The Butterfly Button
יש לי חרדה חברתית?

שאלה מקטגוריה:

שלום ,

אני בת 27 רווקה ,בשידוכים מלא כל הזמן .
לאחרונה גיליתי שאני לא ממש אוהבת להיות בחברה
במיוחד בעידן הקורונה לא מתגעגעת לאף אחד ולא מעונינת להיפגש עם אפחד .
מעדיפה כל היום להיות סגורה בחדרי בלי לצאת בכלל .
חברות שלי לא מבינות מה קורה לי למה אני מסתגרת מתחמקת מהם ולא רוצה לשתף במה שאני חווה ,הם מנסות לדובב אותי ,"להעניש" וכל מה שאפשר ,לאחרונה נדבקה אלי חברה היא פשוט לא מוותרת לי סוחטת ממני דברים שכל חברה בשמחה משטפת כמו טלפון ,פרטי משפחה או סתם יציאות לבלוי ,לפעמים אני נכנעת קצת כי כבר לא נעים לי סרב לה ולסנן אותה.
חשוב לציין שאין לי פחד מקהל אני ידועה ככזאת שתעלה על במה ותדבר חופשי בקהל גדול .וגם החברות נהנות מאוד מחברתי ,ומבקשות מאווד את השתתפותי וכשזה קורה אני זורמת איתם ומתנהלת כרגיל .
אך תמיד אני מעדיפה להיות לבד יותר ולא עם החברה …
לאחרונה התחיל לעלות לי שאלות שאולי זה בעצם המוקש שלי בשידוכים ,ואיך אפשר להתחבר בכלל לבחור כשאני מעדיפה להישאר בלעדיו ורק מחכה שנפרד?

אשמח לתשובתכם המחכימה !
תודה רבה !!

תשובה:

שלום לך בחורה יקרה.

קראתי את מכתבך שמעתי את הצער והבהלה שתוקפת אותך כשאת מנתחת את מצבך.

שולחת לך חיבוק חם ומבין.

זה לא קל להיות בחורה רווקה בגילך בציבור החרדי, זו התמודדות רצינית שמכסה את כל שעות היום, נכנסת לכל פוזה אפשרית וחודרת לכל סיטואציה בחיים כמעט..

רווקות היא סטאטוס שמחייב הרבה כוחות נפש להתמודדות יומיומית.

כשאני אומרת את המשפטים האחרונים אין בליבי רחמים עליך אלא הערכה, את מתמודדת. זה אתגר.

זו מציאות עדינה ומורכבת שחשוב מאד שתתני עליה את הדעת.

חשבת פעם מה דורשת ממך הפוזה הזו של להיות מלא זמן בשידוכים? כמה אנרגיה את משקיעה במרוץ החיים בשביל לשדר שהכל מעולה ואת ממש מרגישה טוב?

כמה פעמים את מסתרקת מתאפרת ומתאימה עקבים בשביל להראות מושלם?

זה מעייף.

מאד מאד מאד.

חשבת על זה? נתת לזה מקום בליבך? יש לך אזן קשבת שמוכנה פשוט להקשיב לתיסכול, לשפוט לעודד לדחוף, בלי לייעץ, פשוט להקשיב. (מסתבר שממש לא פשוט…)

הקורונה חייבה אותנו לבלום.

לא היו חריגות.

כולנו נעצרנו.

והעצירה הזו העצימה בתוכך את הכמיהה לשקט, לרוגע נפשי למקום שבו את לא חייבת להיות מישהו שמצפים ממנו להיות משהו מסוים. היא נתנה לך הפוגה מחיי העקבים והתסרוקות. היא אפשרה לך להיות עם עצמך ואולי גם להרגיש .

זו מתנה נהדרת.

לפעמים גם מבהילה.

כי זה כ"כ חדש, אנחנו לא רגילים לעצור, להתכנס, לשבת עם עצמנו שעות ארוכות בלי מחויבות ולהקשיב לתחושות הבטן ולרגשות הלב.

וללב יש מחסן של סיפורים לספר לנו, יכול להיות שהוא מבקש ממך להפסיק קצת עם פוזה מסוימת, יתכן שהוא מבקש ממך למצוא סוג אחר של חברות שמקשיבות יותר ונותנות יותר מקום לאמת הפנימית, יכול להיות שהוא פשוט רוצה רק אתנחתא ומקום לבכות על הבדידות והקשיים.

ואולי סתם הוא מבקש הפוגה מכל ההצגות שהוא נדרש להציג?

את התשובה למה שליבך חפץ רק את תוכלי לענות לעצמך, בהתבוננות קשובה אליו, בהבנה , בלי שיפוטיות, בכבוד למה שאת מרגישה.

ובלי בהלה. אם הוא מבקש עוד קצת שקט תכבדי אותו, תכבדי את הצורך של עצמך.

ובנוגע לשידוכים, לא ציינת האם תמיד את מרגישה שאת רק רוצה לברוח מהבחור או שזו תחושה שהתחילה כעת?

אם זו תחושה שמלווה אותך מאז ומתמיד , הייתי ממליצה לך לפנות לדמות מקצועית כדי למצוא את הסיבה לתחושת החנק שאת מתארת.

אם זה רק זמני, אולי תקחי קצת הפוגה של חודשיים משידוכים ובינתיים תרפי, תבדקי את עצמך מבפנים מה עושה לך טוב ומה גורם לך לתחושה של חנק.

יש לי עוד שאלות שהייתי רוצה לשאול אותך, האם בבית את מתפקדת? האם את עדיין שומרת על מקום העבודה? האם יש לך תחומי עניין אחרים שאת מוצאת בהם טעם?

אם התשובות הן שליליות ואת חווה חוסר טעם ועניין בחיים בכלל, כדאי שתפני לדמות מקצועית שתשלול דיכאון.

אם התשובות הן חיוביות ואת מוצאת טעם ועניין במסגרות אחרות, קבלי את עצמך ,הגדירי וכבדי את מה שטוב עבורך.

אנחנו מורגלים מגיל צעיר לעשות התאמות בין מה שאנו אוהבים לבין מה שהחברה מצפה מאיתנו, ההתאמות הללו הן כמו מסכות, יפה מבחוץ מציק מבפנים. יכול להיות שבגילך את מואסת במסכה הזו של הבת החברותית שחיי חברה מעסיקים אותה ומחפשת למצוא את מה שאת באמת אוהבת ומתענינת, וזה מקסים, כ"כ מקסים לבוא לשידוכים כשאת יודעת טוב יותר על עצמך ומביאה יותר מדויק את עצמך. זה עוזר לך לדיק גם מה את מחפשת בבן הזוג ומה במיוחד ובהדגשה את תחפשי בבן הזוג שיכבד אותך כפי שאת ובלי צורך בהצגות שקשה לשאת אותן בחיים.

מקווה שהועלתי לך,

ומאחלת לך הצלחה ביציאה מהקורונה וחזרה לשגרה מותאמת ומיטיבה עבורך.

בשורות טובות.

אסתי

[email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
רוצה אשכנזי, או חוסמת לעצמי?
התחלתי שידוכים בשעה טובה, וברוך ה' יש לי הצעות, אבא שלי ממש מחפש בשבילי ואמא שלי מדי פעם מביאה רעיון. בנתיים יצאתי עם בחור אחד שלא התאים לי. אני ספרדיה, משוכנזת בהליכותי, רוב חיי התפללתי נוסח אשכנז כי התרגלתי לכך מבית הספר, הכל בסדר על פי הספר. אחיותי התחתנו עם...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
בחור ישיבה בקשרים עם בנות- מה יהיה איתי?
לא יכול יותר, פשוט לא יכול. אני בחור ישיבה בן 21, לומד בישיבה טובה והכל. לצערי, בשנתיים האחרונות אני בקשר עם בנות – חלק יותר, חלק פחות – ואני מרגיש קרוע לגמרי. מצד אחד, אני נהנה, לא אכחיש; אני באמת נהנה מזה. אני בגיל שזה דבר מאד נצרך. מצד שני,...
איפה טעיתי? למה בורחים ממני?
גדלתי בבית חסידי מודרני. נכנסתי לישיבה קטנה ודי מהר נחשפתי דרך חברים רעים למושגים של העולם החילוני. באותה תקופה הייתי אחד שגם בחורים משיעורים גבוהים רצו בחברתו. ואז קרה מפנה קיצוני בחיי, גיליתי את חסידות ברסלב שנתנה לי חיזוק להתקרב להשם. במשך שנתיים רצופות לא דיברתי עם אף אחד, רק...
חייבת לסדר את האמונה שלי לפני שאתחתן
אני  בת 25 עוד מעט. תמיד היו לי שאלות באמונה והייתי הולכת גם לשיעורים במדרשות, חיפשתי הרבה זמן מקום שיתן לי מענה מדוייק לשאלות שלי אבל לא ממש מצאתי. תמיד הרגשתי בידיעה שחייב להיות שיש ה', הרגשתי את זה שהוא שומע ומכוון אותי. אבל פתאום זה כאילו נכבה. אני לא...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן