The Butterfly Button
מצב מתעתע מול אשתי-האם להתגרש?

שאלה מקטגוריה:

הסיפור שלי ארוך, מקווה שאוכל לתמצת ככל הניתן.
בן 50, נשוי כ-20 שנים ואבא ל-5 ילדים מקסימים.
לפני כ-18 שנים ה' יתברך פתח את עיניי וגלילתי שאישתי איננה נאמנה לי
לאחר אין סוף תחנונים מצידה והבטחות הלכנו לרב פוסק כדי לבדוק אם מותר לנו להישאר יחד
הרב שאל כל מיני שאלות, (לדעתי שאלות שטחיות) ולבסוף פסק שכן אך התנאי הוא שהיא חייבת להתחזק בצניעות וכדו'.
היא אכן לקחה על עצמה להשתנות ולשמחתי כל הבית השתנה והבית הפך להיות בית שומר תורה ומצוות, (ילדים בלמוד תורה וכו') כמובן שהיא התחילה ללבוש שמלות ארוכות וכיסוי ראש מלא.
לצערי הרב השלום בית החזיק כ-3 שנים ושוב חזר להיות בבית אותה אווירה מתוחה ומלא כעסים, (מטבע הדברים גם כל משקעי העבר צפו).
ניסיתי מס' פעמים לאזור "אומץ" – כי באמת באמת דרוש אומץ) ללכת לרבנות ולפתוח תיק גירושין.
בכל פעם שהלכתי לרבנות אז היא הייתה מנסה שוב להתנהג יפה וכך היה נולד לנו עוד ילד.
בילדה החמישית והאחרונה הבנתי שכנראה זה רצון ה' יתברך, שהוא לא מעוניין שאנחנו נתגרש ושזה התיקון/נסיון שלי בעולם הזה.
קבלתי את "הגזירה" בלב שלם ואמרתי לאישתי שאני לעולם לא אוציא עוד את המילה גירושין.
בצר לי, אישתי לקחה את האיפוק שלי כחולשה ולפני כ-3 שנים היא צעקה עלי ליד הילדים "לך מהבית הזה יזבאלה ואין לך מושג מה אני מתכננת".
סתמתי את הפה והורדתי את הראש, לאחר מס' ימים אכן לקחתי מזוודה "ונעלמתי" למס' ימים.
לאחר שחזרתי סיכמנו ביננו שננסה שוב לעבוד על זה.
בקשתי ממנה שתגיד/תכתוב לי בדיוק מה היא מצפה ממני וכך אוכל להתאים את עצמי אליה.
לדבריה היא צריכה לחשוב ולשקול את הדברים.
לאחר מס' חודשים נפלה עלי עוד זוועת עולם, שוב התברר שהיא היתה עם אחר
ברצוני לציין שוב שבמראה החיצוני היא נראית חרדית לכל דבר ועניין אך לצערי היא בחרה "לקלקל עולם במלכות שדי" (חילול ה' ענקי).
למרות שנשבעתי שלעולם יותר לא אזכיר את המילה גירושין, לא נותרה בידי ברירה ועם כל הקושי, (קושי עצום עבורי!!!) לפתוח תיק ברבנות.
יש לנו דיון בעוד כ-3 חודשים אך במקביל היא הלכה לכל פוסק אפשרי והביאה דיין מסוים שאמר שגם הפעם אנחנו מותרים.
היא לא מפסיקה לבכות ולהתחנן על חייה ואני מתמודד עם צער עצום!
הצער הוא מעשה הזוועה שהיא עשתה, הצער הוא על הילדים שהולכים להיות נעים ונדים, הצער הוא על כל השנים שאבדו לי והצער הוא שאחרי כל זה אני עדיין אוהב אותה ומפחד מאוד מהיום שאחרי.
אני מניח שחוץ מה' יתברך אף אחד לא יוכל לסייע לי, אך רציתי ראשית לשפוך את הלב, (כי באמת באמת שאני בודד ולבד במערכה!!!) ואם מישהו/י עברו מקרה דומה, אשמח לחכמת ההמונים.
ממני הבוטח בה' יתברך ומצפה לישועה וגאולה אמתית,

תשובה:

אברהם יקר,

אני קורא את שאלתך וכואב את כאבך.

ממש מרגיש את ליבי נצבט בתוכי וכואב את הקושי אותו אתה חווה מזה זמן כה רב.

אני כואב מאוד את הבלבול וחוסר האונים של הילדים,

אני עצוב על רעייתך, על הקושי שהיא חווה.

כן, בהחלט, כואב גם את כאבה של רעייתך. אני משוכנע שהיא סובלת.

יחד עם הכאב שלך ושל ילדיך, אני מנסה לחשוב מה עובר על אשה נשואה, רעיה ואם לחמישה ילדים, הבוחרת או אולי בורחת למקום מבלבל, אפל וכואב כל כך, עד שיש למצוא היתר הלכתי לחיים משותפים יחד.

כל כך הרבה סיבות עלולות לגרום למצב שכזה, החל מחיים ללא משמעות עם בן הזוג וחיפוש אחר ריגוש משמעותי, ממשיך בעבר לא פשוט שטרם טופל ודוייק, ועד להסבר של מחלה או התמכרות העלולה לגרום לתוצאות לוואי כה מורכבות כפי שציינת.

כך או כך, אני כואב את הרגשתך, כואב את בדידותך ונחוש לנסות לעזור לך במצוקתך.

מיותר כעת, על גבי הכתב לנסות ולהבין או לשחזר את העבר. את זאת יש לעשות במסגרת מקצועית של טיפול אישי או זוגי שחובה לעבור במצבכם. התחושה של חוסר האונים שלך, ככל הנראה קיימת גם אצל ילדיך ואצל רעייתך וכל אחד מהם מגיב אחרת .לצערי, כפי שציינת, המקום בו בחרה רעייתך לשהות, לא פשוט עבורה ועבורך.

לצערי, מצבים דומים רבים למה שציינת מסתיימים ברבנות, אך לשמחתי, כאיש מקצוע העוסק רבות בתחום הגישור, מצבים רבים לא פחות מסתיימים בשלום בית.

אמיתי,עקבי ויציב.

כשזוג מתגרש, מזבח מוריד עליו דמעות. דע לך, שלעיתים הדמעות שמזבח מוריד, אינן בהכרח דמעות של צער. קיימים מצבים בהם רק לאחר הגירושין, כל אחד מבני הבית נושם לרווחה.

לא כל חיבור מצליח להחזיק מעמד והנזק שנגרם מהבלבול של בני הבית מהמצב הוא כה חריף עד שהשהות במצב החולני הזה הוא אסור ומיותר.

אינני יודע מדוע קרה מה שקרה בינכם, האם אירועי עבר שלא טופלו אצל רעייתך? אולי אפילו אירועי עבר הקשורים למערכת הזוגיות שלכם, חוסר סיפוק, כנות או אינטימיות נכונה,

אך לפני שתחליטו על החלטה שתשנה לעד את הסטטוס שלכם ואת החיים של ילדיכם, יש בידך לקיים השתדלות אמיתית ויסודית.

עליכם להיות בוגרים ואחראים.

אני ממליץ על פנייה לאיש או אשת מקצוע מוסמכ/ת ומקצועי/ת בעל/ת נסיון מוכח בתחום (על הגורם המקצועי להיות בעל תואר מוכר ולא חבר או מכר רגיש וחכם שאוהב לעזור…נוכל להמליץ לך)

כשתפנו לגורם מקצועי, תחשפו לבירור מקצועי ועמוק של המצב, תישאלו על ההיסטוריה שלכם ואף יתכן ותופנו, שניכם או אולי אחד מכם, על ידי הגורם המקצועי להערכה פסיכיאטרית.

תאר לעצמך דוגמא בה אחד מבני הזוג עבר עבירה ומתברר שביסודו הוא חולה בחולי נפשי ומשכך קרה מה שקרה, מחד ,האירוע ימשיך לכאוב לבן הזוג, מאידך, מעט חמלה ורחמים יתווספו למאזן הפרשנות.

גם קושי לא פתור שחנק את הנופל עלול לגרום לנפילות אלו ואשריו שכעת הקושי יאובחן ויטופל בס"ד.

ללא פנייה מתאימה לאיש מקצוע לבירור, טיפול וחיזוק הזוגיות, הרי שתמיד תישאר התחושה שמא לא פעלתם מספיק לשמירת הקשר ולחיזוק הסדק.

העובדה שלאחר ההחלטה הראשונה שלכם לחזק את הקשר החזקתם מעמד שלוש שנים, אומרת שיש מקום לתקווה.

אולם הפעם יש לפעול בכל הכוח ובצורה נכונה.

קיימים בעולם חמישה ילדים.הם ממוקמים במשפחתך. תחת אחריותכם כהורים והם משוועים ליציבות ולחיזוק. המצב בו הם אינם יודעים מה קורה בינכם והפחד מגירושין, משתק אותם ועלול לגרום לנזק בלתי הפיך.

תאר לעצמך אותך, בן חמישים וכל כך מבולבל מהמצב, מה הם , הקטינים המסכנים יאמרו.

יתכן וככל ותעמיקו בטיפול המקצועי ,יתבהרו נתונים שבגינם לא יהיה מנוס מגירושין.

יתכן גם שבטיפול זוגי נכון יתברר שקיימים פערים משמעותיים מידי בינכם והפתרון יהיה להתגרש.

אולם כפי שציינתי לעיל, מנסיוני, יתכן גם להיפך. הבנת המצב על בוריו וקבלת סיוע מהגורם הנכון יוכל להציל בס"ד דורות רבים הלאה.

אם תגיעו למסקנה כי אין מנוס מלפרק את החבילה, תקבלו יעוץ מקצועי כיצד לומר זאת לילדים במטרה לחזק אותם ולמנף אותם לקראת העתיד הלוט בערפל, אך מאידך, ההחלטה על הגירושין תהיה סוף סוף פתרון סופי ובהיר לקושי שחוו עד כה.אך מאידך, יתכן ואפשרות לחזרה לשגרת חיים באופן מבוקר ויציב,

אם ימליץ על כך הגורם המקצועי, יביא את הילדים ואתכם אל המנוחה והנחלה.

ייצוב הבית וחזרה לשגרת חיים מיטבית, ככל שניתן על ידי הטיפול, תוביל את הילדים לרגיעה ופתיחת דךף חדש לא רק עבורם, אלא גם עבורכם.

בכל אופן, המצב בו אתם נמצאים כיום חייב להשתנות מייד!,אברהם, שנס מתניים ופעל מיידית.

מאחל לך ,לכם ולכל המשפחה ברכה, הצלחה ובריאות נפשית

בתפילה להצלחתכם

ישראל

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

2 תגובות

  1. אלפי תודות על הכל, על ההקשבה, ההכלה, השתתפות בצער האישי שלי וכו'.

    שוב פעם, אלפי תודות.
    דניאל.

  2. דניאל כואבבבב לקרוא את הדברים!!!
    אבל השכיל הרב ישראל בתשובתו אליך.
    אשתך סובלת.
    סובלת ואינך אפילו יודע עד כמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...
אולי עשיתי טעות כשהתארסתי איתה?
התארסתי בשעה טובה לפני פחות משבוע. מצד אחד, יש לי הרבה על מה להודות. ארוסתי היא בחורה עם לב טוב, יש בינינו תקשורת טובה, פתיחות ומטרות חיים משותפות. היא רוצה באמת להקים בית של תורה, אין פערים מהותיים בהשקפה או באופי ויש בינינו חיבור. אבל מאז האירוסין, מציפות אותי מחשבות...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן