The Butterfly Button
מרגישה בודדה

שאלה מקטגוריה:

בדידות בכל מקום..
עם אנשים אבל לבד.
אין בסוף כלום, כולנו לבד?
בסוף יום אתה לבד,יש אפשרות אחרת?

תשובה:

פונה יקרה!

אני חוויתי את פנייתך כסוג של אמירה לחלל העולם בתקווה חששנית ואמיצה בו זמנית, שמשהו שם ימצא, ישיב לך ויהיה אתך.

בימים שחלפו עד שכתבי לך תגובה חשבתי עלייך לא פעם ולא פעמיים.

חשבתי שייתכן ומרגישה את במשך ימי ההמתנה הללו בודדה אולי שבעתיים.

אך האמת היא שניתן להגיד כי במשך ימי ההמתנה האלו היית מעט פחות לבד משום שהיה שם משהו שהיה איתך במחשבותיו , חשב עלייך וחשב על התגובה שתכתב לך.

מכאן, שייתכן ואדם יהיה מוקף באנשים אוהבים, דואגים, מוקף באלוקים שמלוא כל הארץ כבודו והוא משפיע עלייך ברחמיו חיים, רוח , בינה וכוחות לכתוב את הפנייה ל"אקשיבה" ואת הכוח לקרוא את התגובה הזאת. ועדיין…. להרגיש בבד.

בדידות איננה בהכרח ביטוי של מציאות. היא בעיקר תחושה פנימית. סובייקטיבית.

שאלתי את עצמי מתי התחלת להרגיש כה בודדה, ממתי התחלת להרגיש שה' רחוק ממך עד שטביעות אצבעותיו בך הפסיקו לשדר לך את עצמת חמלתו?

האם היה זה אירוע מסוים שחווית לאחרונה ואת מגיבה לו ? האם זוהי חווית ילדות המלווה אותך? האם זוהי טראומה מכל סוג שהוא? כיצד משפיעה הבדידות על תחושת היכולת שלך ועל החיוניות ועל יכולתך לממש את כוחותייך? האם זוהי בדידות שהדיכאון הוא בן הלוויה שלה? או שמא הדברים הפוכים?

את פנייתך אני רואה כאמיצה מאוד, וכמנסה לבדוק האם אכן את בודדה לגמרי או שמא נותר שם משהו בעולם שעדיין אכפת לו ומסוגל להבין אותך.

אכן, צדקת. המקימים של אתר "אקשיבה" הם אכן אנשים מיוחדים הרגישים לזולת. אולם, אין הם היחידים מסוגם בעולם….

משחר הבריאה מהדהדת קריאתו של הבורא לאדם כי "לא טוב היות האדם לבדו".

משמע, כי ישנה דרך להיות "יחד".

נסי לחפש במעגל המוכרים לך אנשי לב, חכמי לב, הם יכולים להיות אנשי מקצוע כגון פסיכולוגית או עו"ס קליני וגם לא.

הרחיבי את הקריאה ששמת בלב אתר "אקשיבה" ונסי למצוא שותף אנושי שיעזור לך להבין את מקור בדידותך, את הסיבה לה.

או אז בטוחה אני כי יסורו מעלייך הכבלים הללו ותראי את הטוב ואת האור בך ובעולם.

אנא, למרות החשש, ניסיון העבר שאולי הכזיב והפחד המתלווה לכל רצון לחולל שינוי, אל תרפי ואל תתייאשי. ימים גדולים לפנינו. ונהפוך הוא של אדר וזמן הגאולה של ניסן.

קומי, הרימי והצליחי. יהיה שכר לפעולך.

אם תרצי לפנות שוב, אני כאן.

בתיה.

[email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

4 תגובות

  1. גם אני מרגישה בודדה….
    גם אני מרגישה נורא…
    אי אפשר לסמוך על אף אחד בימינו!!!
    על אף אחד!!!
    רק על השם!!!
    אבל אם אני מרגישה רחוקה ממנו…
    אז עם מי אפשר לדבר?
    עם אף אחד!
    ואחרי שאני יעלה לשמים ידרשו ממני אם ציפית לישועה..
    ואני יאמר כן! ברור!! ניסיתי למצוא שליחים! ואף אחד לא עזררר!!!!!
    אז אני אשמה שנשארתי באותה דרגה שלי??
    כשיש אנשים שחוזרים בתשובה הסייתא דשמייא שהם מקבלים היא ענקית אבל אני???
    חרדית.. אין לי סיוע מיוחד…..
    סתם עוד אחת שנולדה על "ההר"..
    אוף!
    אילו חיים מטופשים…
    חבל שאני לא נולדתי חילונייה…
    כי אלו שחוזרים בתשובה גם הרוויחו מהעבר!וגם ירוויחו בעתיד!!!
    אז הרוויחו שני עולמות!!!
    ממש מעודד להיות חרדית מבית….

  2. לעניות דעתי עצם הרצון שלך הוא כבר דבר גדול ומוערך.
    לגבי הסיוע המיוחד לחוזרים בתשובה – כתוב באתר 'דעת'
    "הבא לטהר ורוצה לבחור בטוב איננו מצליח לעשות זאת בקלות. הבוחר בטוב נזקק לסיוע, הוא זקוק לפתח היתר, שבלעדיו לא מסתייעא מילתא."
    http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/maaliyot/tshuva-2.htm
    לגבי רווחים לחוזרים בתשובה, כאן מסבירים שלא בהכרח כל חזרה בתשובה מביאה למצב טוב יותר מאשר של צדיק גמור:
    http://www.biu.ac.il/JH/Parasha/rosh/jal.html
    ומלבד זאת מכיוון שרובנו לא צדיקים גמורים, לכולנו יש הזדמנויות לתיקונים קטנים – סוג של חזרה בתשובה.
    יהי רצון שתרגישי נהדר.

  3. בת אחת! את כל כך מקסימה ! איזו בת ישראל מיוחדת את !! אשרייך !!! דווקא יש לך תפקיד חשוב. את כמו תמרור זוהר שמראה לנוסע בחושך את הדרך.
    כך את מראה לחילוניות את הכיוון הנכון לעבודת ה' .
    את אולי לא מרגישה את זה אבל הייצוגיות שאת תשדרי בלבושך בצניעותך ובדיבורך. חשובים מאוד לאחיותייך החילוניות !
    מה יגיד אדם צדיק ?שלא חזר בתשובה אלא חונך ככה. הרי בזכותו ה' שולח הרבה ברכה לעם ישראל. והוא עניו וצנוע ואינו חושב על כך. אך מעלתו אצל ה' גבוהה.
    אל תזלזלי במה שאת. ה' שלח אותך לעשות את שליחותך . והיא אינה פחוץ חשובה משל אחיותייך החילוניות. ואולי את משמשת דוגמא נפלאה. חשבי בכך. אולי תוכלי לחזק מישהי באמירת תהילים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

כמה זה חמור חוסר כיבוד הורים עקב התעללות בילדות?
  אני בת 19 ויש לי שאלה שמטרידה אותי מאוד מבחינה רוחנית והלכתית. עברתי ילדות קשה ביותר. הורי שניהם עם התמודדויות קשות, ולכן במשך שנים ניסיתי להבין אותם,  ולדון אותה לכף זכות. בילדותי חווינו קשיים רבים בבית. גרנו לעיתים בתנאים שלא היו תקינים, היו בעיות של היגיינה ותחזוקת הבית חמורות,...
איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן