The Butterfly Button
גירושים שוב? או להתמודד עם המצב?

שאלה מקטגוריה:

חזרתי בתשובה לפני 7 שנים ,
התגרשתי מכיוון שהיו דברים לא נורמטיבים בבית , וגיליתי שהבחור על הרצף. עברתי איתו טראומה ומצאו שהוא צריך טיפול על הטווח האוטיסטי.. הייתי בשיחות שנה וקצת השתקמתי ..
היום אני נשואה לבחור נחמד ששוב אני מגלה שיש לו משהו נפשי היה לי 4 חודשים טובים איתו גם בפגישות בדקתי את התיק הרפואי ביררתי שאלתי אותו שאלות פתחתי עיינים הוא היה נראה מאוזן ובריא , יש לי אהבה אליו אבל הוא לפעמים מתנהג אלי לא יפה, והיה לו הזיות חזקות שהפחידו אותי .. אני מפחדת לחיות איתו בבית לבד…
אני לא יודעת מה לעשות … לא יודעת מאיפה להתחיל עכשיו אני בבית הייתי בסוג של דיכאון כשעכלתי את הדברים, מרגישה שמשמיים משפילים אותי .. אני מודה לה' על זה בכל אופן כי הוא יודע מה טוב בשבילי אבל עם זה אני נותנת מקום לכאב.
לא יודעת מה לבחור … קשה עוד הפעם להיכנס למילה הזאת " גרושה" או לחיות לצד בעל שחולה בנפש . זה לא משהו שרציתי שיקרה אבל משמיים לשם כיוונו אותי , ואני מתפללת ומאמינה בה' והתפללתי לה' על הזיווג קצת מבאס קצת הרבה . אבל זאת המציאות, תודה לה' שאני בריאה ברוך ה' ושיש לי משפחה ושיש את עם ישראל ואותכם.. ותודה לה' על כל זה כי אין הבנה ואיפה שנגמר השכל מתחילה האמונה . אבל מה יקדם אותי לבחור ?

תשובה:

ב"ה

שלום לך יקרה

קראתי את שאלתך וכאבתי איתך את חיבוטי הנפש שאת עוברת.

המסלול שתיארת הוא כואב ומטלטל, את כ"כ מחפשת יציבות וחוסן ואדמה בטוחה, והנה שוב ושוב את מתאכזבת.

זה כואב, קורע ומצריך הרבה מחשבה ובחינה מחודשת של המסלול.

ברשותך אחלק את שאלתך לשתי שאלות שאומנם קשורות זו בזו אך צריכות להישאל בנפרד.

השאלה הראשונה היא שאלת הנישואים. האם להישאר לצד בעל שכנראה סובל מחוסר יציבות נפשית? האם לשוב פעם שניה למצב של גרושה שהוא מצב קשה מאד?

והשאלה השניה: מה הקב"ה רוצה ממני? האם זה המסלול של חיי? האם להשלים עם המציאות של הזיווג שקיבלתי אחרי כ"כ הרבה תפילות? האם זה נחשב אמונה בה' ? ועוד שאלה גם היא מתחום היחסים מול הקב"ה? למה תפילתי לא נענתה? למה שוב אני חווה נישואים כושלים? למה זאת התוכנית שאלוקים מייעד עבורי?

כל שאלה היא שאלה כבדת משקל שראויה לשיח ארוך בודק ומעמיק, אני אנסה בזהירות להתנסח בשורות יחסית ספורות כי בכל אופן תשובה בכתב היא חד צדדית, ומסתבר שתזדקקי להמשך שיח מקצועי וליווי מעמיק יותר.

לשאלה הראשונה בדבר המשך הקשר שלך עם בעלך-

את מתארת יחסים מורכבים של עליות ומורדות, מצד אחד יש בינכם אהבה ומצד שני חוסר יציבות בשל הקושי הנפשי שלו שגורם לו להזיות. בנוסף הזכרת בקצרה יחס לא יפה כלפייך. לא פירטת מהו היחס הזה והאם הוא מלווה בתוקפנות, אלימות מילולית?

כתבת רק את התחושה המבוהלת שלך.

התוצאה של חוסר היציבות גורמת לך לחוויה של פחד וחשש מפני הבאות.

מתוך הנתונים הנ"ל חשוב לי לומר לך-אף אשה לא צריכה להסכים לחיות במערכת לא יציבה, גם לא אשה שנישאה בשנית ואפילו בשלישית.

נישואים אמורים לתת לנו תחושה של בית יציב ושותפות יציבה. אם ההרגשה היא פחד חייבת להיות עצירה ודרישה לטיפול, אבחון, יעוץ.

זכותך המלאה לחיות חיים יציבים, את יכולה לדרוש זאת מבעלך כתנאי להמשך החיים המשותפים שלכם. יתכן שהקושי שלו ניתן לויסות בעזרת טיפול תרופתי, יתכן שהוא סובל מקושי נפשי חמור יותר. אבחון מקצועי יתן לך את המידע שחסר לך.

בכל צומת שהיא זכותך לעצור ולבחור בהמשך הנישואים עם הבנה ברורה של המחיר שתשתלמי על המשך הנישואין או פירוק הקשר וניסיון להבין מחדש מה מתאים לי וכיצד אני יכולה לבחור נכון.

אני מאמינה ומבינה כמה את כמהה לקשר יציב ובית רגוע, לזוגיות איתנה ותחילת חיים שלווים.

ומצד שני את מתלבטת האם בעלך הוא בן הזוג שמסוגל להוביל איתך לחיים בטוחים.

את התשובה תוכלי לקבל מאיש מקצוע שיאבחן את בעלך, פסיכולוג או פסיכאטר.

רק אחרי קבלת פרטים מדוייקים יותר תוכלי לשקול בעצמך או בליווי מטפלת מקצועית מה נכון לך ומה הבחירה המדויקת לך להמשך חייך.

זאת שאלה כבדת משקל דיה שמצריכה הרבה כוחות נפש וסבלנות להקשיב לעצמך ולדייק את תחושותייך. אוכל רק לומר לך עצה קטנה:

זכרי תמיד ללחוש לעצמך – אני ראויה ושווה מספיק כדי לקבל בעל יציב וטוב. לא מגיע לי לסבול.

מיחלת עבורך שתצליחי למצוא כוחות נפש לעמוד על זכותך לאבחון מקצועי ולהצלחה במציאת אנשי טיפול טובים שיהיו לך לאוזן קשבת לבירור נכון.

לשאלה השניה שהיא כואבת לא פחות ומקשה על היכולת לחשוב בבהירות:

מה אלוקים רוצה ממני?

זאת שאלה שחשוב מאד לענות אותה בלי אמוציות רגשיות מיותרות שמונעות ממך את המחשבה על התפקיד שלך כרגע.

נצא מנקודת הנחה ברורה שאנחנו לא יודעים בברור מה הוא רוצה? לעיתים מתבהרת התמונה לאחר תקופה קצרה או ארוכה, לעיתים לא.

אנחנו יודעים דבר אחד בברור- אלוקים מצווה עלינו לבחור בחיים, להיות אחראיים על השמחה שלנו בחיים, על הרצון לחיות ולחיות בטוב.

הידיעה הזאת שהבחירה בחיים מוטלת עלינו מבהירה לך שאין אפשרות להיכנע לבלגן הרגשי באמירה אולי ככה אלוקים רוצה שאחיה.. לא! זאת בריחה מאחריות. יהודי מאמין הוא יהודי בוחר ואחראי על בחירותיו.

חובת האחריות על חיים טובים ושפויים עבורך מוטלת עלייך.

אנחנו מתפללים לעזרה משמיים להצלחה בבחירות שלנו. אבל, לצערך זה הסתבך. מאד אפילו.

למה הענינים כ"כ מסתבכים? למה הוא לא עוזר לי לחיות שפוי?

זאת שאלה כואבת וקשה. שאלת הייסורים ומטרתם בעולם.

זאת שאלה שאפילו דוד המלך מבכה עליה בספר התהילים, "ואני כמעט נטיו רגלי…" מספר לאלוקים שהוא כמעט מתמוטט. אבל מספר לו. בוכה וממשיך להבין שהספור מורכב יותר מלבקש ולהענות.

זהו סיפור העולם שמעלים מאיתנו לפעמים את ההשגחה הברורה.

אבל יש להם מטרה לאתגרים האלו:

אינני יודעת איזה חלק בתוכך יקבל ליטוש וחיזוק בסופו של המסע שאת תעשי כדי לייצב את חייך ולהעמיד את בחירותייך באור בהיר יותר. אבל אין לי ספק שבסוף המסע כשתצליחי למצוא את הקול שלך בזוגיות ובבחירה נכונה עבורך, תהיי טובה יותר, מעובדת ובשלה.

זה קשה, זה כואב. אבל בסוף זה משתלם.

בכל מצב וצומת שאת נמצאת אל תרימי ידיים ביאוש כל זמן שיש לך עדיין מה לשנות ולבחור.

אל תאמרי לאלוקים: קשה לי אבל זה כנראה מה שאתה רוצה.

ספרי לו על הקושי שלך ובקשי ממנו כוח להצליח לבחון מה בכוחך לפעול.

בהצלחה.

מתפללת עבורך שתראי חיוך שמימי בתיקון הזוגיות ותזכי לחוות חיים יציבים ורגועים.

אסתי

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן