The Butterfly Button
לא מתקדם בקשר מחשש להחליט

שאלה מקטגוריה:

אני לא חרדי האומנם אבל אני צריך תשובה אמיתית
אני צריך תשובה אמיתית לצד היגיון ואמונה
אני בזוגיות כבר שנה יש לציין שאנחנו לא נשואים
אני שמתי לעצמי זמן יעד לזוגיות כדי להחליט להקים בית
אני לא סמכתי על עצמי בהתחלה לכן נתתי לעצמי זמן להחליט זמן להכיר את הצד השני לעומק
אני רוצה לומר שאני גיליתי אדם מדהים היא כל כך טובה ומכבדת יש בה כל כך הרבה היגיון שאין לי
היא ממש הצד השני שלי וכמובן שאני שלה
אנחנו מאזנים אחד את השניה בצורה מדהימה וכמובן שיש לאן להשתפר ובכל זאת הגיע הזמן להחליט
אני רואה בה את כל הטוב בכנות שאני לא מוצא רע
אני לא חי באשליה היא באמת בן אדם טוב
אני לא מוצא סיבה לא לקחת את ההחלטה שלי להתחתן צעד קדימה…
ואם זאת יש בי מין חוסר שלמות לא ברורה לגבי הקשר ובכנות שזה רודף אותי כבר מההתחלה
אבל בגלל שזה בא בצורה של מחשבה אני לא מתייחס לזה בכלל
אני מפחד שאם אתחתן זה ירדוף אותי
ובכנות אני מאמין שה נתן לי כבר את האישה שאני צריך ויותר מזה…
אני מחפש עצה כי אני רוצה לקחת צעד קדימה.
אין לי עיניין להתמודד עם מחשבות של אם בחרתי נכון והאם היא בשבילי

תשובה:

שואל יקר

תודה לך על שהעלית את מחשבותיך על הכתב ובעיקר על שהשכלת לארגן אותן בצורה ברורה ומפורשת.

אכן, ההתלבטויות שלך נכונות ואמיתיות.

ככל והקשר שלך עם בת זוגתך מתמשך, עולות תהיות ומחשבות לא על מי האדם עמו אתה מתעתד לחלוק את חייך אלא בעיקר אודות ה -'איך'.

חשוב שתדע, שתהליך זוגיות, ככלל, הוא תהליך טבעי שבנוי בתוכנו כחלק בלתי נפרד מהוויתנו.

נולדנו 'כמעט' שלמים, כאשר הנישואין משלימים אותנו להוויה מושלמת.

במקורות התורניים שלנו ישנו ביטוי האומר: "לא תוהו בראה, לשבת יצרה".

אלוקים רוצה שהעולם ייבנה ולא ישאר שממה. משכך נאמר בנבואות הגאולה:

"כִּי כֹה אָמַר ה' בּוֹרֵא הַשָּׁמַיִם הוּא הָאֱלֹקִים, יֹצֵר הָאָרֶץ וְעֹשָׂהּ הוּא כוֹנְנָהּ. לֹא תֹהוּ בְרָאָהּ, לָשֶׁבֶת יְצָרָהּ;

אלוקים נותן לנו כוחות נפש ועזרה אלוקית למצוא את זיווגנו הנכון ולהקים דורות ישרים.

שאלה שחוזרת על עצמה פעמים רבות היא: כיצד אתם, הדתיים נפגשים בסך הכל מספר מצומצם של מפגשים ומייד לאחר מכן מחליטים את החלטת חייכם?

התשובה שאני מקבל בדרך כלל לשאלה זו היא בסגנון מחקרי, משהו כמו: "עובדה שאחוזי הגירושין בחברה הדתית נמוכים מהחברה החילונית, קשה לי להחליט על סמך כמה מפגשים בסך הכל

אבל תרשה לי לכתוב לך עובדה שאין עליה עוררין…

כמה שלא תחשוב שאתה מכיר את בן זוגתך בתקופה זו, תהא התקשורת הכי קרובה וצמודה שאפשר, עדיין לא תוכל להכירה באמת. רים

כך, כל כך פשוט.

כל עוד לא כרתתם ברית עולמים לטוב ולמוטב, לא תכירו זו את זה באמת ולכן, התהיות שלך נכונות.

בסיס הזוגיות האלוקית והנכונה מבוססת על שלושה פרמטרים מרכזיים: כנות, שותפות ואינטימיות.

משמעותה של כנות היא שיתוף אמיתי של רגשות, מחשבות ועובדות ממקום פתוח ולא שיפוטי.

משמעות של שיתוף היא חיבור לנושאי חיים משותפים ארוכי טווח ומשני חיים

ומשמעות של אינטימיות בשלב של פיתוח זוגיות, היא היכולת לשהות יחד, ללא מילים ועם המון מחשבה.

כל עוד ברית הנישואין לא קבועה, משהו בכנות לא מושלם. כמו כן, שותפות לחיים קיימת באופן מוגבל כאשר לאינטימיות יש מקום נכבד ומרכזי בחיי הזוג אבל לא רק..

אלוקים מאפשר לנו להכיר את בן/בת זוגנו דרך עוגנים שונים היוצרים הלימה כשהן מחוברים נכון זה לזה.

כל עוד אין ברית, אין חיוב, יש המון מקום להרשים, לאפשר קרבה ולהתקדם .

אבל לא בכיוון נכון וארוך טווח.

אתן דוגמא קטנה:

נניח שבין בני זוג מתגלע ויכוח. האירוע יוצר אדוות שליליות ומעיקות. ככל הנראה נרגיש במתיחות בין בני הזוג אך מתישהו, אחד או שני בני הזוג יתעשתו, יבינו את מצבם ועד כמה אהבתם גוברת על המשבר ובצורה נכונה, כזו או אחרת יחזרו אל השגרה הברוכה.

בני זוג שנמצאים בזוגיות ללא נישואין יחוו תהליכי חשיבה נוספים הכוללים לא פעם חשיבה מתוך כעס, חרדה ועוד.

אני סבור כי חוויתם יחד תקופה ארוכה בה הרגשת כי בן זוגתך משדרת כיוון דומה לחייך. עד שלא תקפוץ למיים, אני חושש שלא תוכל לשנות דפוסי חשיבה אלו והחשש שלך ימשיך.

הדרך הנכונה בעיניי היא להחליט יחד לקפוץ למים. לא לפני שתשוחח על מחשבותיך עם יועץ ועם בת זוגתך.

ישנה חשיבות רבה לשיחה מקדימה עם איש מקצוע מקצועי וחכם שיבדוק יחד איתך האם מחשבותיך ורגשותיך הם מותאמים למצב בו אתה נמצא. ישנם אנשים רבים החווים קושי ללא שליטה במחשבות אובססיביות וחזרתיות סביב מערכת יחסים, איכות ומידת התאמה של מערכות היחסים שלהם עם בני זוגם. המחשבות הללו יכולות להימשך זמן רב ולעיתים, הם מלוות בצורך לבדוק ולוודא שוב ושוב את נכונות התחושות שלהם. פעמים רבות הם עסוקים בהשוואות בלתי פוסקות בין בן/בת הזוג לבני זוג קודמים או אנשים אחרים בסביבה. לעיתים אף קיים חשש מכך שהקשר יסתיים, גם אם אין סיבה ממשית לכך. במקרה שאתה אכן מרגיש כך, שתף את היועץ בתחושותיך. אל תדאג, ישנם טיפולים טובים שיעזרו לך להרגיש הרבה יותר טוב ובטוח בעצמך.

אני מתרשם ממך שגם אם אינך חובש כיפה, אתה לחלוטין אדם הגיוני ומאמין,

צא לדרך. תחליט שאתה מאמין בך ובשליחות שלך לחיים.

ואולי, אותם תהיות, יעלמו מאליהן.

מאחל לך -לכם, החלטות נכונות ומכילות והמון רוגע וסיפוק בחייך

בהצלחה רבה

ישראל

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן