The Butterfly Button
מרגישה שנחלשתי רוחנית מאז החתונה

שאלה מקטגוריה:

הי
תודה על כל מה שאתם עושים
אני מאוד מקבלת מהתשובות שלכם ולומדת מהן
הרבה פעמים אני חושבת לכתוב ולא יוצא לי סליחה על האורך
אני לא מצליחה להתפלל. ככול שהזמן עובר בנישואין שלי ככה אני נהיית אדישה ריגשית לעבודת ה לדיבור איתו לתפילה להלכה.
אני חוששת שזה הגיע מאכזבה מבעלי שהוא מי שהוא. זה נשמע מצחיק אבל לכל אורך הארוסין הרגשתי שאני לא מצליחה להבין מי הבן אדם מאיפה הוא הגיע הייתי במקום נורא נורא שברירי ובודד באותה תקופה פחדתי לשבור שידוך ומדריכת הכלות אמרה לי שאם אין לי בעיה ברורה אין סיבה לשבור. ניסיתי לדבר אתו אז ולהבין וניסיתי להסביר אבל כמו הרבה פעמים בחיים נותרתי רק יותר מבולבלת ומסופקת בדעה ובהרגשה שלי. עם הזמן אני לומדת לאהוב אותו- הוא מכבד ומעניק המון אהבה שהיתה כמעט ולא קיימת אז זה נתן לי רוגע אהבה עצמית. אני מרגישה ככ לא טוב עם עצמי שלא מספק אותי מי שהוא אף פעם נראה לי מוריד אותו. הוא אומר ומתלונן הרבה שהוא קורע את עצמו ביום יום וכמה קשה זה לדאוג לארנונה לילדים לכסף וכו. ובפועל הוא חי בסדר אני עובדת כשיש צורך ההורים שלי עוזרים כלכלית הדבר היחיד שהוא צריך לדאוג זה ארנונה מים חשמל לימוד תורה ולימודים במיכללה בערב. אני גם חושבת שהוא לומד לא ברצינות- כואב לי כשהו אומר שהוא לא מוצא טעם בלימוד ואני חושבת זה כי אין לו מוסג איך לעבוד קשה למשהו. גם לימודים הוא עושה כי הוא יודע שיהיה לי קשה אם לא יהיה לו מקצוע ביד. קשה לי שהוא מדבר כל הזמן נגד החרדים(הוא גדל חרדי ונראה אברך לכל דבר) והלכה חלשה אצלו גם בשבילו חזרתי לצפות בסרטים( זה חולשה גם שלי אבל חשבתי שעם בעלי אני יצליח להתגבר כי שנינו נהיה בעליה)
בקיצור אני לא יודעת איך להיות שם בשביל בעלי בהערכה ותמיכה אין לי מושג איפה מתחילים אפילו.
דבר שני אני לא יודעת איך מתקרבים לה איך בונים קשר אתו מחדש איך לאמין שאני לא אצור לי נסיונות בחיים דרך התפילה. דבר שלישי אני לא מבינה מה הטעם בחיים הנה הסגתי את ״התמונה החרדית״ אני נשואה אמא עובדת בעל לומד מה הטעם לכל זה? לא ברור לי מה אני עושה בכלל.

תשובה:

שלום יקרה

המכתב שלך הוא לא אוסף שאלות. הוא מסע. תפילה וזוגיות, בורא עולם ובעל, ואת שבתווך.

בכמה וכמה קריאות שקראתי אותו ראיתי חוט שלם ומאחד בין חלקיו, אני מקווה שאכן כיוונתי לאמת שלך ומקובלת עליך ההסתכלות .

פתחת בתפילה שקשה לך, ואשרייך. מה שבטוח שרצון יש לך ואמונה יש לך בה'.

את עוברת לסוגיית הבעל, ואולי בסדר כרונולוגי הסוגיה הזו קודמת.

אם כי לא בטוח שהיא הראשונה.

הדבר הראשון כאן הוא את עצמך.

תיארת מצב של שבריריות ובדידות בתחילת הקשר שלך עם בעלך.

לא הכל הצלחתי להבין, רק את יודעת מה בדיוק היה שם, למה את מתכוונת במילים 'מי הבן אדם ומאיפה הוא הגיע',

אבל בדידות וחשש בוודאי אפשר להרגיש גם בלי להבין בדיוק.

אולי הרגשת את הבדידות הזו קודם בחייך,

אם כי, אני מאמינה מהדברים אותם בחרת להעלות על הכתב כי היא נוכחת ביותר בקשר לחיי הנישואים שלך,

בהקשר אליהם את חשה גם את הנתק הרוחני מריבונו של עולם.

פה השאלות, תשאלי אותן.

מה בודד לך? איך זה מרגיש? מה ציפית שיקרה ולא התממש? איזה חלום לא התגשם? על מה באופי ובהתנסויות קודמות שלך זה יושב?

לדעתי יש עוד הרבה שאלות לשאול, אפילו אותן אני לא יודעת אז בטח שלא את התשובות… ואולי גם את לא תדעי מיד אבל תתחילי להרגיש אותן.

השלב הבא במסע זה לבחור.

האם נכונה התחושה שעלתה אצלי בקריאה כי מישהו או משהו בעצם בחרו בשבילך? הפחד, הספקות, מה שלא היה אז, ניהלו את הבחירה שלך והם קיימים גם היום?

התחושה הזו, אם קיימת, של פסיחה על שתי הסעיפים, היא מקצתו של גיהינום. זה קצת לא לחיות.

יש לך בעל אוהב ומכבד שממלא צרכים עמוקים שלך, אולי לא עד הסוף. אם בכלל יש סוף כזה שאפשר לצפות לו מבן זוג…

אחרי השהות עם מה שלא קיים, עם מה שעדיין בודד, כמו שהצעתי לך לפתוח את הדרך, תמצאי מקום ליותר בחירה עצמית שלך?

אין לו… רשימה ארוכה.

יש לו… רשימה ארוכה לא פחות.

אני בוחרת בו כמכלול?

זה הוא, וזה מה שהוא בשבילי. על הדבש ועל העוקץ.

קצת להתחתן שוב…

בשלב היותר מתקדם הזה יש מקום להעמיק בדרישה שלך מעצמך בזוגיות: הערכה ותמיכה לבעלך. אבל לפני כן זה פשוט מוקדם.

אני לא מתכוונת שלא תשקיעי בכלל באווירה טובה ובדברים שעושים לו ולכם יחד טוב, אבל שמרכז הכובד הראשוני שלך יהיה בכלל על הבירור הזה שיוביל ליותר קבלה,

ולא תדרשי מעצמך מיד בהתחלה למצוא מאגרי הערכה ותמיכה.

כל אחד מהדברים שהזכרת: רמת לימוד, תלונות, ואפילו סגנון רוחני שונה, הם דברים שסביר להתמודד איתם יחד, כשיש בחירה מחודשת וקבלה של בן הזוג. (גם נקודה ספציפית כמו סרטים קלה יותר כשהיא מבחירה מודעת של מכלול שלם),

חלק מהם אולי גם ישנו צורה או ייעלמו, כי אין לשכוח שבעלך מושפע מהדינמיקה שלכם ואולי המגרעות, בחלקן, הן תגובה ולא משהו סטטי שיישאר לנצח.

הדברים יכולים אפילו לאתגר אותך, כי בחלק מהם בעלך יצטרך אותך כתומכת בצדדים הפחות חזקים שלו, (ובחלק מהם התמיכה תהיה לא לעשות שום דבר כי הם לא באחריותך, רק ללמוד לחיות איתם.)

כרגע הם שואבים אותך, הם שורת מינוס.

קצת ניקוי צנרת יזרים אליך גם את הפלוסים הגדולים שלו,

והמינוס יהיה בר התמודדות. אם ירצה השם.

ואפרופו ניקוי:

כשבודד – בודד עד הסוף, זה כל כך נורמלי שיש לך התרחקות בתפילה.

קחי טיפה מהג'ורה (מחילה!) ונסי לשפוך אותה אל הכתובת למעלה.

אם זה מגיע בצורת יובש, בצורת, אדמה בקועה – גם טוב! עוד צורה ללב שבור.

זה חיבור אמיתי, זה ענק, זו רפואה, זו מצווה. זו תפילה אמיתית.

ולגבי הדברים היותר פורמליים – תפילה כסדרה ושמירת הלכה – שגם אותם צריך –

גם פה אני מעזה לומר שתצטרכי לשאול שאלות ואז לבחור.

למה אני עושה אותם? מה הם מעלים בי? וכו',

ואז לבחור לעשות, כמו קבלת תורה מחדש.

(בינתיים אל תשכחי – לפום צערא אגרא! שכרך הרבה מאוד על כל שמירה והקפדה)

ולגבי סיום דברייך המאוד כן ונוגע ללב:

אם קשה, בודד, פסיבי, לא חי, אז באמת יהיה מופרז לדרוש טעם.

אבל עזבי את ה'תמונה החרדית' הדוממת, הממוסגרת, יש ניצוצות אצלך שתתחילי להדליק והם יבעירו את שאר המעגלים של חייך,

והטעם – לכאורה יהיה מגוון, גם מתוק, גם חמוץ, גם מר, אבל תתחילי להרגיש.

מברכת אותך מכל הלב ב'והערב נא' שתזכי להרגיש את הדבש והחלב שתחת לשונך!

אם עזרתי במשהו ונראה לך שאת רוצה עוד המשך – אני פה

בלימי

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מותר לאדם יחיד לחלוק על ההנהגה?
רציתי לדעת איך הגישה שלי בתור יהודי שחלק מעמ"י ולא בתפקיד רבני להשמיע את דעתי בנושא הגיוס ותפקידים רבניים שנראים לא כשרים הרי ה' נתן בכל אחד יושרה פנימית ושכל ישר והגון להבין שדבר מתנהג לא כשורה אבל איכשהו בהרבה פעמים יצא לי להיתקל שהרבה פעמים השמעתי את דעתי בנושאים...
איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן