The Butterfly Button
בעלי לא מדבר איתי

שאלה מקטגוריה:

שלום, אני נשואה חצי שנה לאיש מקסים שאני מאוד אוהבת ומעריכה. לפני החתונה היו לנו שיחות נפש שנמשכו גם כמה שעות. עכשיו, אחרי החתונה, בעלי משום מה, לא מנהל איתי שיחות עמוקות, הוא מדבר רק על מה שצריך כמו מה לקנות, מה יש לאכול וכדומה. כשאני פונה אליו ושואלת אותו שאלות פתוחות בנושאים שונים כדי לפתח שיחה, הוא עונה ב"כן", "לא" או "לא יודע", והשיחה לא מתקדמת לשום מקום. כשאני מנסה שהוא ייזום נושא, ומבקשת ממנו לספר לי על משהו שמעניין אותו, התשובות הן בערך אותו הדבר. זה מאוד כואב לי, ואני ממש מתקשה לעבור על זה לסדר היום.. דיברתי איתו כמה פעמים על הנושא, ובכל פעם הוא נתן לי להרגיש שזה לא נכון, ושאני מדמיינת ושהוא כן מדבר איתי, ובכלל לא הבין מה אני רוצה. בפעם האחרונה שדיברנו על זה, הוא אמר שאיתי הוא לא מוצא דרך לדבר, ושיש לי דרך מסויימת לנהל שיחות והוא לא מתחבר, עוד דבר שהוא אמר זה שעם חברים שלו הוא יכול לדבר שעות על כל נושא שבעולם. מאוד נעלבתי מהתשובה, ובכל פעם שאני נזכרת בזה, העיניים שלי מתמלאות בדמעות. אני לא מבינה איפה הדברים הלכו לאיבוד, ומה קרה שהוא לא יכול לדבר איתי.. זה גורם לי להרגיש לבד, גם כשהוא בבית (וזה לא כזה הרבה זמן). אני  בתחילת הריון, וצריכה ללדת עוד כ-7 חודשים, ואני ממש חוששת מהתקופה של חופשת הלידה, שם אני יודעת שהרבה מרגישות לבד. אני צריכה את התמיכה שלו ואת השיחות איתו, אבל לא יודעת איך לגרום לזה לקרות.
אני אציין שוב שאני מאוד אוהבת אותו, ומעריכה אותו, ובגלל זה כל כך כואב לי.

תשובה:

אשה יקרה,

אשת חיל

ועוד מעט ממש- אם בישראל,

 

את מתארת מציאות מרגשת של חיפוש קשר בר קיימא עם חצי נשמתך. אני בוחרת להתחיל דווקא מאחד המשפטים שכתבת בסוף הפניה: "אני לא מבינה איפה הדברים הלכו לאיבוד"

האמת היא שבטבע, דברים לא הולכים לאיבוד,

אלא הם נמצאים במצב צבירה שונה.

באמונה הזו, שהכל קיים, אפשר לתמרן ולאפשר לקרח להפשיר, ולאדים לטפטף מים חיים.

בואי ננסה לבדוק את התהליך שקרה ביניכם:

את מתארת שאהבתך והערכתך- היו וקיימים גם היום, מאד.

בואי ניקח רק רגע אחד, לחגוג את התחושה שזכית לה. על אף הפרדוקס, פני לך מקום להנות ממה שהכאב אומר: אני אוהבת! אני רוצה קשר עם האדם שזכיתי להנשא לו!

לעומת זאת, השיח הארוך והעמוק שזרמה בעת הפגישות- היא זו ששינתה כיוון.

אמנם חסרים לי נתונים נוספים, בעיקר מצידו של בעלך. אין לי מושג מה הוא מרגיש, ולכן אוכל רק לנחש בחכמה.

לפני הרעיונות המעשיים, חשוב להבחין שבקשרים רבים ישנו הבדל מובהק בין תקופת הפגישות והאירוסין, לשלב הנישואין.

בשלב שלפני המחויבות של הנישואין, הרגש באופן טבעי הוא של חיפוש, ולכן בדרך כלל הגוף מצטרף בתחושת "פרפרים בבטן" וריגוש בכל מפגש מחדש. בשלב זה הגבר וגם האשה משקיעים את כל מרצם והוויתם במציאת חן.

השלב המשמעותי יותר הוא זה שדורש את העבודה המתמדת. הנישואין הם מחויבות ובאופן טבעי, במוקדם או במאוחר, מגיע הצורך בעבודה. "מצווה ועושה"- הרי זה במאמץ גדול יותר.

מכל מה שתארת בשאלתך,  ניכר שיש לך יתרון עצום: את מוכנה להפשיל שרוולים ולעבוד. תארת את נסיונותייך בכל מני דרכים וכיוונים ומזוויות שונות לחזור למה שהיה.

אני מציעה לך לקחת איתך את מטען הרצון, ויחד עם זאת לשנות מעט את התפיסה:

שימי לב, שככל שאת מבקשת ממנו את השיח העמוק, כך הוא הולך ומתרחק. בתחילה הוא אמר שאת מדמיינת והוא מדבר איתך, ואחר כך הוא הסביר שאת מבקשת משהו שהוא לא יכול לתת לך.

התאור הזה מוכר. גבר רוצה לחוש שהוא נותן לאשתו ומעניק לה את צרכיה, בחומר וברוח. כשהוא מרגיש

אני יודעת שאפשר לתלות את התהליך בכך שהוא החל להתרחק, ורק אז את ביקשת.

יתכן וזו האמת האוביקטיבית, אך הנושא כעת הוא מה בכוחך לעשות כדי לשנות את המצב.

המפתח הוא לתת לו תחושה שהוא מוצלח וטוב בעינייך.

 

נקודה חשובה נוספת היא היותך בלתי תלויה.

לכל אדם יש את עולמו הפנימי והקשר הישיר שלו ושלה עם בורא עולם. נכון שאת תלויה בו, והוא צינור השפע שלך מהקב"ה. אך יחד עם זאת, יש לך עולם פנימי עשיר. יתכן והתלות הנואשת בשיחות הללו, גורמת לתחושת כבדות ועול מיותר. העמדה הבריאה היא שאת זקוקה לו, אך אינך חוששת מגלים במצבי הרוח שלך ושלו. ישנה יציבות שלך כאדם שלם, שלמרות התנודות יש בתוכך עוגן. גם אם קשה, מטלטל או בודד לך- אינך נשברת לרסיסים.

 

כעת אציע כמה דרכים מעשיות להבערת אש התשוקה ביניכם. הקשיבי לאינטואיציה שלך, ונסי לשלב את הרעיונות האלה באופן שיהיה זורם ונח:

  1. פעילות מהנה / משחק שחביב על שתיכם – לזמן של "ביחד" שהוא חיובי וקליל.
  2. בקשי ממנו עצה, ושאלי לדעתו – עמדה זו מרוממת ומחמיאה.
  3. תני לו לדבר והקשיבי בריכוז עד הסוף, גם אם מדובר בענינים טכניים – אדם מוקשב נוטה לשתף יותר.
  4. השאירי פתק מתוק בארנק או בכיס שלו – להרבות חיבה שאינה מחייבת מענה או צלילה לעומק.
  5. אל תשווי אותו למה שהיה, או לאחרים. הביעי הכרה בטוב שקיים.- בעמדה זו יש פונטנציאל גם בשבילך להנות מההווה מבלי לחוש החמצה, והשלווה הזו תזמן נינוחות של שתיכם, ופתיחות לקבל את מה שיש.
  6. שתפי אותו מבלי ציפיה שיחזיר. – אם הוא מרגיש "חייב" זה עלול לחסום אותו מלשתף מלכתכילה. השיתוף שלך הוא על מנת לשתף בלבד, ללא לחץ שעליו לפתח את השיחה. אני מתארת לעצמי שממקום כזה הוא יהיה יותר פנוי להקשיב ולשתף בעצמו.
  7. כשהוא נוהג באופן שאת אוהבת, עודדי אותו על כך. שימי לב לעודד בצורה הולמת, לא מוגזמת. לכל אחד יש את "שפת העידוד" שלו. האם מה שגורם לו לספוג את המשוב הוא מחמאה? פתק? מחווה? אמירה קטנה? הסבר ארוך? – את תלמדי אותו עם הזמן ותדעי מהי השפה שממלאת אותו בחמימות של הערכה.

 

אני משאירה כאן מקום בשבילך לחשוב ביצירתיות וביחודיות של הקשר ביניכם-

מה עוד מתאים לכם? כיצד תוכלי להתמקד על החיובי, על מה שיש, מבלי להשוות לעבר או לדאוג לעתיד?

ומדברי- אנא, קחי מדברי רק מה שמתישב על ליבך ומתאים לקשר הייחודי שלכם.

 

אני מאחלת לך לידה קלה, בעיתה ובזמנה, בבריאות ובכוחות-

גם במובן הפשוט, בעזרת השם,

וגם במובן של לידת הקשר שלכם בכל שלב מחדש: בשמחה, מתוך ידיעה שכל מצב הינו מדויק ומתוזמן,

מתוך כוחות נפש ואהבה.

 

בהצלחה ובשורות טובות!

שפרה

[email protected]

 

 

 

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

3 תגובות

  1. שלום לך

    אני אציע לך את נקודת המבט הגברית, ז.א. איך דברים חווים את המפגש, מה גורם להם להתכבות להמנע ממפגש ומאינטימיות רגשית.

    כתבת: "משום מה, לא מנהל איתי שיחות עמוקות". הדגש של על איתי. ייתכן שהערכת העצמי שלך נמוכה, ואת זקוקה לאישורים חיצונים כדי להרגיש בעלת ערך. נקודה זאת בעייתית בתוך זוגיות, תחזוקת הערך העצמי מתישה את בן הזוג, ואם כל הוא חווה "שיש לך (לי במקור) דרך מסויימת לנהל שיחות והוא לא מתחבר" יכול להיות שהאני שלו לא מוערך על ידך, הוא מרגיש תסכול ולכן גם לא מצליח לבוא לידי ביטוי בתוך שיחה איתך.

    מטבע הדברים שיחה היא מצב טבעי, וכשהיא מאולצת וצריכה להיות בדרך ובשביל מסויים שידוע לך, לבסוף זה מייאש את המטפס והרוצה לעלות בהר, והוא יעדיף את השיח סביב הצריך והקונקרטי, תוך שהשיח הרגשי ינבול אט אט.

    המקום היחידי שאת יכולה להשפיע עליו ולשנות אותו, זה את עצמך. כבר אמר איינשטין: "אי שפיות זה לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות", זה לא הגיוני שהמצב ישתנה אם את משתמשת עם אותה עמדת מוצא והתנהגות.

    אם את רוצה שבן הזוג יכבד אותך, תכבדי את עצמך. את שווה ובעלת ערך, יש בך נשמה קדושה ויקרה שאינה זקוקה לאישורים מאף אחד. את אהובה ורצויה לפני המקום ב"ה. זאת עמדת המוצא. תכבדי את עצמך. את שווה ולא נואשת. חזקה ולא אומללה. יש לך הרבה טוב שאת צריכה לשמוח בו. מהמקום הזה, תתחילי לראות גם בבן הזוג שלך את הטוב שקיים בו, תעצימי אותו, תני לו להרגיש מוערך ו-"גבר" לידך.

    ככל שתגדילי אותו, תגלי שהוא מגדיל אותך בחזרה וככל שתקטיני אותו תגלי שאת הולכת ומתכווצת… אלה עקרונות חיים.

  2. שלום וברכה.
    התחברתי למרבית התגובה…

    לעצות הפרקטיות
    הצגת תמונת המצב מנקודת מבט נוספת
    הבעת אמפטיה למצב
    העצמת הכותבת
    הכוונה לחיבור השואלת לעצמה…

    נקודה שקצת לא מתחברת לי היא העניין שהבעל הוא הצינור לקב"ה, לי ידוע שההפך….
    ידוע שהרבה מקובלים נישאים אפילו בגיל מאוחר מכיוון שיש רמות רוחניות שהם לא יכולים להגיע אליהם כ-לא נשואים.
    כנל לגבי שפע כלכלי, האישה היא הצינור לשפע.
    השפע הוא בשביל האישה…

    שיהיה בהצלחה!

    1. שלום וברכה רבקה יקרה,

      תודה רבה על תגובתך המחזקת והמחדדת.
      אכן, בין האיש והאשה יש מעגליות של מקבלת ונותן-
      עצם הקבלה של האשה היא הנותנת לגבר עוד שפע מהבורא.
      זו מעגליות בינו לבינה, ובינם לבין הקב"ה.

      המקור הוא מתומר דבורה, פ"ט. צוטט בספר "אהל רחל" (הרב שלנגר), עמ' 25.
      "והנה האדם בעוד שלא נשא אשה פשיטא שאין עמו שכינה כלל, כי עיקר שכינה לאדם מצד הנקבה.
      והאדם עומד בין שני הנקיבות- נקבה תחתונה גשמית, שהיא נוטלת ממנו שאר כסות ועונה;
      והשכינה עומדת עליו לברכו בכולם, שיתן ויחזור ויתן לאשת בריתו…
      ולא תבא אליו שכינה אם לא ידומה אל מציאות עליון".

      בתודה והערכה,
      שפרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן