The Butterfly Button
האם בכול מחיר להישאר נשואים

שאלה מקטגוריה:

אני ינסה לקצר למרות שזה חיים ארוכים עם המון עליות וירידות קשיים אני נשואה 20 שנה עם 4 ילדים התחתנו בגיל מאוד צעיר אני הייתי בת 18. היום במחשבה לאחור כול הנישואים האלו היו מאיזה מקום של בריחה לשנינו כול אחד הגיע עם המסע הלא פשוט ועם פצעים פתוחים שהחמירו עם השנים אני הייתי ילדה שזקוקה לאהבה ולחום הוא היה ילד של אמא ואבא שחיפש אותם משהתחתנו השליטה שלהם עליי חיי הנישואים הייתה ישר הגיעו שבתות חגים אמא שלו הייתה מתערבת בכול דבר אני הייתי הכלה שתמיד שותקת ומכבדת ועושה רצון בעלה .. אלא שעם השנים המצב החמיר כי אף פעם בעלי לא שם אותי מס 1 בחיים שלו כרגע המציאות שכבר שנה אני לא מדברת איתם והאמת טוב לי
אבל זה פוגע לנו חזק בנישואים בשנה האחרונה כבר נפתחו פעמיים תיקים ברבנות …
אפשר להגיד שאני אשה מאוד חזקה ובלבוסטית ויודעת מה אני רוצה אני מנהלת מרפאה ומחזיקה את הבית לבד
בעלי בכמה שנים האחרונות נפל לאיזה בריחה שנקראת אלכוהול כול ערב יש לו את הטקס הקבוע שהוא מוזג כוסית ויושב בסבבה שלו מנותק מכול מה שקורה סביבו ..
יש ביננו המון מלחמת כוחות בגלל שויתרתי כול השנים ונכנעתי אליו ולמשפחה שלו אז בשנה האחרונה מאז שאנחנו לא מדברים הוא לא יודע לאכול את זה אז כול פעם הוא מתנגח בי מדבר מילים לא יפות …
היןם אני מגיעה לעצמי עם נקודה שאולי הם מקנאים בי שאני מוצלחת והם לא כי למשל רציתי לעשות שיפוץ בבית להחליף מטבח וקרמיקה והוא קורא לזה חולי ושגעון
אין פירגון מצדו כול הנישואים והלידות בקושי קנה פרחים .
קשה לי לחיות איתו כי אני טיפוס שחייב שינויים ולהתקדם בחיים והוא סובל מחרדות שלא מטופלים …
היינו בטיפול זוגי ולא עוזר כי הוא לא מוכן להיות כנה עם עצמו

תשובה:

בסייעתא דשמיא

שלום לך, יקרה עד מאוד.

כאב לי עד מאוד לקרוא את סיפורך, ספור חייך.

ספורה של ילדה בת שמונה עשרה שמן הסתם עד היום עודנה זקוקה לאהבה וחום, למרות שהנה אשה חזקה ובעלבוסטית שיודעת מה היא רוצה.

אין לי ספק לגבי רצונותיה של אותה אשה/ילדה. היא רוצה לחוש נאהבת ומוערכת. היא רוצה לחוש חשובה מספיק ומיוקרת. היא רוצה להרגיש שדבריה נשמעים ורצונותיה מכובדים.והיא רוצה קשר- קשר עמוק וחם.

היא רוצה את כל אותם הדברים המגיעים לה באמת וביושר.

הערכתי מאוד את יכולת ההתבוננות שלך על החיים. את היכולת להסתכל אחורה, לנסות להבין את השורש שמהווה את הנגזרת של החיים העכשווים ולשאול את השאלות המתבקשות- כל כך מתבקשות.

אני רואה, לעניות דעתי, את המערכת המשפחתית המורכבת מעט כשרטון שהוציא לאור את מה שלמעשה את מבקשת לקבל במערכת הזוגית:

תחושה של בחירה וכבוד לרצונותיך.

ובכן יקירתי,

באמת- הרצונות שלך לכל אותם הדברים שציינת הם רצונות בסיסיים ואלמנטריים. אולי אדייק ואומר שהם אינם "רצונות" גרידא כי אם נכללים בהגדרת הצרכים הבסיסיים של האישה.

אני קוראת מתוך מכתבך שני משפטים שזועקים אלי משם- מתוך הצורך העמוק והקדוש הזה לקשר מתוקן- באחד מופיע בשורת הנושא , בו את שואלת: האם להישאר נשואים בכל מחיר והשני הוא קשה לי לחיות איתו כי אני זקוקה לשינויים והתקדמות בחיים.

ובכן יקרה, אנסה לענות לך ככל יכלתי, באופן בו אני רואה את פני הדברים.

הדרך בו ראתה תורה את הקשר הבין אישי אכן צופה ומכוונת לשם-

קשר בו מקבלת האישה את ההקשבה הראויה, את מקומה הראוי לה ותחושה של הערכה והענקה. הגבר, אף הוא מקבל מקום של מלכות, כבוד והערכה עוד יותר ממה שרצה ומבקש ומנהיגות הבית. ההדדיות של ההענקה והכבוד ממריצים זה את זה ומתרימים זה את זה.

זהו האידיאל.

בפועל?

ישנה דרך ארוכה עד לשם.

זאת אומרת כי לעיתים הפער בין המצוי כרגע לרצוי האידיאלי הוא גדול וצריך להשקיע עמל בכדי לקנותו.

כתבת, בחכמה, בתאורך-

באנו למסע עם פצעים פתוחים שהחמירו עם השנים.

לצערי, לא הרבה אנשים יודעים להבחין, כמוך, שאלו הם פני הדברים.

אליבא דאמת-

בני זוג- כל בני זוג, מגיעים לחיי הנישואין עם חוויותיהם הסובייקטיביות על החיים ונושאים אותם את תוך החיים. המטרה האלוקית הצפונה בזה היא העבודה העדינה בזוגיות שמטרתה לזהות את הקונפליקטים שצצים, להבין שהם מגיעים מבפנים, להפנים שהם באים מתוכנו ולאו דווקא מבן הזוג ולהתבונן.

בן הזוג היה רק טריגר אבל הוא גם יכול לעזור לחבק את אותו פצע כואב ולרפא אותו.

באופן הזה, קונפליקטים בזוגיות הופכים לקשר אמיץ ולריפוי של כאבים.

אבל נישואים, כל נישואים עלולים להקלע למצב מדרדר של מלחמת כוחות וצבירת משקעים- כל זמן שהעבודה בהם לא מדויקת. בעיקר כאשר החוויות הסובייקטיבות מופנות אחד כלפי השני.

הבריחה של בעלך עשויה להעיד, בין השאר, אף היא- כי גם עבורו אין זה המצב האידיאלי וכי גם לו כואב הדבר מאוד והיה רוצה אחרת.

פעמים רבות שזוגות מוצאים את עצמם אחרי שנות נישואים וילדים- פגועים זה מזה, עייפים ממאבקים וכואבים את האהבה שהיתה וכמעט איננה עוד ללא שהם מבינים מה למעשה קרה בדרך.

את שואלת יקרה האם להשאר נשואים בכל מחיר-

ובכן. חיי נישואין הנם קודש קודשים. ההכרעה לפרקם או לא הנה החלטה של דיני נפשות ממש. התורה הקדושה אכן התירה אפשרות כזו אולם אין זה מן הדברים הנעשים כי אם לאחר מיצוי כל האפשרויות ובמקרי קיצון. ההשקעה הנדרשת בשיקום ההריסות לאחר גירושין היא עצומה ופעמים שאני רואה בעיני, כי לו היו בני הזוג משקיעים מחצית מהאנרגיה שהם משקיעים בשיקום החיים לאחר גירושין- בשיקום הנישואין שלהם , הם היו זוג שחי בגן עדן. מה גם שבמקרים רבים הדרך לא מפסיקה בגירושין. היא ממשיכה לנדוד עם האדם.

כמובן שישנם מקרים בהם זוהי הברירה היחידה אבל לרוב כדאי ונכון לגייס שוב ושוב משאבים כדי להתבונן ובתחבולות לעשות לנו מלחמה ולבנות את הבית.

בוודאי שרצון הבורא הוא כי תהיי מאושרת בחייך.

מאושרת עבורך, עבור בעלך ועבור ילדיך שנושמים את מערכת היחסים בינכם ללא מסננים.

כמובן. הדרך לשם לא קלה ודורשת מאמץ עליון אבל התוצאות לבסוף מצדיקות כל מאמץ.

אלא מה?

דרוש מורה דרך טוב.

לעיתים אנחנו מדייקים במטרה אך חותרים בטעות לכוון ההפוך או בכלים לא מתאימים.

דרושה מטרה ברורה.

דרוש רצון מחודש.

דרושה השקעה.

דרושה סבלנות.

חשוב לחתור אל החזון אבל להוגיע את המח מהי הדרך להשיג אותו- הוא אינו מגיע מאליו.

הזוגיות שלנו מורכבת ממי שאנחנו ומהדינמיקה ביננו. ככל שמצליחים לעמוד על הדינמיקה המתרחשת בזוגיות ולהבין מה קורה, כך הופכים הדברים לברורים יותר ולנגישים לעבודה.

יקרה מאוד.

כתבת כי הלכתם לטיפול זוגי אך הוא לא עלה יפה כי בעלך לא מוכן להתבונן פנימה ולהיות כנה עם עצמו. זה אכן חבל, כואב ומשאיר בתחושה קשה שאין פרטנר לדרך. אבל אולי אפשר לאגף את זה בדרך אחרת?

אולי מטפל אחר יצלח יותר?

אולי לו תלכי את בעצמך תצליחי לפרוץ את חומת התקיעות בחייכם?

אולי חסרה עוד תפילה מעומק הלב?

איני יכולה להסיק ללא ששמעתי אתכם אך ליבי אומר לי כי אם נפתחו פעמיים תיקים ברבנות ולא מומשו- כנראה שיש לשניכם משהו אותו אינכם רוצים להפסיד.

יקרה עד מאוד,

אני נושאת תפילה עמוקה בעצמי כי כל רצונותיך הקדושים יתמלאו בקרוב. כי הקב"ה ינחה אתכם למסלול שהעבודה בו תוביל אתכם לחוויה פנימית עמוקה של מכובדות והערכה הדדית.

החשוב מכל הוא לזכור כי הרצון שלך והצורך שלך הוא נכון וישר וחשוב להמשיך ולחתור לשם.

איך מגיעים לשם ומפצחים את קוד החיים שלכם? אומר שוב: לזה דרושה חכמה, סבלנות, מורה דרך טוב ( חשוב מאוד), עוד פעם סבלנות, נסיונות חוזרים ונשנים מכל מיני כוונים והבנה עמוקה שהחוויות הסובייקטיביות שלנו מבקשות את עזרת בן הזוג- להפוך את ההשלכה עליו/יה לבקשה לעזרה ממנו. והעיקר-

להתמיד בנסיון ולא להזניח.

יד השם לא קצרה מלהושיע.

בתפילה עמוקה לשלום עצום בביתכם, לתחושה עמוקה של כבוד והערכה בליבך ולאושרך התמידי,

שתזכי לראות פירות עמלך,

דקלה.

[email protected]>

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן