The Butterfly Button
בעלי בירידה רוחנית

שאלה מקטגוריה:

בעלי בירידה רוחנית , נשאר דתי ברמה החיצונית ומה שקשור לילדים, הוא בירידה אפילו לא מניח תפילין, הוא מרוחק ממני ריחוק מוחלט במשך 3 חודשים טוען שלא אוהב אותי יותר והוא בודק אם רוצה להמשיך לחיות איתי, הוא בטיפול פסיכולוגי המטפלת אמרה שהוא בדיכאון בעקבות דברים מהילדות שהתפרצו, הוא לא מוכן להגיד לי בשום אופן מהי הסיבה שהובילה לדיכאון הוא מרחוק ממני מאוד עד כדי ניקור קור וריחוק מוחלט, גיליתי שיש לו קשר עם מישהי הוא מכחיש אבל בוודאות יש אבל אינני יודעת מה סוג הקשר ,אני מכירה את הבחורה שהוא בקשר איתה ונראה שהיא דמות חיקוי בשבילו, מה עושים???????

תשובה:

שלום לך יקרה מאוד!!

השאלה שלך הולכת איתי כמה ימים ומעלה בי כאב מאוד גדול.

אני שומעת את כאבך מהניתוק והריחוק של בן זוגך ממך. תחושת הנבגדות שעולה בך. חוסר אונים מול המצב ואולי גם מן היאוש..

ליבי איתך. לו יכולתי להיות לידך ורק לשהות איתך בכאב

מכאן, שולחת לך כח ותקווה.

שיתפת במצב הנוכחי ואין לי מספיק מידע בסיפור הגדול. איך התקשורת בינכם לפני המשבר? האם היה בינכם אמון ובטחון בקשר ? זה משבר ראשון שנפגשתם בו?

ועליך: איזה רגש יש בך כלפיו. מפחדת? שונאת? מיואשת? נבגדת? כועסת? רוצה? מקווה?

לו היה לי עוד רקע יכולתי למקד את הכוונתי. כעת אני מנסה לכוון אותך מתוך המעט שידוע לי. ואת בהכוונת ליבך, תקחי מה שנכון לך. ותניחי מה שלא.  ..

אתחיל עם שאלתך : מה עושים?

רוצה להציע לך כיוונים בשלושה מישורים. רגשי, השקפתי , מעשי. 

מבחינה רגשית. את נמצאת בתקופה מאוד קשה ומטלטלת .

ואני רוצה לפנות אליך – איך את מרגישה בכל הסיפור הזה. לא דיברת על רגשותייך . את מרגישה אותם?

את מתארת קושי גדול ואינני יודעת לאמר לך האם נכון לך להמשיך איתו או להיפך. את התשובה לזה רק את תוכלי לתת לעצמך. במצב כזה אני מזמינה אותך לברוא בתוכך מערך תמיכה פנימי שיתן לך את הכח ותוכלי להרגיש בהירות לגבי ההמשך. 

איך בונים מערך תמיכה פנימי. ?

דבר ראשון , מזמינה אותך להכיר את רגשותייך. אולי הם חבויים. אם כן, למה?

האם מותר לך להרגיש חזק?

אם תרגישי, מה יקרה לך?

אם היה מותר לי להרגיש, איזה רגשות היו בתוכי?

תני לשאלות הללו להיות בך. הם יכולות לכוון אותך פנימה אל עצמך. 

אני גם מציעה שתקחי דף ותכתבי מהבטן בלי צנזורה את כל הרגשות שעולים בך. בלי פרשנות אם זה בסדר או לא. 

פשוט לכתוב…

אני כועסת כי.. ושונאת בגלל ש… ובא לי לנקום ב…

אחרי שתתידדי עם רגשותיך , תקבלי מפה בהירה יותר איפה את עומדת. 

האם את שונאת וכועסת, או נכנעת ומיואשת או כל דבר אחר..

תביני יקרה. הדבר שאת הכי זקוקה לו כעת. זה בטחון ואמון. בעלך לא מעניק לך את זה כרגע. את יכולה להעניק את זה לעצמך. על ידי שהרגשות שלך ירגישו בטוח להיות בתוכך. שתתני בם אמון. שתתני בך אמון. להסכים להרגיש-  זה אמירה שאני מאמינה ביכולת שלי להכיל את עצמי ורגשותי. זו חווית הכלה ואמון מעין כמוה. 

מגיע לך כזו. 

אחר כך, אני מזמינה אותך להתבונן בתוכך פנימה ולשאול את עצמך כמה שאלות. אם תרצי , תוכלי לכתוב לעצמך את התשובות. זה מסיע לדברים לחלחל. 

האם אני מאמינה באהבה בזוגיות?

האם מגיע לי זוגיות עם אהבה , שמחה ואמון?

איך אני רואה בדמיוני את חיי הנשואים שלי ?

לאיזה יחס אני ראויה ?

מה אני לא מסכימה בשום פנים ואופן שבעלי יעשה מולי / כלפי?

האם אני מסכימה שבעלי יהיה בקשר עם משהי אחרת?

איזה תקשורת מתאים לי שיהיה עם בעלי?

יקרה, ככל שהתשובות יהיו אמתיות יותר. כך תגיעי אל בהירות פנימית בתוכך. 

נכון, זה יכול להיות כואב. אבל כאב שבא מתוך אמת סופו להביא ריפוי ואהבה. 

אני מציעה לך לדמיין את חיי הנישואים שהיית רוצה שיהיו לך. ואולי כעת זה רק פנטזיה. אבל תרשי לעצמך לדמיין את זה עד הסוף. ונסי לבדוק מה לא מאפשר לחיים שכאלו להיות חלק ממציאות חייך.

לאחר שעלו בך תשובות. מציעה לך לחזור על זה מידי פעם, מה נכון לך ומה לא נכון לך. 

נכון שנישאת לבעלך ואת נאמנה לו. אולם הנאמנות הכי גדולה היא לעצמך!

ואת אחראית להביא לחייך טוב ולהיות קשובה לעצמך מה לא טוב לך ואיך ראוי להתנהג אליך. וככל שתהיי ברורה עם עצמך, תוכלי לשדר את זה כלפי חוץ. 

כעת אני מזמינה אותך להתמקד רק בך. 

מה את רוצה לעצמך?

מה את אוהבת לעשות?

מהם תחביביך?

מי היא דמות קרובה אליך שנעים לך להיות איתה ?

מה עושה לך טוב?

מהם חלומותיך?

חלק ממערך תמיכה פנימי זה הקשבה למה שבא לך. מה עושה לך טוב. ולפנק את עצמך כמו שהיית רוצה. 

אוכל טוב,. מסג׳ נעים. בילוי כיף. חברה טובה. תקיפי את עצמך בדברים שמיטיבים עם הנפש היקרה שלך. 

יש בתוכך מאגר אין סופי של אור, אהבה וכח. תתחברי אליהם הם מחכים רק לך. משם תגיע בהירות וכח לעשות את הדבר שנכון לך. 

 

מבחינה רוחנית. המציאות הקשה שאת נמצאת בה היא חלק מהמסע שאת עוברת בעולם. עם כל הקושי שבה, ואני כולי איתך בכאבך. אני מאמינה בכל ליבי שיש שיעור- לימוד בתוך הקושי שמחכה לך. ואחרי שתלמדי את השיעור שלך תצאי לטוב ואור גדול. 

אולי זה נשמע היפותטי. האמת הפנימית היא , שכל קושי שאנחנו עוברים בעולם בא כדי ללמד אותנו משהו על עצמינו. לאפשר לנו אחר כך להוציא את האור שבנו אל העולם. 

מזמינה אותך לרגע לדמיין את עצמך מחוץ לסיטואציה של חייך הנוכחים.  כביכול נמצאת במקום גבוה יותר ומסתכלת למטה ורואה אותך בתוך מערכת זוגית קשה. 

מלמעלה, נסי לשאול אותך שמתמודדת:

מה השם רוצה ממך ? 

מה את יכולה ללמוד על עצמך שעוד לא ידעת?

מה יכול להתחזק ולהתעצם בתוכך דווקא בתוך ובגלל הקושי הזה?

מה יעזור לך לצאת מהקושי?

כשתצאי מהקושי, מה תוכלי לתת לעולם שלא היה בך לפני שחווית את הקושי?

אולי לא תגלי את כל התשובות. אולי חלקן.

 חשובה הידיעה שהשם קשוב אליך תמיד. ספרי לו ובקשי ממנו לגאול אותך.  

עמוק בתוכינו יש את כל התשובות. וכל סבל שעובר עלינו הוא כדי שנעבד עוד חלק בתוכינו. נרפא עוד מקום פצוע בתוכינו שמחכה לריפוי. בעלך מעורר בך סבל. אין לך אפשרות לשנות אותו. כן יש לך אחריות והזדמנות לגלות את הכאב הפנימי שבך שמחכה לריפוי. 

כשאת תרפאי אותו , אני מאמינה שגם חווית הקושי שעוברת עליך לא תהיה חלק ממציאות חייך. 

כשלומדים את השיעור מהקושי. הקושי נעלם. באיזה דרך? זה שייך לבורא עולם ..

איך תוכלי לעבור את הריפוי שלך?

כאן אני מגיעה איתך לשלב השלישי:

מבחינה מעשית.  אני ממליצה לך בכל לב לפנות לאישה מקצועית עם לב רחב ונפש קשובה שתוכל לעזור לך ולמצוא את הכח המיוחד שלך. להקשיב לליבך. לרצונותייך וחלומותייך. 

שתוכלו יחד לעשות סדר במצב המורכב שאת נמצאת בו ולכוון אותך אל עצמך . אל הטוב שמחכה לך ואהבה שמחכה להפציע אל ליבך. 

אשמח להפנות אותך ולהמשיך בקשר אם תרצי. 

מתפללת ומרגישה אותך

אילה

[email protected]

 

 

 

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן