The Butterfly Button
מרגישה שיש בינינו פער אינטלקטואלי

שאלה מקטגוריה:

קודם כל רוצה לומר תודה רבה על האפשרות לשאול שאלות בצורה אנונימית. מעריכה מאוד את התשובות שלכם.
אז ככה, אני בת 21, נשואה כמעט שנה, ברוך ה'.
יש לי בעל עם לב נדיר – רגיש, מכיל, מקשיב, דואג, ירא שמים, לוקח אחריות – באמת מיוחד, ואני מעריכה אותו מאוד ואוהבת אותו.
אבל יש משהו אחד שמלווה אותי מההתחלה, והוא לא מרפה:
אני מרגישה שיש בינינו פער בצורת החשיבה – בעיקר ברמה האינטלקטואלית.
הוא לא טיפש, אבל גם לא מרגיש לי חכם במובן שאני רגילה להעריך – חשיבה חדה, מסודרת, הגיונית, מעמיקה.
אני יותר אנליטית, והוא יותר זורם, יצירתי, חושב פתוח.
לפעמים הוא אומר רעיונות מקוריים – אבל מאוד תלושים מהמציאות, או פשוט לא הגיוניים באמת.
וכשאני מעירה לו על זה, הוא בעצמו מבין שזה באמת לא היה הגיוני – אבל אני לא מצליחה להשלים עם זה, וזה ממש מפריע לי.
יש גם דברים נוספים שקשה לי איתם –
הוא מתנסח בצורה הרבה פחות ברורה וחדה ממני. הוא מדבר יחסית ארוך, בצורה רחבה, מתאר הרבה פרטים תוך כדי, ולא תמיד מגיע לנקודה.
אולי זה קשור לזה שהוא לא גדל בארץ.
גם בכתיבה – הוא עושה הרבה שגיאות כתיב, לא מתנסח טוב, והמשפטים שלו לא תמיד ברורים לי.
חוץ מזה, אין לו ידע כללי כמו שלי – הוא למד רק בישיבות, בלי מקצועות ליבה ובלי בגרויות, ואני מרגישה את הפער הזה כשאנחנו מדברים.
זה לא נושא חד-פעמי. זה פוגש אותנו כמעט כל יום.
וכשזה קורה, אני מוצאת את עצמי עונה לו משפטים כמו:
"מה הקשר? זה לא נכון בכלל", או "איך הגעת לזה בכלל?"
ואני רואה שזה ממש מכבה אותו.
הוא נסגר.
דיברנו על זה, והוא שיתף אותי בכנות שזה פוגע בו, שהוא מרגיש שאני מזלזלת בו, שהוא לא מרגיש חופשי לדבר איתי, שהוא צריך לשקול כל מילה ולהיזהר לא להגיד משהו שאולי "לא יישמע לי", ולפעמים לוותר לגמרי על רעיונות שיש לו – רק כדי להימנע מתחושת השפלה.
וזה שובר לי את הלב.
כי אני באמת אוהבת אותו, ורואה בו הרבה טוב.
אני יודעת שהרגישות, המידות והנאמנות שלו – זה דברים שבאמת בונים זוגיות.
אבל אני לא מצליחה לשחרר את הצורך שלי שיהיה בו גם משהו "חד" ו"מבריק".
וכשאני מרגישה שהוא מדבר בצורה לא הגיונית או לא חכמה – אני מתרחקת.
וכשכבר יוצא לו רעיון חכם – אני פתאום מתקרבת.
וזה מתסכל.
אני לא רוצה שזה יהיה מדד לקשר שלנו.
אני רוצה לבנות איתו שיח קרוב, מכבד, פתוח.
אני רוצה באמת להעריץ אותו, להרגיש גאווה בו, להקשיב לו ולכבד אותו – לא רק על הלב שלו, אלא גם על המילים שלו.
לא רוצה שהוא ירגיש שהוא צריך להיזהר ממני או לוותר על עצמו בשביל לא להיפגע.
אז איך עושים את זה?
איך אני יכולה לשנות בתוכי את ההסתכלות?
איך נבנה בינינו תקשורת טובה ומקרבת – גם עם הפערים האלה?

תשובה:

יקירתי,

קראתי את מילותייך פעם פעמיים ושלש,

ולא יכולתי שלא להתפעל מהאופן בו את מציגה את הדברים.

יש לך מודעות גבוהה ויש בך לא רק חכמה מבריקה אלא גם

מהחכמה האחרת שלבעלך יש ממנה כל כך הרבה, חכמת הלב.

זה מרגש.

זכית בבעל מיוחד. התכונות שאת מתארת בו הן נדירות היום, ואת גם מכירה בהן ומעריכה ואוהבת.

ומה שמעורר בך זלזול ותסכול הוא חסר ביכולת מסוימת.

אולי יכולות השפה שלו מפותחות פחות משלך,

אולי היכולת האנליטית לא גבוהה,

ואולי הן משפיעות זו על זו, השפה והחשיבה.

לא ממש חשוב מה זה ואיך קוראים לזה.

מה שחשוב זו היכולת לשים על השולחן את העובדה הפשוטה שיש בו חלק שהוא פחות.

זה המוכנות להסתכל על המציאות הזו בעיניים פקוחות.

להיות מסוגלת לאמר לעצמך בענייניות גמורה-

לבעלי היקר והמדהים אכן חסרה המיומנות הזו.

זו גם היכולת להתיחס לזה בגלוי כנתון עובדתי.

אבל מה שהכי משמעותי הוא- היכולת להפריד בין הנתון היבש לבין המשמעויות הרגשיות שהוא מקבל.

חולשות, מגבלות, חסרונות- הן לחם חוקו של האדם.

כולנו חסרים ומוגבלים- כל אחד בדרכו.

לכל אחד יש אזורים יותר מפותחים במח, בלב , בנפש- וכאלה שפחות.

וזה בסדר גמור. זה למעשה יותר מאשר בסדר- זו התכנית האלוקית.

וכיון שכולנו נישאים לבני אדם ולא לרובוטים או למלאכים- הרי שכולנו חיים זה עם חסרונו של זה.

גם בעלך חי עם חסרונותייך וחולשותייך.

עצם העובדה שיש בו את החסר הזה- אין בה לא פחיתות שלו וגם לא מניעה לחיי נישואין קרובים ושמחים.

מה שבהחלט יוצר בעיה- זו המשמעות הרגשית שניתנת לעובדה הזו.

את כותבת בצורה ברורה כל כך-

לא מרגיש לי חכם במובן שאני רגילה להעריך – חשיבה חדה, מסודרת, הגיונית, מעמיקה.

אני יותר אנליטית, והוא יותר זורם, יצירתי, חושב פתוח.

זה לא מה שהתרגלת להעריך.

זה גם מאד שונה ממך.

ואולי זה גם לא מה שהחברה מעריכה,

כך שאולי זה אפילו מבייש.

זה יפהפה בעיניי- שעם כל זה את רואה את מה שהוא כן: זורם, יצירתי, חושב פתוח, טוב לב, רגיש ,אכפתי..

את עומדת בפני אתגר. ואני מודה כי הוא לא קל.

לאמן את התפיסה הפנימית שלך לייחס משקל אחר לאינטלקט. לחדות, ללוגיקה.

לזהות את רגש הזלזול וההתנשאות ברגע האמת,

לתפוס את הדמות הפנימית שבך שמסתכלת על החסרון הזה בבוז, בשיפוטיות,

בחשיבה חד מימדית, בצמצום-

ולנהל איתה שיחה.

לא שיחה שקוראת אותה לסדר. לא שיחת מוסר ולא הטפות.

לא ויכוח או נסיון לשכנע אותה שהיא טועה.

רק שיחה של כבוד. של הכרה, של הקשבה. של התעניינות. של מקום.

שיחה שמוכנה לקבל את המקום השיפוטי הזה, את המקום המבוהל והמתבייש.

ורק משם בעדינות,

-להסיט את המבט אל מה שאת כבר יודעת.

אל המציאות כמו שהיא- הערך האמיתי של בעלך שלא נגרע מאומה בגלל החסרון הזה.

-לנסות להסיר את העדשה שצובעת את הערך של האנשים לפי כמה שהם מבריקים, ולהרחיב את המבט לעוד צבעים. לעוד גרסאות קסומות של קיום.

– לנקות את הלב מכל התפיסות החברתיות ולהכיר בערך המוחלט והבלתי מותנה של בעלך.

משם, אני מאמינה, תתחיל להתפתח בך יותר רגיעה, יותר קבלה ומנוחת נפש עם המכלול של האדם הנפלא שאת נשואה לו.

הדרך ליצור את השינוי בהרגשה, לא עוברת במלחמה עם עצמך. בלשכנע את עצמך.

היא עוברת בהקשבה להתנגדות. בכבוד אליה.

אני מציעה לך לא להלחם בהרגשה שלך,

אלא להבין את הטעות שמובילה אליה ולכבד את העובדה שהיא שם.

זה הרגל לוקח זמן לשנות.

קחי לך תרגול קטן ויומיומי- לראות את הערך הבלתי מותנה שלו.

להנות מהיופי של האישיות שלו,

להזכיר לעצמך- שזו לא המציאות אלא העדשה שלך שמייצרת את החוויה.

לקיחת האחריות הזו, יש בה להביא הרבה יותר שלווה לקשר ביניכם.

בעלך ירגיש את ההבדל, את העובדה שאת כבר פחות שופטת אותו

ויוכל להביא את עצמו ביותר נינוחות.

גם את תוכלי לקחת נשימה ולהזכיר לעצמך- שחדות מחשבה היא לא מה שעושה בן אדם שווה.

שלאישות של בעלך יש מקום וערך- לא פחות משלך.

זו דרך לעשות, ומתוך דברייך אני שומעת שיש בך את היכולת וגם את הרצון לצעוד בה.

מברכת אותך שתדעי להתמקם במקום של ענווה וקבלה,

ותזכי להנות מאד עם בעלך,

זלטי

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

5 תגובות

  1. אני יכולה לומר לך באופן גורף שבלי עבודה אי אפשר להעריך את הבעל.
    כי כל אישה קיבלה בינה יתירה והיא רואה בבעלה את הפגמים שלו בזכוכית מגדלת.
    בנוסף, כבוד לבעל הוא ללא תנאים לכן הוא מתרחק, הוא רוצה שתכבדי אותו כמו שהוא.
    וזה קשה!
    אבל ברגע שתכבדי אותו איך שהוא ותקבלי אותו איך שהוא את תיפתחי לאהוב אותו כך כי כולנו שונים ועם הסתכלות נכונה אפשר לשנות את התחושה.
    ותקשורת זורמת קלילה כייפית ונעימה היא בראש ובראשונה תקשורת מכבדת.
    בהצלחה!

  2. לי יש שאלה כזאת- כל אישה שלוקחת בעל,היא כנראה מצאה בו משהו שעורר אצלה רגש, תכונות טובות שיש בו,לא סתם היא התחתנה איתו, כנראה שיש תכונות אופי מיוחדות שהיא שמה דגש עליהם,ואהבה את התכונות האלה.וגם אנשים אוהבים להתחתן אחד עם השנייה, דווקא שיש שוני. דווקא אז זה הכי שלמות שיש. כי זה כמו פאזל-שאחד משלים את השני.ומי אמר שזוג צריך להיות בדיוק אותו דבר,בכל המישורים בחיים.אז זה דווקא מאוד משעמם. דווקא השוני מאוד משלים. מאוד התחברתי לשאלה,וגם לתשובה! יישר כח!

  3. ממש נהנתי מהתשובה העמוקה, המנוסחת והמקצועית.
    הרגשתי המון לב ושכל ישר.
    למדתי המון מדרך ההתבוננות שלך ואני מודה לך על כך

  4. שאלה כואבת, ותשובה שלא רואה פני עתיד.
    יש כאן אישה צעירה, נשואה טרייה שעדיין מאוהבת, המתמודדת עם פער אינטלקטואלי. מי שלא חווה פערים משמעותיים בנישואין, פערים דתיים או אינטלקטואליים, לא מבין כנראה את גודל האירוע, ולכן התשובה רק נותנת לאישה להבין שהיא תצליח להתגבר על זה עם עוד קצת עבודה.
    זה לא נכון.
    הבעיה הזו רק תגדל, וההתאהבות של ההתחלה, שכעת מחפה על הפער, תיעלם כדרכה של התאהבות.
    האישה החדה והאינטליגנטית, שכבר כעת יש לה השכלה יותר מבעלה, תתקדם בעבודה ותרכוש עוד תארים וקורסים. ותהפוך להיות עוד יותר חכמה. ותסתובב מן הסתם בחוגים של אנשים כמוה, סופר אינטליגנטים. הפער רק יגדל ואיתו הכאב.

    נישואין זה חוזה לשנים ארוכות, ושנים ארוכות עם סבל שכבר כעת הוא מורגש למרות ההתאהבות הראשונית, זה עלול להיות קשה מנשוא.
    לא לחינם קדמה מסכת גיטין למסכת קידושין, כדי לומר לך שקודם כל קיימת אופציית הגט, ואם צעירים ואין ילדים, יפה שעה אחת קודם.

    אישה יקרה, אני כל כך רוצה בטובתך, ואני רוצה לומר לך שבעיות שמרגישים בהתחלה לא הולכות לשום מקום, הן רק מתעצמות. הלוואי שמישהו היה אומר לי כבר בהתחלה שזה בסדר גמור להתגרש, ושיש חיים יפים ומלאים וטובים אחרי הגירושין. המחיר של נישואין בכאב מתמשך הוא כבד.

    ונכון, אף אחד אינו מושלם וסביר להניח שבכל בן זוג יש חסרון שנצטרך להכיל, כפי שהוא מכיל את החסרונות שבנו.
    אני מציעה לך לשאול את עצמך אם מדובר בחיסרון, או בחוסר התאמה מהותי בין האנשים שאתם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן