The Butterfly Button
ההורים שלי כועסים על בעלי

שאלה מקטגוריה:

אני אישה צעירה נשואה שנתיים ואמא לתינוקת בת חודש.
בגדול טוב לנו יחד לי ולבעלי ואנחנו שמחים אחד בשני
הבעיה היא סביב ההורים
ההורים שלי נעלבים הרבה מבעלי
בעלי לא מאד רגיש בכללי גם כלפי זה יוצר לפעמים אבל אני למדתי לחיות איתו טוב אבל ההורים שלי לא ממש מעריכים אותו
ואיכשהוא ששניהם בסביבה יש אי הבנות ותאקלים…אני מנסה לתווך ולעזור ולהסביר אותו ואותם אבל זה לא ממש עוזר.
ששבוע שעבר זה החריף, והם אפילו ביקשו שאבוא בלעדיו כי הם לא אוהבים את סגנון הדיבור שלו ופגועים ממנו
אני אובדת עצות
מאד מעריכה ואוהבת את הורי וגם את בעלי. וקרועה ביניהם. מה אני אמורה לעשות?.

תשובה:

אישה יקרה,

מתפעלת ממש מההבנה שלך את הסיטואציה המורכבת.

מהיכולת שלך להפריד בין הזוגיות שלך עם בעלך לבין ההורים שלך והדרך שבה את מווסתת את התגובות שלך והתחושות.

אכן, הפער ביניכם, בגישה לסביבה, שונה מאד- במהות.

שונה בחינוך הבסיסי שקיבלתם, כל אחד בבית הוריו.

את, כשלעצמך, מסתדרת עם הפער הזה. רואה בו חלקים אחרים שטוב לך איתם.

אבל הפער הזה הגיע לכדי התנגדות חזיתית מול ההורים שלך.

ואת באמת רוצה לכבד. מבקשת להמעיט בפגיעה בהם. רוצה את בית ילדותך , וקשר חם. והורים ששמחים בנוכחותך. בנוכחותו.

ועכשיו, מול המציאות הזאת נוצר מן אילוץ שמביא אותך לתהות האם עלי לבחור צד בצורה חד משמעית? האם אני צריכה להחליט מי עדיף על מי? ההורים שלי? הזוגיות שלי?

לדעתי, בתוך תוכך עשית כבר את הבחירה כי מן הרוח הנושבת בדברייך נראה שהעמדת את הזוגיות שלך בראש סדר העדיפויות.

אך עדיין את כואבת מאד את הקריעה הזאת.

את המחיר שאת משלמת על הבחירה שלך. מחיר יקר של ניכור וריחוק.

על פניו, נראה שעשית כל מה שאפשר כדי לתווך, להסביר, לגשר.

להשלים, להשתדל, להקטין.

ואולי דווקא זה מעורר אותי לחשוב מה יקרה אם תפסיקי.

מה יקרה אם רגע תעצרי מלקחת על עצמך את תפקיד המסבירנית שלו? הדוברת שלהם?

אולי השדר שהם מקבלים ממך שהם יכולים להביע את מורת רוחם ואת תמשיכי להסביר אותו. להתנצל במקומו, במין מעגל שלא נגמר.

במשחק הזה- נראה שהכדור כל הזמן במגרש שלך… (גם כשאת אחרי לידה, לא יציבה הורמונלית ותשושה פיזית….)

אולי זה הזמן להעביר את הכדור למגרש שלהם.

כאן המקום לבוא אליהם בשיחה ישירה ומכבדת (!) ולומר:

*** יודעת שיש הרבה תקלים ואי נעימויות סביב ההתנהגויות של בעלי.

חוסר הטקט שלו , הישירות שלו. וזה לא נעים. בכלל. גם לי.

הלוואי וזה היה אחרת.

אבל זה בעלי!!!

וטוב לי איתו!!!

ככה.

איך שהוא.

(והוא ישתנה. בעז"ה. רק קצת יגדל…. כי שניכם עדיין כל כך צעירים!!!)

אני לא הולכת לחנך אותו.

להעיר לו.

"לתקן" אותו.

המחיר של זה יהיה כרוך בערעור שלום הבית שלי בצורה בלתי הפיכה!!! לשנים קדימה!!!

אתם יכולים לבחור:

להתנכר, להתרחק. אם זה קשה לכם מידי.

אני אוכל להבין אם תרצו לצמצם את תדירות המפגשים ואת אורכם.

זה יכאב לי מאד.

מאד.

התחתנתי, יש לי ילדה והעולם שלי הוא אחד. הבית שלי.

לכן אמירות כל שהן, בפניי, על טיבו של בעלי או הערות לא יקדמו אותי ואותו לשום מקום.

אני מצידי אמשיך לכבד אתכם כפי שחונכתי, כל עוד זה לא קשור אליו .

מצידכם, אבקש שלא תהפכו אותי לגשר בין העולמות. ***

שיחה כזאת חשובה כי היא תגדיר מחדש את הגבולות.

ולפני הכל, היא תשמור עלייך יותר שלמה. פחות קרועה.

יותר פנויה רגשית ופחות פגועה.

כך תעבירי אליהם את האחריות על טיב היחסים כמשהו שהוא שלהם.

שלא קשור אלייך.

ועוד מילה:

לפני השיחה ,נסי להיכנס לנעליים שלהם. ממקום רך ופחות שיפוטי:

מה קורה להורים כאשר חתן זר נכנס הביתה ומשנה את אופן השיח בבית, את הנימה. ברמה כזאת שדורכת את שלוותם. איך זה בשבילם לדמיין את ה"קטסטרופה" של נכדים הלא מחונכים פרי עמלו, מדברים אליהם? האם הם חרדים לשלומך? האם הם תוהים אם טוב לך?

אולי תגלי שלא רק כבודם הוא שזועק אלא מקום הורי חרד ואשם. (במחשבה שלהם: הם הרי עודדו את השידוך הזה… איך הם לא שמו לב?!)

מניחה שמן השיח יעלה רצון להתמקד בפתרונות טכניים כמו כללי עשה/לא תעשה בסיסיים.

לא יותר משלוש. (!)

מצידם ומצידו.

לדוגמא: לא להעיר לילדים בבית, לומר ווארט קצר בשולחן.

אך אלו יהיו פתרונות קוסמטיים שרק יחריפו את הדריכות הקיימת ממילא. לראות מי יפסיד ראשון….

אל תתפתי להיכנס לנישה הזאת.

מחזקת את ידייך. מתפללת בשבילך שדברים ישתנו. אט אט.

ומאחלת לך הצלחה רבה!!!

שפרה י.

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן