The Butterfly Button
מקנאת בריגוש של זוגות טריים

שאלה מקטגוריה:

יש לי שאלה קצת מוזרה אולי..
תמיד כשאני שומעת על מישהו או מישהי שהתארס/ה
אני מרגישה קנאה
אני נשואה כשנה וחצי
התארסנו אחרי 3 פגישות.. כמנהג חסידים
לא היו לנו פגישות כמו בתיאורים, (של שעות של שיח.. וכימיה מטורפת, וקליק וכל מה שמדברים,)
אפילו לא היה לנו כ"כ על מה לדבר..
הפגישה הכי ארוכה שלנו לקחה שעתיים…
וגם אחרי החתונה היו לנו קשיים של תקשורת…
עד היום, ואנחנו עובדים על זה,
תמיד כשאני שומעת על זוג שמתארס אני ישר חושבת לעצמי "איזה כיף להם, עכשיו הם מבסוטים,
הוא בחר באהבת חייו, הוא בטח מתרגש מהפעם הראשונה… הוא מאוהב וכו"
זה נשמע אולי קטנוני..
אבל אולי קשה לי עם זה שבעלי כאילו כבר רגיל אליי…
אני רוצה לחזור לתקופה שהוא היה מרוגש ממני,
שהרגשתי במרכז..
כמו שחתן מרגיש לכלתו,
אני יודעת שאני חשובה לו.
אבל זה רגיל כזה. חיים יומיומיים, שגרה,
ואני יודעת שטוב לשבור שגרה לפעמים,
אבל אני לא מדברת על זה,
אני פשוט רוצה שהוא יתרגש ממני….
כמו כשהיה חתן,
אולי בגלל זה אני מקנאה??
אין את ההתלהבות,

תשובה:

אישה יקרה ואהובה,

קראתי את פנייתך מספר פעמים, והכנות שבדבריך נכנסה עמוק לליבי.

במילותייך שיתפת ברצון עמוק לחזור לחווית ריגוש המאפיינת תחילה של קשר (כתבת שכשהיה חתן בעלך התרגש ממך), כתבת שכשאת פוגשת בידיעה על זוג מאורס, ליבך נמלא קנאה שמזכירה לך את הימים בהם היית מרכז חייו של אישך.

את משתפת שאת נשואה כשנה וחצי וההתלהבות כבר שכחה. אמנם לא חתמת בשאלה, אבל אני חושבת שאת שואלת בפשטות: איך אני מכניסה ריגוש לחיי? איך אצליח להיות שוב מרכז בחייו של בעלי?

בשורות הבאות אני אבקש להציע לך כיוון למחשבה, בתפילה שימצא מסילות לליבך.

בראשית דבריי אני רוצה להתייחס למה שאכנה "שכחת הריגוש". כשהתארסתם, היה ריגוש של חידוש, של התחלה, של פסיעות ראשונות בדרך חדשה. הפסיעות הראשונות האלו מתאפיינות בשמחה רבה ובהתרגשות. שימי לב שהתרגשות זו אינה ייחודיות רק לקשר בין בני זוג, אלא היא מתקיימות בכל מוצר חדש. האם תוכלי להזכר בחוויה שלך כילדה שקבלת בובה חדשה? בשמלה חדשה שקנית כנערה? או אפילו בהתרגשות שאפיינה תחילת שנת לימודים בבית הספר? טבע האדם הוא להתרגש מדברים חדשים. כך זה בכל תחום: בית חדש, פלאפון חדש, וכן, גם קשר זוגי חדש.

את מה שקורה לאחר תקופת החידוש ניתן לכנות "הַשְׁגָרָה". החידוש הופך לשגרה, ושגרה מביאה איתה אנרגיות אחרות של רגילוּת, וכשהבובה החדשה כבר אינה עוד חדשה, והשמלה החדשה כבר פרומה בקצוות, ושנת הלימודים כבר מתקדמת ומתנהלת בעצלתיים, והבית כבר אינו חדש. מה עושים אז? איך מצליחים להכניס את חדוות הריגוש והשמחה גם במוצר שמתיישן? איך מצליחים לשמר בזוגיות את חדוות המפגש, את עליצות היחד, את הריגוש שבקשר?

זו שאלה ראשונה.

אליה אני רוצה לחבר את "כאב הפספוס" שעולה מדברייך: "התארסנו אחרי שלוש פגישות כמנהג החסידים… לא היו לנו פגישות כמו בתיאורים, שעות של שיח, כימיה מטורפת, קליק" וכו' למרות שבסוף פנייתך את כותבת שחשת מרכז בחייו של בעלך, את מתארת איזשהו כאב שאת חשה בכך שלא זכית (עדיין!) לאור גדול, אליו את נכספת במסגרת הקשר הזוגי.

בהמשך את כותבת שכשאת שומעת על זוג שמתארס את נמלאת בקנאה: " עכשיו הם מבסוטים, הוא בחר באהבת חייו, הוא בטח מתרגש מהפעם הראשונה, הוא בטח מאוהב …"

אני רוצה לאסוף את שלוש התובנות האלו העולות מפנייתך: הציפיה לריגוש, ההרגשה ש'פספסת את הרגע' כיון שנפגשתם רק שלוש פגישות וגם שם לא היה כיף גדול, והמחשבה שהרגע הזה הנכסף, מתקיים איפשהו שם, אצל אחרים (אבל לא אצלך).

שמעתי פעם תובנה יפהיפה בקשר למערכת הזוגית. זוגיות היא כמו אמבטיה מלאה במים. בתחילה, המים חדשים וחמים. אט אט, עובר הזמן והם מתקררים. כך טבע העולם. ונשאלת השאלה, מה עושים עכשיו כששניכם אט אט מתחילים להרגיש את קור המים?

כעת יש כמה אופציות. הראשונה, להשאר כך באמבטיה המתקררת, ולחכות, לקוות ולהתפלל שאיכשהו המים יתחממו (ספוילר: הם לא יתחממו מאליהם). אופציה נוספת, היא להפציר בבן הזוג שיפתח את ברז המים החמים. (תתרגש ממני! תקנה לי פרחים! תיזום יציאות רומנטיות! תכתוב מכתבי אהבה!)

גם האופציה הזו, למרבה הצער, לרוב אינה עובדת. אף אחד אינו אוהב שמעמידים לו רשימת מטלות או ציפיות.

אופציה נוספת, שטומנת בחובה אפשרות להצלחה, היא פשוט לקום ולעשות מעשה. לפתוח את ברז המים ולהתחיל להזרים לתוך החלל המשותף ששניכם מצויים בו מים חדשים מלאים בחמימות.

בשיעור הראשון שלמדתי ככלה, אצל מדריכת הכלות הגב' אסתר בלוי, היא נתנה לי כלי מדהים לחיים ואני רוצה לחלוק אותו איתך. וכך היא אמרה לי: החיים הם כמו גינה. מה שצומח לבד – זה רק הקוצים. ואני מוסיפה: יתכן שיגדלו גם פרחי בר. אבל פרחי בר. לא פרחים מוגנים, יפים, ססגוניים ומפיצי ריח משכר.

אישה יקרה,

את רוצה חמימות וריגוש? נהדר! זה מלמד על היותך חיה, מלאה באנרגיות שרוצות קרבה וקשר. זה הזמן לשאול את עצמך איך את "מחממת את האמבטיה", איך את "הולכת ובוחרת את הפרחים הכי יפים במשתלה ושותלת אותם אצלך בגינה". את רוצה ריגוש? קדימה, מה את עושה למען זה? איך את גורמת לבעלך להתרגש ממך?

האם את מקפידה על טיפוח עצמי ברמה שמשמחת אותך? מתי לאחרונה רכשת בגד חדש שמחמיא לך? האם יש באמתחתך ביגוד מיוחד לזמנים הפרטיים שלכם? האם יש מסעדה שמרחיבה את ליבך ומשמחת אותך? קדימה, הציעי לו לצאת איתך יחד לדייט זוגי.

שבי וחשבי עם עצמך, באיזה אופן את יכולה להכניס ריגוש לחייכם.

הכיני רשימה (אפשר איתו או לבד) של מעשים וחפצים שמשמחים אותך ואותו, ותחשבי איך את משלבת אותם בחיי היומיום.

(בהקשר זה חשוב מאד להיות מתואמת איתו. רוצָה דייט? בדקי איתו שהמיקום והתאריך נוחים עבורו (לא כולם אוהבים הפתעות)).

אישה אהובה,

מן הסתם כשהסתכלו עלייך מהצד, כשהיית כלה, ראו את מה שאת רואה בעין חיצונית בזוגות מאורסים אחרים. כי אכן היה שם ריגוש מסויים (כך גם לפי דברייך). משום מה בחוויה שלך הריגוש הזה לא נתפס אז בזמן הווה, וגם היום את מציינת שלא היו פגישות כמו בתיאורים: כימיה מטורפת או קליק. יתכן מאד שגם בזוגות שנחזים בעינייך ככאלו שמנהלים כל היום שיחות ארוכות, המצב אינו מזהיר.

אני מציעה לך כאן, בהרבה אהבה של אחות, להסיט את המבט ממה שקורה 'שם', אצל הזוגות האחרים, ולהאמין, שגם בשדה שלך, גם בזוגיות שאת בונה עכשיו יחד עם האיש שלך, יש פוטנציאל לפרחים עונתיים חדשים ססגוניים וצבעוניים, מלאי הוד והדר, מפיצי ריח מור ובשמים.

אל תחכי שבעלך יתרגש ממך. חשבי את בעצמך באיזה אופן את מכניסה את הריגוש חזרה לחייכם המשותפים, למשכן הפרטי שאתם בונים יחד.

כתבת שאתם עובדים על התקשורת שלכם. זה נהדר! זה מראה על הרצון שלכם למנף את הקשר ולעלות קומה. (בסוגריים אגיד שלעבודה יש קונוטציה קצת מכבידה ומעייפת. יתכן שהשקעה בטיפוח, בכיף שלך, הוספת משחקיות וקצת 'צחוקים' לקשר, יאיצו את מה שאת מכנה "עבודה על התקשורת").

עם שוך האורות של השנה הראשונה, אנו נקראים להתחיל את מסע החיים האמיתי, מסע של השקעה, שממש כמו בעבדות הגינון בגינה –יש לו פוטנציאל לפירות מתוקים וריחניים.

מקווה שמילותיי מצאו מסילות לליבך,

הרבה הצלחה

רבקי

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...
אולי עשיתי טעות כשהתארסתי איתה?
התארסתי בשעה טובה לפני פחות משבוע. מצד אחד, יש לי הרבה על מה להודות. ארוסתי היא בחורה עם לב טוב, יש בינינו תקשורת טובה, פתיחות ומטרות חיים משותפות. היא רוצה באמת להקים בית של תורה, אין פערים מהותיים בהשקפה או באופי ויש בינינו חיבור. אבל מאז האירוסין, מציפות אותי מחשבות...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן