The Butterfly Button
בעלי לא מקפיד במצוות-זה קשה לי!

שאלה מקטגוריה:

שלום,
חייבת לפרוק..
לאחרונה אני מרגישה ריחוק גדול מאוד מבעלי.
אני טיפוס מאוד קפדן. מאוד קשה לי להתרגל לאורח חיים שונה משלי ולכל מיני דקויות בהתנהגות שלו. אני יודעת שזה מאוד מפריע לו שאני מעירה הרבה. מבינה אותו, זה מציק. אבל גם לי מציקים המון דברים…
בעיקר קשה לי חוסר ההקפדה על המצוות שלו.
לא שאני צדקת גדולה, ויש לי בהחלט הרבה במה להשתפר, אבל משגע אותי הזלזול הזה בקימה בבוקר לתפילה בציבור- יוצא שהוא מתפלל בבית מידי פעם תפילת יחיד.
משגע אותי שקשה לו לשמור טהרת המשפחה והוא לא מקפיד אפילו שאני מבקשת ממנו שיפסיק
כואב לי שהוא לא פותח ספר אף פעם, רק פעם במיליון שנה.
מרגישה שמאז שהתחתנתי איתו התרחקתי קצת מהמצוות.

מאוד קשה לי להמשיך במצב הזה. אני מרגישה שמיום ליום אני פחות אוהבת אותו, מיום ליום אנחנו רבים יותר, חודשים שלמים יכולים להיות רחוקים האחד מן השני בכל המובנים. אני בוכה המון.

אין לנו כסף כרגע לטיפולים זוגיים. אובדת עיצות ומתחילה לאבד את הרצון במסגרת הנישואין.
אשמח לכל עיצה שתוכל לסייע במקרה הזה. תודה!

תשובה:

אישה יקרה

המשתוקקת לקרבה,

אך זו בורחת ממך ככל שאת רודפת אחרי הדבר הנכון.

התסכול והכאב מורגשים עד לשד עצמותי.

התחתנת וציפית לקרבה אוהבת, ועבורך- קרבת אלוקים היא לפיד האש להאיר את הדרך.

תחת זאת את מרגישה שאם אין קרבת אלוקים בבית הזה- אין קרבה. נקודה.

זה חשוב לך כל כך.

אני לא אשנה את סולם הערכים שלך, מכיון שא. זה לא המנדט שלי ו-ב. אני מסכימה איתך.

מסכימה שעל פי ה' יחנו ועל פי ה' יסעו, בכל מסעות החיים.

הקשב הזה מאפשר חיבור, סיפוק וגן עדן כבר בעולם הזה. כשיש את בורא עולם כמורה דרך- אפשר לסמוך על כל פסיעה, ולהנות מהנופים.

אז למה אצלך זה לא עובד כרגע? מדוע הקרבה שלך אל ה' מתנגשת עם הקרבה אל בעלך? והאם את חייבת להקריב ערך חשוב כל כך למען הנישואים?

אזמין אותנו ללימוד משותף.

הנביא ירמיה מתנבא בטענה על ישראל, על כך שהקב"ה נהג עמהם כברית נישואין, והם הפרו את הברית. הפסוק "אכן בגדה אשה מרעה" (ירמיהו ג') אומר שהבגידה של עם ישראל היא בכך שתפסו את הקשר עם הקב"ה כרעות ולא כקשר של אישות.

מה ההבדל ביניהם?

בחברות ורעות, הציפיה היא שאפשר שיהיו רבים, ואפשר להחליפם ולשוב אליהם כפי הצורך. "אני זקוקה לאדם מבין/מכיל/נותן ולכן אתחתן". באופן הזה עמ"י פנו לאלילים כשהם היו נראים מבטיחים חיים טובים יותר. ברגע שהמטרה מתמלאת- אין סיבה לקשר להתקיים.

אבל הקשר האמיתי והנרצה הוא של "אישות" – בקשר הזה אין סיבה חיצונית לקשר, אין מטרה של הישג משותף. בקשר נישואים, עצם הקשר הוא המטרה הנכספת. החיים עם אדם שאינו תואם לך בדיוק- הוא השלמתך המדויקת.

זוהי השלמה פנימית, לא חיצונית.

זוהי השלמה במקומות הפחות פוטוגניים, אלו שהיית מעדיפה להתפטר מהם אתמול.

* נשימה עמוקה *

אפשרי לרעיון לחלחל:

הנישואים הם בהקבלה לקשר עם הקב"ה.

אנחנו לא במטרה להשיג משהו משותף

המשותף הוא המטרה.

את, שרצון ה' וקרבתו בוערת בך-

הקשיבי לרצון ה':

פשוט להיות, לחפש את הטוב, לבנות אחד את השני דרך משוב חיובי על מה שאפשר, דרך אמון שכל אחד עושה את הטוב ביותר שהוא מסוגל כרגע.

זה הבסיס, נקודת המוצא.

אם הלב שלך מסכים עם זה- תמשיכי לקרוא.

אם עדיין לא- תקראי שוב, בנשימה איטית ומפנימה.

כעת ניתן להתקדם לבירור מעמיק יותר. יש לך שאלות משמעותיות לגבי שמירת הלכה. חשוב מאד להבחין בין מעשה שנוגע אליך ישירות (כמו מגע בנידה) לבין מעשים שאינם נוגעים (תרתי משמע) אליך ישירות.

במה שנוגע אליו בלבד- הקשיבי לעצמך מתוך רצון להבין. שאלי את עצמך: "מה מפריע לך? למה את זקוקה במקום הזה?" הקשיבי ללב שלך, ואפשרי לו להציף הכל. להרחבה על נקודה זו, אני ממליצה לקרוא את התשובה הזו באקשיבה:

https://akshiva.co.il/%d7%96%d7%95%d7%92%d7%99%d7%95%d7%aa/%d7%91%d7%a2%d7%9c%d7%99-%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%95-%d7%9e%d7%a0%d7%99%d7%97-%d7%aa%d7%a4%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%9f/

אם למשל תגלי שמפריע לך שאין מספיק רוחניות בבית (כפי שעולה משאלתך) ואת רוצה חיים רוחניים יותר, תוכלי לרקוד שקלטת את הענין! כעת תפני את המשאבים להכניס רוחניות לבית! היי רוחנית לעצמך באופן חיוני ומיטיב, מבלי לצפות שהוא יצטרף, ותראי איך תקבלי מענה לצרכייך מבלי לגרום לריחוק ביניכם.

אני מתארת לעצמי שיעלו עוד רגשות ורצונות, אם תאפשרי להן לדבר איתך.

במה שקשור לתפקוד שלך- כאן נראה לי חשוב ויועיל לכם מאד אם יש או אם תמצאו דמות תורנית (רב/יועץ) שעליו אתם סומכים. תוכלו לקבל החלטה משותפת ללכת ולעשות סדר בדברים, מתוך עבודה משותפת. ואפילו אם רק את פונה לדמות שמכירה גם את בעלך, תוכלי בע"ה לקבל הכוונה ועיצה.

אם בעלך פתוח לשיח, תוכלי להשתמש ברעיונות המעשיים והמבהירים בתשובה הזו:

https://akshiva.co.il/%d7%9b%d7%9c%d7%9c%d7%99/%d7%a4%d7%a2%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%94%d7%a9%d7%a7%d7%a4%d7%aa-%d7%a2%d7%95%d7%9c%d7%9d-%d7%91%d7%96%d7%95%d7%92%d7%99%d7%95%d7%aa/

כדח להיות בעמדה מבינה ומקרבת, אני מציעה לך להקשיב עמוק יותר. נסי לרגע לשים את עצמך במקומו, מתנהל כפי שהוא מתנהל.

אפשרי לעצמך לשאול ולנחש: מה האמירה שלו? מה החסר שהוא משלים לעצמו? למה הוא זקוק?

זאת מכיון שלאנשים (כולל את ואני) יש מנגנונים שפועלים כדי להשלים חסכים. לפעמים המנגנונים יעילים ולפעמים פחות, אבל הם תמיד משתדלים לעזור. הם מתכוונים לטובה, וימשיכו לפעול עד שתהיה אלטרנטיבה יעילה יותר. מהמקום הזה נסי להרגיש ולנחש בעצמך, ואם הוא מוכן לכך- אפשרי לעצמך לשאול אותו, מתוך התענינות אמיתית ולא שיפוטית: "בעלי היקר, אני רואה התנהלות XYZ למרות שזה לא טוב לך ולי. בטח יש לזה סיבה טובה. למה אתה זקוק"?

את תופתעי מהתשובות שתקבלי, כשתשאלי מתוך רוך ונסיון להבין מה חסר. ההבנה החומלת הזו תאפשר שיח פתוח אודות אופציות להשיג את הצורך הזה באופן שנכון לשתיכם. תוכלו לטוות דרך משותפת, בין הטיפות.

יקירה,

אני מתפללת איתך שתחת קרבן

תרגישי קרבה

והדבר הנכון

יפנה הרבה מקום

למה שה' שואל מאיתך היום.

שלך

שפרה

[email protected]

__________________________________________________________________________________

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן