The Butterfly Button
הגיע הזמן שאהיה טוב יותר לאשתי

שאלה מקטגוריה:

ראשית כל אני רוצה לומר שיצאתי מהתפעלות מהעוצמה של האתר הזה, היום נכנסתי אליו לראשונה (שמעתי מחבר), אני מודה לה' שאני נמצא בעולם נפלא שכזה, שאני מסתובב בין אנשים שמסוגלים לעסוק כל כך הרבה בשיפור ותיקון עצמי, תודה לך ה'.

ו… תודה לכם, אקשיבה.

כשפתחתי את האתר, אמרתי שאקרא שאלות ותשובות, אך לי אין מה לשאול כאן, אך אחרי כמה תשובות, זה הציף לי דברים שראוי שאשפר בעצמי, אז שאלתי היא כזאת…

כבעל בתחילת נישואיי, הייתה לי כביכול משנה סדורה עם עצמי, שאני בעל שלא עוזר, שלא מפתיע, ועוד כל מיני דברים שחברתית לא נשמעים טוב, אך בעיקר שגם הייתי שלם בזה, שהייתי מצהיר זאת על עצמי בכל מקום.

השנים לימדו אותי שזה לא עובד כך, ה' זיכה אותי לקבל את הייעוץ וההכוונה הנכונים וברוך ה' ש(אני מקווה ש)זכיתי להיות בעל הרבה יותר טוב, אך עדיין יש תמיד מה לשפר…

אש יש נקודה שאני עדיין תקוע בה, אשתי מאד אוהבת להפתיע, אך גם מצפה מאד שיפתיעו אותה, אני מצד שני, מצהיר שאין מה לצפות ממני להפתעות, אך בתמורה אני גם לא מצפה להפתעות ויותר מזה, יכול להתאכזב מהפתעות…

אשתי כמובן כבר לא מתלוננת על זה אפילו, כי היא התרגלה לזה שכך זה וזהו זה, אך דווקא ממקום שברוך ה' שיפרתי מאד את הזוגיות שלנו, וגם שעדיין קורה לעתים מזדמנות שהיא זורקת רמזים על כך, לא בקטע של תלונה, אלא תוך כדי שיחה, אם נהייתה לה ההזדמנות לכך.

ובימים האחרונים זה הציק לי, וכעת אני רואה את האתר, ואני רוצה לפרוק את השאלה הזאת, מה אני עושה? ואם תאמרו לי, מה הבעיה אז תתחיל להפתיע, אז יש לי שתי בעיות:
אחת – שהשיגרה שוחקת, ותכל'ס אין לך איזה רגע ביום שיעצור אותך ויאמר לך, לך תעשה כעת לאשתך הפתעה.
שתים – אני לא ממש יודע מה להפתיע, ולא שביקשתי פירוט, אלא מבט רעיוני איך לזכור מידי תקופה להפתיע, ואיך לשלוף את הרעיונות לכך.

ממש תודה לכם על הכל,

תודה.

תשובה:

שואל יקר

ראשית, ברוך הבא

זכית, אכן, להיחשף לעולם שלם של מחשבה ורצון טוב של שואלים המבקשים לקבל עצה ושל משיבים אכפתיים העושים כל שביכולתם, להביא את נסיונם ואהבת האדם שבהם אל השואלים – ואליך, שואל יקר.

שנית, הרשה לי לספר לך משהו:

ממש כעת הפתעת את רעייתך.

מבלי שהיא תדע.

מבלי שאתה אפילו יודע

תהליך החיפוש אחרי תשובות מביא לידיעה.

ידע =כוח

אין לך מושג כמה אנשים מסתובבים סביבנו עם חיוך אוילי המסמל על אדישות ולעיתים רדידות מחשבית כשבני/בנות זוגם/ן סובלים קשות מאדם קשה ואגוצנטרי.

אתה, שואל יקר, הגעת אלינו על מנת לחפש, לראות כיצד תוכל להעמיק את הקשר ולשנות עיוותי חשיבה.

זוהי ההפתעה הגדולה ביותר שרעייתך יכולה לקבל ממך.

יתר על כן, זוהי הפתעה גדולה אף עבורך. המוציאה אותך מאזור הנוחות בו היית כרווק לאזור נוחות שונה כאדם נשוי.

כל הכבוד לך. המשך לחפש. כולנו מחפשים כל החיים משמעות.

כבר כתב אדם חכם: "מי שיש לו" למה", יוכל, כמעט תמיד, להתמודד עם כל" איך"".

ולעניין שאלתך:

בדרך כלל קיימות "חמש לשונות של אהבה" המקרבות בני זוג זה לזה

מגע פיזי, מתנות ו"הפתעות", זמן איכות, מחמאות ו"עשיה למען"

תאר לעצמך כמה מתסכלת העובדה שבן זוג מנסה כל שביכולתו לעזור בבית ולהחמיא אך בת זוגו מאוד קפואה וממורמרת על כך שאין מספיק קשר בינהם כי "הוא לא קונה לי מתנות"…

בן זוג שלא מודע לאפשרויות השונות בסיגנונות התקשורת, מועד להיפגע מכך.

בדוק עם עצמך מהי הדרך הדומיננטית עבורך לקבל תחושת תקשורת /קשר עם רעייתך. האם המגע או היחס החם? האם מחמאות או זמן איכות מרגישים לך כמוצלחים?

יתכן ועבורך אלו הם ה" לשונות של אהבה" המדברים אליך.

אך עבור רעייתך הדרכים להרגשת אהבה, קרבה ושייכות שונות, היא זקוקה ל… מתנות. וכל עוד שלא תקבל אותן, היא תחוש פספוס וריקנות, לאו דווקא ממקום רדוד.

יתכן ורעייתך גדלה לתוך מציאות שכזו, יתכן וזו הדרך להשיג את הרגשת הקרבה אליך. לא ממקום נמוך. עליך להתייחס לכך ממקום של צורך קיומי, לא פחות מהצורך שלך מ"לשון אחרת של אהבה".

שב איתה, ספר לה על אהבתך אליה. שתף אותה בכך שיתכן ואתה רואה דרכים אחרות ממה היא צריכה כדי להגיע אליה. שתף אותה ברצון הכן שלך לדבר בשפה שלה ובקש את עזרתה לכך.

נסה לגלות כיצד היא מרגישה בשיחה פתוחה שכזו ויתכן, שתגלה להפתעתך שמלבד מתנות, גם זמן איכות כמו שנתת לה יגרום לאותה תחושה שהיא כה זקוקה לה.

יש עוד הרבה מה להרחיב בנושא, במידה והתחברת לרעיון ותרצה להרחיב בנושא, תוכל ליצור איתי קשר באמצעות הדוא"ל להמשך

אני מאחל לך הרבה אושר וזמן חיפוש עצמי פורה ומעצים

בהצלחה,

ישראל

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

2 תגובות

  1. אולי כמה מהרעיונות של בעלי יכולים לעזור לך:
    🙂 יום אחד אחרי העבודה הוא בא לאסוף אותי ואמר שהוא לא מגלה לי לאן, ורק כשנגיע אדע בדיוק – ואז הגענו למקום שהוא היה מבלה בו הרבה בתור ילד ושם העלה זכרונות נחמדים…
    🙂 ובכלל, הרבה פעמים הוא מפתיע אותי סתם בימים רגילים אחרי העבודה ובא לאסוף אותי לטיול קטן באיזה פארק כלשהו.
    🙂 ביומולדת שלי הוא ארגן ארוחה עם ההורים שלי ועם האחים שלי, וגם הוסיף עציץ קטן בשולחן בתור מתנה.
    🙂 קונה לי לפעמים לפני שבת זר פרחים עם פתק קטן.
    🙂 לפעמים הוא אומר לי שאני אנוח והוא יכין ארוחת ערב היום.
    🙂 ולפעמים כשאני צריכה לנקות כיורים ממש עמוסים – הוא מחליט לעשות את זה בעצמו.

    ולפעמים כל מה שאישה צריכה זה רק שיקשיבו לה ויעריכו אותה ויתחייסו אליה ברגישות.

    תודה שגרמת לי להעריך שוב את בעלי !

  2. הכי פשוט, לא צריך דברים ענקיים.
    אתה עושה קניות לפעמים?
    בכל קניה תקנה לה איזה משהו קטן.. אפילו בשקלים בודדים.. איזה שוקולד שהיא אוהבת או משהו שאתה יודע שיעשה לה טוב (מעדן, חטיף וכד')
    זה מראה שחשבת עליה. שהיא יקרה לליבך. שאת מעריך אותה.
    ועוד משהו קטן.
    קנה לעצמך חבילת דפים צבעוניים קטנים -כמו דפי תזכורת.
    ומידי פעם תכתוב לה איזה משהו קטן על דף ותשאיר לה את זה.. אם על המקרר או על השידה או על הכרית.. במקום שהיא תשמח ותראה.
    שים את החבילת דפים האלו במקום נגיש שאתה מגיע אליו תמיד, וכך תזכור לכתוב.
    גם כמה מילים של הערכה וחיבה יעשו את הפעולה.
    תודה שאת איתי. מאוד מעריך את המסירות שלך לבית/ילדים. אני אוהב אותך. כמה שאת משמחת אותי. איזה זכות שהתחתנתי איתך וכו'
    ההפתעות הקטנות האלו שוות יותר ממשהו גדול פעם ב..

    למרות שגם באירועים מיוחדים לא יזיק שתפתיע אותה.. במשהו קצת יותר גדול מהרגיל.
    אם זה יום ההולדת שלה או יום הנישואין שלכם או לכבוד חג וכד'
    לקנות משהו קצת יותר יקר.. לפי מה שהיא אוהבת.
    אם זה שוקולדים משובחים/ עוגה יפה/ שרשרת או צמיד משהו שאולי היא אומרת שהיא רוצה או רמזה שזה יפה..
    תנסה לרשום לעצמך באיזה מקוםכשאתה נזכר שאתה צריך לקנות.. וככה לא מגיע הרגע ועוד לא קנית. אלא תקנה מראש כשאתה מזדמן לחנות וברגע האמת תוכל להביא לה.
    זה פשוט מראה שאתה חושב עליה ומעריך אותה.
    בהצלחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן