The Butterfly Button
פיטורים לאחר שנים רבות ותחושה של חושך בחיי

שאלה מקטגוריה:

פוטרתי לפני כשנה מעבודה כמזכירה בהליך שאינו חוקי (פיטורין שאינם כדין) והושלכתי
כגרביים ישנות אל מחוץ מעגל העבודה.הייתי עובדת מסורה,חרוצה ונאמנה ופוטרתי בשל
ויכוח סוער עם עובד פלשתינאי בנוכחות הבוס לאחר שהנ"ל העמיד למעסיק אולטימטום
"או אני או היא"."אם היא נשארת אני הולך הביתה". מאחר והעובד הנ"ל כלכלי למעסיק
הוא "הפריש" אותי מהעבודה.
שוק העבודה היום "מאיר פניו" לגילאים הצעירים ומאוד מקשה עם הבוגרים.(אני בת 59).
אני בבית מזה כשנה,עושה שמיניות באוויר כדי למצוא עבודה אך לשווא.
אני חשה מבויישת כלפי בני משפחתי ואין ספק שחסרה משכורת לתקציב המשפחתי.
אני חשה שחרב עלי עולמי! חיי עצובים מאוד.לא לכך פיללתי.
אני גם חשה שהבוס הזה התנהג אלי בכפיות טובה.ניהלתי לו את המשרד ביד רמה
וכשלא חש בטוב הייתי אצה רצה לקנות כדורים בבית המרקחת.
כיום אני מנהלת מולו משפט בבית הדין לעבודה ומתפללת שהצדק יצא לאור.
המקרה הזה לימד אותי (בדרך הקשה) על טבעו של הגזע האנושי.ככל שהייתי טובה איתו
כך הוא "גמל" לי ברשעות.(טוב וטיפש מתחילים באותה האות?!)
איך אני יוצאת ממצבי הקשה

תשובה:

שלום לך אישה יקרה

לפני הכל, אפשר בהחלט להבין את המציאות הלא פשוטה שאת נמצאת בה כרגע.

נתת את הנשמה ואת הלב ופוטרת. המעביד בחר במישהו אחר שלדעתך ראוי פחות מאשר בך וזו פגיעה גדולה בתחושת הערך העצמי שלך. גם לגיל שלך יש משמעות לא פשוטה ונותרת ללא עבודה בשוק שבמקרים רבים מעדיף את הצעירים (לא תמיד, ובכל זאת זו ההרגשה שלך ושל הרבה אחרות).

בנוסף, את נושאת עול כלכלי וזקוקה למשכורת כדי לחיות.

אין ספק שמדובר במציאות כואבת ולא נעימה.

ועדיין, עם כל הכאב והצער זהו לא סוף העולם. את יכולה להוכיח שאת עובדת מסורה ומשקיעה, שיש לך נסיון (רב) בתחום שבו את עוסקת ו/או בתחומים נוספים ולהפוך את הגיל שלך מחיסרון ליתרון. יש מקומות עבודה שמחפשים נשים עם נסיון חיים וותק, עם מוסר עבודה, עם הבנה ברורה לגבי אחריות ולויאליות. מה שחשוב הוא להדגיש את הנתונים האלו כבר בקורות החיים, על יד הגיל, כך שיתפוס את העין של המעביד הפוטנציאלי והוא מיד יבין שמדובר באישה לא שגרתית, ששווה לפחות להרים טלפון ולברר מיהי האישה מאחורי קורות החיים האלו.

בהמשך קורות החיים כדאי להוסיף כמה מילים על הוותק שלך ועל השילוב של הידע המקצועי, הנסיון התעסוקתי בתחום והנסיון האישי כך שיהיה ברור שהגיל שלך הוא יתרון גדול.

בנוסף, אישה בגילך הרבה יותר פנויה וזמינה מאשר בחורה שרוצה גם ללמוד או אישה בתחילת דרכה שמטופלת בילדים קטנים ונעדרת כשילד חולה או כשהיא לפני או אחרי לידה, עניינים שגורמים להעדרויות רבות ונזק רב למעביד. את כל זה את צריכה להגיד למעביד בשפה עדינה, בטוחה וברורה ולהבליט את היתרון הגדול מאד שלך!

בנוסף, את יכולה לפנות לארגונים שמסייעים במציאת עבודה, כולל החתמה בלשכת התעסוקה שמציעה עבודות אפשריות, ארגונים המסייעים לפי פילוח של יישובים וגילאים, וכמובן, חברות שמתמחות בנושאים אלו, כמו אולג'ובס או גלאט ג'ובס וכו'.

ואולי הכי חשוב: לבקש עזרה מהסובבים אותך שיעזרו לך למצוא עבודה, שימליצו עלייך, שיכתבו משהו בעמוד הפייסבוק שלהם, שיעבירו מייל למכריהם, כי בסופו של דבר, האמצעי הכי טוב למציאת עבודה זה דרך משפחה וחברים.

 

מאחלת לך שתזכי בתביעה

ומאחלת עוד שתצליחי למצוא עבודה אחרת, טובה יותר, ולראות שבסוף, הכל לטובה!

בהצלחה גדולה

דבורי

[email protected]

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...
עם כל ההשתדלות עדיין המצב הכלכלי שלנו דוחק
אני מרגישה שלא משנה מה נעשה רוב האנשים חיים כמו ההורים שלהם כמובן שיש יוצאי דופן) ולכן אין לי כבר כח להתאמץ כי זה לא עוזר אני אסביר אני ובעלי באנו ממשפחות מועטות יכולת שנינו עובדים וב"ה מתפרנסים יפה אבל עשינו איזה טעות עם דירה ולא הרווחנו כלום ובעצם כשאני...
איפה טעיתי? למה בורחים ממני?
גדלתי בבית חסידי מודרני. נכנסתי לישיבה קטנה ודי מהר נחשפתי דרך חברים רעים למושגים של העולם החילוני. באותה תקופה הייתי אחד שגם בחורים משיעורים גבוהים רצו בחברתו. ואז קרה מפנה קיצוני בחיי, גיליתי את חסידות ברסלב שנתנה לי חיזוק להתקרב להשם. במשך שנתיים רצופות לא דיברתי עם אף אחד, רק...
אני הרבה יותר חכמה מבעלי
אני כל הזמן מרגישה בזוגיות ספקות. אולי מפערים אינטלקטואליים. בעלי לא כל כך אוהב לקרוא ספרים כמוני ומשחק בטלפון המון, קטן ממני בשנתיים לא מוצא עבודה המון זמן מנסה להתקבל ולא מצליח כבר כמה פעמים. אימא שלו אומרת שהוא עצלן כל הזמן מאחורי גבו ומפחידה אותי שכך יראו החיים שלי...
אני עצלנית!
תודה רבה על האתר המדהים הזה! יש לי המון בעיות בחיים אבל השורש העיקרי לכל הבעיות שלי זה העצלנות שלי. אני לא מצליחה לישון מוקדם, לא מצליחה לקום בבוקר, ואז בעבודה אני כל הזמן עייפה, אני לא מרוכזת ואין לי כח לכלום, אני לא אוכלת טוב, אני כל הזמן מחפשת...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן