The Butterfly Button
בעלי מתרחק מהדת

שאלה מקטגוריה:

שלום. אני נשואה עם ילדים ב"ה. באהבה רבה עם בעלי היקר.
בשנים האחרונות בעלי התחיל להתרחק מהדת (הגיע ממשפחה דתית תורנית מאוד) שזה תפילין ציצית תפילות ואמונה בכלל…. ממש לא מקפיד בכלל… אני אוהבת אותו מאוד וברור לי שהוא בעל אבא מדהים. אבל מה יהיה עם חינוך הילדים??? יש לנו בנים בבית. גם אני מאוד "דוסית" וזה ממש מעציב… אני מפחדת שזה יוצר קרע בזוגיות. אנחנו לא משדרים על אותו תדר…מה עושים ? למי פונים? איך הגישה שלי צריכה להיות?
חשוב לי מאוד שהילדים יספגו רוחניות ויראת שמיים. אני בעצמי הגעתי מבית מאוד דתי חזק . האמונה היא בעצם המשענת שלי..והחלק הקשה הנוסף שזה בסוד מכיוון שאסור שההורים שלי . וגם שלו ידעו. כי אז התגובה שלהם תיהיה מאוד קשה. אני מרגישה מאוד לבד בעניין..
סליחה על האורך. ותודה רבה מראש….

תשובה:

שואלת יקרה,

את מתארת מצב מאד קשה. מצב שבו בעלך פונה לכיוון שונה כל כך מכל מה שרצית וחלמת עליו, הולך ומתרחק ממה שהכי חשוב לך, מהאמונה.

בד בבד, בעלך הוא בעל טוב ואבא מדהים גם לילדייך. את נמצאת בפרשת דרכים מבלבלת. מה עושים במצב כזה?

אפשר להחזיק זוגיות שכל אחד מהם פונה לכיוון דתי שונה כל כך?

אפשר לחנך ילדים ליראת שמים כשאבא שלהם מתרחק משמירת מצוות בסיסית?

ולתוך הבלבול הזה נוסף עוד קושי, קושי ההסתרה.

לספר להורייך את לא רוצה, כי את חוששת שאם הורייך ידעו מה מצבו הרוחני של בעלך, תגובתם תהיה ביקורתית וחריפה.

וככה את נמצאת בצומת כל כך טעונה ומלאת תהיות, ואין לך עם מי לפרוק אותן.

מורכב כל כך.

כשאנחנו נכנסים למערכת זוגית, בדרך כלל בשנות העשרים לחיינו, אין לנו מושג אלו הפתעות נפגוש בהמשך הדרך…

כל בן אדם משתנה, מעצב את חייו, ובוחר בחירות שונות לאורך הדרך.

אנחנו לא יכולים לקבוע בשביל בן הזוג שלנו אלו חיים הוא יחיה.

ואם בעלך, עם כל הכאב, בוחר חיים שמתרחקים מן הדת, את לא יכולה להכריח אותו לבחור אחרת. את יכולה לבחור מה את עושה ביחס לזה.

בואי ננסה לבדוק את האפשרויות הקיימות.

מסלול א' – להישאר איתו.

ציינת שהוא בעל מדהים, ואבא טוב.

טוב לך איתו, את אוהבת אותו.

הבחירה הטבעית ביותר היא להמשיך את הזוגיות.

אבל אז עולות המון שאלות אחרות. אפשר בכלל לגשר על פער שכזה?

מה יהיה עם חינוך הילדים??? מה עונים לילד ששואל למה אבא לא מניח תפילין? מה שומעים הילדים בבית?

המון שאלות….

מסלול ב' – לעזוב.

מבין השורות אני קוראת שאת תוהה אם לזוגיות כזו יש זכות קיום.

אולי יש לך צד לחשוב שההיפרדות תאפשר לך לחנך את הילדים בדרך האמונה.

כאמא מסורה ויהודייה מאמינה, את מוכנה להקריב קרבן עצום וענק, בשביל לחנך את ילדייך בדרך הנכונה.

בואי נחשוב על זה רגע. מה יקרה אם באמת תקריבי קרבן כזה? האם תבטיחי בזאת חינוך ראוי לילדייך?

הכלל הידוע והבסיסי: מהורים לא מתגרשים.

גם אם את תחליטי להקריב את הבעל שאת אוהבת בשביל החינוך של הילדים – האם זה יעזור?

הם ימשיכו לפגוש אותו בימי חול ושבתות, הם ימשיכו לראות אב שמתרחק משמירת מצוות, והמשבר שהם עלולים לחוות אם יתפרק הבית שלכם, יכול רק לקחת אותם רחוק עוד יותר…

אז מה כן?

בדור שלנו, דור הברור והחיפוש, אינכם הזוג היחיד שמתמודד עם אתגר דומה.

אם לפני חמש עשרה-עשרים שנה זה היה די ברור שמי שנשאר דתי בשנות ההתבגרות שלו מן הסתם יישאר כזה עד סוף ימיו, היום זה כבר לא מובן מאליו בכלל.

בשביל זוגות עם פערים ברמה הדתית קם ארגון בשם 'התקשרות זוגית', שנוסד ע"י עמי ברעם, בעל תשובה, ורעייתו שהיתה חילונית.

בארגון מעבירים סדנאות ע"י מנחים דתיים וחילוניים, ויחד דנים בשאלות חינוך ילדים, טהרה, שבת, מקום מגורים, קשר עם ההורים משני הצדדים, ועוד ועוד – שלל נושאים שעולים בכל בית שיש בו פערים דתיים משמעותיים בין בני הזוג.

אני ממליצה לך מאד לפנות אליהם, גם בשביל ההכוונה והעצות הפררקטיות שבוודאי יקלו עלייך,

וגם (ואולי בעיקר) בשביל להיות חלק מקהילה תומכת, ולהרגיש שהאתגרים שאיתם את מתמודדת מוכרים ונורמליים אצל אנשים נוספים.

האתר שלהם: http://zoogit.org.il/

מברכת אותך בהצלחה, באושר, ובהרבה נחת מהילדים!

מעריכה מאד,

דבורה.

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לדבר עם הבת על נושאים צנועים?
שלום רב וברכות על פעילותכם החשובה אנחנו זוג חרדי סטנדרטי נוטים יותר לכיוון פתוח אבל ברמה גבוהה לפני כחודש ביתנו הבכורה בת ה14 רמזה לאשתי בשיחה ביניהן כי היא מודעת לכל מה שצריך לדעת בעניינים אינטימיים של בינו לבינה לא נבהלנו והזמנו אותה לשיחה בכל עת שתחפוץ אתמול התקיימה השיחה...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן