The Butterfly Button
בעלי אוהב לשלוט עלי

שאלה מקטגוריה:

הגעתי כבר מזמן למסקנה , שבעלי אולי אוהב לשלוט עליי , ממש כך
נשואים כמעט 10 שנים, יש לנו ארבעה ילדים. חרדים.

בעבר היתה תקופה , שהוא דיבר אלי ממש לא יפה,
יהיו שיקראו לזה אלימות מילולית אולי….
היינו בטיפול , וכיום המצב השתפר לעין ערוך ב"ה
אבל עדיין יש כמה דברים אצלו שממש גורמים לי לצאת מהכלים
יש ברשותי מכשיר סמרטפון כשר של אחת מחברות הסינון החסומות ביותר, אין אפשרות גלישה במכשיר לשום מקומות בעלי תכנים מפוקפקים
אני רוצה פשוט להשתמש בטלפון הזה , ובעלי ממש מתעקש שהוא לא מוכן שאני יחזיק מכשיר עם אינטרנט, אבהיר שהוא משתמש בסמרטפון בעל הגנה בסיסית בלבד, וכשאני אומרת לו תמיד שלו בעצמו יש מכשיר שכזה , הוא עונה לי שזה לצרכי עבודה, ולכאורה אני לא צריכה , אז אסור לי
מה עם קשוט עצמך תחילה?? איך אתה אומר לי אסור , כשלך יש?
אני מרגישה שיש לי צורך במיילים וואטסאפ לדוגמה , אז למה אתה מתחכם איתי, ולא מכבד את הרצון שלי??, הוא אומר לי , לכי תמצאי רב שיתיר….
אבל נראה לי שהוא דיי מרוצה שזה מעצבן אותי
כאילו הוא נהנה לשלוט עליי
אציין שכל כרטיסי האשראי אצלו, כך שגם אם אני ארצה לרכוש חבילת תקשורת כלשהיא אין לי אפשרות…
זה כל כך מעצבן ומתסכל אותי , ובעיקר משפיל!
לא יודעת מה לעשות….

תשובה:

שלום יקרה,

ליבי נחמץ כשאני חושבת על המקום המשפיל והמקטין שאת מתארת.

נתחיל מכך שלכל אחד יש מסלול יחודי בעולם, ולפעמים המסלולים נפגשים- גם זה חלק מהמסע האישי של כל אחד.

המצב המאד לא תקין שבו את חיה הוא חלק מתיקון, מהגעה אל אור שלמותך.

אני מקווה שבשורות הבאות תקבלי קצה חוט של מרחב פעולה, כך שתוכלי להמשיך אותו למקום טוב יותר.

לפני שנמשיך, הייתי רוצה שתתני את הדעת על נקודות אור שכבר קיימות.

אילו כוכבים מנצנצים עבורך, גם כשחשוך? מהם הכוחות, תחומי הענין, קשרים שיש לך, תחביבים, יכולות שלך?

ומה בבעלך דווקא מוצא חן בעינייך?

חשוב מאד שלא תקראי את השאלות הללו ותמשיכי הלאה.

קחי דף A4 ועט, ומלאי את הדף בכוכבים שקיימים אצלך, ובקשר עם בעלך.

רק לאחר שספרת את הכוכבים, אפשר להמשיך ולהביט אל הלילה-

ולראות איך להאיר אותו יותר.

החשכה שאת מתארת היא של כח השליטה. כל כך עצוב לראות כח שניתן לתעל לאפיקים חיוביים, והוא עדיין לא מצא את מסלולו הטוב. הרי שליטה עצמית ואיפוק הן תכונות נהדרות! הרצון להשפיע על אחרים, הוא גם כן יכול להיות חיובי. אך את נתקלת במצב מאד לא שפיר שבו הכח הזה מנוצל לרעה, נגדך. ציינת לשבח את עבודתו העצמית והפחתת האלימות, וזה אכן דבר חשוב ביותר ומוכיח שהוא אדם שיכול לעשות עבודה עם עצמו, אך עדיין נראה שיש כברת דרך לפניו.

מה ביכולתך לעשות?

1. נתחיל עם מה שלא: שליטה אינה ניתנת לשליטה. אולי כבר גילית זאת, אך במקרה של כוחניות, כח מתנגד רק יוצר עוד כוחניות.

לכן את חייבת להמנע מהתנגדות ישירה. תעשי "דיאטת ויכוחים" כדי להתחיל להפחית את המתח.

2. ונמשיך עם מה כן: מה נכון עבורי כעת?

החזירי את עצמך לגבולות השליטה שלך, האמיתיים.

יש לך את היכולת לבחור בין טוב לרע, בנתונים הקיימים כעת. וכשאת עושה את הבחירות הללו תחת השפעת השאלה: מה ה' רוצה ממני כעת? מה הנכון שלי כעת? את קונה את שלוות העולם הזה יחד עם חלקך לעולם הבא.

לכי למקום נעים ושקט (אולי בהליכה באויר הצח?) ושאלי את עצמך, בכל הכנות שיש בך: האם הטלפון (או כל דבר אחר) נצרך בשבילי כעת? האם הוא מקדם אותי בסיבת החיים שלי? האם הוא משרת את סדרי העדיפויות שלי, את הערכים שלי?

התשובה שתגיע לך לאחר מחשבה רגועה היא זו שתנחה אותך- בשלב זה. יתכן והתשובה תשתנה עם הזמן, כי החיים דינאמיים.

3. לאחר שתהיה לך תשובה בהירה, הרחיבי את גבולותייך. כשאת לא באה במלחמה אלא עם בהירות, הכל נראה אחרת. את יכולה למצוא את הדרכים לממש את החלטתך באופן שאינו מתווכח, אלא פשוט מציב עובדה שקטה. נסי למצוא דרך להחזיק חשבון בנק או צרור כסף. הרבנית אלטוסקי אמרה לי בשם אמה (הרבנית שיינברג) ש"כל אשה זקוקה להחביא שקיק של כסף, שיהיה רק שלה".

דברים שנעשים בשלווה וללא כוונת נקם/כעס/עלבון, בדרך כלל מתקבלים כעובדה.

זכרי שהצורך בשליטה וכוחניות נובעת מערעור פנימי. היי את יציבה ככל שניתן, ביציבות של אמת פשוטה ומחייכת. פעלי מתוך מה שנכון לך בעיני הקב"ה, והיי בטוב.

איתך בכאב הצמצום

איתך בתקוות ההרחבה,

שפרה

__________________________________________________________________________________smw.wohl@gmail.com

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

2 תגובות

  1. השואלת אומרת שבעלה נהנה לעצבן אותה, מונע ממנה דברים שהיא רוצה, ובנוסף גם בפן הכלכלי הוא שולט עליה וכל כרטיסי האשראי אצלו. הוא בעצם כובל את ידיה בכל דרך. החוויה שלה ממנו שהוא משפיל אותה. צריך לשים לב שיש הרבה סוגים (ורמות) של אלימות.
    ברור ששקיק הכסף עליו המליצה הרבנית זה לפינוקים של האישה וממש לא המלצה שהאישה תאלץ להחביא כסף מבעלה כדי שיהיה לה לצרכים שבעלה מונע ממנה בכפיה. צריך במקרה זה ייעוץ מקצועי של מומחית המכירה דינמיקה של אלימות בזוגיות. קו חם 026730002

    1. תודה רבה על תגובתך החשובה!
      התנהלות של שליטה אכן מגיעה משדה של ביטול ואף כפיה. אני נזהרת מכיון שלא מפורט בשאלה האם ישנם חלקים אחרים בנישואין שהם תקינים ויפים, או שיש חלקים נוספים שמבטאים אלימות.
      בכל מקרה, ההתנהלות הזו אינה תקינה. בתשובה מתואר כיצד ניתן לייצר דינמיקה של יציבות ואוטונומיה שלווה, שנותנת חמצן וכח, וביכולתה גם לרפא מערכות יחסים.
      את מוסיפה המלצה נכונה מאד שמהלך כזה יתרם מאד מפניה לאיש/ת מקצוע עם מומחיות והצלחה מוכחת בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...
אולי עשיתי טעות כשהתארסתי איתה?
התארסתי בשעה טובה לפני פחות משבוע. מצד אחד, יש לי הרבה על מה להודות. ארוסתי היא בחורה עם לב טוב, יש בינינו תקשורת טובה, פתיחות ומטרות חיים משותפות. היא רוצה באמת להקים בית של תורה, אין פערים מהותיים בהשקפה או באופי ויש בינינו חיבור. אבל מאז האירוסין, מציפות אותי מחשבות...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן