The Butterfly Button
מוצא חסרונות באשתי כאוב ומתוסכל מאד

שאלה מקטגוריה:

המצוקה שלי מייצר כאב נוראי, ובבקשה תנסו לעזור לי
אנסה לקצר,
אקדים שאני סובל מבעיות רגשיות, דיכאון קל חרדות ובעיקר בדידות וכאב
זה מגיע עקב שנות הילדות שעברו עלי בלי יחס ואהבה ועד היום אני מרגיש דחף נוראי לאהבה וקשר, גם עם חברים אני לא כל כך מתחבר בקלות עקב חוסר ביטחון עצמי לשתף ולגשת לאנשים ולהתחבר
אני כבר נשוי 10 שנים רעייתי היא מוכשרת מאוד ואשה נחמדה,
מה שכן היא נמוכה מאוד כ30 ס"מ נמוכה ממני, שמפריע לי באופן אובססיבי
כבר עשר שנים שכואב לי אבל כיום אני כבר אובד עצות, בשבילי 1.8 מטר- אשה נמוכה לא יכולה להיות אשתי היא בהכרח תהיה כמו בתי, אי אפשר לי להתחבר איתה, מרגיש בודד, היא ממש לא מוצא חן בעיני כך ואי אפשר לי לדלג עליו
לפני שהתארסתי רק ישבנו זה ליד זה ולא הבחנתי כי לא עמדנו ולא יצאנו ביחד
אני כמובן לא דורש איזה אשה מיוחדת ביופיה אבל חיסרון מראי גדולה כל כך אי אפשר לי לוותר עליו
ומה גם שאנחנו הולכים ברחוב ביחד לבי שותת דם שזה היא אשתי
גם אני בנאדם רגיש והיא ממש לא, אני יותר חריף וחושב הרבה היא יותר סתומה ושמח מדברים שאני ממש לא שמח ולא מגיע לי לצחוק
בקיצור, אני מודע לעובדה שיש לי בעיות רגשיות של חוסר הערכה עצמית דיכאון וחרדות ובדידות
אשתי נמוכת קומה שמפריע לי בכאב נוראי גם ביני לבין עצמי ועוד יותר כשאנו צועדים ברחוב בין אחרים
עוד הפרעות קטנות אשתי לא רגשי הרבה, גם נוטה להיות סתומה ופשוטה כשאני בדיוק ההיפך
אנא תעזרו לי
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה שואל יקר

קראתי בעיון את שאלתך וחשוב לי שתדע שאתה לא לבד.

אנחנו באקשיבה רוצים לעזור לך בכל דרך שרק נוכל.

יחד איתנו, למרות כל מה שאתה חש כלפי אשתך, היא הכי קרובה אליך ואני בטוח שהרצון הגדול ביותר שלה הוא להיות לך לעזר.

עצוב מאוד שאתה לא חש כלפיה את אותן הרגשות שבוודאי היא חשה כלפיך אבל זה בגלל עבר מאוד לא פשוט שלך.

אני משער שהתרגלת במהלך השנים לחוש בדידות וכאב.

מטבע הדברים, סיגלת לעצמך דרכים ייחודיות לשרוד את הבדידות כשאחד מהם הוא חוסר השיתוף שלך אותה בזמנים קשים.

אתה סובל כבר תקופה ארוכה ממספר תופעות שאתה חייב לקבל עזרה בטיפול בהם.

מאוד נורמלי להרגיש כמו שאתה מרגיש כלפי כל אדם במצב כשלך וחבל להמשיך להרגיש כך.

אינני יודע במה אתה עוסק למחייתך בשגרה אולם חשוב מאוד שתהיה עסוק בעיסוק שיגרום לך להרגיש טוב יותר עם עצמך.

שנית, אתה חייב למצוא לעצמך דמות איתה תתייעץ ואותה תשתף במחשבות וברגשות שלך.

עברת תקופה קשה בחייך ואתה ממשיך לעבור קושי מתמשך שגדול ממך ולכן אמליץ לך לפנות לרופא המשפחה שלך ולספר לו על הקושי שיש לך ברגש הדיכאון והבדידות. ככל הנראה הוא ימליץ לך על טיפול לכמה חודשים בתרופה שתעזור לך להתאזן יותר.

קח בחשבון שתרופה לבד לא תעזור לך באותה יעילות ללא שיחה טובה עם יועץ או איש מקצוע שאיתו, סוף סוף, תוכל לפתוח אירועים שלך מהעבר.

הקדוש ברוך הוא לא רוצה שתסבול. הוא רוצה שתקבל עזרה מהשליחים הנאמנים שלו.

אני מציע לך לחפש בנרות דווקא את ההצלחות שלך ולכן חשוב שתהיה עסוק.

דבר נוסף: כתוב "וממצוא חפצך ודבר דבר" – אם אתה רוצה למצוא את חפצך, את מה שליבך חפץ בו, דבר טוב. דבר טוב על עצמך. דבר טוב על אשתך, דבר טוב על משפחתך. דבר טוב על הסובבים אותך.

אני בטוח שאם תתאמץ מאוד, תוכל למצוא דברים טובים לומר לאשתך. כמה שיוצר תייצר מילים טובות לאשתך, תרגיש טוב עם עצמך ותקבל הערכה ואהבה בחזרה.

כמו כן, נאמר:"כי בשמחה תצאו" – גדולי החסידות פירשו זאת: שעל ידי השמחה יוצאים מכל הצרות.

תשתדל להיות בשמחה.

אז בוא ונסכם:

1. תהיה עסוק בעיסוקים חיוביים. פרנסה, לימוד, עשיית חסד, התנדבות, עזרה בבית

2. אתה מספר על עצמך שאתה רגשי יותר מאשתך, אם כך, תייצר איתה שיח דווקא מהמקום החזק שלך. תקנה לה שוקולד קטן או עוגה אישית ושב לשוחח איתה על כל מיני נושאים שיגרמו לה להרגיש שאתה אכפתי כלפיה ולשמוח מכך.

3. פנה לרופא משפחה שיאבחן צורך לתת לך טיפול בתרופה שתעזור לך להרגיש יותר טוב עם עצמך.

4. פנה לחבר קרוב או מצא לך חברותא או יועץ מקצועי לשוחח איתו על קשייך ורגשותיך.

5. תזכור שאף אחד מאיתנו לא מושלם אך בכל אחד מאיתנו יש משהו חיובי ומיוחד. נסה לחפש אותו אצל אשתך. אני בטוח שתגלה שלמרות כל מה שכתבת, יש לה המון נתונים אחרים שיכולים לעודד אותך.

6. תפסיק לחשוב על מה אחרים חושבים עליך ותתחיל להתמקד במה אתה יכול לעשות כעת הכי טוב. אנשים תמיד יחפשו על מה להקטין אותך. מי שתמיד יהיה לצידך בכל מצב יהיו משפחתך. גם אם הם נראים שונים ממה שתיכננת לעצמך, אתה תמיד תהיה חשוב עבורם. תעריך זאת.

מאחל לך הצלחה רבה במציאת האור מתוך האור הגדול

ישראל

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן