The Butterfly Button
האם ללכת למגזר אחר או להישאר במגזר שלי ולחפש בחור שדומה לי?

שאלה מקטגוריה:

אני בחורה שמגיעה מסגנון חרדי יחסית מודרני אבל תמיד היינו הדוסים בחבורה , שמרנו מאוד על גבולות של הלכה
עכשיו אני מחפשת את הזיווג שלי בעזרת ה' ואני לא יודעת אם לחפש אותו במגזר החרדי או במגזר החרד"ל
אני ממש אובדת עצות , האם ללכת למגזר אחר או להישאר במגזר שלי ולחפש גבר שדומה לי , אבל מצד שני אני קצת בזה לגברים שלא התגייסו , ולא בגלל התורה ,אני מאוד מחפשת אמת ואני חושבת שיש הרבה במגזר החרדלי אבל אולי עדיף להישאר חרדית ולנסות לשמור יותר על דוסיות ועבודת ה'
אני ממש חייבת עזרה וסקירה של הנושא מלמעלה
תודה רבה

תשובה:

 

שלום וברכה לך

שמחתי לענות לך מתוך הכרות מעמיקה עם המגזר החרדי וגם עם המגזר החרד"לי. ובעיקר מתוך מחשבה על נושא השייכות.

את מתארת שאת מתלבטת מאד אם בשידוכים ללכת לכיוון של חרדי מודרני כמוך או ללכת לכיוון החרד"לי.

ציינת עוד נקודה שאת בזה לגברים שלא התגייסו וגם זו נקודה חשובה.

הנושא של בחירת מגזר היא חשובה. משמעותית. רבת השפעה.

ועדיין-

מדובר רק באמצעי. באסטרטגיה. לא במטרה.

העיקר הוא להיות עובדי השם

העיקר הוא לגדל משפחה בריאה שמחה שמחוברת להשם ולתורתו.

האם נהיה חרדים או דתיים לאומים? זו שאלה משנית. שאלה של שייכות, של התאמה. של העדפה.

לא של מהות ולא של אמת.

כי האמת נמצאת במהות והדרך היא לבחירת ליבו של האדם.

אפשר להיות יהודי נפלא מחובר ועובד השם בצורה מופלאה גם כשאתה חרדי וגם כשאתה חרדלי (ולהיפך………)

בכל בחירה שאת בוחרת את יכולה להיות האדם הנפלא שאת. להיות בת תורנית מחוברת ועובדת השם.

הבחירה בבן זוג צריכה להתמקד בחיפוש אחר האדם שמבין את התהליך הזה שמצפה לו, שמתייחס אליו ברצינות,

ורוצה לבנות בית שיש בו השקעה ונתינה יראת שמיים ומסירות הדדית.

שיהיה אדם ירא שמים, שהתורה נר לרגליו, גם החלקים, שבין אדם למקום אך גם החלקים שבין אדם לחברו,

שמבין שנישואין זו מצווה שצריך להשקיע בה לא פחות ואף יותר ממה שהוא משקיע במצוות אחרות.

אדם כזה עשוי להיות בעזרת ה' פרטנר טוב לבניית בית משותף. ההתאמה המדוייקת בהשקפה החרד"לית או החרדית, האם הוא אומר הלל ביום העצמאות אם לאו, האם הוא חושב שהקמת מדינת ישראל היא אתחלתא דגאולה, אם לאו, היא קומה שניה לבנין שאת מבקשת לבנות. אם היא גם בנמצא, הרי זה נפלא, אך יש לדעת כי התאמה זו היא פחות בסיסית וחיונית, וניתן גם להסתדר בלעדיה.

אז מה שאני רוצה להציע לך זה לא לבחור עכשיו מגזר.

רק לבחור בן אדם.

רק… הא?

מה שאת צריכה זה למצוא את בחיר לבך את האדם שתתרשמי ממנו עמוקות ותאהבי אותו

את עדיין לא יודעת מאיזה מגזר הוא יהיה

אבל בסוף מה שחשוב ומה שקובע זה החיבור הנפשי שלך לבן אדם.

נערה הייתי וגם זקנתי.. וראיתי שתילי תילים של- אני רוצה בחור שיחשוב כך ויקרא כך ויהיה בהשקפות של-

בסוף לא רלוונטי

מה שקובע זה  הכימיה. הקשר הרגשי. האינטלנציה הרגשית. האהבה והכבוד. ההערכה והתחושה של להיות יחד.

וכמובן שאיפות משותפות בגדול של לבנות בית עובד השם עם נאמנות להלכה. אבל איך זה בדיוק יקרה? מה יהיה סוג הכיפה? איזה ספרים יהיו לנו בבית?

כל זה הרבהההה פחות מעניין כעת.

כשתתחתני עם האדם הזה שתאהבי ותעריכי מאד ותהיה לכם כימיה נפלאה

ביחד תחליטו מה הערכים החשובים לכם, לאיזה חינוך לשלוח את הילדים, מה יהיה הדגשים בבית שלכם.

חבל להתעמק בזה עכשיו, זה כל כך משתנה ודינמי.

מה לא משתנה? מה כן חשוב?

אופי, בשלות, חכמה, רגש, עומק, קשר, שמחה, נעימות,תחושת ביטחון שלך איתו. אדם ירא שמיים,

אז אם את שואלת מה לחפש? את זה לחפש.

בחור שיהנה מבקשת החכמה שלך. שתוכלי לנהל איתו שיחה ברמה,

את רוצה להיות ברורה עם עצמך מה את מחפשת, זה מצוין

אז תתעמקי בתכונות האופי החשובות לך, באיזה בן אדם הוא, מה הערכים החשובים לו, מה את רוצה להרגיש במחיצתו

ופחות בענייני מגזר.

ולעניין הצבא- מוזמנת לציין את זה ברזומה/לשדכנים כדבר בעל חשיבות גבוהה. שאת רוצה בחור שעשה/ עושה/ יעשה שירות. זה דווקא יכול מאד למקד

ולהוריד מההצעות כל מיני חרדים מודרנים נהנתנים שלא מעניין אותם לתרום ולהשקיע מעצמם בשביל עם ישראל..

כדאי שתחשבי אם עצמך אם זה תנאי עבורך או העדפה.

 

מקווה שעזר לך לעשות מעט סדר

בהצלחה רבה

תמר

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
רוצה אשכנזי, או חוסמת לעצמי?
התחלתי שידוכים בשעה טובה, וברוך ה' יש לי הצעות, אבא שלי ממש מחפש בשבילי ואמא שלי מדי פעם מביאה רעיון. בנתיים יצאתי עם בחור אחד שלא התאים לי. אני ספרדיה, משוכנזת בהליכותי, רוב חיי התפללתי נוסח אשכנז כי התרגלתי לכך מבית הספר, הכל בסדר על פי הספר. אחיותי התחתנו עם...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
האם הקרע סביב הגיוס מזכיר את ימי החורבן?
תודה רבה לכם על הפלטפורמה הזאת!! המצב בארץ מזעזע את כולנו, וכולנו מרגישים כלואים בסיטואציה שהשליטה שלנו עליה היא אפסית. יש לי שאלה מהצד התורני. בעיקרון, אם הייתי יכולה הייתי שואלת את השאלה הזאת את גדולי ישראל שמחליטים בסוגיות האלו , מאחר שאין לי אפשרות כזו ואין לי גישה גם...
בחור ישיבה בקשרים עם בנות- מה יהיה איתי?
לא יכול יותר, פשוט לא יכול. אני בחור ישיבה בן 21, לומד בישיבה טובה והכל. לצערי, בשנתיים האחרונות אני בקשר עם בנות – חלק יותר, חלק פחות – ואני מרגיש קרוע לגמרי. מצד אחד, אני נהנה, לא אכחיש; אני באמת נהנה מזה. אני בגיל שזה דבר מאד נצרך. מצד שני,...
חייבת לסדר את האמונה שלי לפני שאתחתן
אני  בת 25 עוד מעט. תמיד היו לי שאלות באמונה והייתי הולכת גם לשיעורים במדרשות, חיפשתי הרבה זמן מקום שיתן לי מענה מדוייק לשאלות שלי אבל לא ממש מצאתי. תמיד הרגשתי בידיעה שחייב להיות שיש ה', הרגשתי את זה שהוא שומע ומכוון אותי. אבל פתאום זה כאילו נכבה. אני לא...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן