The Butterfly Button
גילוי מטלטל

שאלה מקטגוריה:

נשואה 15 שנה עם ילדים.פתאום גיליתי שבעלי ניהל קשר ארוך עם אישה מהעבודה שלו.התמוטטתי נפשית ופיזית .ניסיתי להתאבד,עזבתי את העבודה,עברתי הפלה,ועוד הרבה משברים…הייתי מטופלת בכדורים פסיכיאטריים .בלעדיהם הייתי במצב של דיכאון,בכי אין סופי וחוסר תיפקוד טוטאלי.לבינתיים עברה שנה מאז ועדיין נפשית מאוד קשה לי.מנסה להרים את עצמי בשביל הילדים. מרגישה חלולה בפנים וריקה.לא התגרשנו ולא נפרדנו.

תשובה:

שואלת יקרה מאוד,

התעכבתי מעט בתשובתי אליך כיוון שכשקראתי את מילותיך הייתי זקוקה לנשימה עמוקה ולסדר פנימי ברגשותיי ומחשבותיי. חיפשתי בכל ליבי את המילים אותן אוכל לומר לך, יקרה וחשתי כי השתיקה יפה לי מהן. איני יודעת מה אפשר לומר ובמה אפשר לנחם אשה שגלתה דבר קשה כל כך. אולי רק להיות אתך ולהבין את עומק הצער. בחוויה האישית שלי זהו מבין הדברים היותר קשים בחיים האלו. לגלות שבן הברית שלך בגד באמון שנתת בו בהפקידך את לבך במחיצתו ובקשרך את גורלך בשלו. באהבה שאתה אוהב אותו. במציאות חייכם יחד. ברית נישואין היא ברית קדושה אשר זר לא יקרב בה. איש ואישה אשר נותנים את ליבם זה לזו באהבה גדולה ומצפים למצוא את אשרם זה אצל זו. אם משהו מביניהם מפר את הברית ורועה בשדות זרים זו היא תחושת בגידה ומכה אנושה ללב. אנושה ממש.

אני קוראת את מילותיך ושומעת את האבל. האבל המתבקש לנפש. אנא הרשי לי להיות מן אלו שלא אומרים דבר רק מבקשים לנשום אתך את הנשימות העמוקות אל הכאב, בלי לנסות לפתור אותו.

מתיאורך שלך אודות המשבר הנפשי הקשה שעברת, אני לומדת עד כמה קשה היה לך ושמן הסתם את אוהבת מאוד. איננו כואבים אם איננו אוהבים. לא שוחחנו אך אני משערת שיש בחוויה הזו חלקים כואבים רבים ותהיות מערערות ומפרות שיווי משקל. אפשר אולי לחלק אותם לשניים.

ישנו את החלק המתייחס לעצם הקשר והמעשה של הזולת- האם לא היה לבעלי טוב, בקשר איתי? האם הוא אוהב אותי? האם הוא אהב אותי, בכלל, אי פעם? אולי פעם אהב וכבר לא, כעת? מה הוא מצא בחוץ שלא מצא אצלי?

וישנו החלק האחר המתייחס לערך העצמי ולדימוי העצמי- האישי והנשי שנפגע אנושות: מה חסר לי שבעלי מצא באחרת? האם אינני נשית מספיק? מעניינת מספיק? האם משהו בי- בעצם לא בסדר. לא נחשק. לא נאהב. האם אני לא ראויה לאהבה?

שני החלקים כואבים מספיק ומטלטלים מספיק בכדי לעבור את הטלטלה הנפשית אותה עברת.

אלו גם שני החלקים שכעת, כאשר את מנסה להבנות מהשבר, עליך לתת עליהם את הדעת.

ישנו את החלק של המערכת הזוגית שלכם.

פרטים רבים איני יודעת. פרטים רבים מאוד זקוקים להתייחסות ולהקשבה.

את מציינת כי לא נפרדתם ולא התגרשתם. האם שוחחתם ולבנתם את מה שקרה?

מהו יחסו של בעלך אל הקשר שלכם, היום? האם הוא רוצה לשקם את הקשר? האם את מעוניינת בכך?

עד כמה? עד כמה שניכם יחד וכל אחד לחוד מעוניינים להשקיע בכך?

כיצד נראתה בעיניך ,מערכת הזוגיות שלכם, עד אז? כיצד נראתה בעיניו.

שמעתי וראיתי בעיני זוגות שעברו משברים כאלו ואחרים ובנו את עצמם מחדש. זהו תהליך המצריך לווי אנושי איטי ורגיש אבל אפשרי. הוא מותנה ברצון עז, בהקשבה, בהתבוננות, ביכולת לבקש סליחה. ביכולת לסלוח.

החלק השני, ובעיני- ללא קשר אל הראשון, מבקש התייחסות מסוג אחר. החלק הזה חשוב והיה ממשיך להיות ראשוני וחשוב גם לו המערכת הזוגית לא השתקמה:

זו את. את ומקומך בפני עצמך ובעולם.

את, יקירתי. כפי שאת נראית בעיני עצמך. הביטחון שאת ראויה לאהבה כפי שהנך וששום דבר בעולם לא מצדיק נטישה שלך או בגידה בך.

את החלק הפנימי של ערכייך האישיים, של אישיותך, של אמון עמוק בעצמך- עליך לאסוף, להתבונן בו ולדעת כי מקומך בעולם, אינו נמדד על פי מעשיו של אחר. עיניך שלך על עצמך, הן, הן המכריעות.

עבודה כזו הנה עבודה יום יומית, מתבוננת, עקבית ככל הניתן. אוסף הערכות עצמיות אמיתיות שלך מול עצמך. ומכיוון והדבר האמיתי היחיד המעניק לאדם בטחון פנימי והערכה עצמית הנם ערכיו והתגברויותיו- נראה לי שכדאי ורצוי לבחור תחומים ספציפיים ונקודות ספציפיות אותן את קובעת לעצמך ומסמנת כמטרה להשגה. בכל פעם קטנה שהשגת- כתבי לך. העניקי לעצמך הערכה על כך. אולי אפילו פינוק קטן.

את צודקת ברצון הקדוש שלך להרים את עצמך למען הילדים, הם ודאי זקוקים לך מאוד ועלולים להרגיש נואשים ועצובים בלעדיך. אבל גם את זקוקה לך. יש בך בוודאות כל כך הרבה שצריך ממנו בעולם ואין סיבה שחייך יכבו בשל מעשה של אחר שבאופן פשוט נבע מנפילה עמוקה לתאווה וליצר.

בכל מקרה- במישור האישי שלך, כאדם בפני עצמו- אין זה משנה.

את, עם כל הטוב שלך זכאית לחיות חיים טובים, מלאים באמון ובאושר. קבלת מכה אנושה, זה נכון. אל תאמיני לה. אל תתני לה להמשיך ולחבל בחייך.

אני סבורה כי אישיות תומכת טובה הכרחית כמעט, בתהליך כזה אבל גם משוכנעת ללא ספק שאת עשויה למצוא את עצמך חזקה שבעתיים לאחריו.

הייתה סיבה מעם ה' בשלה עברת את המשבר הזה אבל חייך לא מסתיימים כאן. אולי בעצם מתחילים.

יקירתי,

אנא, מצאי לך אישיות איתה תחושי מספיק קרוב ונח לעבד את החוויה שעברת, ללבן אותה ולמצוא את הדרכים- בעבודת מחשבה, רגש, ומעשה להתחזק ולהבנות מבפנים בו בעת בה אתם דנים במערכת הזוגית שלכם. ישנם שלבים בתהליך הזה. החל מהאבל ועד לעיבוד מלא ושחרור החוויה ממך והלאה. בטוחני שלכשתעברי אותם נכון, תוכלי את לעזור לרבים אחרים ותגלי כוחות שלא ידעת שמצויים בך.

בהערכה עצומה לאומץ ליבך ובלב כואב עמך,

דקלה.

[email protected]>

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

2 תגובות

  1. וואו..שאלה כ"כ קשה ומטלטלת..
    הלוואי ויכולתי לתת לך כוח להתמודד..להשלים..לסלוח..
    כי בשביל זה נדרשים תעצומות נפש אדירים..שברור לי שיש לך.
    איך?
    עצם זה שבמצב כ"כ קשה את עדיין רואה את טובת הילדים לנגד עינייך..
    עדיין רואה את עצמך (עצם זה שפנית לעזרה) …
    המשיבה ענתה תשובה יפה ואמיתית.. אל תיפלי למקום הזה של – מה עשיתי לא נכון?? מה לא טוב בי??
    ברור לי שגם בעלך סבל וסובל מזה.. אבל זה לא קשור אלייך.. זה קושי שלו עם עצמו..
    מאחלת לך הרבה הצלחה בכל החלטה שתחליטי.. בכל דרך אליה תיפני..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן