The Butterfly Button
אשתי קרה ומרוחקת

שאלה מקטגוריה:

צהריים טובים,
מבקש עזרה רעיונות כלים עצות
בעניין השלום בית
אנחנו נשואים מספר שנים עם 5 ילדים
כל יום ממש כל יום אני חושב על הבית, על הילדים ומה הם עוברים
אני כועס על עצמי למה מגיע לילדים לחיות כך ואינני יכול לעצור

המצב הנתון שאשתי בטיפוס שלה אדיש ואדיש לרגש ,לא שמעתי ממנה במשך שנים הבעת רגש לבעלה
משפחתה כמה פעמים עמדה באמצע והפריעה לקשר
מוצאי פסח שעבר לאחר טיפול זוגי שהמטפלת התייאשה ורק נס החזיר את אשתי לבית, משפחתה התנפלה עליי והאשימה אותי שאני לא בסדר והיא לא שמחה כפי שהייתה רווקה,
האשימו אותי בניתוק. אשתי עמדה בצד וכשחזרה לבית איימה על הנישואין, לא רק שנפגעתי בחוסר נאמנות שלה אליי גם עוד עשתה אותי אשם.
לאחר כל זאת ניסיתי להבין מאיפה הגיע וראיתי תכתובות בין אחיותיה, היא עובדת בביה"ס לבנים ושם הקושי שהיא מדברת עם מורים והיא גם מחנכת לבד עוד יותר מקשה
מכל זה היא נעלה את הטלפון עם סיסמא
עשיתי איתה שיחות הבנה, אני משתדל רבות שיהיה קל לילדים,
יש רגעים של שלווה בבית מה זה שלווה לא רבים והיא מדברת איתי רגיל כאילו לא קרה כלום, הטלפון נעול ואני יודע שיש דיבורים היא מכחישה ודמיונות שלי
המצב הבריאותי דורש ממנה הרבה שינה ויש בה עייפות רבה.
ואני שואל כיצד היא אומרת הרי היו דברים, היא מתבטאת שאעזוב אותה לנפשה, היא מסתגרת במיטה עם סמיכה על הראש, מסתובבת כמו בועה לעצמה
עשיתי כמה יעוצים ושיחות עם רבנים, ואני נשאר בבית כי לא התחתנתי כדי לפרק ולא רוצה כאב לילדים
מה הכלים לא להתפוצץ מהסתרה שלה ומהשלווה אדישה שלה
רציתי גם לדעת איך משתחררים מרגשיות יתר לבת זוג לאישה, כלומר אהבת יתר רדיפה אחריה.
עניין נוסף לעתים אני שומע שזה שאני מנסה לפייס אותה בכל מיני עניינים, היא אומרת שזה מניפולצייה מולה
השאלה מהי מניפולצייה ואיך להימנע אם יש

תשובה:

שלום לך,

אתה מתאר מצב בו קיים פער גדול בין העולם הרגשי שלך לבין זה של אשתך. אתה נוטה לקשר רגשי עמוק ואינטנסיבי ומחפש קשר כזה עם רעייתך, בעוד היא נוטה לאדישות רגשית.

אולם מתיאור המצב ביניכם אני מתרשם שזו איננה הבעיה היחידה. אשתך אומרת לך בפירוש שהיא לא שמחה ואתה מתאר אוירה של חשדנות כאשר אתה חושד שהיא מושפעת לרעה ממשפחתה ומאנשים (כולל גברים) עמם היא עובדת, והיא חושדת בך שאתה מחטט בטלפון שלה ונועלת אותו בסיסמה. משפחתה של אשתך מעורבת גם היא בעניין (ועל פי התיאור של מדובר במעורבות מזיקה), ואתה גם חש שהילדים סובלים מהקשר הרעוע ביניכם.

פער רגשי לבדו עשוי להקשות על חיי נישואין ובוודאי שצריך ללמוד איך להתנהל בתוכו, אבל אם כל שאר המרכיבים בחיי הנישואין היו תקינים, הרי שסביר להניח שהייתם מוצאים דרך להכיל את השונות הזו והיא לא הייתה אמורה להביא אתכם למקום בו אתם נמצאים. ועדיין, גם אם חוסר ההתאמה הרגשית איננו חזות הכל, הרי שאם הוא מביא לתקשורת לקויה, לעומס יתר ולתחושת מחנק, הרי שהוא עלול בהחלט למנוע כניסה לתהליך תיקון וחידוש.

אפתח בחדשות הרעות. אשתך לא עומדת להשתנות. אם אתה חושב שיש בידך לשנות אותה, לגרום לה להיות מעורבת יותר רגשית, להענות לחיזורים שלך בדרך בה אתה היית מגיב לחיזורים דומים, אז אני מציע לך לחשוב שנית. זה לא הולך לקרות. אשתך היא אדם עצמאי עם מבנה אישיות משלה וצרכים משלה. לכל דלת יש מפתח משלו והמפתח שפותח את דלת ביתי לא תפתח כנראה את דלתו של שכני. יתכן שמה שאתה מפרש כמחמאה, כנסיון פיוס וכהבעת רגש, נתפס בעיניה כחדירה מלחיצה לפרטיות שלה.

אשתך מרגישה שאתה מעמיס עליה יותר מדי רגש? היא לא מבינה שהדברים באים ממקום נקי וטהור ורואה בהם מניפולציה? אז תרפה. אין לך שליטה על דרך חשיבתה של אשתך ואין טעם להמשיך לעשות דבר שאתה רואה שגורם נזק. ניסיון חוזר ונשנה לפתוח דלת במפתח לא מתאים עלול להסתיים בשבירת המפתח וסתימת המנעול. לחילופין, קח פרק זמן שבו לא תיזום מצדך קשר רגשי, לא תנסה לתקן שום דבר, אלא פשוט תהיה שם בשביל אשתך, תהיה קשוב לצרכים ולרצונות שלה, ותשתדל להענות להם בדרך שנראה לך שהיא הייתה רוצה.

ואוסיף שמעורבות רגשית איננה בינארית, כלומר זה לא שיש או שאין. מדובר במנעד שאנשים שונים נמצאים במקומות שונים על פניו, וגם אותו אדם לפעמים נוטה יותר לרגש ולפעמים פחות. אשתך נוטה כנראה יותר לצד אחד, אבל זה לא אומר שאין לה יכולת רגשית. יש גם אנשים שאפילו כאשר הם חשים רגשות עמוקים עדיין אינם יודעים כיצד להביע אותם. אינני מציע לך לשבת ולחכות להבעת רגש מצד אשתך, אבל אם היא תחוש בטוב, תרגיש שיש לה בעל שמבין לנפשה ופועל לטובתה בלי להלחיץ, יתכן שגם האפיק הזה יפתח מעט. הרבה פעמים אנו מגלים שדווקא כאשר מרפים, דווקא אז שערים נפתחים. (אגב, זה נכון גם לגבי חינוך ילדים)

ובמקביל אציע לך גם לחדול מהחשדות ומהביקורת מכיוון ששני אלה מכרסמים בשותפות שלכם וחוסמים סיכוי לשיפור. גם לגבי התנהלות משפחתה של אשתך אין לך הרבה מה לעשות מלבד להשתדל לבסס מחדש את הקשר ביניכם. למקרה שאתה מרגיש כאילו אני מצדיק את אשתך ומאשים אותך במצב, הרי שזה כלל וכלל לא כך. פשוט אתה פנית ולכן אני מדבר על הפעולות שנמצאות בתחום האפשרויות שלך. אם אשתך הייתה פונה הייתי מדבר על מה שהיא יכולה לעשות. כתבת שכבר ניסיתם ייעוץ זוגי שעלה על שרטון, אבל הייתי מציע לכם בכל זאת, לאחר שבעז"ה דברים ישתפרו מעט ביניכם, לחזור ולנסות ייעוץ זוגי. התיווך הזה עוזר הרבה פעמים לנטרל קצרים בתקשורת ומביא כל צד להבין טוב יותר את הצד השני.

אינני מציע לך דבר קל. אדם שנוטה לרגש קשה לו לשלוט ברוחו ובדבריו, זו עבודה לא פשוטה, אבל אם תתבודד בשקט עם עצמך, תתתאמץ להבין מה אשתך מצפה ממך ומה ישמח וירצה אותה, תוכל אולי לפתוח פתח לדרך חדשה של שיתוף ושל אמון.

מאחל המון הצלחה,

גרשון

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן