The Butterfly Button
איך חיים עם פחד וחרדות?

שאלה מקטגוריה:

אני מרגיש תקוע בחיים כאילו איבדתי כל כיוון. עברתי כמה התקפי חרדה שהשאירו לי טראומות ומאז אני חי לפי הפחד. רק שהוא לא יחזור שוב ובגלל שאני לא יודע בדיוק ממה הפחד אני רק משער כל פעם משהו אחר אז אני נמנע מלחיות ולהתקדם בחיים.
בבקשה עזרו לי אני מרגיש שנכנסתי לפלונטר ואני לא מצליח לצאת ממנו.

תשובה:

שלום לך,

סליחה על העיכוב בתשובה. אני מאד מקווה שכבר הצלחת מעט להעלות את הראש מעל המערבולת שהיית בתוכה וכבר נשמת מעט חמצן שמרגיע את הלב.

לפחד יש כל כך הרבה כוח והתקפי חרדה זה קשה מאד. בקשת עזרה כזו היא הקשבה לעצמך אמיצה ודורשת כוח, יישר כוח!

התקף חרדה הוא פחד שהצטבר על גבי פחד עד שהוא כבר לא יכול יותר ומתפרץ בהתקף.

אפשר לדמות אותו לסיר גדוש שבזמן רתיחה עולה על גדותיו ונשפך. זה מלמד אותנו שההתקף הוא לא משהו חד פעמי רק בגלל משהו צדדי שקרה אלא  בנוי נדבך על נדבך מפחדים אחרים.

מה שחשוב לבדוק הוא: האם אתה יודע לעזור לעצמך בשעת התקף?

יודע עם מי לדבר כדי להרגע?

איזו תנוחה ומצב להיות כדי להשתחרר?

יודע להרגיש את זה בא ולעשות פעולות מונעות כדי למנוע אותו מלקרות?

ברגע שתדע לאבחן על עצמך ולהרגיע את עצמך שזה רק התקף! לא באמת קרה אסון, זה לא באמת שאתה נחנק/ לא מצליח לנשום/ נתקף בבחילה איומה. זה התקף חרדה ותוך דקות ספורות אתה תהיה מאחוריו! מחשבה כזו יכולה להרגיע, רק חשוב שבזמן אמת יהיה מי יזכיר לך אותה.( או שאתה תוכל להזכיר אותה לעצמך..)

כתבת שאתה חי לפי הפחד. אתה יודע למה אפשר לדמות את הפחד? למשקפי שמש כהים. כשאתה מרכיב משקפי שמש כל מקום נראה לך חשוך, גם המקום המואר ביותר עדיין יראה לך אפל וקודר.

כך גם בחיים הם יכולים להיות יפים מלאי שמחות ועשיה אבל הפחד-משקפי השמש האפלים שלך מפריעים לך לראות ולחוש בכל הטוב והברכה ואתה רואה הכל שחור ומפוחד.

איך יוצאים מהמעגל העצוב הזה?

לא ציינת בשאלתך אם ניסית ללכת לטיפול.

בטיפול טוב אתה אמור לגלות את הפחד הראשוני שלך ,אותו הפחד שעליו מתלבשים ונערמים הפחדים האחרים שמצטברים עם הזמן, כשמנטרלים את אותו הפחד הראשוני יש סיכוי ששאר הפחדים שנערמו עליו יפלו יחד איתו.

כשתדע ע"י הטיפול להכיר מה הוא אותו פחד ראשוני ולהתעמת איתו החיים שלך יוכלו להיות סוף סוף מוארים- כי תוריד את משקפי השמש..

מחשבות מפחידות ומאימות יכולות להיות לכל אחד ואחד מאיתנו, אז מתי הן נורמטיביות ומתי הן משבשות חיים ומצריכות טיפול?

כשאתה יכול להבחין מתי זה דמיון מופרך ולעוצרו זה תקין,

אבל כשהבהירות מתי זה דמיון ומתי זה מציאות מיטשטשים אז יש בעיה וצריך לפתור אותה.

אם תרצה המלצות למטפל טוב באזור מגוריך כתוב לנו איפה אתה גר ונוכל להמליץ לך על מישהו מתאים.

מאחלת לך הצלחה רבה!

תמר

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...
למה חשוב לחיות וכזה גרוע למות?
אני בת 22 ויש שאלה שמטרידה אותי כבר שנים. מה המשמעות של החיים? כאילו הבנתי שזה לעבוד את ה' וכו' אבל זה לא באמת ממלא כמה אפשר? למה זה כל כך גרוע פשוט למות כאילו למה אני אענה על זה בסך הכל לא באלי לחיות לא כיף לי… וואלה אין...
טיפול עצמי על ידי כתיבה זה אפשרי?
אני בת 22.  החיים שלי נראים די רגילים וטובים. אני עובדת, מתפקדת וברוך ה' מצליחה. אבל מבפנים זה סיפור אחר לגמרי. יש לי מחסום ממש רציני בכל מה שקשור לאנשים, במיוחד בקשרים קרובים. אני פשוט לא מצליחה לסמוך על אף אחד. אני חושבת שזה קשור לזה שכשהייתי ביסודי היה לי...
השגות רוחניות גבוהות שמכבידות עלי
גדלתי בסביבה שומרת מצוות ועברתי קשיים בחיים בילדות בבית ובאופן פרטי, במשך הזמן כשהסבל הנפשי גבר עליי והתמודדתי עם הצרות דיכאון וחרדות ופסיכיאטריה זה הביא אותי לייאוש מהכל, והאמונה והרוחניות תמיד הלכו לצידי, כי היתה לי אמונה חזקה שהבורא יותר טוב מכל מה שקרה איתי וכל הפגיעות שעברתי ומתישהו יהיה...
OCD שעושה לי ספקות באמונה
  אני סובלת בשנים האחרונות מספקות באמונה. מכיוון שיש לי רקע של OCD הרופא שלי חושב שזה ביטוי של OCD המחשבות "האם ה' קיים"? "ואולי הכל סתם?" "ומי אמר שיהדות זו אמת?" גורמות לי להמון חרדה ומצוקה נפשית עד כדי קושי בתפקוד לפעמים. ונסיון לפתור את המצוקה בכלים לוגיים של...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן