The Butterfly Button
הכל מסתבך לי

שאלה מקטגוריה:

 

שלום, אני לא יודעת עם זאת ממש שאלה או יותר שיתוף ותקווה לעזרה, אבל מאז שאני בת 13 בערך יש לי עליות וירידות באמונה, ברצון להאמין, במצוות וכו
עכשיו אני הגעתי למצב שלא מעניין אותי כלום בקשר ליהדות, פעם הייתי נהנית ללמוד איזושהי שיחה מיוחדת, דבר תורה מעניין, הייתי נהנית מהשגות שכליות, אבל כרגע לא מעניין אותי כלום, הצניעות מכבידה עלי, הכללים, החוקים הכל נראה לי הזוי, זר ומוזר, אין בי אמונה או חשיבה על בורא עולם, בעם יש לי, כל לילה במיטה אני בוכה וחושבת איפה אני נמצאת, איך אני מסוגלת לחיות בכפילות בין תיכון חרדי לחוסר אמונה, אני מתביישת בתלבושת, מתפדחת ללכת איתה ברחוב ולהוציא פלאפון נוקיה מהתיק, אני רוצה להיות כמו כולם! לבלות, לצאת, להינות עם בנים, לא מעניינת אותי הדת, אך איך אני יכולה לעשות זאת מול ההורים שלי? אני לא מסוגלת להגיד להם את זה, והאמת שעוד לא סגרתי על עצמי אם זה ב א מ ת מה שאני רוצה… ובנוסף אם אצא בשאלה, לאיזו מסגרת אתקבל עכשיו? אני לא מוצאת את עצמי לא בעולם החרדי ולא בעולם החילוני… לא יודעת מה לעשות
אשמח לתשובה, הכוונה, יעוץ…
תודה רבה על העזרה והאפשרות לשאול שאלה באופן אנונימי!

תשובה:

שלום לבחורה אנונימית שאזרה אומץ לקום מן המיטה ולשתף בלבטה.

בטח זה ממש לא פשוט לחיות ככה קרועה משני הכיוונים. להרגיש שאינך מתחברת לשום דבר ולא לדעת מה נכון.

אני מרגישה שאת בבדידות גדולה ובתחושת חוסר מוצא ,ואלו הן חוויות שקשה מאוד לחוש לאורך זמן.

בואי ננסה רגע לעשות סדר את מציינת את גיל 13 כגיל שבו התחילו הספקות. ולידיעתך-גיל זה הוא אכן הגיל שבו החשיבה שלנו על העולם מתחילה להתפתח , את כבר לא ילדה קטנה שעושה כל מה שאמא אומרת אלא את   שפוקחת עיניים , רואה עולם ומתחילה לשאול שאלות ולתהות תהיות.

נ ה ד ר

זה סימן שאת מתפתחת ,מתבגרת שהחשיבה שלך עובדת נהדר.

אמונה של גיל הילדות היא תמימה ומתוקה –סיפורי פרשת שבוע מרגשים ועושים תחושה טובה בלב וכל המשלים של המורות נכנסים מיד אל הנשמה. אבל אי אפשר שהאמונה תשאר כך.

אם לא תגבהי  או לא תעלי במשקל – הרופא בוודאי יהיה מודאג. כך גם באמונה – היא מתחילה להשתכלל והדרך לאמונה בשלה ובוגרת עוברת דרך שאלות. ספקות ולבטים.

שאלות ותהיות הם כמו חומר דשן לאדמה- הוא לא תמיד מריח טוב , אבל צומחים ממנו גידולים לתפארת.

אל תבהלי לא משאלותייך ולא מלבטייך- הם בסך הכל סימן ליכולת החשיבה שלך ולכך שיש בעולם בחירה חופשית

זה נכון. לא קל להיות חלק מקבוצת מיעוט שמתנהגת אחרת ,שמתלבשת בקודים שונים,שאין למי ששייך לשורותיה מכשירים מגניבים שגונבים על הדרך את הריכוז ואת השלווה.

אני מסכימה איתך שזה מצריך אומץ גדול ותחושה שאת עושה את הדבר הנכון.

עוד במדבר, לפני הנוקיה והחצאית אמצע  אמר הקב"ה לבני ישראל : "לא מרובכם בחר בכם השם, כי אתם המעט".

נוצרנו כך (בין אם את מאמינה כרגע או בין אם לאו. זו מציאות בשטח) שתמיד נהיה מעטים, ונרגיש קצת לא נעים ולא מקובלים. כי רק ככה נבדלים ואחרים נוכל לייצר משוה איכותי ולא המוני וזול.

מדברייך אני שומעת שקשה לך. לפעמים נראה שבעולם בחוץ , כיף ונעים ומשמח. אבל זו הסתכלות שטחית . בכל מקום בעולם להתבגר זה קשה. זה מצריך הרבה בטחון ועבודה ואומץ.

את לא יכולה להשאר עם זה לבד. את חיבת למצוא מישהו גדול ובוגר ולשתף אותו בלבטייך.

אולי דווקא מישהו מחוץ למשפחה שיעזור לך לחשוב בנחת וברגיעה על כל הכיוונים האפשריים.. מיהו שמכיר את התחום של גיל ההתבגרות ושל הספקות והדכדוכים וכבר ראה בחורה אחת או שתיים שמנסות לפלס להן דרך בעולם הסוער הזה.

 

לגדול ולהתבגר ולהחליט על אורח חיים –זו משימה מורכבת ומאתגרת וחייבים עוד מישהו שיעזור לנו במסע.

קדימה- אזרי אומץ ושתפי בלבטייך.

אם הצלחת לעשות זאת בכתב. את בוודאי תמצאי כח לעשות את זה גם בעל פה.

בהצלחה רבה

אתי

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מותר לאדם יחיד לחלוק על ההנהגה?
רציתי לדעת איך הגישה שלי בתור יהודי שחלק מעמ"י ולא בתפקיד רבני להשמיע את דעתי בנושא הגיוס ותפקידים רבניים שנראים לא כשרים הרי ה' נתן בכל אחד יושרה פנימית ושכל ישר והגון להבין שדבר מתנהג לא כשורה אבל איכשהו בהרבה פעמים יצא לי להיתקל שהרבה פעמים השמעתי את דעתי בנושאים...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
האם הקרע סביב הגיוס מזכיר את ימי החורבן?
תודה רבה לכם על הפלטפורמה הזאת!! המצב בארץ מזעזע את כולנו, וכולנו מרגישים כלואים בסיטואציה שהשליטה שלנו עליה היא אפסית. יש לי שאלה מהצד התורני. בעיקרון, אם הייתי יכולה הייתי שואלת את השאלה הזאת את גדולי ישראל שמחליטים בסוגיות האלו , מאחר שאין לי אפשרות כזו ואין לי גישה גם...
להישאר חרדית???
תודה על האתר המדהים הזה. אני בשלב שרב החברות הטובות שלי כבר בשידוכים, חלק מאורסות. אני בת 20 ויש סוג של ציפיה מהחברה ש"בקרוב אצלך". ואני חושבת על להקים בית חרדי והרגש היחיד שעולה בי הוא "לאאא"  כי אני ממש לא מתחברת לחינוך שקיבלתי, אז עוד לחנך ככה את הילדות...
אמונה, חרדים ודרך חיים
יש לי 2 נושאים שמאוד מטרידים אותי בתקופה האחרונה: 1. אמונה 2. חרדים ודרך חיים נתחיל מהראשון: מגיל 0 לימדו אותי שיש אלוקים והוא מסר לנו את התורה ויש מצוות ושכר ועונש וכו' ופתאום אני אומרת לעצמי מי אמר בכלל שהוא קיים איזה הוכחה מדעית ולוגית יש לזה? (חיפשתי באינטרנט...
שאלות באמונה שמטרידות אותי
אני רוצה לשאול אתכם כמה שאלות: 1.האם יש בורא לעולם? ולא יעזור להגיד שלכל דבר יש בורא כי אם כן גם לבורא היה חייב להיות בורא. ולהגיד שאצלו אין מושג של זמן זה לא מובן לי בדיוק כמו שלא מובן איך העולם יכל להיות מאז ומתמיד או להיברא על ידי...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן