The Butterfly Button
רע לי עם בעלי

שאלה מקטגוריה:

תודה על הבמה החשובה הזאת.
האמת, שאני לא יודעת מאיפה להתחיל…
בעלי ואני נשואים קרוב ל13 שנים. יש לנו 3 ילדים.
רע לי איתו. רעעעעע.
אומר עכשיו מילה קרה, אני מרגישה שאני שונאת אותו ממש.
אנחנו חושבים ורואים את העולם אחרת לגמרי.
קשה לי לתת דוגמאות כי יש בלי סוף.
לדוגמא היום היה דיון ביננו, והוא אמר שהאינטרסים שלו הם לפני כל העולם. נקודת המבט שלו בלתי נסבלת בעיני.
אני לא מושלמת. בכלל… לא קרובה לזה…
אבל הוא באמת רואה את העולם בצורה שבעיני היא דוחה.
מתעצבן מהר מכל שטות. מדבר בלי סוף בכל מקום בצורה חסרת טקט. יש לו חברים שכיף להם איתו כי הוא מצחיק אותם. יש לו גם כאלה ששונאים אותו ואני לא מתפלאת….
גם לאחים שלו קשה איתו אבל הם לא חיים איתו ביומיום.. יש לו מעלות טובות שהחברה אוהבים- בדיחות, שירה ואווירה אז נהנים להיות בחברתו כל עוד לא חיים איתו… וזה מבלבל.
אבל אני רואה במוחש שאלו שיוצא להם להתחכך איתו בעניינים מהותיים- ממש קשה להם איתו.
תמיד יש לו מישהו שהוא עצבני עליו. לא יודע לסלוח.
כן. לפעמים הוא מקשיב.. אבל רק לאחר מעשה… אני יודעת שגם זה לא מובן מאליו. אבל בסוף זה לא עוזר לי…
יש לו דפוס שחוזר על עצמו של האשמות, של הסתכלות מצומצמת כאילו הכל שייך לו וכולם נגדו.

מה הרצון הפנימי שלי? אם לא היה את החברה מסביב, ואם עוד לא היו ילדים ואם ואם ואם ואם, לא הייתי בכלל רוצה לחיות איתו את שארית חיי.
המחשבה הזאת מעוררת בי חלחלה… אין לנו שום נושא שיחה משותף. סליחה אולי אני נשמעת מתנשאת, אבל אין נושאים עמוקים שמעניינים אותו. רק פוליטיקה ושטויות. אני לא מרגישה שיש לי חבר, שיש לי בעל לסמוך עליו.. ובאמת שאני יודעת ואוהבת לשחרר.

בקיצור. מרגישה תקועה כבר שנים.
אגב בטיפול זוגי שהיינו מעט זמן כן ייעצו שהוא גם ילך בנפרד לטפל בעצמו. הוא לא מפנים את זה ואין לי כח לשכנע.
אז גם פה אני לא מתערבת כי כבר הבעתי את דעתי לפני שזה לא מקובל עלי ובכל זאת הוא עשה את זה…

זה לא יגמר אם אמשיך לכתוב.
תודה על ההקשבה ואשמח לעיצה טובה

תשובה:

שלום לך אשה יקרה,

קראתי את דברייך בעיון כמה פעמים והמילה שתפסה את תשומת ליבי היא "מבלבל"

בלבול היא חוויה קשה, מערערת ומשרה חוסר אונים.

בדיוק לכן אני מבקשת שננסה יחד לייצר כאן בהירות.

להחליף את הבלבול בראייה מפוקחת של המציאות-

במטרה לאפשר לך בחירה ומנוחת נפש שאת כה ראויה לה.

מוכנה?

את מתארת את בעלך בשפע של דוגמאות.

את העובדה שהוא שם את עצמו ואת האינטרסים שלו בראש סדר העדיפויות.

את חוסר הטקט, את הקושי לסלוח, את ההאשמות, העצבנות והמבט שרואה את העולם כנגדו.

לצד זה יש גם אופי חברותי, חוש הומור, ונכונות להקשיב ולהבין- לפחות למפרע.

אם אנחנו נדרשים לתייג אותו תחת כותרת של חיובי או שלילי, טוב או רע, חולה או בריא,

המציאות עשויה לבלבל אותנו,

אבל אם נוותר על התיוג- האם תוכלי רגע להתבונן על רשימת התכונות הזו,

כנתון עובדתי? כזה הוא. יש בו הרבה צדדים . הוא גם וגם. בן אדם בעל גוונים שונים.

בואי נתבונן בו עוד קצת-

האם יש בו צדדים נוספים? חלקים של האישיות שמצאו חן בעינייך כשבחרת להתחתן איתו?

ערכים שהזדהית איתם?

יתרונות שתוכלי להעריך או להפיק מהם תועלת?

אחרי שהתבוננת , וכיון שאת נשואה לו שנים ארוכות-

את ודאי מכירה אותו היטב, ויש לך עכשיו תמונת מצב שלו. זה הוא.

בן אדם עם מעלות וחסרונות.

ומה שבעיקר חשוב להכיר בו- זו העובדה שהוא כנראה לא עומד להשתנות.

עכשיו בואי נעבור אלייך.

מה קורה לך מול החסרונות האלה? מול תפיסת העולם שלו? מול דפוסי ההתנהגות האלה?

מה זה עושה לך? מה זה עושה אותך? באיזה אופן זה משפיע על החיים שלך?

האם הבעיה היא שדמותו אינה נאה בעינייך? שהוא הופך למגונה ומאוס עבורך?

שעצם העובדה שהוא לא עומד בסטנדרטים המוסריים המקובלים והנאותים- מונעת ממך להתקרב אליו?

אם כן- דמייני רגע שהיית מקבלת תעודה שמעידה עליו שבתנאים שלו הוא בסדר ותקין ואפילו ראוי לכל הערכה-

תעודה חתומה בידי עשרה רבנים מוכרים ועשרה פסיכיאטרים בכירים.-

מה אז היית מרגישה כלפיו ? האם זה היה משנה את ההרגשה שלך כלפיו?

או אולי חסרה לך ממנו הכרה, הערכה, מקום?

קשה לך לחוות חוסר התחשבות, זלזול, ביטול והאשמות…

אלו חוויות קשות. חוויות שמפגישות אותנו עם המקומות הקטנים, החלשים.

מטילים ספק בערך שלנו, בהיותינו ראויים למקום.

האם את יכולה לזהות את התחושות הקשות האלה בתוכך?

את ההקטנה וההתקוממות הבריאה נגדה?

לו היתה המציאות מאפשרת לך חוויה יציבה של הערך שלך.

לו היה בלתי אפשרי להקטין אותך- מה היית מרגישה כלפיו אז?

זו שאלה דמיונית ששווה לנסות לענות עליה.

ושאלה נוספת-

האם לעובדה שאת נשואה לאדם כזה יש משקל בתדמית שלך כלפי עצמך וכלפי העולם? האם הוא מבייש אותך?

או אולי הקושי שלך נמצא במקום אחר-

האם הדבר שממנו בעיקר את סובלת הוא העדר נפש קרובה? חסר בתקשורת משמעותית? בדידות?

מחפשת את ההרגשה שמבינים אותי, שאני יכולה להתחבר?

או אולי משהו אחר בכלל?

התשובות לשאלות האלה חשובות מאד.

הן יכולות לעזור לך להתמקם בקשר ולבחון את האפשרויות לשיפור בהרגשה שלך.

אני מאמינה שמה שתמצאי בתוכך יוכל להוביל אותך בצורה מדויקת יותר לנקודה החשובה ביותר-

נקודת הבחירה.

את מתארת מצב שבו את כביכול חסרת בחירה.

שאם היתה לך האפשרות לבחור- לא היית בוחרת לחיות איתו.

זו חוויה קשה. חוויה של חוסר אונים.

חוויה שמעוררת התקוממות פנימית.

בריאה וצודקת.

למה? כי המהות של היותינו אדם- הוא היותינו בוחרים.

וכרגע את מרגישה שאת לא בוחרת אלא מוכרחת להשאר איתו.

האם תוכלי רגע להרחיב מבט, להתבונן בעצמך, בבעלך ובילדים שלכם,

לשקול את כל מה שאת רואה- ולבחור.

לבחור מה נכון עבורך. ברגע זה.

להוציא מקרה שאקדח מוצמד לרקה- אין באמת מצב בו אין ברירה.

תמיד יש בחירה כלשהיא.

וכמו שאת בוחרת להפרד מX שקלים לטובת חצאית,

ואת שמחה עם החצאית ולא מבכה את הסכום ששילמת עליה,

כך גם כל הבחירות שלנו. יש מחירים ויש תמורות.

מה את בוחרת לשלם תמורת מה?

זו שאלה קשה אבל הכרחית.

קחי לך דף ועט ורשמי לך מה את משלמת ומה את מקבלת.

בדף נוסף תרשמי לך מה יקרה אם תבחרי אחרת. מה תשלמי ומה תקבלי.

לא, החיים הם לא זירת מסחר, אבל התרגיל הזה יכול לעזור לך להבהיר לעצמך את כח הבחירה שלך.

את העובדה שהמצב היום לא קורה מעצמו- גם הוא בחירה.

להשאר במצב קיים זו בחירה לא פחות מאשר ליצור שינוי.

אני מאמינה שהשאלות האלו יוכלו להפחית את הבלבול שלך ולמקד אותך.

תוכלי לבדוק עם עצמך את המניעים והסיבות שלך,

במקום להתעסק בניתוח של ההתנהגות שלו ובשיפוט של האשיות שלו.

כי בסופו של דבר מה שחשוב הוא שתקחי אחריות על האושר שלך.

הוא בידיים שלך.

הדרך אליו היא תהליך של למידה עצמית, של ניסוי ותעיה,

דרך של התפתחות וגדילה שאם לא נלך בה עכשיו- תמתין לנו עם נסיונות חדשים בהמשך.

אני מזמינה אותך לצעוד בדרך אל עצמך ומעודדת אותך לקחת ליווי מקצועי שיוכל לקצר אותה ולחסוך בשכר הלימוד….

מאחלת לך אושר פנימי וכח לבחור,

זלטי

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

3 תגובות

  1. אישה יקרה, כל הכבוד על הרצון לעשות לעצמך חיים טובים!הלכתם לטיפול זוגי וההמלצה הייתה שהוא ילך לטיפול והוא לא הולך , כנראה כי הוא משוכנע שלא יכול להיות שיש משהו שהוא צריך להשתנות בו כי הרי הולכים לטיפול כדי לחולל שינוי.אני שומעת את הסלידה שלך מהחיים איתו ואת הקושי שלך לצאת מהמערכת הזוגית הזאת.זה בהחלט כמעט בלתי אפשרי לבד.אני מציעה לך ללכת לטיפול כדי לקבל כוחות ולהבין מאיפה וממי את יכולה לקבל כוחות לעזור לעצמך.עלי לציין שאם את סובלת כל כך מהחיים איתו, ברור שגם ילדייך סובלים.להתגרש הוא לא פתרון קל לאף אחד מבני המשפחה אבל לפעמים הוא הכרחי בשביל לחיות ולא לנבול…

    1. שלום אישה יקרה,
      קראתי כמה פעמים את דברייך ומה שהרגשתי במיוחד זה שאת נמצאת בתקופה לא פשוטה של חוסר בהירות. נראה שאת מתלבטת, האם לנסות להתחבר מחדש, אולי לשחרר, או פשוט למצוא כוח ותמיכה כדי להמשיך בשביל הילדים.

      בסופו של דבר, רק את יכולה לבחור מהו הכיוון שהכי נכון עבורך, ורק אחרי שתהיי יותר ברורה עם עצמך יהיה אפשר גם לקבל עזרה שתכוון אותך לשם. לפעמים שיחה עם מטפלת יכולה לעזור מאוד לעשות סדר במחשבות וברגשות, ולתת לך מרחב בטוח לבחון את הרצונות העמוקים שלך. וגם אם יש לך חברה טובה שאת סומכת עליה, לפעמים שיחה איתה יכולה לתת הרבה חיזוק.

      מאחל לך הרבה בהירות וכוחות בדרך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן