The Butterfly Button
הקשרים שלי מהעבר ישפיעו על הנישואים שלי?

שאלה מקטגוריה:

אני בחורה מבית חרדי חזק ולמדתי בסמינר הכי "טוב" בירושלים.
כיום -חוץ מהבגדים שלי שהם איכשהו יכולים להתקבל על דעת הרחוב החרדי -אני לא שומרת כמעט כלום…
היו לי כמה קשרים עם בנים אבל אף אחד לא היה לי טוב ונעים ברמה האישית -אפילו לא קשור לדת ,הרגשתי מנוצלת וכו'
כיום אני מרגישה שחויתי כבר הרבה בנושא הזוגיות (אמנם לא בצורה טובה) .
רציתי לשאול אם חיב להיות שבעתיד אני אתקל בקושי עם בעלי לעתיד -בעיקבות חויותי.

אבקש גם להתייס נושא מנקודת מבט חילונית שם כידוע גבר ואישה מתחתנים אחרי שהם עברו חויות שמספיקות לספר עב כרס ואין שם ככל הידוע לי את הפחד הזה ש"אולי לא אהיה מספיק בנישואין בעיקבות מה שעברתי….
תודה

תשובה:

 

שלום לך יקרה!

ראשית, חשוב לי לומר שאני מעריכה מאד את הכנות והצורה הגלויה בה כתבת את דבריך, שומעים מתוכם חתירה לאמת, רצון להתקדם,  והרבה זרימה ויכולת הסתגלות.

המחשבות לקראת נישואין- והרצון העולה מדבריך להתכונן ולהיות בת זוג טובה בוודאי יסייעו לך לבנות מערכת יחסים בריאה ויציבה אחרי ההתמודדויות שתיארת, ומעידים שבכוחך להצליח.

תיארת לימודים בסמינר הכי טוב בירושלים, בית חזק, כל מיני התמודדויות וגם חוויה של קשרים לא כ"כ נעימים עם בנים.

תיארת את עצמך כאחת שיודעת להמשיך הלאה ולא לשקוע בחוויות מהעבר , ואת שואלת האם מחייב שיהיה לך קושי במערכת היחסים עם בעלך בגלל הנסיון שיש לך.

השאלה היא מה קורה כאשר יש אירועים שמזמינים אותך לחזור להתמודדויות שהיו לך. סיטואציות שונות אומנם ניתן לשכוח, ואם הסיכוי לחזור למקומות האלה קטן, באמת נח לעבור הלאה.

אך יתכן מאד שבנישואין- תפגשי את עצמך מחדש בחוויה של זוגיות, ויש סיכוי גדול שמצבים שונים במערכת הזוגית יחזירו אותך לחוויות ממערכות היחסים שהיו לך בעבר אם תרצי ואם לא.

אין זה אומר שיהיו לך חלילה קשיים משמעותיים בחיי הנישואין ובזוגיות, אך כן נראה לי שעברת חוויות שצריכות עיבוד, והכנה מתאימה לנישואין. שכחה, או הסחת הדעת לא מספיקים.

אתן לך מס' דוגמאות מעשיות מה יכול להחזיר למקומות בעבר, ובמה חשוב לעשות סדר:

הנישואין כמערכת יחסים מחייבת– לפי תיאורך חווית חוויות זוגיות עם בנים במערכות קשר לא מחייבות. במערכות יחסים כאלה יש הרבה זוהר וריגושים ניתן לחוש בהן אמנם תשוקה והתלהבות, אך יש להן, למערכות היחסים האלה, בסיס רעוע , גם כאשר יש סיכוי שהן יהיו ממקום אמתי ולא תוצר של התלהבות חיצונית, הוא קטן. העדר המחויבות גורם לכך שבכל רגע נתון הקשר יכול להינתק מכל מיני סיבות.

כאשר משהו נהיה בר השגה, אז נקודת המבחן האמתית של הנאמנות, נקודת המבחן לטיבו של קשר היא המחויבות, ועוד יותר מכך- המחויבות היא היוצרת בניה משותפת, חתירה על בסיס ערכים לעתיד משותף.

בקשרים שבמסגרת מחייבת יש אמנם עליות ומורדות, אך כל צד נותן, ומקבל, ומנסה לשמר את האהבה, שגדלה ומעמיקה. מערכת יחסים זוגית במסגרת נישואין מחייבת- מכניסה את האהבה למקום אחר, יחסים במסגרת של נאמנות ומחוייבות .

חשוב לתת את הדעת להמשיך לשמר את האהבה, לתת, למרות שגרת החיים וההרגל, ולהצליח להיכנס למסגרת המחייבת.

דוגמא נוספת: הדדיות– את מתארת שבמערכות היחסים שחווית הרגשת מנוצלת. במערכת  היחסים עם בעלך אסור שתחושת הניצול שהכרת, תלווה אותך, (ובעז"ה לא יהיה לה מקום מוצדק..)מערכת היחסים בזוגיות חייבת להיות הדדית. נכון שלכל צד יש צרכים אך שני בני הזוג צריכים לתת, לקבל, ולהיות מסופקים. ההדדיות מצריכה מחשבה והכנה, על מנת שתדעי לקבל, על מנת שלא תפרשי ציפיות שיש ממך כניצול, על מנת שתלמדי לקבל ותבני מערכת זוגית של אהבה, נתינה הדדית, הכלה, והרבה התחשבות.

לגבי טענתך שעם הזמן תלמדי לנווט את עצמך, הזמן אכן מרפא, ו"עושה את שלו", אנחנו לומדים הרבה עם הזמן, אבל צריך להיות ערניים שלא נשלם מחירים יקרים בדרך, שלא נעשה טעויות שהיינו יכולים למנוע עם קצת מחשבה ועבודה…

בשורה התחתונה- נראה לי כי את צריכה להשתמש ולנצל את יכולותיך המיוחדות לזרום ולהמשיך הלאה, הם יהיו לך לעזר רב, אך עם זאת לא להתעלם ולהתכחש לחוויות מהעבר הזקוקות לעיבוד, ארגון מחדש והכנה לעתיד.

לגבי נקודת המבט של מי שמגיע לנישואין אחרי מערכות יחסים רבות בעבר, נראה לי כי לא ניתן להסיק מסקנות מכלילות על כל מי שאורח החיים שלו הוא כזה. אבל לרוב, נראה לי שמי שחי כך משמעות הנישואין עבורו שונה במעט, הציפיות מחיי הנישואין, והעמידות שלהם אכן יכולים להיות מושפעים ממערכות היחסים שהיו בעבר ויש בהם מורכבות גדולה יותר מאשר במערכת היחסים בנישואים ללא חוויות קודמות.

כאשר שני בני הזוג מגיעים מרקע עתיר נסיון, הם בנקודת פתיחה שווה בתוך חיי הנישואין שלהם. וכאשר זוהי הנורמה- אין מקום לפחד ש"אולי לא אהיה מספיק טובה"- כי לא מכירים אפשרות אחרת..

רק כאשר מכירים במעלות של אפשרויות להרגלים אחרים ואורח חיים שונה, יש לאן לשאוף ולדאוג להיות טובה מספיק….

מקווה שהבנתי אותך כראוי,

אם יש לך שאלות או תהיות- את מוזמנת בשמחה לפנות אלי במייל.

מאחלת לך את כל הטוב!

ובבוא העת- נישואים מאושרים!!

מעריכה ומתפללת-

חנה

[email protected]

 

 

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מסתבכת בשיחות של אחד על אחד
. אני בן אדם חברותי מאד. אבל אני ממש שמה לב לבעיה שמפריעה לי בחיים. משום מה, כשאני נמצאת בסיטואציה עם מישהו "אחד על אחד", הכל נהרס לי. כלומר, אני פתאום הופכת חסומה, פתאום לא מצליחה להצחיק, פתאום לא מצליחה לדבר מבלי שבראש יהדהד לי – "רק שלא יגמר הנושא...
רוצה אשכנזי, או חוסמת לעצמי?
התחלתי שידוכים בשעה טובה, וברוך ה' יש לי הצעות, אבא שלי ממש מחפש בשבילי ואמא שלי מדי פעם מביאה רעיון. בנתיים יצאתי עם בחור אחד שלא התאים לי. אני ספרדיה, משוכנזת בהליכותי, רוב חיי התפללתי נוסח אשכנז כי התרגלתי לכך מבית הספר, הכל בסדר על פי הספר. אחיותי התחתנו עם...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן