The Butterfly Button
שידוכים - מי אני ומה אני ?!

שאלה מקטגוריה:

שלום וברכה!
בעזרת השם בקרוב אני נהיית בת 19.
בקרוב אני כנראה אתחיל שידוכים. אני רוצה גבר בחיי ומבינה שרצון כזה הוא טבעי ונורמלי.
אבל…
לפעמים אני מרגישה שאני ילדה קטנה, שאין בי כלום. ממש כלום. שאני קטנונית. ושאני לא יודעת בכלל כלום.
מדמיינת את עצמי יושבת בפגישה עם בחור ומנסה לספר על עצמי.. מה אני אמורה לספר בדיוק?? על מה?? על המשפחה שלי?? נו.. ואז כשאני גומרת לדבר על המשפחה שלי אז מה??
אין לי מה לספר בכלל.
אני בדרך כלל כן בן אדם שאוהב לשמוח ואוהב לאהוב.. אולי אני מרגישה ככה כי אני הכי קטנה ולכן אני מנסה לתפוס את הלב של כולם?? ולצחוק עם כולם, ולהנות, אבל בלב שלי עדיין מרגישה קטנה…בסך הכל אני הכי קטנה בבית. איך אני יכולה להרגיש שאני גדולה? זה הכל יחסי הרי.
למרות שאני כבר לא יודעת מה אני. בסך הכל אני רוצה מערכת יחסים אוהבת ומעריכה,
אני רוצה גבר, אני משתוקקת לזה. אבל גם קצת פוחדת , אפילו הרבה פוחדת.. לחתום את הגורל שלי עם מישהו שאני לא יכולה לדעת מי הוא בבירור. זה יכול להיות חוויה מדהימה אבל לא כשזה הופך להיות החיים שלך עד 120 בעזרת השם.
אולי יום אחד אני אקום בבוקר ואראה שהגבר שחשבתי שאני יוכל לסמוך עליו כל החיים שלי, הגבר שחשבתי שהוא הגבר שלי שתמיד חלמתי עליו וחיכיתי לו (למרות שהיו הרבה גברים בדרך שיכלתי לפתח איתם מערכת יחסים), ושמרתי את הלב שלי רק בשבילו, ותכננתי לאהוב אותו עד הסוף, ולראות אותו פורח ומתבגר בזכותי, ולראות את החיים שלי מאושרים ומושתתים על יראת שמיים, ולראות את הילדים שלי מקבלים חינוך- כמו שאני קיבלתי, לקום יום אחד ולגלות שטעיתי ושכל המהלך היה מוטעה?? שהגבר הזה לא ראוי בכלל לאהבה שלי ושאני צועדת במסלול מוזר, ושאולי הכי טוב היה אם הייתי נשארת רווקה חס וחלילה??
נכון, אני מציירת כאן סיפור די 'טראומתי'.. ואני יכולה באותה מידה גם לספר סיפור 'אופטימי ומלא חיים ושמחה' אבל אני קצת חוששת.
בוודאי שהאמונה שהכל בהשגחה פרטית היא זו שמחזיקה אותי והחזיקה אותי תמיד. גם כשהיה לי נורא קשה להתגבר האמנתי שהקדוש ברוך הוא יודע מה הוא עושה והוא תמיד תמיד נותן כוחות להתמודד עם הנסיונות שהוא שולח. והוא עושה את הדבר הטוב ביותר.
אבל זה קצת מלחיץ להכנס לתוך כל השלב הזה של ה'שידוכים' למרות שאני באמת רוצה את זה, זה אולי עם הרבה (אפילו אולי מדי הרבה) רגש, אבל יש בזה גם שכל. לדעתי.
אני חושבת שאני מסוגלת לפתוח את הלב שלי ולחיות בזוגיות כנה ואמיתית, אני חושבת שאני טיפוס אוהב מאוד, ובנוסף לכך יש בי הרבה תשוקה, אבל כשהתשוקה תתעמעם קצת.. אז מה? בוודאי שאני לא מתחתנת רק בשביל לספק את התשוקה שלי. אולי אני רק מחפשת את החוויה והריגוש?? אני רציתי את זה בהתחלה רק בשביל הריגוש, אבל כשהבנתי שלא מתחתנים בשביל ריגוש, ושנישואין זה דבר רציני אז חשבתי על זה הרבה ונוספו סיבות למטרה הזאת. אני רוצה להרגיש כבר 'שלימה' ולהגשים את עצמי, להרגיש בטוחה, (כן אני רוצה גבר בחיי וזה לא מוזר. זה נורמלי. ככה ה' ברא את העולם . בלי זה לא יהיה המשך..) ולהרגיש שאני מתקדמת בחיים, אני רוצה ילדים בעזרת השם, ומדמיינת את עצמי מנהלת מערכת יחסים אוהבת עם בעלי בעזרת השם, אבל עדיין…
זה איזה שהן חששות קטנטנות שצצות פה ושם.. אולי אני לא בוגרת בכלל?? הרי אף אחד לא אומר שהפנימיות שלי שווה משהו. מי אמר שאני שווה בכלל?? מה אני אמורה לספר? איך אני אמורה לדעת בכלל שזהו בעלי? ובכלל, אולי אני צריכה לחכות עוד קצת ולגדול, וללמוד עוד, למרות שאני כן חושבת שאני מסוגלת לנהל בית, ורוצה מאוד את הקשר איתו, ולנהל מערכת יחסים חמה. מאז ומתמיד התמקדתי במערכות יחסים, כבר ב'יסודי' בכיתה ג'… ובודאי שבגיל כזה. יום אחד מצאתי את עצמי יושבת ומדברת בטלפון עם בחור בן 16… והבנתי שמשהו פה לא בסדר. אם אני רוצה קשר עם גבר, ורוצה גבר בחיים שלי, אז למה שאני לא אעשה את זה כמו שצריך?
האם זה סיבה מספקת??
אני גדולה ובוגרת וחושבת שאני באמת מוצלחת לפעמים, אבל יש את הפעמים האלה שאני מרגישה שאני בהחלט לא שווה!
זוגיות זה רק 'אני והוא'. מי אמר שאני מספיק חזקה בשביל זה?? ומצד שני אפשר להסתכל על זה כעל 'אני והוא' זה הכי טוב כי זה רק שתינו…
מה אני אמורה להיות בעצם? משהו מיוחד?
נכון, יש בי תשוקה (וזה נורמלי והגיוני) אבל מי אמר שזה מספיק בשביל להגשים את החלום הזה ולהתחתן??
אני פשוט צריכה לקפוץ למים?? אין לי בכלל עבודה או משהו אני רק מתחילה ללמוד מסלולים . ומצד שני אני לא רוצה לחכות אני רק מסתכלת כל היום על בחורים ואולי זה בגלל החופש שיש לי כל כך הרבה זמן למחשבות האלה..
שמעתי גם שאהבה אמיתית זה יהיה מישהו שאתה מוכן להשתנות בשבילו. איך אני הופכת לאדם כזה? כאילו איך זה קורה?
וכן, אני קצת מתביישת לכתוב את זה.. אבל אחרי הכל – ואולי לפני הכל – אולי אני רק רוצה אהבה??
מה אני עושה עם עצמי??

סליחה על כל הבלאגן של השאלות… ותודה על האוזן הקשבת…
יש לכם אתר מקסים ומשיבים נהדרים וחכמים!!
אשמח אם תוכלו לשלוח לי את התשובה גם במייל.
תודה מראש!!

תשובה:

בחורה יקרה, נערה שואפת,

 

ראשית, אאחל חודש אלול טוב! שיהיו אלו ימים חובקים באהבת "אני לדודי ודודי לי".

 

המחשבות והתהיות

​שקראתי בשאלתך ​

הן יצירה יפהפיה של אדם חושב ומעמיק. את מודעת לכל כך הרבה רבדים והבטים של חייך כרגע ובעתיד, ושל משמעות החיים בכלל.

למרות שכרגע את חשה בלבול, זכרי שאין סדר שבא בלי בלאגן שקדם לו. "ויבדל אלוקים בין האור ובין החושך" הגיע רק אחרי ה"תוהו ובוהו".

המשיכי להקשיב לקולות הפנימיים שבך, להתיעץ ולברר אותם. כך בכל צעד בחייך תגיעי בע"ה לבהירות הדרושה לך בשלב הנוכחי.

 

אשתדל בעזרת החונן דעת להאיר מעט על חלק מהנקודות שהעלית. אני מציעה לך לקרוא בלב פתוח, ולקחת כמובן רק מה שמתאים לך.

 

1.התנועה בין תחושת בגרות לקטנות הינה טבעית. כלומר: אם נתבונן על מהות האדם, הריהו מצד אחד "עולם מלא", "בחיר היצירה" "בשביל ישראל נברא העולם", ומצד שני – עפר ואפר, כחרס הנשבר.

כיצד מישבים שתי תפיסות אלו?

אכן, בורא עולם יצר את האדם כמושא הבריאה. הוא זה שמביא את עצמו ואת העולם אל הטוב השלם, במסע שמהעולם הזה – עולם העבודה החולף –  אל העולם הבא, הנצחי.

במובן הזה, יש לאדם כוחות (חושים, איברים, שכל) ואמצעים (תורה ומצוות) להיות מקושר עם הבורא, מה שאין בשום בריה אחרת, כולל המלאכים! הוא עולם ומלואו – יוצר עולמות!

מצד שני- אנו מכירים בכך שכל כוחותינו אינם משל עצמנו. לולא בורא עולם שמחדש בכל רגע את עולמו, לא היינו מתקימים אפילו שעה אחת. זוהי ענווה אמיתית: להכיר בכוחות, ולדעת שהם מתנה גמורה מאת הבורא. להכיר במגבלות, ולדעת שהם חלק מהמתכון המדויק שמתאים לתכנית חייך.

 

כך, כשאת אומרת "אני קטנה" – יש חלק אמיתי שבך שהוא קטן, וזה בסדר. החלק הקטן הזה גם יאפשר לך להסמך על בעלך בבוא היום.

כל עוד את מכירה בו כחלק חיובי, וכל עוד את גם חווה את גדלותך.

על מנת להעצים את החוויה של הקטנה והגדולה שבך – שלשתיהן יש מקום אמיתי, אציע לך את התרגיל הבא:

שבי במקום שקט ורגוע. ציירי או דמייני בעיניים סגורות את החלק הקטן והתלוי שבך. איך הוא נראה? מה הצבע שלו? הצורה? הגודל? מה תפקיד ____(שמך) הקטנה?

לאחר שסיימת, פקחי עיניים, וחבקי את הקטנה. היא אהובה ואינה צריכה לעמול כדי למצוא חן. יש לה חן טבעי משלה, והיא אהובה כל כך.

 

תוכלי לעשות תרגיל דומה בקשר לכוחותייך: לראות, לשמוע, ולהכיר אותם מכל ההבטים. להנות מהם. לשהות בהם רגע. להודות על קיומם בעולם ועל כך שהם ניתנו לך באמונה רבה.

 

 

  1. את חולמת על נישואין פורחים ומצמיחים, ופוחדת שמה חלומך יתנפץ.

את צודקת, החיים שבריריים כל כך. ומי יוכל לחתום איתם חוזה המבטיח את החלום הורוד?

 

החדשות הטובות הן:

 

א. בזכות הרגישות והערנות שלך, את תוכלי למצוא אדם בעל תכונות שחשובות לך, במקום להיסחף לרושם חיצוני שעלול להטעות.

באופן מעשי: ערכי רשימה של תכונות שבעינייך הן לא רק חשובות, אלא יוצרות אדם "פורח, מתבגר, ירא שמיים". את צודקת, התאהבות ראשונית היא חיצונית ואין בה ממש. זה ניצוץ של כימיה, אבל הוא דועך אם אין בו במה להאחז. בדרך כלל אדם עם שאיפה כנה וחיה לקשר עם בורא עולם, יחד עם מידות טובות – יהיה בעל פוטנציאל לברית נישואין של צמיחה, נתינה וקבלה תמידית.

זאת משום שקשר הנישואין הינו מקביל לקשר עם בורא עולם. אדם שיש לו קשר של אמון, אהבה וקרבה עם בוראו – יוכל ליצור זאת עם אשתו, וכמו גלגל – הקשר הזוגי משפיע על הקשר עם הקב"ה וחוזר חלילה.

 

ב. מלבד בחירת האדם שעמו תבני את הקשר, יש לך חלק עצום בעיצוב הזוגיות. אני מציעה לך לקרוא ספרות תורנית טובה בנושא נישואים (אשמח להציע אפשרויות אם תרצי לפנות אלי במייל המצורף) על מנת לקבל פרספקטיבה ולהתכונן. לפי רמתך המשתקפת בשאלה, זה לא מוקדם מדי…

אינני יודעת למה התכוונו האומרים שלפני נישואים "צריך להשתנות". אני מקווה שבקריאת ספרות מקצועית-תורנית, תקבלי כיוון בהיר יותר.

 

  1. כמה יפה ומהותי הוא רצונך לאהבה. הנפש שלך רוצה את המתיקות הזו של אהבת איש ואשה, המטעימה לנו מעט מהאהבה בין עם ישראל לבורא. קראי את שיר השירים לאט ובהטעמה. הרגישי את מילותיו של שלמה המלך משקפות את התשוקה בין הדוד לרעיה, ברמת המשל וברמת הנמשל.

 

  1. הריגוש שלך מול בחורים הוא פשוט התעוררות טבעית של חצי הנשמה שלך, שמחפשת את החצי השני. מציעה לך בכל פעם שזה קורה, להפנות את מבטך כלפי פנים וכלפי מעלה. שאי תפילה שהמיועד לך, בכל מקום שבו הוא נמצא כרגע, יתעלה ברמתו הרוחנית, בתורתו ובמידותיו.

 

 

יקירה,

בימים אלו של "שבעה דנחמתא" אני בתפילה איתך, ברמה האישית וברמה הלאומית,

ברובד המשל והנמשל ל"אהבת עולם אהבתיך":

"עוד ישמע… קול ששון וקול שמחה קול חתן וקול כלה"

 

אשמח תמיד להקשיב לרגשותייך ומחשבותייך,

שפרה

 

[email protected]

 

 

 

 

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
רוצה אשכנזי, או חוסמת לעצמי?
התחלתי שידוכים בשעה טובה, וברוך ה' יש לי הצעות, אבא שלי ממש מחפש בשבילי ואמא שלי מדי פעם מביאה רעיון. בנתיים יצאתי עם בחור אחד שלא התאים לי. אני ספרדיה, משוכנזת בהליכותי, רוב חיי התפללתי נוסח אשכנז כי התרגלתי לכך מבית הספר, הכל בסדר על פי הספר. אחיותי התחתנו עם...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן