The Butterfly Button
לא מצליח להחליט

שאלה מקטגוריה:

שלום אני בן 20 ואני מכיר מישהי כבר תקופה, אנחנו מידי פעם מדברים על חתונה על עתיד לא עכשיו  אבל מדברים
אצלי יש הרגשה מסוימת כל השנה שהייתי איתה שרק מבחינה שיכלית כאילו דרך השכל היא טובה מבחינת הרבה דברים
יופי אופי טוב סגנון חיים טוב הכל באמת מבחינה שכלית נראה מצוין
והכל טוב ואין סיבה שבאמת לא נמשיך את הקשר הזה ונתקדם איתו
הבעיה שבלב אני לא מרגיש אהבה או משהו שמושך אותי איזה משיכה חזקה או התאהבות ברמה אפילו בסיסית
וזה מה שגורם לי יום ולילה לחשוב
אם זה כן מתאים ולמרות שלא מרגיש אהבה (רק מהצד שלי היא ממש אוהבת ומרגישה את זה וגם אנחנו מדברים על זה)
אם מבחינה שכלית זה מתאים אז אפשר להמשיך בקשר הזה ולהתקדם
וניסינו גם במשך השנה הזאת לעבוד על זה ממאות דרכים איך אפשר להרגיש את אהבה הזאת גם מהצד שלי וגם נעזרנו בכם
ו עדיין אחרי שנה לא זז כלום לא השתנה

ולפעמים המצב הזה קשה לי כי אני לא רוצה להחזיק בקשר הזה ולהרגיש שזה לחינם למרות שאנחנו עוברים דברים ביחד ויש דרך טובה
השאלה מה עושים במצב כזה

כי מבחינתי לא להרגיש את אהבה הזאת זה לא הכי קל בלשון ההמעטה במיוחד שלפני הייתי עם בחורות אחרות ושם כן הרגשתי

ובאמת שאני אובד עצות כמעט שנה שלמה וכל הזמן אומר לעצמי שמבחינה שכלית הכל טוב אז למה לאבד את זה אבל באותה נשימה יש את הקטע שאני לא מרגיש חווה את אהבה (וזה יוצר גם לפעמים חוסר סיפוק מהקשר וכו)
תודה מראש על התשובה מקווה שיתבהרו לי דברים

תשובה:

שלום לך ידידי,

לפעמים עולה בי מעין טרוניה כלפי בורא עולם. למה כל כך הרבה פעמים בחיים אני ניצב בפני צומת דרכים כאשר לפני עומדות שתי אפשרויות או יותר, ואין לי שום דרך לדעת בברור מהי הדרך הנכונה? מה עלי לעשות במצב כזה? כאשר אני רוכש מכשיר אלקטרוני יש לי ציפייה לקבל "מדריך למשתמש" שיספק לי הוראות ברורות מה לעשות בכל שלבי השימוש במכשיר. למה אי אפשר לקבל תשובה ברורה מהי הדרך הנכונה בהתלבטויות הקשות שאדם עובר בתחנות שונות בחייו? למה האדם נאלץ לקבל החלטות שעלולות להתברר כשגויות? האם הקב"ה לא יכול היה לספק לנו מעין אורים ותומים נייד שיגלה לי בכל צומת מהי הפניה הנכונה?

אבל הקב"ה יודע טוב מאתנו מה נכון עבורנו. ההתלבטות, הספק, הבלבול והמבוכה אינם כשל בייצור של בני האדם אלא מנגנון חשוב ביותר, מנגנון שאחראי על גידולו של האדם, מנגנון שבלעדיו הוא היה חסר אולי את מותר האדם מן הבהמה. דווקא מתוך הספק המייסר נאלץ האדם להגדיר את עצמו, לכוון בעצמו את דרכו בחיים ולהיות שותף לקב"ה בבריאה. תקופות של מבוכה צופנות בחובן פוטנציאל של בנייה ושל גדילה.

ועדיין, כאשר אדם נמצא בתוך התלבטות, הרי שהדבר קשה לו עד מאד. כאשר מדובר בהתלבטות אם למרוח על פרוסת הלחם שוקולד או חמאת בוטנים, הרי שאפשר לבחור באחת הדרכים בלב שקט מאחר ומחיר הטעות לא יהיה גדול, אבל יש התלבטויות בהן בחירה לא נכונה עשויה לגבות מחיר כבד, והמצב שאתה מתאר הוא בהחלט מקרה כזה. אתה מכיר כבר שנה בחורה איכותית, נאה, יש לכם תחומי עניין משותפים, ועל הנייר הכול נראה נהדר. מה חסר? "רק" אותו ניצוץ, אותו ברק שאתה מכנה "אהבה". השכל מורה להמשיך, אך הלב מסרב לקבל עליו את מרותו של השכל. מה עושים? להמשיך הלאה במאמץ שהוא אולי חסר תוחלת וסופו שברון לב או להפסיק ואולי לאבד עתיד מבטיח? התלבטות נוראה.

אז אינני מכיר מנגנון שמבטיח הימנעות מהחלטה שגויה, אבל אני בהחלט מכיר דבר אחד שהוא בוודאי גרוע יותר מאשר לקבל החלטה שגויה, וזה לא לקבל החלטה בכלל.

אתה יכול להמשיך הלאה בקשר קרוב עם הנערה ולקוות שאולי מה שלא קרה במשך שנה שלמה יקרה לפתע עכשיו. האם יש לך סיבה לחשוב כך? אתה אומר שניסיתם דרכים שונות לעורר את הרגשות הללו ביניכם אך ללא הצלחה, אז למה שזה ישתנה? ומה תעשה אם בעוד שנה תעמוד באותו מצב? תיתן לזה עוד שנת ניסיון? צריך לדעת מתי ואיפה לשים את הגבול. אם לאחר תקופה ארוכה של קשר קרוב מתוך מודעות עצמית גבוהה שלך לרגשותיך ולמחשבותיך, עדיין מפריעה לך העדרן של המשיכה ושל האהבה, אפשר שהצעד הנכון יהיה להיפרד לעת עתה. אוסיף שעבורך הדבר פחות קריטי אך ליבי יוצא לבחורה הנפלאה הזו שאתה מתאר, לכך שהיא אוהבת אותך וחפצה בך ואתה עלול להנחיל לה אכזבה נוראה ומפח נפש גדול. זה לא מגיע לה. יתכן שראוי לתת לשניכם את ההזדמנות להתנסות בקשרים אחרים.

מה תהיה התוצאה של הפרידה הזו? לא תדע עד שתנסה. אפשר שלאחר תקופה מסוימת תהיה לך תחושה ברורה שעשית את הדבר הנכון. יתכן גם שלאחר תקופה יתברר לך שהיא חסרה לך ותחוש געגועים לחברתה. לפעמים אנו זקוקים לתקופה של ניתוק כדי להבהיר לעצמנו את הרגשות העמוקים שלנו. יתכן גם שלאחר תקופה תוותר עדיין בחוסר בהירות לגבי הצעד שעשית, אבל האם יש לך ברירה אחרת? אפשר גם להחליט יחד על פרידה לזמן מוגדר על מנת לבדוק את התחושות שלכם, אבל קשה לי לראות הצדקה להמשיך בקשר אינטנסיבי במצב הנוכחי.

ונקודה חשובה לקראת סיום: אל תזלזל בתחושות הלב. פעמים רבות דברים נראים לנו טובים וישרים, אך האינסטינקט שלנו, משהו עמוק בתת מודע שלנו מזהה בעיה ומשדר אותות מצוקה שלא תמיד אנו מבינים את מקורם, אז לא הייתי ממהר לבטל אותם כלאחר יד, בוודאי לא בנוגע לקשר עם בחורה שמטבעו נוגע ופורט על הנימים החבויים והעמוקים ביותר שלנו.

בסוף הדברים אסתייג ואומר שקשה לתת עצה הוגנת בלי להכיר מקרוב את הסיפור על כל צדדיו ולכן אבקש ממך לראות בדברים הנ"ל רק נקודה למחשבה שאולי תסייע לך בהתלבטות. תחשוב, תתייעץ, תשקול ותחליט מה אתה עושה מחר אחרת ממה שעשית אתמול.

תקוותי שהקב"ה ינחה אותך בדרך אמת, שתמצא את מנוחת הנפש ושתזכה לשמחה הגדולה שבהתרת הספיקות, ושבעוד שנים תוכל להסתכל אחורה ולראות איך התקופה הקשה הזו הפכה לאבן פינה בבניין האישיות שלך.

בהצלחה,

גרשון

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן