The Butterfly Button
מי תרצה בחור כמוני?

שאלה מקטגוריה:

גיליתי את האתר הזה רק היום..אולי היה מוטב שהייתי מכיר אותו לפני כמה שנים ..
אולי אז זה יכל להיות משמעותי מאוד עבורי..אני אפילו לא יודע איפה להתחיל …
אני בחור בן 26 שעבר משבר לפני כמה שנים ובעצם נמצא בו עד היום בפן מסויים ..זה התחיל בפחד מדבר מסויים
שהתגלגל לעוד משבר שנמשך בערך עד השנה ..והצלחתי ללמוד לחיות עם המשבר הזה ועם הקושי שנובע ממנו
ואז ..עד שהצלחתי סוף סוף קצת להתמודד קצת להוריד ממני את העול בא לו פחד חדש , משבר חדש ..
אני אפילו מתבייש לכתוב ממה הפחד ..יש לי פחד מבדיקה שעברתי למרות שבדיעבד כמו שסברתי לכתחילה לא היה בה שום צורך ..היום אני מפחד על הפן הבריאותי ..ממש במשך חצי שנה אני חי כמעט יום יום בפחד פשוט פחד שלפעמיים משתק אותי..גורם לי לא להתפלל ולא לעשות כלום ..לא שבמשך השנים עשיתי משהו ….
הסיפור שלי הוא מאוד ארוך אז אני לא יודע איך לפרט אותו אבל אני אנסה ..משברים  שלקחו ממני הרבה כוחות נפשיים ..כל הזמן הזה לא עשיתי כלום עם עצמי לא עבודה ..לא ישיבה…פשוט כלום..סמכתי על הנס ..
היום אני יושב בגיל 26 ..חולם על חתונה , על אישה , על חיים בעצם..ואני פשוט לא יודע מאיפה להתחיל..
ואני שואל את עצמי ..איך אפשר להתחיל לצאת לחיים בכלל?..אפילו תעודת בגרות אין לי ..מי תרצה מישהו כזה?
היו לי בעבר 2 חברים טובים שגם איתם ניתקתי את הקשר הרבה לפני המשבר הראשון..
היום אני פשוט לבדי..חוץ מהמשפחה שלי ..בלי חברה..בלי עבודה..בלי מקום מסודר..פשוט יושב ולא יודע איך להתחיל מה לעשות ..והחרדות והפחדים נמשכים ..בקיצור ..על הפנים..
אני חושב שאם לפני כמה שנים הייתי כותב את כל זה ..הייתי כותב יותר בצער ובכאב ..
למדתי פשוט להתגבר עם השנים..אני רוצה לצאת מזה לצאת מהבוץ הזה ..בן 26 ואין לי כלום
והחלום הכי גדול שלי זה ..למצוא מישהי …להתחתן..אבל שוב מי תרצה אותי?
סתם יושב ופשוט לא עושה כלום..וגם שאני בא לנסות לעשות משהו ..זה פשוט לא מצליח ..
תודה רבה על האוזן הקשבת ..אשמח לעזרה .. :/

תשובה:

בס"ד

שלום לך,

קראתי את פנייתך כמה פעמים ובכל פעם חשתי יותר ויותר את עומק העצב שאתה חש. קיוויתי שאוכל להתנתק מעט מהתחושה הזו כדי שאצליח לכתוב לך מילים של תקווה ועידוד מילים מחבקות ומאירות שאתה כה זקוק להן, אבל העצב הזה מתגבר ומתגבר…

ויחד עם התחושות הללו אני מרגיש זרמים של תעצומות נפש בלתי רגילות שאתה מצליח להעביר אלי ולחזק אותי, אני מרגיש כי שיחה עמך, שהות במחיצתך עשויה לגרום גם לאדם המדוכדך ביותר לתפוס את עצמו בידיים ולהתמודד, היכולת שלך להתרומם פעם אחר פעם, היכולת שלך ללמוד מהמשברים ולתעל אותם לבניית האישיות שלך מפעימה!

נכון, אתה מרגיש כי חייך מפוספסים, אין לך מקצוע, אתה לא רואה את בת הזוג באופק, אבל תחשוב לרגע איזה מפעל חיים עשית פה, אין לך מקצוע אולי אבל יש לך אישיות, אין לך כלים אקדמיים אבל יש לך את כלי המעשה להתמודד מול הנחשולים ולצלוח בבטחה את ים החיים הסוער, אילו הייתי צריך לבחור כמעסיק בין מי שהשכיל לבין מי שהתמודד ומתמודד ברי לי כי הייתי מעדיף את המתמודד, יש לך יכולות שאין לזולתך – אלו שעברו את מסלול החיים ה'נורמטיבי'.

אתה מתאר חוויה ממש קשה, משבר רודף משבר וכשאתה מרגיש שהמשברים החיצוניים כבר בשליטה משהו בפנים מתערער והופך להיות לבעיה שמשתקת את היכולת שלך לעשות משהו.

לא ניתן לאבחן במדויק קושי נפשי בצורה של התכתבות ובמיוחד לא כאשר תולדות חייך ומה שעברת עדיין אינם ידועים לי ואולם, אם אכן כפי שאתה מתאר יש לך חרדה קבועה מפני מחלות כל שהן, ואם אתה חש מיחושים פיזיים שונים ומשונים הגורמים לך לחרדות יתכן ואתה סובל מהפרעה נפשית הנקראת היפוכונדריה.

תהליך ההתפתחות של היפוכונדריה אכן מתרחש בעקבות חוויות חיים קשות ומורכבות שאצל חלק מהאנשים הם גורמים לדיכאון ואצל חלק להיפוכונדריה שמהווה מגן מפני שקיעה לדיכאון. התהליך הנפשי המוביל לכך מורכב אבל יש בו הגיון פנימי מעוות.

היכולת להקל את התופעה שאתה מתאר בעזרת טיפול נפשי, דורשת דיוק רב בקביעת סוג הטיפול המתאים, וכדאי לבחון קודם לכן היטב את מכלול הקשיים עמהם אתה מתמודד ושעימם התמודדת על מנת שתוכל להעזר ולשקם את חייך, לממש את ייעודך ולהקים משפחה לתפארת.

יתכן ואינך סובל מהיפוכונדריה אלא ממחשבות כפייתיות אשר אף הן עשויות להתפתח בעקבות מצבי דחק מתמשכים.

כך או כך, עצם הפנייה שלך מעודדת כי היא מראה שאתה מודע למצבך, שאתה יודע בתוכך שאפשר וצריך לחיות אחרת, אתה גם יודע להצביע על המקורות להתפתחות ההפרעה ממנה אתה סובל ולפיכך ברגע שתתמסר לטיפול תצליח להיחלץ מהמצב הנפשי הלא פשוט הזה.

סבורני כי באם תיעזר בטיפול, תוכל גם תוכל להניע תהליכים חדשים, לחוש יצירתי, למצוא תעסוקה המתאימה לכישוריך וכמובן את בת זוגך הממתינה לך מאז הוכרזתם משמים כבני זוג ארבעים יום קודם יצירתך.

אם תרצה להתכתב ולפרט מעט יותר אודות המשברים שעברת ואודות אפשרויות הטיפול אשמח לנסות ולהיות לעזר,

 

בתפילה מעומק לב להצלחתך,

 

אליעזר

[email protected]

 

 

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

תגובה אחת

  1. שלום רב,
    אני גם עברתי משבר נפשי מאד קשה, ואני יכול להעיד שמה שכתב המשיב בתשובה שלו נכון בהחלט.
    המשבר הנפשי גרם לי להתמודד והיום אני אדם הרבה יותר חזק נפשית ומאמין בעצמי ובקב"ה ממה שהייתי לפני המשבר.
    ואני עברתי שנים בהוסטל ובדיור מוגן ופסיכולוגיים, והיום ברוך ה' אחריי 11 שנה במחלת הסכיזופרניה אני נשוי ויש לנו תינוק בריא בן 11 חודש.
    ישתבח הבורא.
    כך שבאמת לא צריך להבהל ממשברים נפשיים, זה רק ניסיון שה' עושה לאדם כדי לקרב אותו ולחזק אותו.
    צריך רק רצון חזק להבריא ואמונה בה' וכמו שהמשיב כתב ללכת לטיפול וגם למצוא עבודה ומסגרת שתתאים.
    שנה טובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
רוצה אשכנזי, או חוסמת לעצמי?
התחלתי שידוכים בשעה טובה, וברוך ה' יש לי הצעות, אבא שלי ממש מחפש בשבילי ואמא שלי מדי פעם מביאה רעיון. בנתיים יצאתי עם בחור אחד שלא התאים לי. אני ספרדיה, משוכנזת בהליכותי, רוב חיי התפללתי נוסח אשכנז כי התרגלתי לכך מבית הספר, הכל בסדר על פי הספר. אחיותי התחתנו עם...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן