The Butterfly Button
רוצה לשקם את הנישואין שלי

שאלה מקטגוריה:

שלום וברכה ב"ה אני נשוי כבר 18 שנה בהתחלה היו המון קשיים ותמיד שמעתי שאני לא בסדר מצד אשתי ומצד משפחתה. הלכתי לפסיכולוג קליני ואמר לי שאני בסדר לאחר מכן הלכתי לטיפול בדמיון מודרך לאחר שקיבלתי החלטה שאם אני לא יכול לשנות אצלה משהו אז שאני אשתנה, היינו לאחרונה גם בטיפול זוגי מטעם ארגון ינ"ר ושם אשתי אמרה שנכון שהשתניתי לטובה הרבה אך קשה לה להשתנות, היינו בטיפול  וללא הועיל, לא הייתה פגישת סיכום פשוט היא החליטה שלא וגם אני ראיתי שלא יוצא מזה כלום. (כשאין לאדם את הרצון להשתנות לא יעזור כלום) אין אדם ספציפי שיכול להשפיע עליה. כרגע המצב הוא שאנו לא מדברים כבר חודשיים (מיוזמתה) גם לאחר ששלחתי לה הודעות שאינני מבין את הכעס שיש לה עלי וכי אני רוצה לשוחח איתה לא הייתה תגובה, וכשהגיעה לבית שאלתי אותה למה היא לא עונה להודעות היא אמרה שלא רוצה לדבר.
ב"ה בלע"הר יש לי 5 ילדים נפלאים אני לא רוצה להתגרש כי יהיה לי קשה בלעדיהם מצד שני קשה לי גם עם המצב הזה (אני אדם רגיש מאוד)
אוי לי מייצרי ואוי לי מיוצרי

תשובה:

שואל יקר

שבוע טוב

התעכבתי זמן רב בתשובתי אליך מסיבה אחת ויחידה שחזרה על עצמה.

הרצון לענות לך ממקום חושב ומרגיש ולא ממקום אימפולסיבי.

הפעולה הראשונה שרציתי לעשות בכל פעם שחזרתי וקראתי את השורות הכואבות כל כך שכתבת, היתה להגיע אליכם ולנענע אתכם בחוזקה תוך כדי זעקות רמות שיעוררו את שניכם ויציפו לכם את העובדה הפשוטה ששניכם אנשים בוגרים ורציניים,שעתידם הרגשי של חמשת הילדים שלהם, שלא חטאו ולא פשעו, בידם

אבל לא עשיתי זאת בסופו של דבר, משתי סיבות עיקריות: האחת, מן הסתם שניכם יודעים זאת היטב ובוודאי שגם ברגעים אלו, בהם אתה עסוק בקריאת שורות אלו, מחשבות על עתידם ומסוגלותם הרגשית של ילדיך עומדים בראש מעיינך, ובודאי גם אצל אשתך.

הסיבה השנייה היא: מן הסתם כבר ניסית לומר זאת לאשתך יותר מפעם אחת, ובודאי בגרסאות שונות. אף ציינת זאת בכך שתיארת את הקושי שלך בגירושין בכך שלא תהיה עם ילדיך.

משום כך, אני עסוק במחשבה כיצד אוכל לתת לך כיוון שונה ומיטבי יותר מאותם אנשי מקצוע אליהם פנית.

אנסה בעזרת ה לנסות ולתת לך כיוון שונה ויצירתי שאולי יאפשר לך לפתוח צוהר לליבה של אשתך לפני שיכלו, חלילה, כל הקיצין.

אני רוצה להזמין אותך למסע פנימי לתוך הסלון של חנה ואלקנה, אותם המוזכרים בהפטרת ראש השנה (כן, גם אז חשבתי על שאלתך ועל הקושי בו אתה נמצא ותיכננתי להיעזר בסיפור חייהם כדי להמליץ לך על תגובה דומה).

במשך כעשרים ושתים שנים, עלו אלקנה וחנה אשתו לשילה על מנת להתפלל על ילד משותף לשניהם. שנה אחר שנה, מבלי להתייאש, מתפללים שניהם תפילה זכה לדבר אחד.

שנה אחת, בעודה כואבת ובוכיה, במצב הזוי של תסכול וחוסר אונים, בבואה לקבל תגובה אוהדת ואמפתית מבעלה, עונה לה אלקנה: "… הלא אנוכי טוב לך מעשרה בנים".

תגובה קשה מאוד לאשה כואבת ועוד מהאדם הקרוב אליה ביותר.

אשה נורמטיבית, היתה נשברת מייד.

חנה, לעומת זאת, קיבלה החלטה אמיצה. היא הבינה שאין כאן פרטנר לתפילה ברמה שלה. אלקנה אומנם ימשיך לתפקד בשילה כפי שתפקד בשנים שעברו, אולם הלב שלו, כפי שהבינה חנה מתגובתו, לא נמצא איתה. הוא מסתדר גם ללא ילדים ממנה. בודאי שהוא יתפלל, אבל אולי לא באותה עצמה כמוה.

היא לא נשברה ולא האשימה אותו או את משפחתו, היא פשוט החליטה לעשות כל שביכולתה לבד. בכל הכוח. עד כדי כך שזו הפעם הראשונה מזה שנים כה רבות שתפילתה היתה כל כך שונה ומשמעותית עד שעלי, חשב אותה לשיכורה…

אני משוכנע שבמהלך החודשיים האחרונים עשית מעל ומעבר כדי להחזיר את הגלגל אחורנית. אני גם מאמין שהצלחת פה ושם להגיע להידברות עם אשתך. יחד עם זאת, תחושה פנימית שלי לוחשת לי שהקשיים לא התחילו לפני חודשיים, אני סבור כי מדובר בקושי המתפרס על פני שנים רבות של נישואין בהם, כנראה, ואני כותב זאת בזהירות רבה, מערכת היחסים בינכם, יתכן ולא הייתה מיטבית.

אני קורא בין השורות על מעורבות כל שהיא של ההורים, על תסכול מתמשך שלה, על עמדות שהוזכרו בפניה בנוגע לילדים.

אני משוכנע ששניכם מאוד מאוכזבים מההתערבויות שנעשו אתכם עד כה, אני בטוח שהם גרמו לכם להיפרד מכספים רבים שלא הוסיפו לכם להרגשה הטובה.. יחד עם זאת, עליך להבין שמטפל, מקצועי ביותר ככל שיהיה, זקוק למרחב פעולה רב הנוצר באמצעות הזמן הטיפולי שלכם איתו.

מטפל מקצועי אמון על חשיפת הרבדים העמוקים שנמצאים מתחת לפני השטח, הוא יחפש נקודות משבר חבויות אך שיטתיות וחוזרות על עצמן, על מנת לנגוע בהן ולחשוף אותם לחשיבה נכונה ולא מעוותת.

יש צורך בזמן וברצון הכן של שניכם.

יתכן ורעייתך עייפה כבר מכל ההתערבות הזו. יתכן גם וכיוון החשיבה שלך, שלה או של שניכם אינו מתאים לצרכים שלכם. דהיינו, שאחד מכם, או שניכם, עסוקים בלשוחח בשפת העמדות במקום לדבר זה עם זה בשפת הצרכים.

אינני מכיר אותך מעבר לאותם שורות כואבות, אותם קראתי וחזרתי וקראתי שוב ושוב, חסרים לי עליך המון פרטים שהיו יכולים לעזור לי יותר להתכוונן אליך ולדייק יותר בתהליכי חשיבה על עזרה לכם, יחד עם זאת, נסה בבקשה את הכלי המדהים של חנה. נסה להחליט שאתה תהיה הכי טוב שאתה יכול להיות. נסה למקד את עצמך מול מטרות. בדוק את עצמך: מהי השפה בה אני מדבר עם רעייתי. האם אני בבית מספיק עבורה? האם היא בודדה? האם אני מספיק יודע מה עבר/עובר עליה? האם אני מחמיא לה? מפנק אותה/מפתיע אותה? האם (ביננו..) אתה חושב עליה לפעמים כשאתה בעבודה/בכולל? וגם אם התשובות שלך לשאלותיי כעת יהיו: "איך תרצה שאעשה זאת אם כבר חודשים רבים אנחנו לא מתקשרים.." אתה צודק! אינני מכוון בשאלותיי לחודשים האחרונים, אני מתכוון לחמש עשרה שנים האחרונות פחות חודשיים או שלושה.. בדוק את עצמך ידידי, אף פעם לא מאוחר, להפך, זה הזמן..

כמובן שמאחר ופרטים רבים לא נכתבו, יתכן וקיימים קשיים אחרים אולם הכלי עליו אני ממליץ מלמד אותך לחשוב לבדך, עם עצמך, מה יכול לעזור כעת לך, לחזור לתפקוד רגיל ונורמטיבי, כלפיך, כלפי ילדיך וכמובן כלפי אשתך.

קיימים מקרים רבים של גירושין, לצערי.

כל מקרה, לכשעצמו קשה וכואב, החל מלאדם עצמו ואף עד למזבח המוריד עליו דמעות, יחד עם זאת עליך להאמין שכל עוד שאין גט, ניתן לתקן. יתכן והתהליך יהיה מייגע ואיטי, אך אם הוא יגיע ממקום בו אתה תיתן את כל כולך ותנגן את המנגינה שלך בכל הכוח, זה ישכנע! בראש ובראשונה את עצמך, שעשית הכל למען ילדיך/משפחתך ויתכן וגם את רעייתך שתרגיש שמשהו "זז" אצלך.

אני מקווה שהצלחתי להאיר /להעיר ולו במקצת את החשיכה בה אתה נמצא.

אני מזמין אותך להתייעץ שוב, במידה ואתה מרגיש שאתה זקוק לכך, לצורך זה אבקשך ליצור איתי קשר במייל הרצ"ב במטרה לקבל ממך פרטים נוספים ולהמליץ לך על תמיכה מתאימה.

אני מאחל לך הצלחה רבה ומתפלל עבורך ובשבילך בליבי ובתפילתי להצלחתך בעזרת ה.

גמר חתימה טובה

ישראל

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן