The Butterfly Button
למה לחיות???

שאלה מקטגוריה:

יש לי שאלה שמציקה לי כבר מזמן.
מאז שאני זוכרת את עצמי.
עברתי ילדות קשה. אבל לא משהו רציני.
אני יודעת שיש אנשים במצב הרבה יותר קשה משלי.
ואני מאושרת בחלקי.
אבל יש תמיד את המחשבה על למה לחיות?
מה בעצם אני עושה פה?
אני לא רוצה להתאבד. כי אני לא חושבת שזה יפתור משהו.
אבל אני גם לא רוצה לחיות. אין לי שום ענין בחיים האלה. לא רואה את הסוף.
אז סבבה. אומרים יהיה עוד טוב… אז אומרים. לא אכפת לי אפילו. לא רוצה לחיות!!!!
אני רק מתפללת למות!
ואני עכשיו בתקופה ממש טובה בחיים שלי. ויש לי הכל!!! באמת תקופה טובה
ואני לא מבינה מה קורה איתי. ולמה אני לא שמחה בזה וזהו
למה אני רוצה למות?
זה תחושה של אין לי כוח להילחם על החיים.
כי תמיד צריך להילחם כדי לחיות. ואין לי את הכוח לזה כבר.
גם אם יהיה יותר טוב בהמשך. לא אכפת לי כבר. אין לי עניין בחיים האלה. לטוב ולרע

מקווה שמובן. אני לא כ"כ יודעת להסביר את עצמי. לכן אף פעם לא שאלתי. אבל זה כבר ממש מציק לי.
תודה רבה רבה!!!

תשובה:

שלום לך, בחורה של חיות,

התואר הזה מגיע לך ביושר, ישירות מהשאלה הבועטת, המטלטלת: בשביל מה???

אני לוקחת רגע להיות איתך בכאב שלה,

ולהחזיק בתקווה שהיא מבטאת.

אשה בלידתה "יושבת על המשבר".

כך בדיוק, משבר הוא רגע של לידה. משהו חייב לקרות. כפי שזה כעת – אי אפשר להמשיך.

את מיטיבה להעביר את האנרגיות שאת מרגישה, שכל כך קשה לתרגם אותן למילים. רגשות של ריק, של התשה וחוסר אונים.

הפתרון היחיד באופק הוא שלוות האקזיט. יציאה מהסבך אל מקום ששם אין התמודדות. כמה זה נכון, אבל עדיין בוסר.

את תגיעי למנוחה, אבל היא תהיה קנין נצחי שלך, מתוך הבחירה בחיים. ומתוך כך, גם החיים כעת יתמלאו לך באור משמעות וחיבור.

המשבר כעת יכול להוביל אותך ללידה של עצמך, להכיר עולם שמחוץ למאמץ המתמיד והחסר שצובע את הכל.

ההתחדשות היא לא באופן שמשנה אותך, אלא באופן שמרחיב אותך.

כעת את במיצר. כואב. חסר. תפל. אין בשביל מה.

כשהמיצר הזה יתרחב, יהיה אויר לנשימה. חמצן. אנרגיות.

זה בדרך כלל לא קורה במהפך, אלא בהדרגה.

והבשורה הטובה היא, שיש מה לעשות!

את לא יכולה לשלוט על התוצאות, אבל יש דרכים להתחיל לנוע בכיוון של טוב מורגש.

את לא משוואה

השיתוף הכאוב והיקר שלך פותח בהשוואה לאחרים, בהשוואת התחושה למה שאת "אמורה" להרגיש.

יש בי בקשה, אם אפשר. בקשה שנובעת מתוך הכרה במטען המגביל של קולות משווים.

אנא, הניחי לזה. אפשרי לקולות המשווים להתרכך הצידה.

החלק המשווה שבך בוודאי לא בא להרע. הוא מתכוון לסייע לך שתמצאי את הטוב שלך ותוכלי להתמלא ממנו,

אבל בטון התובעני והמשתלט שלו הוא מקשה עליך. בקשי ממנו לאפשר לך לבוא לקראת רגשותייך בחמלה.

לרגשות שלך יש מקום. קחי נשימה, לפתוח לכאב מרחב קיום.

נוכחות מיטיבה עם חלקים כאובים

כמו ביחסים בין שניים, גם החלק בתוכך שנושא כאב-

יקבל נחמה מעצם היותך איתו,

מכך שהוא לא לבד.

זה לא ענין של החלטה או של רגע. זה פיתוח יחסים של חמלה ואמון בינך לבין החלק הכאוב:

להקשיב לו, לאפשר לו לחוש שאת איתו כמו שהוא צריך.

ואולי החלק הכאוב מופיע לך כמו ילדה קטנה, כמו את- קטנה.

תראי אם את מזהה את הגיל שלה, איך היא נראית, למה היא זקוקה כעת.

פשוט תהיי איתה כמו שהיית צריכה שיהיו איתך אז, ולא היה.

ועכשיו את כאן, איתה.

*

*

*

מכאן- תוכלי להחזיק לה יד, לאפשר לה לראות פרספקטיבה רחבה יותר.

הרמח"ל בספרו המדהים "דרך ה'" ממפה את ה"למה" של העולם מתחילתו ועד תכליתו.

המערכת הפנימית שלך מזהה את הכאב של העולם, וזקוקה לסיבת קיום.

עצם הביקוש יוביל אותך

לא רק להשלמה

אלא להכרה בהירה ואפשרות למנוחה.

את צודקת. אין סיבה להלחם. החיים לא חייבים להיות מלחמה. יש בהם אתגר, אבל יש אפשרות לחיות אותם בהתמלאות במקום התרוקנות.

ריפוי החלקים הכאובים הוא שלב קריטי מכיון שאלו מחזיקים אמונות ותחושות על הקושי והכבדות, על הריק וחוסר הטעם.

כמו ענן שמתפזר, היחס החומל שלך לכאב יאפשר לשמש שאת להאיר לך ודרכך.

זהו תהליך וכאן שיתפתי במעין קריאת כיוון.

יש חלקים שתוכלי לעשות בעצמך, ויש חלקים מהדרך שלא נועדנו לעשות לבד. אשמח להמליץ לך על טיפול שיאפשר לך שחרור מהמועקה וחיבור לזרימה המאירה שבך.

נתינה- > שמחת ההשתלמות

הבט נוסף של התמלאות הוא דרך נתינה.

מכיון ששמחה היא התקרבות לשלמות,

כל דבר בעולם שמח יותר כשהוא מתקרב ליעודו.

את נועדת להיות אור. הנשמה שלך היא ענף משורש האור האלוקי.

לכן, כל השפעה חיובית שלך על העולם ואנשים סביבך-

יש בכוחם לאפשר לך התמלאות.

זה לא יעמוד בפני עצמו, ולכן הקדמתי את ענין לימוד מפת התכנית של המציאות שבה את קיימת.

כנדבך חשוב, רק שימי לב מה קורה לך כשאת מיטיבה לאחרים.

התבוננות במקום סחף

מה שיעזור לך להתמלא הוא היכולת הטמונה בך להתבונן

בין אם לכאב ובין אם להתמלאות מטוב, את בתוך החוויה.

על מנת לראות את המגדל במקום להיות בתוכו, מוגבלת בארבע קירותיו,

קחי צעד אחורה.

המח הגבוה שלך (האונות הקדמיות, מאחורי המצח) הוא זה שמסוגל להתבונן. כמו מגדל פיקוח מדהים הוא רואה את החוויה.

שימי לב לגוף שלך, לנשימה, לתחושות,

קחי רגע לשים לב במקום להסחף.

שימת הלב המתבוננת, בלי לקבוע אם זה טוב או לא-

יאפשר לך יותר בחירה איך להיות ומה לעשות.

את תוכלי לבחור לנשום עד שזה עובר,

להיות עם ההרגשה כמו שהיא צריכה עד שהיא נרגעת,

להעצים ולנשום עמוק פנימה את החוויה הטובה.

***

יקירה,

יש לך מרחב אינסופי של בחירה

בתוך השרטוט המדויק של גבולות הבחירה שלך.

מרחב לשחרור וריפוי כאב

להתבוננות ויכולת להיות עם מה שעולה בך, באור של חמלה ודיוק מיטיב

לחיים שיש בהם משמעות קיומית, בכל רגע מחדש.

בערב חג הגאולה,

אני לא יודעת מה את מאחלת לעצמך. אני מקשיבה פנימה ושומעת תפילה גדולה בוקעת,

שתזכי לתפוס בקרני האור של החג הזה

כמו העובר במעי אמו שאינו יודע שאפשר אחרת,

שתדעי- ולו להצצה קטנה-

שתחושת ה"זהו, אין לי כח"

היא משבר שמבשרת לידה שלך,

גאולה שלך. קמעא קמעא.

בינתיים, קחי לך תוף. כי את עוד תשירי.

אני לא מכירה אותך, אבל מרגישה גל של אהבה גדולה,

מחיבור אליך וחיבור לעצמי דרך השיח איתך.

תודה שהשמעת את קולך היקר.

שפרה

__________________________________________________________________________________

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מצליח להתחבר לתינוקת שלי
נולדה לי ילדה ראשונה לפני כחודשיים וחצי. הייתי במהלך כל הלידה עם אשתי, דאגתי לה. מרגע שיצאה הילדה הרגשתי חוסר חיבור מטורף. אני מודאג וחשבתי שאהיה אבא אחר לגמרי, יש לי כלב שאני מרגיש שאני אוהב יותר מאת הילדה. אשתי כל הזמן סביב הילדה, 24/7 מאוד מחוברת אליה, דואגת. עליה...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
אמא שלי כועסת ומניפולטיבית ואני מפחדת ממנה
מאחר והתייעצתי אתכם בעבר כמה פעמים וזה ממש עזר לי! אני מרגישה בנוח לשאול שוב. אני בת 35 רווקה, גרה עם הורים, הקטנה במשפחה. העיסוק שלי  הוא בייעוץ חינוכי משכך אני מכירה את עולם הנפש מקרוב, וכן הייתי בטיפול תקופה ארוכה, ואני מודעת ומודרכת וכו בשנה קודמת היה לי קושי...
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...
חיכיתי מאד להתחתן ועכשיו אני נשואה ואבודה
אני כותבת ומוחקת כותבת ומוחקת ואני לא יודעת איך לפתוח את הדבר הכואב הזה שלי. אני נשואה פלוס תינוקת מתוקה בת שנה התחתנו בגיל מאוחר, רווקות מאוחרת, אחרי כל כך הרבה תפילות ודמעות ברוך השם זכינו להינשא. אבל גם זה היה כרוך בהמון כאב הרבה מריבות לפני, והתחתנתי איתו למרות,...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן