The Butterfly Button
איך הגעתי לגיל הזה ואני גרושה ללא ילדים?

שאלה מקטגוריה:

תודה על כל העזרה שלכם ..ועל התשובות החכמות והיפות .
שהייתי בת 26 התארסתי עם בחור שאחרי האירוסין התייחס אליי נורא . ואז ביטלתי.
בגיל 29 התחתנתי עם בחור אחר, ואז הסתבר שהיה חולה נפש ולקח כדורים פסיכיאטריים קשים והתייחס אליי מזעזע והתגרשתי.
כיום אני בת 34 גרושה בלי ילדים.
בהלם מההסטוריה שהיתה לי ולמה זכיתי לבחורים שמתייחסים אליי רע ?
למה אני מתביישת לומר בת כמה אני ששואלים אותי ומתביישת מהסטטוס שאני נמצאת בו ?
האם אני אשמה שלכאורה בטעות בחרתי בבחורים האלה ? האם יש לי בעיה ?
כל הסיפור הזה כל כך מוריד לי את הבטחון, אני מתביישת בעצמי.
אשמח לעזרתכם, תודה

תשובה:

שלום לך, יקרה.

ראשית, הרשי לי להעריך אותך. קבלי ממני חיבוק גדול על ההתמודדות במסלול החיים שהותווה לך מלמעלה.

לא קל לעבור מציאות חיים מורכבת כל כך, ולפגוש את עצמך בגיל 34 ללא ילדים, ללא משפחה, ועם רקורד שמרגיש לך מבייש.

לא בסתירה, תרשי לי להשיב לך את השאלות שמכאיבות לך?

למה את מתביישת מהגיל ומהסטטוס? למה קיבלת בחורים שמתייחסים אלייך רע? האם את אשמה?

תחשבי עם עצמך, תרשי לך להיות גלויה גם במחיר של אמת מייסרת..

עכשיו תמשיכי לקרא.

רגע, שניה לפני כן.

יכול להיות שתחלוף במוחך מחשבת זלזול, והיא לגיטימית. מתסכל נורא לשמוע את אלו שיושבים להם על השמנת במגדלי השן ומטיפים לכל מי שהם רואים תחתם. שהם דורשים מהם כיווני מחשבה שמעולם לא נדרשו לכך. אז זהו, שלא.

בנימה אישית, אישית מאד, אגלה לך שהכרתי את המצב מקרוב מאד. נישאתי בגיל קרוב לגילך העכשווי. התמודדתי מול משבצות דומות לשלך. רק מהמקום הזה אני פונה אלייך בהרבה אהבה.

עכשיו באמת תמשיכי לקרא

מבלי שאשמע את התשובה, לכאורה קיימת בך תחושת אשמה. פה המקום לשאול אותך – למה? מדוע את חשה אשמה לקשרים הבעייתיים שהיו עד כה?

זו שאלה שאת, ורק את, תוכלי לענות. לאחר שהתשובה תהיה ברורה לך, תוכלי להתקדם הלאה. אבל כל עוד לא תערכי את הבירור עם עצמך, תישארי תקועה באותו מקום.

היום, כשאת בת 34, האם רק הסיפורי השידוכים הורידו לך את הביטחון? לפני כן לא היית כזו?

מעמד של אשה גרושה בציבור שלנו הוא לא מהמשופרים, ועדיין – את כיחיד יכולה להרגיש מצוין, לפרוח, לנצל את מציאות החיים להתקדמות, לנסוק למקומות שאשה נשואה/ אם לילדים לא תמיד יכולה.

איש לא מנע ממך להיות חיונית, לתפעל מערכות, להתקדם. ובכל זאת את בוחרת לראות את המציאות מהצד המבייש והמבויש שבה.

אדם עם ביטחון עצמי טוב, יכול להשתקם גם ממערכת נישואין כושלת. קשה, אבל אפשרי. השאלה אם את מעוניינת בכך, או שיש בך חלק שגם נח לך המקום השברירי והמסכן. ואם את מעוניינת לצאת ממנו – מה את עושה למען זה?

לא ציינת אם את בשידוכים, וזה גם לא מאד משנה.

כאשה, מגיע לך להיות שלמה עם המקום שהבורא גלגל אותך. את כאן, וזו עובדה. מכאן זו הבחירה שלך איך להתקדם. לשקוע בדכדוך, בבושה, לטבוע בדימוי עצמי נמוך, או לתפוס את עצמך, להתמנף כלפי מעלה ולרכוש כלים כדי לגדול.

זה לא קל. הרבה פעמים זה גם לא אפשרי לבד ונשרד סיוע של יעוץ או טיפול. זה שווה. זה משתלם.

הרבה כח,

תמי

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
רוצה אשכנזי, או חוסמת לעצמי?
התחלתי שידוכים בשעה טובה, וברוך ה' יש לי הצעות, אבא שלי ממש מחפש בשבילי ואמא שלי מדי פעם מביאה רעיון. בנתיים יצאתי עם בחור אחד שלא התאים לי. אני ספרדיה, משוכנזת בהליכותי, רוב חיי התפללתי נוסח אשכנז כי התרגלתי לכך מבית הספר, הכל בסדר על פי הספר. אחיותי התחתנו עם...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
בחור ישיבה בקשרים עם בנות- מה יהיה איתי?
לא יכול יותר, פשוט לא יכול. אני בחור ישיבה בן 21, לומד בישיבה טובה והכל. לצערי, בשנתיים האחרונות אני בקשר עם בנות – חלק יותר, חלק פחות – ואני מרגיש קרוע לגמרי. מצד אחד, אני נהנה, לא אכחיש; אני באמת נהנה מזה. אני בגיל שזה דבר מאד נצרך. מצד שני,...
איפה טעיתי? למה בורחים ממני?
גדלתי בבית חסידי מודרני. נכנסתי לישיבה קטנה ודי מהר נחשפתי דרך חברים רעים למושגים של העולם החילוני. באותה תקופה הייתי אחד שגם בחורים משיעורים גבוהים רצו בחברתו. ואז קרה מפנה קיצוני בחיי, גיליתי את חסידות ברסלב שנתנה לי חיזוק להתקרב להשם. במשך שנתיים רצופות לא דיברתי עם אף אחד, רק...
חייבת לסדר את האמונה שלי לפני שאתחתן
אני  בת 25 עוד מעט. תמיד היו לי שאלות באמונה והייתי הולכת גם לשיעורים במדרשות, חיפשתי הרבה זמן מקום שיתן לי מענה מדוייק לשאלות שלי אבל לא ממש מצאתי. תמיד הרגשתי בידיעה שחייב להיות שיש ה', הרגשתי את זה שהוא שומע ומכוון אותי. אבל פתאום זה כאילו נכבה. אני לא...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן