The Butterfly Button
חרדה ממה אנשים חושבים על בעלי

שאלה מקטגוריה:

שלום וברכה, קודם כל תודה רבה רבה על היוזמה המבורכת!
רציתי לשאול שאלה שמשלבת את תחום הזוגיות והחינוך.
ב״ה אני נשואה באושר 5 שנים לבעלי היקר שאני מאוד אוהבת וזכינו לשני ילדים מקסימים .
בעלי הוא איש מאוד טוב עם מידות טובות אחריות ויראת שמים ומאוד מאוד מכבד ואוהב אותי אלא שיש דבר אחד שקצת מציק לי זה משהו במראה שלו, אין לו כמעט זקן והמראה שלו פחות "גברי".
אבהיר שכשאני איתו לבד זה בכלל לא מפריע לי אבל כשאני עם אנשים אחרים אז מתחילה לחשוב על מה חושבים עליו… וזה. כל כך מעצבן אותי הרי אני יודעת מיהו וכמה הוא אוהב אותי ואני אותו מאוד אז למה אני צריכה להתרכז במשהו כל כך שולי.
ובקשר לילד שלי הגדול יש בי את הפחד שכשהוא יגדל הוא גם יהיה ככה ואנשים עלולים להסתכל על זה בעין עקומה.
אני מציינת שוב שאני מאוד אוהבת את בעלי ואני רוצה עצה מה עלי לעשות כדי להרגיע את עצמי ולא להתרכז בדברים שוליים כי כל אחד והחבילה שה׳ שלח לו וזה תלוי בי עבודות המידות שלי.
אני יודעת שאני בן אדם חרדתי ושני צריכה לעבוד על זה.
מה עלי לעשות ?

תשובה:

שלום לך רעיה ואם יקרה,

את כותבת שזכית בנישואין מאושרים עם בעל יקר ואהוב ובשני ילדים מקסימים. כשאת מספרת על בעלך, מרגישים את ההערכה וההודיה שיש לך על כך שזכית בו. מרגישים את השלימות הפנימית שיש לך מהבחירה בו ואת התחושה שאת ברת מזל. לכל זה מפריע דבר אחד והוא – מראה פחות גברי.

אני מתפעלת מכך, שבינך לבין עצמך, לגמרי ברור לך מה עיקר ומה טפל. הנתון הטכני הזה אינו פוגם כלל באהבה שאת חשה כלפיו. את נהנית ושמחה במידות הטובות שלו, באחריות שלו למשפחה, ביראת השמים שלו, בכבוד ובאהבה שאת מקבלת ממנו. כל אלו מקבלים מקום של כבוד במרחב הזוגי שלכם ועושים את חיי נישואיכם למאושרים. לתוך הקן החם והאוהב הזה נכנסו ילדיכם המקסימים שאתם מטפחים ביחד. לכאורה הכל נפלא וטוב ונשאר רק לאחל לכם שתמשיכו להתפתח ולפתח את חייכם וביתכם ולגדל את ילדיכם להיות ערכיים וטובים כמוכם.

אך מה לעשות שבלי אתגרים אי אפשר?

מה לעשות שהדרך שמתקדמים וגדלים בה בעולמינו היא ע"י התמודדות עם החיכוך שנוצר מהמפגש שלנו עם המציאות?

הקושי שלך הוא לא פעוט. המחשבה על מה שחושבים על בעלך ועל מה שחושבים עלייך, בתור אשתו, בעניין הזה, מתישה ומטרידה מאוד. גורם נוסף שמחליש אותך עוד יותר, הוא הביקורת העצמית שלך. ניכר מדברייך שאת כועסת ומאשימה את עצמך על כך שאת נותנת לדבר כה שולי להציק לך, על רקע הערך העצום של האהבה שקיימת ביניכם.

מדוע באמת העניין הזה מציק לך?

כולנו מופעלים במידה רבה ע"י תפיסות פנימיות – משפטים שקיימים בתוכנו ואנו תופסים אותם כאמת מוחלטת. משפטים פנימיים אלו מעצבים את הגישה שלפיה אנו פועלים בעולם. הם נחקקו בנו בילדותינו, בלי ששמנו לב. לרוב איננו מודעים להם וזה מחליש את היכולת שלנו לזהות את חוסר האמת שבהם ולבחור להתנהג אחרת.

מדברייך אני מעלה את האפשרות שהתפיסות הפנימיות שמנהלות אותך ומציקות לך הן:

– "מה שאנשים אחרים חושבים עלי/על בעלי, קובע את ערכי"

– "איני בסדר כי אכפת לי מה חושבים על בעלי/עלי"

דבר נוסף שהעלית הוא פחד שיש בך שכשילדך יגדל גם לו יהיה מראה כזה. אני מבינה שהעובדה שציינת שאת בן אדם חרדתי קשורה בפחד הזה.

למה את מתכוונת כשאת מגדירה את עצמך 'בן אדם חרדתי'?

האם את מתכוונת לכך שאת נבהלת בקלות? דואגת מדברים לא טובים שעלולים לקרות?

גם זה נוצר מתפיסות פנימיות. תפיסות פנימיות אופייניות לחרדות הן:

– "העולם הוא מסוכן ולכן עלי להיות דרוכה לקבל את פני הרעה"

– "אין מי שידאג לי"

– איני בסדר ולכן מגיע לי שיקרו לי דברים רעים"

ייתכן שתפיסות מהסוג הזה מעלות בתוכך את האפשרות שלבנך יהיה מראה דומה לאביו כמאוד סבירה, למרות שזה בכלל לא בטוח ואפילו חשש רחוק.

כדי לשנות את המצב, אני מציעה לך לבחון את עצמך ולבדוק מהן התפיסות הפנימיות שיש לך, שקשורות בעניין שהבאת. לשם כך, כדאי לך לקחת זמן שקט ורגוע עם עצמך ולשאול את עצמך (עדיף שתשאלי בגוף שלישי):

– "מה מפריע לך כשאחרים רואים את בעלך?"

– "מה את חושבת על עצמך בקשר לתגובתך על כך?"

– "מה מביא אותך לחשוב שלבנך יהיה מראה כזה, כשיגדל?"

– "מה מפחיד אותך במחשבה הזו?"

תשאלי את עצמך בהתעניינות, תעני לעצמך בכנות ותיקחי את התשובות שקיבלת בשיא הרצינות. יש סיכוי גדול שהן יהיו בשבילך חידוש.

מכל זה תזהי ותכתבי את התפיסות הפנימיות שמנהלות אותך כאן.

ומה עכשיו?

עכשיו תוכלי לבחון בעיני השכל האם תפיסות אלו אמיתיות? האם הן משקפות מציאות אובייקטיבית? תזהי את הטעות שיש בהם ואז תוכלי לנסח לעצמך, בכתב, את משפטי האמת, שלפיהם את רוצה לנהל את חייך.

למשל:

– "נבראתי בצלם אלוקים ולכן ערכי הוא אינסופי ולא תלוי בשם אדם"

– "קיבלתי את הניסיון הזה כדי לייקר, בכל פעם מחדש, את בעלי ולהבחין בין עיקר לטפל"

– "אף אחד אינו מושלם וכך גם אני. אני הולכת ומתקדמת כל הזמן"

– "הקב"ה רואה ומעריך את ההתקדמות שלי"

לגבי הפחד שקשור בבנך ובכלל לגבי הגישה החרדתית, תפיסות אמת שיכולות להתאים לך:

– "העולם מנוהל בהשגחה מתמדת על ידי בורא אוהב וכל יכול"

– "הקב"ה אוהב אותי ושומר עלי בכל רגע"

– "הקב"ה מעריך ומייקר את מאמצי"

– "אני טובה ורוצה טוב"

עכשיו, בכל פעם, שתעלה בך התחושה המציקה ו/או הפחד, תזהי את המשפטים המוטעים שיוצרים אותה ותבחרי לחשוב את משפט האמת החדש, המתאים לאותה סיטואציה.

הפנמת תפיסות פנימיות חדשות זהו תהליך. איננו אחראים על התוצאה אלא על הדרך. עם זאת, כבר בצעדים הראשונים מורגש השינוי לטובה וזה נותן את הכוח להמשיך הלאה.

אני מאחלת לך המון הצלחה וסיפוק מהתהליך ומהתוצאות המבורכות שלו.

בהערכה רבה

פנינה

[email protected]

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן