The Butterfly Button
בעלי לא נוקף אצבע בבית!

שאלה מקטגוריה:

חלוקת תפקידים בבית של זוג צעיר

ראשית תודה רבה על האפשרות לשאול, מעריכה מאוד.
אני נשואה שלוש שנים+ ילד
בעלי אדם מאוד אהוב, מקובל ומוערך על ידי וגם על ידי הסובבים אותנו. הוא עובד קשה לפרנסת המשפחה אך כשמגיע הביתה זה מרגיש כאילו הוא הגיע לאתר נופש.
הוא כמעט ולא עוזר, כל העול של הבית מוטל עלי למעט קניות ועזרה פה ושם…
אני משערת שזה גם מגיע מחינוך בבית. אמא שלו עקרת בית במשרה מלאה ואבא שלו כמעט שאינו נוקף אצבע לעזרה.
לעומת זאת אצלי במשפחה, אבא שלי מאוד מעורב בניהול ועזרה בבית, זה מצב שהתרגלתי אליו שגבר עוזר במלוא המובן וזה פשוט לא קורה אצלי, אני מרגישה שאני קורסת, לפעמים אני ממש יוצאת עליו ואז הוא מרגיש רע מאוד עם עצמו לוקח את זה קשה. מנסה להתמיד יום יומים ושוב המצב חוזר.
קשה לי לעבוד במשרה מלאה וגם לתפקד כעקרת בבית ללא עזרה מה עוד שאני גרה מעיר מרוחקת מההורים ומהמשפחה כך שהוא באמת האדם היחיד שיכול לעזור.
אשמח לעזרה.

תשובה:

אישה יקרה ואהובה,

קראתי אותך והרגשתי את הכיווץ בלב.

את הכאב שאת מרגישה,

את חוסר הצדק שעולה.

אמנם לא כתבת, אבל בין השורות אני שומעת שמעבר לקושי הטכני, את רוצה שהוא יראה אותך, שיתן יד בפרויקט הזה של הבית וגידול בנכם המשותף.

 

אני רוצה לשלוח לך קודם כל חיבוק גדול, להגיד לך שאת ראויה שיראו אותך, ואת ממש לא צריכה להיות לבד בכל עבודות הבית.

 

בשורות הבאות אני רוצה להציע לך כמה נקודות למחשבה.

 

כתבת שאתם מגיעים ממשפחות שונות במהות בכל הנוגע למידת המעורבות של ראש המשפחה בעבודות הבית.

את ראית אב פעיל ומעורב מאד, והוא גדל על מודל אחר לחלוטין.

 

את למעשה רוצה להזמין אותו לדבוק במודל שאת מכירה: גבר ששותף לחיי הבית על מטלותיו.

אני רוצה שניה שנבין יחד שזה מאד לא פשוט.

אחרי יותר מעשרים שנים שהוא גדל במודל מסוים, לשכנע אותו לעבור למודל אחר. וזה מודל שדורש ממנו לעבוד קשה.

למה שירצה להשתנות?

לכאורה הרבה יותר נוח לנוח כשחוזרים מהעבודה. מה ישכנע את האיש שלך לעבור למודל שאת מאמינה בו?

 

כתבת שלפעמים את "יוצאת עליו", וזה עוזר לכמה ימים, אבל אז שוב המצב חוזר לקדמותו.

 

מפה אפשר להבין, שלכעוס, לצעוק, לדרוש ולצוות – זו שיטה שלא עובדת ולא עוזרת בזוגיות (גם לא במערכות יחסים אחרים, אבל זה לא הדיון כרגע).

 

אז מה כן?

 

אני רוצה להציע לך, באהבה גדולה משהו אחר לחלוטין.

 

עד כה היית עסוקה ב"כמה הוא לא": "לא עוזר, לא שותף, לא חלק" ואולי גם "לא רואה אותי".

 

אני רוצה להציע לך להתחיל דרך שונה במאה ושמונים מעלות: להתחיל לבדוק מה הוא כן, ומכל ה"כנים" האלו, מכל הדברים שהוא כן עושה עבורך ועבור המשפחה, להתחיל לעשות חגיגה גדולה.

 

כתבת שהוא עובד קשה לפרנסת המשפחה. זה דבר עצום! החל מהיום, תעשי מזה חגיגה. אמנם זה קשה בסוף יום כשאת גמורה, להתחיל "להרים" לו שעבד כל היום. אז אפשר ברגע אחר ביום, כשמדויק לך, לכתוב פתק קטן בו את מודה לו על זה שעול הפרנסה עליו, לספר בגאווה לאחרים באיזה גבר זכית, ועוד ועוד, על זו הדרך.

 

הרשי לי לגלות לך, שבזוגיות בריאה, גבר רוצה ומשתוקק לשמח את אשתו. גבר רואה בעובדה שאשתו שמחה ומסופקת – ניצחון אישי שלו.

 

כרגע לבעלך אין מוטיבציה להשתנות. הוא ממילא "מקבל על הראש" ומרגיש כישלון.

 

אני מזמינה אותך להרכיב משקפים של עין טובה עליו. ממש לעשות עבודה ולהתאמץ לראות איפה הוא כן עושה בשבילך ובשביל הבית.

בכל פעם שאת מזהה פעולה שהוא עשה עבורך או עבור הבית – תעשי מזה עניין.

 

טוב צומח מטוב. כשאת תראי לו כמה משמחת אותך העזרה שלו, ולא כמה מבאסת אותך העובדה שהוא לא עוזר, יוכל להתעורר אצלו את הצד הגברי של גבר בריא, שמבקש לשמח את אשתו.

 

בשולי הדברים –

כתבת שקשה לך לעבוד במשרה מלאה ובמקביל לבצע את עבודות הבית ללא עזרה. ועוד כתבת, שהוא האדם היחיד שיכול לעזור לך (הורים גרים רחוק וכו'). ואני רוצה לשאול אותך, האם בחנת אפשרות להכניס בחורה שתעזור קצת בכביסות, כלים וגיהוצים? האם יש אופציה לקחת עוזרת בית?

כי אם מדובר בענין טכני, אני מניחה שאפילו שאת גרה רחוק מהמשפחה, אפשר לחפש פתרונות בעזרה.

 

אבל אם מדובר בענין מהותי, שאת זקוקה לתחושה שהוא שותף ורואה אותך, אני מזמינה אותך לזכור שזה מאמץ גדול עבורו (כיון שגדל אחרת), להפסיק לספור לו את הכשלונות, ובמקום זה להתחיל להעריך כל פעולה חיובית שהוא עושה עבורך ועבור הבית.

 

מה שמואר צומח – אם את מאירה את הכשלונות שלו, הם אלו שיצמחו (כפי שקרה עד היום). רוצה שהשותפות שלו תגדל? התחילי להתמקד ולהאיר את הדברים הטובים שהוא עושה.

 

בהצלחה אישה יקרה במסע.

בהערכה גדולה,

רבקי

 

 

 

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

2 תגובות

  1. שאלה כואבת. תשובה יפה ומכילה,
    אך מהיכרות עם לא מעט מקרים, פעמים רבות שהגבר בטוח שהוא לא צריך לעשות כלום בבית כי זה "תפקידי" האשה. לצערי יש גושפנקא בעולם הישיבות שבחור לא נוקף אצבע בניקיון החדר. (בקושי בהחלפת מצעים פעם ב…) בהכנת ארוחות והגשתן, הכל מגיע עד אליו. לפעמים הכנה נכונה לחיים, פקיחת עיניים לבחור לפני החתונה והכל נראה אחרת. כמובן יש את עניין התקשורת, איך מבקשים ואיך מדברים.
    לא הייתי ממהר לשנות רק את האשה.

  2. סליחה שאני כותבת כך, כל דבר שהוא רוטינה
    הוא פחות מוערך. גם אם יש בתים שהבעל דואג לכל החשבונות בזמן, אין אישה שרצה אחריו להודות לו על החשמל והמים, זה זורם תרתי משמע .אישה הולכת לעבודה כי "זה תפקידה" היא לא אומרת בדלת "להתראות, אני יוצאת לעזור לאבא לפרנס". כך גם הוא לא "עוזר" לאשתו זה תפקיד ומחויבות לעבוד יחד בבית בפרט אם היא עובדת בחוץ.
    דיבורים. לא. עובדים.
    אני מכירה עצירת רוטינה, הפסקת חשמל;
    אפשר לארגן בבית מינימום של קיום בכבוד אם אין שיתוף פעולה בעבודות הבית וכל השאר לשחרר, זה באמת כבד וגדול לאישה אחת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן