The Butterfly Button
מתלבטת לגבי הבחור שאני איתו

שאלה מקטגוריה:

אני נמצאת בזוגיות במשך תקופה עם בחור שאוהב אותי מכיל דואג מקבל אותי כפי שאני עושה למעני הכל נותן לי מהמעט שיש לו באמת רואה אותי במקום הראשון נלחם עליי ואני לעומת זאת כל הזמן מחפשת לראות את הדברים הרעים בו לפעמים אני מרגישה שהוא לא מספיק בשבילי שהוא לא מספיק חכם ואני נמצאת במקום שאני לא מעריכה את מה שיש לי והוא גם מרגיש את זה ממני המון פעמים כי אני מעירה לו ומנסה להסביר לו אני מרגישה המון פעמים שהוא מאבד את הגבריות שלו והביטחון שלו בגללי אבל באותו הרגע אני לא שמה לב וזה יוצא ממני ואני לא מצליחה לשלוט בזה אני יודעת בתוך תוכי שהוא יוכל להיות אבא נפלא . אני עברתי שינוי במהלך השנים שבהם התפתחתי למדתי גדלתי התחלתי תחום בקריירה ירדתי במשקל התחלתי לטפח את עצמי והוא עם הזמן רק יוצר ויותר העריך ונמשך אליי ואני מרגישה שזה לא הדדי שאני לא מספיק עפה עליו ומתרשמת ממנו ובאמת הרבה פעמים מסתכלת על הדברים הפחות טובים ומה לא טוב ואני לא רוצה שזה יוריד אותו למרות שאני יודעת שזה מה שקורה בפועל. אני נותנת לו כל הזמן את ההרגשה שהוא לא מספיק ובאמת זה כואב לי בשבילו אני יודעת שהוא אוהב אותי ורוצה להלחם עליי אבל לפעמים אני אומרת קשה לי להעריך בן אדם שלא מעריך את עצמו שדורכים עליו והוא רוצה להישאר במקום אני יודעת שהוא נלחם ושזה הרגל וזה קשה לא יודעת למה אני עושה את זה אני ממש צריכה עזרה

תשובה:

שלום יקרה.

קראתי בעיון רב את שאלתך.

את כותבת שבשנים האחרונות גדלת, התפתחת, התחלת בקריירה, ירדת במשקל והתחלת לטפח את עצמך, וכל זאת במקביל למערכת יחסים זוגית שבעינייך, לא תואמת את קצב ההתפתחות שלך.

אני קוראת את מילותייך ושומעת מהן את הרצון להכריע נכון בצומת החשובה שאת נמצאת בה:

להתחתן עם הבחור שנמצא לצידך, או לא?

מצד אחד, הוא אוהב, מכיל, דואג. מצד שני – את כותבת שהוא לא מספיק חכם בשבילך.

מצד אחד – הוא יכול להיות אבא נפלא, מצד שני – את מוצאת את עצמך מסתכלת לא מעט על הדברים ה'פחות טובים' אצלו.

את למעשה נמצאת כעת לפני "עסקת" חייך: העסקה החשובה ביותר, ההחלטה האם להנשא לאדם שהולך לצידך כבר כ"כ הרבה?

את מתייחסת ברצינות רבה לעסקה זו, ובצדק. את מבקשת לברר ולבדוק האם מדובר באדם הנכון עבורך להקים יחד איתו את הקן?

הנחת כאן בשאלה צדדים בעד וצדדים נגד, ואת מבקשת עזרה. אשמח לשתף אותך בכלי נהדר שאני עושה בו שימוש כשאני ניצבת בפני התלבטות קשה שדורשת הכרעה:

קחי דף ועט, והתיישבי עם עצמך בשעה שאת רגועה ומרוכזת.

חצי את הדף לטבלה. בצידה הימני תרשמי: למה כן להתחתן עם _______? ובצד השמאלי: מדוע לא כדאי להתחתן איתו?

בטבלה חשוב להכניס עובדות, אבל גם לתת מקום לתחשות הלב. כך למשל כדאי להתייחס למצב הרוחני שלו, למצב הרגשי, ליכולת השתכרות שלו, למשפחה שלו, וגם כמובן למידת ההכלה שלו כלפייך, ולעובדה שהוא לא מספיק מעריך את עצמו ואת לא עפה עליו.

קחי את הזמן. יתכן ואת זקוקה אפילו לכמה ימים כדי לשבת עם הטבלה ולערוך בירור עמוק עם עצמך האם אכן מדובר באדם הנכון עבורך לחיות לצידו. שאלי את עצמך האם את חשה שאת הגרסה הטובה של עצמך לידו? האם יש בינכם כימיה טובה? האם את מרגישה שאת יכולה לסמוך עליו?

כשתחושי שהטבלה שלמה, דמייני שביתך מגיעה אלייך עם הטבלה ומתייעצת האם להנשא לַמועמד או לא.

לפעמים כשמדובר בנו, אנחנו באמת מוטות ומתבלבלות, אבל אם אנחנו מרחיקות מעט את הסיטואציה ונדרשות לקבל הכרעה עבור אדם קרוב אחר (כמו הילדה המתוקה שלנו שעוד טרם נולדה 😍) אנחנו מצליחות לזקק איזושהי הכרעה.

בדקי עם עצמך מה היית מייעצת לה, ואז חזרי אלייך, האם את שלמה עם העיצה שזה עתה נתת לביתך?

לפעמים כשאנו עורכים רשימה מסודרת של מעלות וחסרונות, ואנו עומדים מול רשימה מלאה ומפורטת, קל יותר לקבל הכרעה.

זכרי, שאין אדם מושלם, וכל זוגיות בעולם נושאת בקרבה מעלות, אבל גם חסרונות. האם את חשה בנוח מול התכונות הטובות, אבל גם אלו שפחות טובות, שניבטות אליך מהדף?

לסיום, אני רוצה להתייחס לנקודה נוספת.

בין מילותייך שמעתי אותך אומרת ש"אני נמצאת במקום שאני לא מעריכה את מה שיש לי" ו"הרבה פעמים מסתכלת על הדברים הפחות טובים ומה לא טוב" וגם "אותו הרגע אני לא שמה לב וזה יוצא ממני ואני לא מצליחה לשלוט בזה". המילים האלו שאת אומרת, מהוות הזמנה למסע בירור פנימי עמוק מה מפעיל אותך ומדוע אלו ההתנהגויות שאת בוחרת בהן.

אני מציעה לך, אם תרצי ואם נכון לך כרגע, לנסות ולפנות לך זמן ומשאבים לטיפול איכותי. לנסות ולצלול אל עצמך ולהבין מה מניע אותך ואת מעשייך, מה משפיע על התגובות שאת אומרת, ואיך את מביאה את עצמך למקום שלם עם עצמך.

(בשולי הדברים אכתוב שחשוב מאד לבחור במטפלת מקצועית, אם תרצי, תוכלי לכתוב לי בחוזר את אזור מגורייך ואנסה להפנות אותך למטפלת טובה).

מקווה מאד שהכלי ששיתפתי אותך בו יסייע בידך לקבל את ההכרעה המדויקת עבורך,

ושתזכי להקים בית נאמן בישראל מתוך חיבור פנימי אמיתי לעצמך,

רבקי

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

תגובה אחת

  1. מאוד מזדהה!!! אני נמצאת בדיוק באותו מקום. תודה על השאלה ועל התשובה!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן