב שהתחושות הקשות הגיעו כביכול אחרי ההתמודדות.

יתכן, שכל זמן שנדרשת לעמוד שם ולהתמודד גייסת עוד ועוד כוחות, נקרא להם לצורך העניין כוחות הישרדות.

כעת, דווקא כשהסערה הגדולה אולי נרגעה קצת,

את פנויה לבחון את עצמך, ומגלה את הנזקים אותם הותירה הסערה בנפשך.

נשמע מדברייך שנותרת מותשת.

והשאלה הגדולה שמהדהדת בראשי, היא מה עכשיו? האם את מוותרת?

האם את רואה רק את נזקי הסערה? או גם זוכרת את הדברים האחרים,

את החלקים היותר טובים שעדיין קיימים בחייך?

לפעמים אנחנו כל כך מרוכזים במשהו, עד כי הוא תופס את כל המרחב הריגשי והתפיסתי שלנו

ונדמה לנו שבכך מתחיל וגם מסתיים לו העולם.

אז בואי רגע נסתכל על הדברים הנוספים בחייך,

אני בטוחה שיש הרבה, רק מונה את אלו שעולות בשורות שכתבת.

את נשואה, אז המשמעות היא שיש לך בן זוג, שותף שאת אוהבת.

את אם לשני ילדים והילדים, יקרה, נותנים לנו המון והם גם צריכים אותך,

את בת 25 כך שכל החיים עוד לפנייך.

את כותבת שבעלך בטוח שזה יעבור ואת מטילה בכך ספק.

אז אשאל שוב יקרה, האם את מוותרת?

האם לא די במה שעברת? האם מעכשיו תתני לכל אותן חוויות להכתיב את המשך החיים שלך?

את עתיד הזוגיות שלך?

את הבית והאמא שתהי לילדיך?

אני רוצה לקוות שאת עונה לשאלות שלי ב"לא" מזדעק.

אך יכולה להבין שאולי בכדי לממש את ה"לא" הזה,

ובכדי לבחון את התמונה מחדש, לאסוף את השברים ולהמשיך לחלקים הטובים יותר של החיים

את צריכה קצת עזרה.

אם הבנתי נכון, את נרתעת מפניה ל"גורמי רפואה", רק אציין כאן את האפשרויות השונות ואת כבר תבחרי מה שטוב בשבילך:

יש עו"ס בקופ"ח איתה תוכלי לקבוע פגישה,

יש גם אנשי טיפול שמקבלים מטעם קופ"ח בקליניקות עצמאיות שלהם

והאופציה האחרונה היא לפנות לאשת טיפול במגזר הפרטי, אם את צריכה עזרה באיתור אחת כזו אשמח לנסות לעזור.

בכל אחת מהאשפרויות שציינתי, סודיות מלאה מובטחת לך.

אני רוצה לקוות שהשבתי לשאלתך, ובכל מקרה את תמיד מוזמנת לפנות.

מאחלת לך שתמצאי בקרוב את החיים שבך ואת הטוב שבחיים,

רויטל

[email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן