The Butterfly Button
אדישות של הבעל כלפי הרוחניות שלו

שאלה מקטגוריה:

אנחנו נשואים בשנית ברוך ה' כבר 13 שנה בעלי תשובה.
ברוך ה' זכיתי להתעלות וכל השנים אני קרובה לקב"ה מקיימת מצוות ורוצה לצמוח ולגדול ברוחניות.
מאוד קשה לי עם המצב הרוחני שבעלי נתון בו תקופה דיי ארוכה של מעל לשנתיים. אין לו רצון ללמוד תורה הוא כל הזמן קורא בספרים של עסקים או כל מיני נושאים שמעניינים אותו אפילו בשבת שזה מצער אותי פי כמה… הברכות בקושי נשמעות… הולך לתפילה מאוחר…זה מצער אותי עד כאב פיזי ממשי דופק מהיר וכו… אפילו קשה לי ללכת לישון מרוב שאני חושבת על כך…הכי כואב שזה פוגע בשלום בית וזה גורם לי להתרחק ממנו רגשית… אנחנו לומדים ביחד על שלום בית ובעלי מאוד משתדל ליישם את הנלמד אבל האדישות הרוחנית שלו ממש יוצרת מחיצה ביני לבינו מבחינתי בכל אופן… ממש קשה לי עם הניסיון הזה אני כאובה פיזית ונפשית…
אשמח לקבל עיצה בהקדם.
תודה מראש אישה כאובה

תשובה:

שלום וברכה יקרה,

את כל כך יהודית במהות שלך, של הודיה ושל שאיפה לקרבת ה'.

ומובן שאת שואפת שהבית שלך, הקרקע ממנו את צומחת, יהיה מדושן בחומרים משובחים.

וב"ה ישנם, ואת בתודעת הודיה על כל הטוב שקיים עבורך.

ועדיין… החומר הרוחני מרגיש לך לוקה, והחסר הזה גורם לתסכול כל עוד הוא אינו מתמלא.

בשורות הבאות אשתדל לתת כיוון שיסיע בע"ה לצמצם את הפער בין הרצוי למצוי ולהפיג, ולו במעט, את התסכול שאת חווה.

ראשית, קיימת הנחת יסוד ידועה אך הכרחית: אינך יכולה לשנות אף אדם בעולם- זולתך. את יכולה להשפיע על בחירות של אחרים, אך לא לבחור במקומם.

עם אבן הפינה הזו, אני מציעה לך לעצור לרגע ולחשוב: עבור מי את רוצה את האוירה הרוחנית בבית? אם זה בעבורך, האפשרויות הן להשלים עם המציאות, או לבחור בין מידות טובות לרוחניות.

אך אם את שואפת לבית שיעשה את רצון ה' (כפי שעולה ממכתבך) – הרי שהכיוון הוא לברר מהו רצון השם ממך כרגע.

אני מחזיקה בידך ופוסעת איתך בדרך העולה להר ה', באמונה שזוהי כוונתך ורצונך.

קחי נשימה, הוציאי אויר לאט, ואפשרי ללב שלך לאתר את מחשבת הציפיה שלך. זו שכאשר אינה מתממשת, היא מאכזבת מאד.

נשמע שזה משהו בכיוון של "בעלי צריך להיות מחובר לקדושה" או הנחה אחרת.

נסי למצוא את המשפט ש'מדבר' אותך.

כעת התבונני בו, הפכי בו שוב: האם הוא לגמרי נכון, במאת האחוזים? האם את יכולה לדעת במקום בורא עולם מה 'אמור' להיות?

קיימות שתי סכנות עיקריות בהנחת ציפיה שמעבר לגבולות הבחירה שלנו:

– כשאת מציבה רף מסוים שבו מישהו או משהו בחייך אמור/חייב/צריך להמצא בו, זה לכאורה מקדם את הענינים לכיוון הציפייה. אך כאשר היא אינה מתממשת, סיכון האכזבה גדול מאד. אכזבה מרוקנת מחסני כח נפשי ומרחיקה בין בני אדם.

– בנוסף, יש את 'גורם הקפיץ'" כשאדם לוחץ ודוחק באחר, זה יוצר התנגדות באופן מיידי ומצטבר. ככל שלוחצים יותר, כך התנועה הנגדית מתגברת.

חשוב ביותר להפנים שביחסי אנוש, ישנם שני דברים שעושים נזק כמעט בלתי הפיך: ביקורת ואשמה. אלו הם חיצים מורעלים ששוהים בנפש ומפעילים אותה.

בפרשת האזינו שקראנו זה עתה, כל השבטים מקבלים ברכות ממשה רבנו לפני פטירתו. יוצא דופן הוא שבט שמעון שלא קיבל ברכה. מסביר הרמב"ן שהיה זה על עוון פעור שנכשלו בו. כלומר: ישנן טעויות שגורמות להשלכות לא פשוטות בכלל. האשמה וביקורת שורפות בלב, וגורמות לריחוק ש(ניתן, אך) קשה מאד מאד להשיב.

לכן, את יכולה להחליט מה הקוים האדומים שלך, אבל לעולם לא יהיה נכון לסמן אותם עבורו, אלא עבורך. סמני רק את ההתנהלות שלך ("לי זה בלתי אפשרי להיות בחדר כשמופעל בו אייפון עם סרט")

יהודית, כעת את נמצאת בצומת כואבת מאד, אך אין מנוס אלא מלהתבונן על מיקומך במפה: את נמצאת כאן. עלייך לבחור בין פרידה על בסיס חוסר התאמה רוחנית, לבין בית שלם.

כי אם אינך יכולה לשנות אותו, עלייך לקבל את המצב כפי שהוא כיום, עם תפילות ותקווה, אך לא בציפיה שעלולה לנפץ את כל חלום.

המסע שלו הוא גם המסע שלך, מהזוית שה' הועיד לנשמתך.

זה לא קל לקבל, אך כאשר הבהירות הזו קיימת, ישנה תחושה של שלוות הבוטח; הידיעה שאת עושה את שלך, וזה כל מה שיש בידייך. התוצאות וההמשך הם בידי אב גדול ומנחה אל הטוב.

בתפילה איתך לשלום של אמת- בכל מעגלי חייך,

שפרה

[email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

תגובה אחת

  1. הקדוש ברוך הוא קרע את ים סוף אז הוא גם יכול לשנות הרגלים של בן אדם.
    אולי קודם הוא מצפה שאת תעמדי בנסיון, תבטחי בו ותרפי, ורק אחר כך יתן בו אש התעלות רוחנית 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן