The Butterfly Button
שוב פעם לסלוח לו?

שאלה מקטגוריה:

שלום
אנחנו נשואים מזה שנים רבות ולנו ששה ילדים.
בעלי בכל פעם מחפש הזדמנויות ליצור קשר עם נשים אחרות ולהחמיא לנשים אחרות,
וגם היו לו כמה וכמה קשרים במהלך שנות הנישואים שלנו.
כל פעם לאחר ריב ממושך ותחנונים שלו שאסלח לו כי הוא רק דיבר וחיפש בסך הכל אוזן קשבת ולא עשה כלום, המשכתי הלאה אך אני סוחבת אתי מטען כבד ומרגישה מרומה ונבגדת.
היינו גם בייעוץ זוגי שלא הועיל, הוא מבטיח הבטחות אך לא עומד בהם.
אני שוקלת לפתוח תיק ולסיים עם הקשר הזה אך מצד שני פוחדת מהצעד הלא פשוט הזה.
מה עלי לעשות?

תשובה:

שואלת יקרה,

שלום לך, וברכה.

המילים האחרונות שלך מנקרות לי שוב ושוב "מה עלי לעשות?" "מה עלי לעשות?" "מה עלי לעשות?" ונראה לי, שהמציאות הזו, בה את מוכנה לקחת את האחריות ו – לעשות, היא מציאות מבורכת עד מאד.

את מתארת מציאות לא קלה בכלל. אתם נשואים מזה שנים ארוכות, אך בעלך יוצר קשר בוגדני ומחמיא לנשים אחרות, בעוד שמולך – מצטדק ומתחמק.

אינני יודעת מה מערכת הקשרים ביניכם מעבר לתיאור הכואב הזה. האם יש רגעי חסד? האם יש רגעי קירבה? מה מחזיק אתכם נשואים? עולות לי שאלות רבות, מול התהיה שלך האם לסיים את הקשר, כמו – מתי הרגשת סיפוק בחיי הנישואין שלכם? מתי הרגשת או את מרגישה, אושר? האם תמיד המצב היה כך? מה הוביל אתכם, למצוא זה את זו? מה חסר לך בחיי הנישואין? למה את כמהה? ו… מה כן יש ביניכם ולכם?

וגם,

אם תבחרי לסיים את הקשר – מה יהיה העוגנים שלך בחיים? ממי תוכלי לקבל כוחות? וגם – ממה את פוחדת?

ואולי תוכלי אפילו להתקדם הלאה בשאלות – מה הוא מחפש כל כך בחוץ? מה הוא לא מוצא? מה הוא מבקש, באותם קשרים אסורים, ומדוע?

ו – – – האם יש בך כוחות להשקיע כדי לנסות לשקם מחדש? לנסות לבחור בו, ובחיי הנישואין איתו, וללחום עליהם?

כל אלו שאלות, שאולי תוכלנה לעזור לך להתכוונן אל עצמך, אל הקשר ביניכם. אם תוכלי לשבת עם עצמך ולשאול אותך בכנות, אולי בעזרת חברה קרובה או דמות קשובה אחרת, ייתכן ותעלנה תובנות חשובות.

מעבר לכך, ברמה המעשית, מנסה לחשוב לעצמי… הרי אני יודעת עלייך כל כך מעט, ובכל זאת מנסה להציע.

מנסה להציע, בתקווה שתקחי מה שמתאים לך בלבד:

את מספרת שבעלך מחפש בחוץ, את מה שכל כך היית רוצה שהוא יחפש בפנים. יחפש בך. שהוא יחמיא לך, לנוות ביתו, שהוא יתעניין בך, אשת חיקו, שהוא ימצא בך, את אותה אוזן קשבת שהוא מחפש בחוץ..

מה תוכלי לעשות, כדי שהוא ימצא את כל זה איתך? עימך? בבית?

אני כותבת את זה, ומודעת לכך שכל כך הרבה חומות של חוסר אמון וחוסר רצון גבהו ביניכם בעקבות המעידות שלו,

אבל עדיין… את ניצבת ושואלת – מה עלייך לעשות, ואני שואלת את עצמי אם יוכל להימצא בך הכוח, למענך ולמען ביתך, לנסות מחדש, להיות לו, להיות עבורו, להיות אותה אישה שהוא מחפש כל כך בחוץ…

זה יכול להתבטא בחידושים קטנים ומושכים, בפרטי לבוש וריהוט, בעציץ או בשיחה. זו יכולה להיות ארוחה מפתיעה ויציאה זוגית, מתוך אותה הבנה שעכשיו את לוחמת. לוחמת עבור ביתך. לוחמת אור.

ככה, להיות לוחמת אור תוך כדי שאת מתגמלת את עצמך, בעידוד ובכבוד, על הפעולות שאת עושה, מתוך מודעות לכך שזה לא יהיה קל. כי כאמור – כבר גבהו ביניכם חומות של חוסר אמון וקצרי תקשורת… שמעתי סלוגן שמצא כן בעייני "קשה, אבל הכי טוב". תוכלי???

זה יצטרך להיות מהלך, וייתכן ותצטרכי עזרה והכוונה ותמיכה בדרך, ייתכן ותהיינה נפילות ורגעי חושך, אבל הלוואי, הלוואי ואמן, יכול לבצבץ ממנה גם אור גדול, ואהבה, ואחווה, ושלום. הלוואי.

יש בך את הכח לנסות?

*

אני לא רוצה להעלות את הנושא השני, את הבחירה האחרת – של אולי לפתוח תיק, משום שאם תבחרי ללחום ולנסות לשקם, תצטרכי לעשות זאת בלב שלם, ולפחות לתקופה לא להעלות אפילו ברעיון את המחשבה להיפרד.

אבל היות ואינני יודעת אם תפני שוב, וכל עוד אינני ודעת באיזו דרך ומהלך את בוחרת, מציבה בכל זאת את האפשרות.

יש פעמים שנכון לפתוח תיק. יש מקומות שנכון להיפרד. זה קשה, וזה כואב, ולפעמים – זה מה שנכון. אינני יודעת באיזה מצב את מצויה כרגע, ואולי זוהי האופציה עבורך.

והשאלה היא איך תמצאי כוחות לשם כך.

הייתי מציעה לך, אם את מרגישה שנכון לך לפנות לדרך הזו, ללכת לפגישות עם עצמך, בעזרת סיוע מקצועי, ללבן את השאלות ולקבל כוחות עבור הצעד הזה, לא להיות שם לבד.

איתך,

תמר ע.

[email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

תגובה אחת

  1. הייתי ממליץ לבצע שיחה פתוחה על הכל,
    להכין את עצמך לשמוע את האמת מבלי שיפוטיות, להבין מה גורם לו לברוח החוצה.
    ולדרוש ממנו לפחות לדעת את האמת לפני הסוף.
    הוא לא מסופק?
    את לא יפה בעיניו?
    הוא מחפש ריגושים?
    הוא מרגיש שהוא מפסיד בחוץ משהו?
    לפי התשובות והאמת תוכלי לבצע הערכה נכונה לגבי המצב.
    לא לפרק, אבל לא להיות אידיוטית ולחשוב שבאמת יפסיק "פתאום", אם לא באמת תביני על איזה צורך הפילרטוטים האלה נועדים.
    והכי טוב לחפש נשים שהיו במצבך, ולקחו בחירות ולדעת איך הם שילמו עליהן (לכאן או לכאן) – כי אין חכם כבעל ניסיון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן