The Butterfly Button
להחזיר אותה בתשובה?

שאלה מקטגוריה:

שלום וברכה. !

אני כ-בן 20. בזמן האחרון ברוך השם אני מתחזק יותר ויותר והתחלתי לשמור נגיעה ולשמור על הברית ומשתדל להרבות כמה שיותר בשמיעת התורה ולימודה.

אני נמצא בקשר עם מישהי כבר זמן ארוך ויוצא לנו הרבה פעמים לדבר על הדת ועל כך שאני מתחזק והיא לא מקבלת את שמירת הנגיעה והיא עושה את זה מתוך סבל וכעס . דיברתי איתה על כך והסברתי לה את החשיבות שמה היה פעם איתי ואיתה לא יחזור ואני חזרתי בתשובה ואני רוצה שהיא תשים כיסוי ראש כאשר נתחתן ונשמור על טהרת המשפחה ונקים בית בארץ שהוא דתי ! והיא אומרת לי "נראה ". "לא בטוח" אני מצד אחד מאוד מחובר אליה ומאמין שהיא בן אדם מתאים בשבילי אבל מצד שני…
מה לעשות?
להמשיך לנסות.? להלחם <? אולי לנסות להחזיר אותה בתשובה?

אשמח אם אקבל תשובה , פתרון , עצה , לשאלה שלי /ֱ

תשובה:

בס"ד

שלום לך שואל יקר.

 

קראתי את מכתבך בשימת לב, ואני מקווה שתמצא תועלת בתשובתי.

 

ראשית, הרשה לי להביע בפניך את הערכתי הכנה לגבורתך.

אין זה דבר של מה בכך להתחזק בשמירת מצוות ולימוד תורה, ובפרט בשמירת נגיעה והברית.

אשריך, אני בטוח שאתה רצוי מאד בעיניו ית', והוא מעריך מאד מאד כל התגברות וכל התחזקות.

אני משוכנע שרצינותך ונחישותך יעזרו לך גם בקבלת ההחלטה הנכונה, והעמידה בה.

 

אפרט לך את הכיוון שלי לתשובה בשבילך, קודם בקווים כלליים ואח"כ באופן ספציפי אליך.

יתכן בהחלט שיהיה מצב בו זוג מאוהבים יחליטו לעשות ויתורים משמעותיים אחד כלפי השני, בשביל לממש את אהבתם הצעירה, הפורחת והמרגשת. השאלה היא מה המיקוד ומה היחס לוויתור.

 

אם ההתמקדות היא ביחסים עצמם, ברצון, בקרבה ובאהבה, אזי אפשר לדבר על הערכים שלגביהם אנו דנים, על משמעות הערך ועל המשקל של הויתור או ההתעקשות עליו ביחס לסך הכולל של יחסי הזוג ואהבתם.

במקרה כזה ייתכן בהחלט שהוויתור ייעשה בלב שלם, ברצון ובשמחת שני הצדדים. ואדרבה, אפשר שדווקא זה יביא לבניין, ולקרבה גדולה וחזקה הרבה יותר.

 

אך אם ההתמקדות של אחד מבני הזוג, ק"ו שניהם היא על המלחמה (הפנימית או אחד עם השני) האם לוותר או לא , ונושא הוויתור הוא העיקרי אבל הוא נמצא בצל מערכת היחסים, אזי אנו דנים על הוויתורים על רקע מערכת היחסים.

במקרה כזה, גם אם ייעשו ויתורים, המוותר יחיה כל הזמן בהרגשה של 'קורבן', 'אני פראייר ונוצלתי רק בגלל שאני רוצה בקשר', 'הקרבתי את עצמי למען הקשר', 'מכרתי את ערכיי למענך' וכן על זה הדרך.

בתחילה יתכן שהרגשה זו תודחק, אך במשך הזמן ובשוך ההתרגשות המלווה חיי נישואין טריים, ההרגשה תלך ותתגבר. לנישואין כאלה כמעט ואין סיכוי לשרוד לאורך זמן.

 

ביחס אליך, טיב הקשר לא מספיק ברור לי מתוך דבריך, אבל הערכים העומדים לדיון, הם ברורים מאד.

אתם צריכים לברר (לחוד וביחד) עם עצמכם הן את טיב הקשר ומערכת היחסים, והן את הערכים עליהם אתם דנים.

ביחס לקשר, עליכם לבדוק האם הקשר הוא אמיתי, אמיץ וחזק, ופרידה איננה אופציה שעולה על הדעת. או שהוא רק נוח, נעים ומוכר, ופרידה תהיה כואבת אך לא סוף העולם.

ביחס לויתורים, תבררו עם עצמכם את הערכים המדוברים, האם הם מהותיים, כאלו שמכתיבים צורת חיים, והויתור עליהם יאכל אותך או אותה בהמשך החיים.

 

לדעתי אין טעם להילחם או לנסות "להחזיר אותה בתשובה", גם אם זה יעבוד כרגע, זה יהיה סוג של כפיה, וככזו דינה להתפוצץ בפניכם באיזשהו שלב.

יש פעמים בחיים שצריך לשקול פרידה כואבת והחלמה לאחר מכך, מול רמיה עצמית וסבל רב בהמשך הדרך.

אני ממליץ לך לשבת עם חברתך לשיחת בירור על הנקודות שהעלתי, מומלץ לך גם לעשות את הבירור הזה עם עצמך לפני ואחרי הישיבה המשותפת שלכם.

אם אתם מתקשים לעשות זאת לבד, כדאי ומומלץ ללכת לרב או יועץ שיעזור לכוון ולברר את הדברים.

 

אני מחזק את ידיך להמשיך בהתחזקות בעבודת ה'. אני בטוח שהרצינות והנחישות המיוחדים שלך יעזרו לך בהתמודדות עם השאלה ועם קבלת ההחלטה הנכונה.

אני מקווה שתמצא תועלת בתשובתי זו, ואתה מוזמן ליצור קשר ישיר אם תחפוץ בכך.

 

בידידות רבה והמון הצלחה.

אברהם

[email protected]

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
רוצה אשכנזי, או חוסמת לעצמי?
התחלתי שידוכים בשעה טובה, וברוך ה' יש לי הצעות, אבא שלי ממש מחפש בשבילי ואמא שלי מדי פעם מביאה רעיון. בנתיים יצאתי עם בחור אחד שלא התאים לי. אני ספרדיה, משוכנזת בהליכותי, רוב חיי התפללתי נוסח אשכנז כי התרגלתי לכך מבית הספר, הכל בסדר על פי הספר. אחיותי התחתנו עם...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן