The Butterfly Button
מה השתנה בין תקופת ההכרות לאחרי הארוסין?

שאלה מקטגוריה:

אני מאורס ב׳ה. יצאנו חודשים וזה היה תקופה ממש מדהימה והרגשתי וכן גם הבנתי בשכל שאני רוצה אותה
עכשיו בתקופת האירוסים אנו מרגיש שכל השיחות שלנו סובבות או סביב הטכני, אירגונים לחתונה וכ׳ו.או סביב זה שהתקשורת שלנו לא טובה.מה לא עובד ?! כבר מתחיל לי מחשבות שאולי אני עושה טעות. תודה רבה

תשובה:

שלום לך שואל יקר.

ראשית ברכת מזל טוב חמה לרגל אירוסיך!!

כמה טוב לשמוע כי זכית להיכנס בברית הארוסין בתהליך יפה כל כך.

יצאתם חודשיים הכרתם זה את זה, ונהניתם מאוד מהחיבור ביניכם. זה דבר כל כך לא מובן מאליו. לא לכל זוג שנפגש יש תקשורת שכזו, ולכן משמח מאוד לשמוע כי אצלכם תקופת ההיכרות הראשונית עברה באופן חלק ונעים.

אתה מספר על כך כי כעת לאחר שהתארסתם אתה מרגיש שהשיחות סובבות סביב דברים טכניים בלבד, וזה מטריד אותך כי אולי החיבור ביניכם אינו נכון מספיק.

אפשר בהחלט להבין את החשש שלך. התהליך בפניו אתה עומד, הוא התהליך המשמעותי ביותר בחייך, זהו תהליך של בניית הבית שלך, וכשיש לך חשש שמשהו שם לא נעשה כפי שצריך, טבעי שתחוש חשש גדול.

אמנם למרות שהחשש שלך מובן, יש להניח כי אינו מצביע על בעיה אמיתית בקשר ביניכם, אלא הוא תופעת לוואי מתבקשת של התהליך המיוחד אותו אתם חווים כעת.

יצא לי לשוחח אם אין ספור חתנים בתקופת האירוסין, ונדיר מאוד לשמוע על חתן שהספיקות אותם אתה מעלה, אינם מנת חלקו גם כן.

אנסה להסביר את התהליך אותו חווים חתן וכלה מרגע ההיכרות הראשונית ביניהם ועד לחתונה עצמה, ואקווה שזה יסייע לך מעט להבין מדוע החששות שלך הם טבעיים, ואפילו בריאים:

יש אמנם שלבים רבים מאוד בין הרגע שבו הבחור והבחורה נפגשים לראשונה, ועד לשלב שבו הם עומדים תחת החופה, אך לצורך הדיון ניתן לחלק את התקופה לשני חלקים:

השלב הראשון הוא כל הזמן לפני שהתקבלה ההחלטה אצל הבחור והבחורה כי הם רוצים לבנות את חייהם יחד, והשלב השני הוא כל מה שמגיע אחר כך.

בשלב הראשוני כשעוד לא "נסגר" כלום, הקשר עוד לא מחייב. כשהקשר לא מחייב, יש לנו את היכולת להתבונן בסקרנות על בן הזוג לעתיד, ולנסות ללמוד את אישיותו ואת אופיו. זהו שלב המבחן האמיתי, האם טוב לנו יחד? האם התקשורת חלקה וזורמת?

אם עברתם את החלק הזה בהצלחה מן הסתם אתם זוג מתאים שבעז"ה תוכלו יחד לבנות בית למופת.

אך השלב השני, הוא השלב של אחרי ההחלטה. כעת כבר בני הזוג החליטו כי הם רוצים להיקשר זה בגורלו של זה, וזו החלטה שתשפיע עליהם לשארית חייהם.

בין אם זו החלטה נכונה ובין אם לא, הגוף שלנו ישדר לנו פחד שלפעמים יהיה אפילו מצמית.

לגוף שלנו יש מנגנוני הגנה רבים שמזהירים אותנו מלהסתכן, וכאשר מתקבלת אצלנו החלטה בסדר גודל שכזה, כל הפעמונים זועקים.

לא שהגוף מאותת שזו החלטה לא נכונה. ממש לא! הגוף מאותת לנו שים לב מה אתה עושה! שים לב להשלכות!

ואכן אנחנו נענים לגוף. אנחנו מתחילים לשים לב. אבל כששמים לב כל הזמן הקשר מפסיק להיות זורם. משלב זה והילך גם אם החששות גדולים יותר וגם אם פחות, הם תמיד ברקע.

חשוב מאוד לדעת, כי כמעט בלתי אפשרי להסיק מהדינמיקה של בני הזוג בתקופה הזו, כיצד ייראו חייהם בהמשך.

אחרי שקיבלנו את ההחלטה להינשא, כל התנהגות של בן הזוג יקפיץ אותנו ויעלה בנו חרדה כי אולי טעינו ואנו לא מתאימים.

באווירה שכזו, גם אם היא החשש הוא פנימי ונשמר על אש נמוכה, קשה מאוד להתנהל באופן משוחרר וטבעי, ולכן תקופת האירוסין היא תקופה שמוטב שתתקצר ככל הניתן.

נדיר מאוד שתקופת האירוסין עוברת ללא שיש מהמורה ואי נעימויות בין החתן והכלה, ובמרבית המקרים החששות לא פוסקים עד החתונה. במקרים לא מעטים מחשבות טורדניות על פירוק השידוך גם הם צפות מפעם לפעם.

יתכן שאף אחד לא יידע מכך, ואפילו ההורים לא תמיד מודעים לסערה העוברת על החתן או הכלה, אך אני אומר זאת באחריות, כי אין כמעט חתן וכלה שנמנעים מכך לחלוטין.

זו תקופה מרגשת מחד, אך זו תקופה מלאה חששות. כל טלפון שלא נענה מבן הזוג, כל אמירה שנראית לנו שאינה במקומה, מקפיצה אותנו, ואנו מייחסים לה משקל גדול בהרבה ממה שמחייב ההיגיון.

זו הסיבה שמדריכי חתנים וכלות קוראים תמיד לקצר את התקופה הזו למינימום הנדרש. הפוטנציאל שלה הוא נפיץ.

אתה ברוך ה', בחור חכם ומודע היטב לעצמו, והשכלת לפנות לקבלת עצה, אך לא כולם כמוך, ויש רבים שהמחשבות הללו מייסרות אותם מאוד, ולעיתים בשל הלחץ הם יעשו מעשים נמהרים ופזיזים.

אני משוכנע כי לאחר החתונה החששות ייעלמו ותחוש בהקלה.

אני מבין את הקושי אתו אתה מתמודד כעת, אך הדרך היחידה שאוכל לייעץ לך כיצד להתמודד, היא ההבנה והמודעות לכך כי זה חששות בריאים וטבעיים שכולם מתמודדים בהם.

החששות שלך אינם בעיה. להיפך. הם מעידים על היותך אדם בריא עם חושים בריאים.

אך חשוב להוסיף:

כל עוד אתה מתמודד עם קשיים בתקשורת ואי הבנות, ניחא. אך אינני קורא להתעלמות גורפת מכל תופעה, ובמידה ואתה נתקל במשהו משמעותי יותר שמעלה בך חששות, בהחלט לא כדאי להתעלם, ומומלץ לך בהחלט להתייעץ על כך.

מאחל לך שתזכה להמשיך ולהקים את ביתך בנעימות מתוך אהבה ורעות, ומזמין אותך לשוב ולשוחח בכל עת שתחפוץ.

דניאל אברהם.

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...
אולי עשיתי טעות כשהתארסתי איתה?
התארסתי בשעה טובה לפני פחות משבוע. מצד אחד, יש לי הרבה על מה להודות. ארוסתי היא בחורה עם לב טוב, יש בינינו תקשורת טובה, פתיחות ומטרות חיים משותפות. היא רוצה באמת להקים בית של תורה, אין פערים מהותיים בהשקפה או באופי ויש בינינו חיבור. אבל מאז האירוסין, מציפות אותי מחשבות...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן