The Butterfly Button
נגמרה הזוגיות?

שאלה מקטגוריה:

שלום וברכה
אני נשואה 15 שנה + 4 ילדים
בשנים האחרונות בעלי החל לעבוד כשוטר ..מתוך כך הוא לא נמצא בבית הרבה ..כולל ערבי שישי ..שבתות חגים לילות וכו .
אני הרבה לבד עם הילדים ..מקדישה להם את מירב זמני ולא מוצאת זמן לצרכי האישיים .
כל ערב שישי בו אני מקדשת לבד..זולגות לי דמעות ששורפות לי את הלחיים .
רציתי משהו אחר בשבילי …
גם בשנים שקדמו למשטרה בעלי ואני לא הסתדרנו בגלל בעיות כלכליות ..ועכשיו עוד נדבך נוסף וזה נושא העבודה
בעלי לא יחליף מקום עבודה ..זו האהבה שלו . וגם ענה לשאלתי ..שהעבודה היא בחירה על פני

בעלי השתנה מאוד ..נהיה אגרסיבי יותר..פחות דתי .. עצבני ואיש לא נעים . לא לוקח ברצינות את נושא הזוגיות והחשיבות שלו לחיי הנישואים .
כיום אני מרגישה שאנו שני זרים .אין כימיה אין אהבה אין הבנה ואין פרגון הדדי .
מה לעשות ? ( היינו אצל יועצי נישואים אך זה לא צלח)

אשמח לתגובה. תבורכו

תשובה:

שלום יקרה,

הכאב שלך מכה בי. קוראת שוב ושוב את מה שאת כותבת ובוכה יחד איתך. קשה מנשוא. באמת.

הרבה מאד זמן חשבתי איך והאם אוכל לתת לך איזשהם מילים מרפאות, עצה או כוח, והאמת שהרבה זמן לא מצאתי נחמה. כואב כלכך להיות לבד ולקדש בליל שבת, כואב שבעלך אומר שבוחר בעבודה על פניך וכואב נורא לשים כרית על פניך בזמן שאמור להיות המקודש ביותר ביניכם ולדמיין שאת במקום אחר. כואב כואב כואב.

אין ספק שבמסגרת הזו לא אוכל לתת מענה מספק לחוויות הקשות שאת מתארת, אבל חשבתי על משהו אחד, שבעיני מהותי ביותר. אולי הכי מהותי. יותר מהותי מהיחסים הכושלים ביניכם.

וזה את. את עצמך.

קראתי את מכתבך הכואב והתרשמתי מאד משני דברים. הראשון שיש כאן אישה כמעט מרוסקת. השני הפוך בדיוק- שיש כאן אישה עם המון. המון כוח. ששכחה כמעט שיכולה להשתמש בו ולעשות בו טוב לעצמה.

אישה שלמרות הכל, לא מתייאשת עדיין, אישה שלמרות הכל מקדשת לבדה את היין בליל שבת ולא מוותרת, אישה שמחפשת דרך להציל חיי נישואין כושלים, אישה שעדיין מחכה לבעלה. אני חושבת שבנתונים הקיימים זה כמעט נס שיש לך עדיין כוח לכל זה, ורוצה לבקש ממך משהו.

אני רוצה לבקש שתשתמשי בכוח שנותר בך כדי לשמור על עצמך ולעשות טוב לעצמך. נכון שאת אישה נשואה שרוצה שבעלה יראה אותה, ירצה בה וימלא את צרכיה, אבל אני חושבת שנכון למצב הנתון חשוב שתפני את הכוח פנימה, אל עצמך.

מה עושה ל ך טוב? מה יכול לתת ל ך כוח? בנפרד. בלי קשר לבעלך. מה יכול לעשות לך הרגשה טובה? מה את אוהבת? ממה את נהנית? מהם התחביבים שלך? מה עושה לך כיף? אני מנחשת שכבר כמעט שכחת, או אולי חלילה שכחת לגמרי, שיש גם דברים שעושים לך כיף ושיכולים לתת לך כוח, אבל אני חושבת שזה הזמן להיזכר בהם ולהשקיע בהם.

לצאת, לעשות ספורט, לקנות דברים לעצמך במידת האפשר, לפגוש חברות, משפחה, לרקוד… כן, עד כמה שזה נשמע אבסורד, אבל זה העיקרון. להסתכל פנימה ולהשקיע בך. כדי שאת תמשיכי לחיות.

פעמים רבות נשים שנמצאות במערכת יחסים מכאיבה או מתעללת מתחילות להסתכל על עצמן דרך עין בן הזוג המכאיב ולשאול שאלות מטרידות. מה בי לא בסדר? במה אני אשמה שלכן הוא מתנהג אלי ככה? מה אם אעשה ישפר את המצב ואת הזוגיות? איפה כשלתי? ועוד ועוד. שאלות אלו, לא רק שלא מקדמות את המצב הן גורמות לו להיות גרוע יותר. ראשית, בגלל כשיש בן זוג פוגע שום דבר שתעשה האישה לא יועיל, הבעיה היא בו! לא בה! חלילה לאישה שנמצאת עם בן זוג מתעלל להפנים את ההתעללות שלו ולאמץ אותה על עצמה.

שנית, כשהאישה מתחילה לראות את עצמה דרך עיני בן הזוג הפוגע היא מקטינה את עצמה, מנמיכה את עצמה וגורמת לבעלה לאשר כביכול את עינו השלילית עליה.

כדי לצאת מהמעגל הזה חשוב שהאישה תנתק את עצמה מהמחשבות השליליות על עצמה ותחזור להכיר בערכה הנפרד, שלא ביחס לבעלה. חשוב שתראה בעצמה מישהי שעומדת בפני עצמה ושיש לה זכות קיום בפני עצמה.

אינני יודעת האם זהו המצב ביניכם, לא פירטת מה היה מהלך העניינים שהביא למצב העגום בו את נמצאת, אבל כך או אחרת בטוחה בכך שאם תשקיעי בעצמך תוכלי לצאת לפחות לקצת מהמעגל הזה בו יש רק עצב, ותיזכרי שיש עוד דברים בעולם ששווה לחיות בשבילם. וכן, בך יש עוד דברים לתת לעולם, לילדיך, ולעוד אנשים, וגם לקבל מהם. את רואיה לקבל מהם ומגיע לך לקבל מהם. יש לך זכות קיום.

יותר מזה, אם יש סיכוי כלשהו לנישואים שלכם, אני חושבת שהסיכוי הזה יוכל להיות רק אחרי שאת תשקיעי בעצמך כאדם, תראי בעצמך אדם נפרד, ותרגישי שאת שווה ושאת לא מוכרחה את היחס שלו כדי לשרוד.

דבר נוסף שעלה בי, היה מעגלי תמיכה. לא סיפרת על חברות או משפחה שנמצאים איתך ויכולים להוות כתף, אולי לא כתבת כי זה לא אפשרי ואולי לא חשבת על זה, אבל מציעה שתנסי למצוא מישהי או שתיים שאת בוטחת בהן, וגם אם לא לשתף בכל הפרטים שלפחות תוכלנה להיות לך מעט לכתף, לאוזן ולחברה. אפילו ליציאה להליכה בלילה או לקניות ביום. משהו.

ורוצה לומר עוד משהו בהקשר למערכת הנישואים שלכם. מאד הייתי רוצה לתת לך כלים איך נכון לך להתנהג, להגיב, ואיך או האם ניתן לשנות את מערכת היחסים הכואבת הזו, אולם קצרה ידי… המסגרת הזו מצומצמת מידי כדי לתת לך מענה שלם ודרכי התמודדות… לכן רוצה מעומק ליבי להציע שתיפני לייעוץ מקצועי, גם בלי בעלך. כתבת שהייתם בטיפול זוגי שלא הצליח, אינני יודעת מה היה טיבו ומדוע כשל מלבד זאת שבעלך לא הסכים להמשיך, אבל חושבת שכרגע נכון לך לעשות זאת לבד, שוב, בשביל עצמך.  למישהי שתוכל להכיל אותך, להבין, לתת כתף ולעזור לך לבנות את עצמך מחדש. אני חושבת ששתי תוצאות יכולות להיות לכך, ששתיהן טובות. האחת, שתביני שהמערכת הזוגית הזו מאמללת אותך ותחליטי לסיים אותה. אבל לסיים אותה מעמדת כוח ולא מעמדת השפלה. והשניה, הפוכה בדיוק אך אפשרית גם היא, שהשינוי בעצמך יעזור לך לחולל שינוי גם בבית, שינוי ממקום של חוזק ואסרטיביות ושוב, לא ממקום של חולשה ופירוק.

אם תרצי, אשמח להמליץ על מישהי טובה ומקצועית שתהיה קרובה למקום מגורייך.

היי חזקה יקירה, החזיקי מעמד, ואנא, שמרי על עצמך. מגיע לך.

איתך מכאן. מאד.

שיפי

[email protected]

 

 

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן