The Butterfly Button
נשואה ובודדה

שאלה מקטגוריה:

נשואה 14 שנה פלוס שלושה. מתחילת הזוגיות התקשורת והאהבה בינינו לא הייתה טובה. אך לאחרונה המצב החמיר המעט שחשקתי בו מלפני הנישואים התאדה. קשה לי לרצות להיות איתו כי מעבר לאינטימיות בזוגיות הוא לא ממש משקיע כבר שנים שלא קיבלתי פרח או פתק עם מילה טובה. אני מאוד גלויה איתו אומרת לו מפורש מה מפריע לי ואם אני אומרת לו מה חסר לי הוא יכול להסתובב במיטה ולהגיד לי שהכל בראש שלי. בתחום של הזוגיות כבר ממזמן הפסקתי לנסות.
מרגישה דחויה מעצמי ממנו ולאן הגעתי. האם אני צריכה לפרק את הזוגיות כי מה איתי ועם הרצונות שלי? איפה החיבור שלי לכל המערך?
האם בגלל הילדים להישאר ? להקריב?
אל תתנו עצה ללכת לייעוץ כבר ביקשתי הוא לא מעוניין.
מה המחיר שלי כאדם נפרד? ומה המחיר של הילדים? ושלו כבעל אין לו חובות כלפיי וכלפי עצמו?
תודה רבה

תשובה:

יקרה.

את כותבת על מצב כל כך כואב. כל כך כואב.

על חיים בזוגיות, בהם את כמהה לאינטימיות, לפרח, למכתב קטן, והוא – מסתובב לצד השני למילים של "הכל בראש שלך".

ואת שואלת על לפרק את הבית. מה המחיר שלך כאדם נפרד, מה עם הרצונות שלך ומהו החיבור שלך לכל המערך?

אלו שאלות חשובות ונכונות כל כך להישאל במקרה כזה.

את יודעת מה? פשוט, ראשית אשיב לך על השאלות האלו:

מה המחיר כאדם נפרד? – זהו מחיר, וצריך לשלם אותו, אבל יש גם תגמולים. כלומר, התורה נותנת לנו אפשרות להיפרד, לפרק ולחיות בנפרד, כאשר קשה וכואב מדי. ואז יש אפשרות להינשא בשנית, ויש אפשרות לנסות מחדש, ויש אפשרות להפסיק לקוות ולצפות שהוא יושיט את הפרח הזה, את המכתב, את הלב שלו. לפעמים, זה מביא איתו שלווה וריחוק מכאבי הלב הכוססים הללו – של למה הוא כל כך רחוק ומתנכר.

אבל יש לכך גם מחירים, והם מחירים לפעמים יקרים. זהו מחיר של בדידות, ושל קושי למצא מישהו אחר, ושל כאבי לב לא פתורים, ושל אכזבה. זה לפעמים מחיר ששווה לשלם אותו, במקרים מסויימים.

אבל – אם החיפוש שלך הוא אינטימיות, הוא קירבה, הוא אהבה, הוא פרח ומכתב ולב אל לב, לא בטוח שגרושין יאפשרו את המציאה הזו. בגרושין (אלא אם כן נישאים מייד, מה שלא תמיד קורה) ישנה בדידות, והיא, לפעמים, מרובה על הכאב בהתרחקות שלו כשאת בבית.

מאידך, את שואלת עוד, מה עם הרצונות שלך? האם הם נידונו להימחק, חלילה? מה החיבור שלך לכל המערך הזה?

וזאת, יקרה, שאלה גדולה ועצומה מאד.

אני שומעת ממכתך, ומקווה שמדייקת בשמיעתי, את החיפוש לאינטימיות, לאהבה, לקשר.

אם תחליטי להיפרד ולהשקיע בקשר חדש, תצטרכי לעבוד, וקשה. כמו בכל קשר שדורש השקיה, השקעה.

השאלה אם תסכימי לקחת זמן בו תתחילי להשקיע את המשאבים הללו, עם האיש הנוכחי שלך.

כמו.. כמו תקופת מבחן. כמו.. כמו מאה ימי חסד שאין בהם ביקורת אלא נתינה והשקעה.

וכשאני אומרת "השקעה" אני מתכוונת לכך.

כמו.. כמו בחולה הנוטה למות, ועושים הכל למענו. רגע לפני שבית עלול להתפרק, שרצונות שלך עלולים למות, מוכנה לקרע שערים וחומות?

זה אומר להשאיר את הילדים ולנסוע לחופשה זוגית (מצידי בחו"ל קסום, אם לא, נסתפק בנירוונה, ואולי צימר שאהוב על שניכם?) זה אומר, לחפש בכל דרך זמנים משותפים ליציאות שתהיינה חביבות על שניכם. זה אומר להשקיע בבית, בחדר שלכם, רהוט חדש ומחיה, בגדים יפים שתלבשי לכבודו, כלים נאים שתגישי לו בהם ארוחת ערב קצוצה ומטוגנת ואפויה.

ככה, להשקיע בחידוש בלי הרף. מתוך חיפוש מה מתאים עבורכם? מה ישמח אתכם? מה יכול לקרב ביניכם ולספק חוויות עזות משותפות?

אבל – וכאן מגיע האבל הגדול, כי כדי למלא, וכדי לשנס מותניים לחשק הזה, לרצון, לגעגוע, לכמיהה, צריך את החלק שלך במערך, והחלק שלך הוא, להיות מלאה.

החלק שלך, הוא להיות מלאה.

אם לא תתמלאי, איך תמלאי?

אם לא תהיה בך שמחה ואנרגיה שופעת, מאיפה יהיה לך חשק להזמין כרטיס טיסה או לקצוץ ירקות לאגרולים בתנור? אם הזיק בעינייך כבוי, איך תראי את העציץ ההוא, שכל כך מתאים לחדר שינה שלכם, וייתן בו אור חדש?

ואיך מתמלאים?

כאן בדיוק החלק שלך במערך.

לטפח את עצמך, להתמלא, בפעילות גופנית, באכילה בריאה, בשחרור ריגשי, ביציאה לחוגים וסדנאות שאת אוהבת. לטיפול בעצמך, ריגשי, פיזי, חברתי. בהתמלאות.

כשאת תהיי מלאה, תוכלי למלא, כשתוכלי למלא, תבדקי – האם הוא כלי להכלת השפע הזה שאת מסוגלת לתת? האם תרצו ככה, להמשיך ביחד, מתוך עבודה (תמידית, יש לציין, אבל מתגמלת ומשמחת מאד)?

יקרה,

זה כמו לצאת למאבק על חיים ומוות,

חיים ומוות של הבית שלכם.

תסכימי?

תמר ע.

[email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

3 תגובות

  1. וואו מבינה אותך לגמרי. גם אצלנו ככה. רק אינטימיות מעניינת אותו …. ואם אני יספר לו על הרגשות שלי הוא יגיד שזה שטויות…. אז כבר עדיף לא לומר לו כלום. ואז מתפוצצים מבפנים כי את מי נשתף? אסור לערב את ההורים ולא החברים…

  2. מבינה את שתיכן.. לפעמים אני חושבת שאולי הבעיה היא אצלי.. שאני מבקשת יותר מידי..
    אבל אני מרגישה ממש ריקנות בלב.. מתגעגעת לימים שהייתי מרגישה את ההתרגשות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן