The Butterfly Button
ירידה רוחנית של בעלי

שאלה מקטגוריה:

קודם כל רוצה להודות לכם על המקום הזה שאפשר להתייעץ ולקבל אוזן קשבת.
אני באתי מבית שבו האני מאמין שלי הוא שהאבא יוצא לעבוד כדי לפרנס את המשפחה, אמא שלי היתה עקרת בית. אבא שלי הוא צדיק אמיתי. מקפיד מאוד לקבוע עיתים לתורה. תפילות. ומכניס אמונה והשקפה לחיי היום יום.
מאוד התחברתי לדרך הזאת וב"ה מצאתי את בעלי. הבעל הכי טוב שיכלתי לקבל. מידות טובות. אוהב, מכיל, סבלן.
הוא היה אז בישיבה ותכנן לצאת ללמוד תואר כדי שיוכל לעבוד.
הבנתי מאוד מהר אחרי החתונה שהרמה רוחנית שלו היא נמוכה ממה שאני גדלתי עליו. הכלתי את זה ואמרתי שכל אחד אחר, ושכנראה כרגע זה היכולות שלו. ושננסה להתחזק יחד ( יש לי המון על מה לעבוד. אז חיכיתי לביחד הזה לפני החתונה..)
במשך השנים אני רואה יותר ויותר ירידה רוחנית. אם זה להפסיק ללמוד ביום יום. לומד כמה דקות רק בשבת.ואפילו זה יורד.. מתחיל לאחר לתפילות.
ניסיתי לדבר איתו על זה כמה פעמים בודדות במשך השנים והרגשתי שזה לא עזר. באתי ממקום לא שיפוטי בכלל. אלא חברי ואכפתי.אך הוא מסרב לדבר על זה.
אמרתי לעצמי שזה בינו לבין אלוקים. עד שיהיו לנו ילדים זה לא ענייני.
ב"ה אחרי 8 שנים קשות זכינו בתינוק. ההתרגשות היתה בשיאה. בשבילנו ובשביל כל הסובבים.
לא רצינו לדעת אם זה בן או בת. והייתי כ"כ שמחה עם שתיהן כמובן! אבל עלה לי מאוד החשש שאם זה בן – איזה דוגמה אישית רוחנית הוא יקבל מבעלי.
בברית בכיתי והתפללתי על זה שהוא יגדל להיות תלמיד חכם! קובע עיתים, מתפלל והולך בדרך ה'. כמו שלא התפללתי מעולם.
אחרי שנולד, ראיתי את הרצון שלו להתחזק ליומיים שלושה.שזה נותן לי תקווה.. . ואז הגיע ירידה גדולה יותר. הוא הפסיק להתפלל. לגמרי. לא בבית ולא במניין. אני בספק גדול עם מניח תפילין. ברכת המזון, קריאת שמע לא רואה שמקפיד על זה בכלל.
עברנו שנים קשות והיו לי שאלות של למה דברים קרו לי בעבר., אני מחפשת לשמוע ממנו קצת אמונה. אך אני לא מקבלת את זה.
בעבר הוא ניסה להסתיר ממני שלא מתפלל אבל עכשיו זה כבר לא סוד.
אני לקחתי את העניין של הנפילה הרוחנית שלו ואני משתדלת ממש להתחזק מזה. אני מקפידה יותר על תפילות, מרגישה שזה התקווה היחידה שיש לי. ולקחת על עצמי להקפיד גם על דברים נוספים שהכל ילך לעזור לו להתרומם שוב.
ניסיתי לא מזמן בערב רגוע לדבר על זה שאולי כזוג נוכל להתחזק יותר יחד. אבל הוא לא היה מעוניין.
עכשיו יש לי בן מתוק! מתנה מאלוקים; ואני כ"כ דואגת. כואב לי מאוד לראות את בעלי. באמת מרגישה צביטה בלב וכאב. אבל כשאני חושבת על הבן שלנו – זה כאב קשה מנשוא!!! ואני כ"כ מפחדת.מפחדת שלא ימשיך בדרך ה.
אז אני מבינה שאני צריכה לקחת אחריות. אני הדמות שהוא יכול ללמוד ממנו. ומתפללת כל יום שה' יתן לי את הכלים והכוחות לחנך אותו בדרך התורה.
אני לא מתייאשת מבעלי. מאמינה שכולם יכולים להשתנות. מתפללת עליו מאוד! אבל אני לא יכולה לשנות אותו. והנסיונות שלי לדבר איתו לא עוזרים.
פשוט מאוד קשה לי. מפחדת וחוששת בקצב הזה שהוא יעזוב את הדת לאט לאט. חוששת עליו, לנו כזוג וכאבא.

אני יודעת שחלק מהירידה קשורה לקשיים רגשיים. אך הוא לא מוכן לשתף או ללכת לטיפול. וכאן אני נמצאת במבוי סתום..
אני מחזקת כל הזמן את המעלות הטובות שיש לו. זה עושה טוב לשתינו. משתדלת כל יום לומר לו מחמאה על כל הטוב שבו. אך עדיין יש בי חלק שגורם לי להעריך אותו פחות. ולכן עוד יותר מקפידה להחמיא.
בכל מקרה… סליחה על האורך! ועל הבלאגן..מקווה שלא חפרתי מידי.
ממש תודה על כל הזמן שלך

תשובה:

יקרה ואהובה.

קוראת את הכמיהה והרצון לחיי תורה משותפים . את השאיפה שלך שלא מתממשת וזועקת מן האותיות. את הדרך שעשית כדי לשנות. וכל כך מבינה את הקושי שלך.

אכן זו התמודדות שמערערת את היסודות של הבית.

בה לא מתקיים החוזה הלא כתוב בין האיש לאישה.

החוזה הזה שאומר, שכך, איך שאנחנו, ברמה הרוחנית, נישאר לתמיד.

והנה, זה לא קורה. בעלך כבר לא אותו האדם שנישאת לו. ועכשיו, לכאורה, המצב החמיר כי גם נוסף ילד לתמונה.

אתם בדרך להיות ממש משפחה בעז"ה.

מה שהופך את המציאות למורכבת עוד יותר.

לא לחינם את כאובה ומתוסכלת מכך שכל מאמצייך עלו בתוהו.

היות ולא הצבת שאלה בסוף דברייך אני מנסה לשמוע מה רצית לומר.

מה ביקשת לשאול.

מניחה ששאלת העתיד מטרידה אותך במיוחד.

ראשית, יש לומר באופן ברור:

לכתחילה, אין ולא תהיה לנו לעולם אחריות על יראת השמיים של הזולת.

וזה עניין שלו. רק שלו.

בינו לבין הקב"ה.

אך חוץ ממנו יש אותך.

ויש כאן זוג.

וחיבור אלוקי.

ויחד משותף שהשאיפה לבית יהודי כשר הייתה עמוד שעליו נשענה הזוגיות ועכשיו הוא קורס…

אך ישנם עמודים נוספים לבית הזה.

של אהבה. אחווה. שלום ורעות.

וכעת הזוגיות הזו עומדת למבחן.

האם תצליחי לראות בו את החלקים הטובים?

ולא. לא כמו רשימת מכולת שאת מסמנת עליה וי.

או ביצוע משימה מתוך דף מסרים של ספר הדרכה לזוגיות טובה.

אלא ממש מתוך התבוננות והתפעלות פנימית ממה שיש לכם ביחד?

( שרדתם שמונה שנות המתנה. ! . מאמינה שהיה לו חלק ביכולת שלכם לעבור את התקופה. למשל.)

ממה שיש בו?

מה שהוא תורם לך?

הערכה ממוקדת על מה שהוא כן?

מתוך "עיוורון" למה שהוא לא?

כשאת שמה את הפוקוס על מה שיש?

להרפות מן ההתעסקות בחלק הרוחני שלו?

מתוך הבנה שבילד שלכם יש שלושה שותפים.

ורק שליש (!) הוא שלך!!!

זה מה שנתן לו הקב"ה כאן בעולם. זאת הדרך שלו לעבור בעולם הזה.

נכון. היית רוצה אחרת. משהו כמו אבא שלך לדוגמא.

אבל את לא יכולה לשנות. זו תהיה מציאות חייו.

אמנם ייתכן והחיכוך יהיה פחות. כלומר הילד לא יראה אותו כל היום גם כשהוא לא מברך או לא מתפלל…

אך עדיין בחושיו החדים הוא ירגיש את מידת היר"ש של אבא שלו.

כך או אחרת הילד, לצערי , יחווה הורה שפוסח על שני הסעיפים…)

זה המסלול שעליו לעבור פה. ולא בטעות. עם האבא הזה…

נוכל לכעוס. לכאוב. להתפלל שיהיה אחרת.

אי אפשר להתעלם מאדוות הכאב על החסר.

את כואבת אותה. מאד.

אך בד בבד להתבונן.

באומץ.

בשכל.

איך תוכלו יחד לבחון מחדש את סעיפי "החוזה."

מה חשוב לו.

מה יקר לך.

מה יהיו הקווים האדומים בתוך הבית.

ואיפה את יכולה לשחרר.

לא מתוך "חינוך" או "תוכחה".

לא מתוך מקום טעון.

אלא ממקום ענייני, משותף , מתוך הבנה שהידברות כנה ולא שיפוטית תעזור לכם לעבור את התקופה הקרובה.

מאד רוצה להאמין שככל שהילד יגדל בעז"ה תצטרכו לעשות בחירות באשר למקום החינוכי של הילד כמו מוסד הלימודים וכו ואז משהו בו יתפקח. יתעורר וירצה לשוב. לתקן. להתחזק.

במיוחד אם הוא חווה משבר נפשי כלשהוא.

לוואי והתפילות החמות וההתבוננות האמיצה שלך יחדשו בו רוח נכונה.

שפרה י.

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

4 תגובות

  1. שלום רב
    קראתי את השאלה הוא באמת מתסכלת, והתשובה היא מדהימה, רק אני רוצה להוסיף שאכן זה לא באחריות שלנו אולם את יכולה להביא אותו למקום שיכיר בפצעים שלו שמפריע לו לרוחניות, אם תלכו בגישה שאת רוצה ללכת לטיפול זוגי יחד ממקום לשפר את הזוגיות וממקום להיות יותר מאושרים ושם בס"ד יעלו כל הפצעים מזווית אחרת מזווית שהוא יתחיל קצת יותר להכיר את עצמו.
    בהצלחה רבה

    1. תשובה כל כל נכונה.
      אני לצערי כמו בעלך… אבל באמת בטיפול
      אבל מאז שאשתי התחילה לראות בי דברים טובים התחלתי לפרוח. חוץ מזה, שזה ברור שזה רגשי ולנסות אולי רב או חבר שישפיע עליו ללכת לטיפול

  2. תשובה כל כך נכונה ויפה.
    יש לי שתי נקודות לחזק:
    1- לפעמים קורה שבן אדם רוצה לעשות שינוי בעצמו אבל מלבד שזה קשה לו כשלעצמו, נוסף לו מחסום אחר – הציפיה של הבן זוג לשינוי.
    הוא חייב להרגיש שזה מגיע מתוכו בלבד, במאת האחוזים, ורק משם יתגברו בתוכו הכוחות לבצע את השינוי, ולכן בשביל לאפשר לו את המרחב הזה את חייבת להרפות לגמרי לגמרי לגמרי מהנושא.
    2- מניסיוני האישי, בעלי ממש השתנה כאשר הבת הגדולה נכנסה לגן, ועוד יותר השתנה כאשר עלתה לכיתה א, ועוד יותר השתנה כאשר הבן נכנס לתלמוד תורה! גם אם זה למראית עין, החינוך של הילדים חשוב לשנינו. (לא אגיד שאין דברים נוספים שהייתי רוצה שיראו בו או שלא יראו בו, אבל אני מתמקדת אך ורק בחינוך שלהם ולא שלו)
    בהצלחה!

  3. ככל שהרצון גדול יותר כך ההתנגדות של הצד השני גם גדלה… זה תדר…
    תנסי לשחרר באמת מבפנים לא כלפיי חוץ ותראי איך דברים מסתדרים לבד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...
אולי עשיתי טעות כשהתארסתי איתה?
התארסתי בשעה טובה לפני פחות משבוע. מצד אחד, יש לי הרבה על מה להודות. ארוסתי היא בחורה עם לב טוב, יש בינינו תקשורת טובה, פתיחות ומטרות חיים משותפות. היא רוצה באמת להקים בית של תורה, אין פערים מהותיים בהשקפה או באופי ויש בינינו חיבור. אבל מאז האירוסין, מציפות אותי מחשבות...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן