The Butterfly Button
מה קרה לשמחה שלי מאז שהתחתנתי?

שאלה מקטגוריה:

לא נמשכת לבעלי

שלום וברכה,
אני אישה צעירה התחתנתי לפני כמה חודשים
לפני החתונה הייתי בחורה שמחה ופטפטנית מלאת שמחה והיה לי
סוג של שקט פנימי ושלווה.
מאז החתונה אני בוכה המון, בקושי מדברת, המון פעמים פשוט לא רוצה להיות עם בעלי, באופן כללי מרגישה מאוד לבד וחסומה, כאילו אין לי עם מי לדבר ואת מי לשתף בכלל.
חשוב לציין שבעלי הוא בחור מקסים ואכפתי שמנסה לדובב אותי ולא מבין מה עובר עלי כי הוא הכיר אותי לפני החתונה וגם מסביב כולם שואלים מה קורה לי…
אני מיואשת ממש, לא רוצה לחיות ככה את החיים שלי, מה אפשר לעשות בעניין?

וגם, אם כבר אני כותבת לכם שאלה אני רצה לשאול על עוד עניין, אני בחורה די שמורה מבחינת לבוש אבל מבחינת הראש אני מאודדד שמורה. לא קוראת שומעת או רואה תכנים שהם לא חרדיים שומרת על שפה נקייה כמה שניתן וכו'
ובעלי לעומתי הוא בחור שמור מבחינת המראה ,(אנחנו ליטאים והוא כן לובש חליפה וכובע והכל) אבל מה, מבפנים הוא הרבה פחות שומר, קורא רואה ושומע תכנים מכל הבא ליד לא משנה מאיפה או ממי זה בא
זה מאוד מפריע לי ומוריד לי מהערך שלו בעיני, גורם לי פחות לסמוך עליו ומידי פעם לומר משהו בנושא שלא נעים לו לשמוע…
הוא טוען ובצדק שאני לא המשגיח שלו, וזה נכון, רק שמה אני אמורה לעשות?
לוותר על העיקרון שלי שאין דברים כאלה בבית? או שבמקומות כאלה גם צריך לוותר ולהתקפל למרות שזה יכול להידרדר עוד?

תודה רבה ותזכו למצוות!

תשובה:

שלום לך נשואה טריה.

קראתי את מכתבך וקשת רגשות התערבלה בתוכי.

שמחתי עבורך על הזוגיות הטריה, ריח של אריזה חדשה דגדג באפי, ויחד עם זאת הרגשתי היטב את הבהלה שלך, את החשש: "מה קורה לי? אני לא מכירה את עצמי? "

הניגוד בין הרגשות האלו מעצים עוד יותר את הבלגן הפנימי ומעצים את הפסימיות והדאגה.

אז ראשית מזל טוב, מזל הוא בעצם מלאך שנוצר בכל פעם שהמציאות שלנו משתנה בעולם אז אני מאחלת עבורך שהשינוי יהיה מלווה במלאך טוב שירפד ויסייע לך להתאקלם במציאות החדשה.

ובואי נדבר עליה, על המציאות החדשה.

כ"כ הרבה מדברים על הבית היהודי והחתונה ויום החתונה, והתפילות, ובית של תורה ותקשורת בין בני זוג, ופרנסה וכו'. ושוכחים לדבר על השינוי שחל בנו מעולם של בחורה לעולם של אשה נשואה.

שינוי פיזי ונפשי שכרוכים זה בזה.

אז קודם כל קבלי את הבשורה הראשונה, מה שאת חווה הוא נורמלי, מצוי, לא מדובר, אבל ממש שכיח אצל נשואות טריות.

כן, כלות רבות מייד אחרי החתונה פוגשות בעצמן חלקים רבים שלא הכירו. עולם שלם של רגשות, שמציף ומבלבל ומסעיר ומטלטל. והן לא יודעות לקרוא לו בשם, וזה עוד יותר מדאיג אותן, כי הן חשות זרות וניכור וריחוק מהאישיות החדשה שלהן. ובד בבד עליהן להיות יציבות ומתקשרות ונחמדות ומאירות פנים כי הן ממש לא לבד..הן נשואות.

ולא לשכוח הן גם צריכות להיות מאושרות. כן, ממש מאושרות , כי כולם סביב בודקים, היא מאושרת? טוב לה?

אז זהו. שממש זה לא כזה פשוט להיות כלה טריה יציבה ומאושרת.

מקווה שאת קצת נושמת ומבינה שהתהליך שאת מתארת הוא נורמלי לחלוטין. ועכשיו קצת נבין אותו.

המפגש עם הפיזיות, עם הגוף, הוא חדש לנו, העוצמה של המפגש הזה היא אדירה ואת זה אנחנו מרגישות בתחושות נפשיות וגלים של רגשות .

כנערות היינו רגילות לצמצם את המפגש למינימום, ולפתע אנחנו עוברות שינוי.

זה לא טכני בכלל השינוי הזה, הוא מלא ברגשות ומשפיע על מצב הנפש שלנו.

אז לאט ובכבוד.

צריך להקשיב למה עולה בי כתוצאה מהשינוי הכל כך משמעותי.

את מתארת התכנסות, הסתגרות, עצב ושקט.

את בעצם מספרת שלא קל לך עם השינוי הזה, שאת צריכה זמן כדי להסתגל, שאת צריכה להבין מה מונע ממך להיות נינוחה בשינוי שהתחולל.

הגוף שלנו הוא לא טפש, הוא חכם וזוכר היטב מסרים שהופנמו בו, חוויות שנדחקו בכח.

והוא פשוט מדבר איתך עכשיו, ורק את בסבלנות תוכלי לענות על השאלה הבאה:

למה לא נח לו במפגש עכשיו? למה הוא כ"כ לחוץ, מכווץ, מכונס, מבוהל?

זה קורה לכלות רבות, אבל לכל אחת יש תשובה אישית משלה, ואת התשובה שלך למחסום הזה רק את תוכלי לענות.

יתכן ורמזת עליה בחלק השני של השאלה,

דיברת על שמירה הדוקה מאד בראש. ממש הדגשת את המאדדדד.

ולבסוף גם ציינת את החשש שלך מהידרדרות.

כל כך מבינה אותך ואת החשש, בחממה החרדית ובסמינר מרבים לדבר על הצורך בזהירות מפני סכנות הרחוב, יתכן וגם החינוך בבית הוסיף לקפדנות ולצורך שלך בנעילת הדלתות חזק חזק מפני הסכנות.

אכן יש מציאות של קרירות וחשיפה מסוכנת לתכנים שמרחיקים מיראת שמיים.

העבודה שלנו היא להצליח לחיות בעולם עם הסכנות ועם האתגרים אבל מתוך איזון . מתוך אחריות אבל לא מתוך חרדה.

דמייני לעצמך אדם שחושש לרדת לרחוב כי יש שם תאונות ופיגועים. הוא נועל חזק את הדלת ויושב בבית. הוא אכן לא נפגע מתאונה. אבל החיים שלו הם תאונה אחת גדולה ועצובה.

המשיכי לדמיין, את כבר אמא וילדייך רוצים לרדת לגינה.

ממש כמו שאת תרצי לגדל את הילדים שלך שמחים ונהנים מביקור בגן שעשועים למרות שיש בגינה הרבה מאד סכנות, ולעיתים קרובות ילדים נפצעים בביקור בגינה, למרות זאת את תרדי לגינה ותתני להם לשחק ולהנות, את תהיי שם באחריות, אבל לא בחרדה.

זהו ההבדל בין חיים מתוך זהירות ואחריות.

לחיים מתוך חרדה .

חיים בחרדה , הם חיים ללא שמחה, ללא יכולת לחשוב ולשקול מה מתאים ומה נכון. רק תחושת לחץ ומחנק ממלאים אותם.

חיים מתוך אחריות, מביאים למחשבה, להכרת העצמי, להבנה מה מקרב אותי לעבודת ה' ומה מרחיק, מה ממלא אותי בשמחה, ומה מרוקן? בחיים כאלו האני שבתוכי מתחיל לצמוח ולקבל משמעות. רק ככה אפשר להתחיל להיות עובד ה'.

עכשיו את נמצאת בצומת חיים שבה כל מסרי הסמינר והחינוך שקבלת צרוב בתוכך ואת צריכה לעשות עימו עבודת עיבוד בוגרת. החיים כבחורה הם שונים בתכלית השינוי מחי יאשה נשואה ולכן יש צורך בהתאמה אישית של מסרים כמו צניעות, הרחקות מגברים ועוד.

זוהי צומת שמאתגרת בשאלות:

מה מתאים לי?

מה מקשה וחוסם אותי?

מה מיטיב איתי?

ומה מקשה ומיותר.

זהו שיח פנימי שאת צריכה לעשות , ציינת שאת לבד ואין לך עם מי לשוחח.

יתכן ואחרי שתקראי את התשובה ותפנימי שזה נורמלי וכ"כ מצוי ההתלבטות הזאת, הבושה תיעלם ותצליחי למצוא דמות מיטיבה עבורך לשוחח ולהקל את סלילת הדרך משלב של בחורה לשלב הנישואין.

שימי לעצמך יעד אליו חשוב להגיע לאט לאט אבל לא לוותר עליו.

המפגש הפיזי יכול להביא רוגע ושלווה, כדאי לחתור לשם.

החיים הם אתגר אבל לא מלחמה.

אם את חשה מאוימת, לחוצה, לא רגועה, מכונסת ונבוכה. הייתי ממליצה לך לפנות למטפלת מוסמכת כדי לקצר את התהליך ולזרז את הבירור הפנימי של מה מונע וחסם אותך מלהיות שמחה ומשוחררת בזוגיות החדשה.

מקווה שמצאת במילותיי קצה חוט ותחילת שביל.

מזל טוב ילווה את דרכך.

אסתי

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן