The Butterfly Button
מתלבטת אם אני אוהבת את בעלי

שאלה מקטגוריה:

שלום וקודם כל תודה רבה.

אני נשואה שנתיים ובאמצע הריון ראשון. על פניו הכול כל כך טוב. שנינו עובדים, מרווחים בסדר גמור, מחכים להקים משפחה. נהנים ומבלים יחד המון, רבים אבל מדברים אחר כך על הדברים ומגיעים לשיחות בוגרות ועמוקות.
בעלי הוא איש טוב לב. באמת. הוא נדיב, אכפתי בוגר ורגיש. הוא תמיד חושב עלי ועל איך אפשר לשמח אותי. תמיד מוכן לשמוע ולהשתדל להשתפר כשיש קושי. יחד עם זאת, אני מאז ומעולם תוהה האם בחרתי נכון. האם אני אוהבת אותו.
יש לי איזו מחשבה על עצמי שאני לא בוחרת דברים אלא מתגלגלת לתוכם. אני חושבת שהתגלגלתי לקשר איתו רק כדי להיות נשואה כבר, רק כדי לא לחיות בפחד שאשאר רווקה. אנחנו כל כך שונים בהיבטי הנפש. הוא מוחצן ובוטה ואני מובכת ומתוסבכת. אני מוצאת את עצמי פעם ביום שואלת את עצמי מה עשיתי.
יש לו כל כך הרבה התנהגויות שאני סולדת מהן. הוא מעשן ונהנה להמר מידי פעם, הוא שמן מאוד
אני מוצאת את עצמי מתביישת בו מול חברים או משפחה. וזה לא מגיע לו. אני באמת חושבת שהוא כולו לב טוב.
מרגישה אשמה שזה מה שאני חושבת עליו ותוהה מה לא בסדר בי.
האם אני חווה משהו נורמלי? עד היום הרגעתי את עצמי בזה שכולם חווים את זה. בזה שאני סתם רגישה, אולי עכשיו אני הורמונלית, אולי זה חשש לקראת הלידה הראשונה.
עכשיו אני מגיעה למצב שאני מרגישה שאני משקרת לעצמי. שזה ככה היה מאז שהכרתי אותו…
הלוואי ודברי חוכמה ירגיעו את הלב שלי.
תודה רבה על האפשרות

תשובה:

בס"ד

שלום שואלת יקרה,

את עסוקה בשאלה האם בחרת נכון כשהתחתנת עם בעלך והאם את אוהבת אותו.

קראתי את שאלתך כמה וכמה פעמים והתפעלתי מהפתיחות והכנות שלך. בקריאת החלק הראשון התמלאתי שמחה על כך שזכית בבעל כזה מוצלח ובחיים טובים שבהם הכל כל כך טוב אבל שמחתי לא האריכה דקות. במילותייך 'יחד עם זאת' הכל התהפך. משם התמונה השתנתה והפכה לקשה יותר עם כל משפט ומשפט. נבהלתי, דאגתי והשתתפתי בצערך. סיימתי לקרוא ונשארתי מבולבלת. נשאר בי הרושם של שני קולות הפוכים וסותרים:

– קול ראשון שאומר 'זכיתי בבעל טוב ובזוגיות טובה'.

– קול שני שאומר 'בחרתי לא טוב ונתקעתי עם זוגיות מאכזבת ומתסכלת'.

כל אחד מהקולות חזק ועוצמתי ושניהם מתגוששים זה עם זה. את מביאה בשאלתך את שני הקולות אבל מייצגת דווקא את הקול השני, שהוא כרגע הקול המנצח.

התוצאה של הניצחון שלו היא שאת מרגישה רגשות של בושה, אשמה, תהיה וחוסר חשק.

מן הסתם את מכירה את מודל אפר"ת = אירוע, פרשנות, רגש, תגובה. לפי מודל אפר"ת, הפרשנות שאנו נותנים לאירועי החיים שלנו מעוררת בנו רגשות בהתאם לאותה פרשנות.

הרגשות משפיעים על התגובות שלנו והתגובות שלנו משפיעות על מציאות חיינו. כך, מציאות חיינו מושפעת מאוד מהפרשנות שלנו.

דבר זה מחזק את הפרשנות וחוזר חלילה. את הפרשנות שלנו בתחומים שונים בחיינו אפשר לשנות. זהו מקום של עבודה ובחירה. את בוחרת מה לחשוב על אירועי חייך ובאופן הזה משפיעה עליהם.

חשוב להבדיל בין פרשנות לבין עובדות כי עובדות לא ניתנות לשינוי ואילו הפרשנות בידינו.

את כותבת שיש לך מחשבה שאת לא בוחרת בדברים אלא מתגלגלת לתוכם.

זו אינה עובדה אלא הפרשנות שלך. מדוע? כי על כל דוגמא שתתני שתראה שלא בחרת אלא התגלגלת לתוך דברים אפשר יהיה למצוא דוגמא אחרת שתראה שכן בחרת.

לגבי ההקשר שנדון כאן, נראה לי שהעובדה שהתחתנת עם אדם שהוא טוב לב, נדיב, אכפתי, בוגר ורגיש מחזקת דווקא את הטענה ההפוכה, שאת בוחרת במה שטוב לך. תכונות האופי שיש לבעלך הן תכונות נהדרות לבניית קשר חזק וטוב.

אני רואה פה בחירה שמבטאת רצון עמוק לקבל זוגיות טובה ומתפתחת. תשאלי את עצמך "האומנם 'התגלגלתי' לקשר ולא בחרתי בו?"

גם השאלות שאנו שואלים את עצמינו מגדירות את המשקפת שדרכה אנחנו מסתכלים על חיינו. גם הם הפרשנות שלנו. את שואלת "האם בחרתי נכון?", "האם אני אוהבת אותו?".

בשאלות האלו יש הנחה סמויה שאהבה היא מצב שנגזר משמיים, שהיה רגע גורלי של בחירה כשבחרת את בן זוגך ואם טעית בו המצב אבוד ואין מה לעשות.

הסתכלות כזו היא גם שגויה וגם מזיקה.

השאלות הנכונות הן: "מה עלי לעשות למען אהבתינו?", "מהן הבחירות הנכונות שעלי לבחור עכשיו?".

הבחירה בבעלך היא התחלה של עבודה לבניית הקשר ולחיזוק האהבה. כשנישאתם שמתם את קומקום אהבתכם על האש. את האש הזו צריך ללבות ולשמר. איך?

תביני שבחרת בבעלך (במודע או שלא במודע) כי ראית בו את התכונות הטובות שיש בו – טוב לב, נדיבות, אכפתיות, בגרות, רגישות, אחריות והבנת שאפשר לבנות באמצעותן קשר זוגי טוב.

תראי את מה ששונה ביניכם כבית ספר לצמיחה אישית שלך – או בזה שתלמדי ממנו מוחצנות וישירות כדי להיות פחות מובכת ומתוסבכת ו/או בזה שתלמדי להסתדר עם מי ששונה ממך.

במקום לשאול את עצמך "מה עשיתי?", תשאלי את עצמך "מה הרווחתי מהבחירה שלי בו?", "מה עלי לעשות כדי שיהיה לנו יותר טוב ביחד?"

לגבי ההתנהגויות שלו שאת סולדת מהן, האם דיברתם על זה? את מספרת שיש לכם שיחות בוגרות ועמוקות. כלומר, יש בסיס טוב ללבן דברים שמפריעים לכל אחד מכם ולהגיע לפתרונות שישפרו את המצב.

העומק שאתם מגיעים אליו בשיחות שלכם והתכונות המעולות שיש בבעלך יכולים לעזור לך להביא את עצמך – לבטא את מה שאת מעוניינת בו ואת מה שאת לא רוצה שיהיה. אחרי ברור הדברים ביניכם, מה שתחליטו ביחד יהיה מתוך שותפות ורצון טוב של שניכם.

אני מתפעלת ממך ומהיכולת שלך לראות את הזוגיות שלך מכיוונים שונים. זוהי נק' חוזק שתאפשר לך לנהל את מגוון הקולות שבתוכך כדי שתגיעי לקשר מספק וטוב עם בעלך. ניהול נכון של קולות פנימיים כולל – הגדרה, זיהוי והקשבה לכל קול. יש להתייחס לקולות שלך כאל צוות עובדים שאותו את מנהלת. המשימה שעליהם לבצע היא לנהל נכון את המפעל שזה את. התוצאה של ניהול נכון הוא שאת תהיי אדם שמח, מרוצה, בטוח, טוב שמשיג את מטרותיו. בתור מנהלת את בוחרת את מי מהם את מקדמת ואת מי מהם את מוציאה לחופשה. את מנהלת ישיבות צוות של קולותייך ומחליטה למי ומתי לתת את זכות הדיבור. את לוקחת אחריות על המפעל ופועלת כדי לקדם אותו. באופן הזה האשמה נעלמת ואיתה הבושה והספק.

אני מאחלת לך חיים ארוכים, שמחים ומלאי סיפוק, הערכה והנאה עם בעלך.

במקרה הצורך את מוזמנת ליצור קשר [email protected]

שלך

פנינה

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן