The Butterfly Button
בעלי נהיה אדם קר ואדיש

שאלה מקטגוריה:

אני ובעלי נשואים 6 שנים עם שלושה ילדים ,
בתחילת הזוגיות היה בינינו מלא אהבה והבנה וכבוד ,עם השנים אני מרגישה שבעלי נהיה בנאדם קר שמכבה אותי ,אני מטבעי בנאדם מאוד שמח ופורחת וחייכנית ליד אנשים ,ודווקא איתו הוא פשוט מגבה אותי ,תמיד עם פרצוף עצוב הרבה צעקות הרבה מילים שמכבות,לא מחמיא לא מעריך, לא מכבד,לא מפנק ,לא אומר מילים טובות ,לא מגע ולא חום, לא מעניין אותו הזוגיות תמיד בפלאפון ,גם שאני אומרת לו על הדברים שמפריעים לי הוא לא לוקח לתשומת ליבו אומר שזה הוא וזהו ,ומאוד מפריע לי שאפילו ליד אנשים רואים את הרתיעה שלו והדיבור החסר סבלנות אליי , אני כבר לא יודעת אם נשארה בינינו אהבה או שאנחנו סתם ביחד ,מאוד חסר לי החיזור הפינוק המילה הטובה ההערכה הפירגון ,
מאוד מרגישה שלידו אני בנאדם אחר ועם אנשים אחרים אני מי שאני באמת בנאדם שמח צוחק כיפי ,איך אפשר לשנות את כל זה ?איך אני כן יכולה להציל את הזוגיות הזאת כי מבחינתי זה כבר צעד אחד לפני הסוף

תשובה:

 

 

אישה יקרה ואהובה,

אני קוראת אותך וליבי מתכווץ.

את כותבת שבתחילת הקשר היה בינך לבין אישך המון אהבה, הבנה וכבוד. אבל עם השנים בעלך הפך לאדם קר שמכבה אותך.

את כותבת שבטבעך את אדם מאד שמח ופורח וגם חייכני – ליד אנשים, אבל בעלך ממש מכבה אותך. תמיד עם פרצוף עצוב, הרבה צעקות. לא מחמיא, לא מעריך, לא מכבד ולא מפנק.

כבר בשלב הזה אני רוצה לעמוד מולך, לתת לך חיבוק של אחות וללחוש לך באהבה:

מגיע לך אור, אהבה ושמחה. מגיעות לך מילים טובות, מילים מכבדות. מגיע לך להיות אישה נחשקת, מוערכת ואהובה.

אז מה עושים עכשיו? כשענן שחור מפזר גשמים עכורים על המרחב הזוגי שלכם?

את כותבת שאת רוצה להציל את הזוגיות. וזה מאד מיוחד בעיניי, האמירה הזו מעידה על בשלות  ועל הבנה שיש לך אחריות על הקשר הזה.

בשורות הבאות אני אניח בפנייך כיוון למחשבה, שאולי יהיה מעט מאתגר לקריאה (בטח בעולם שבו בקלות מייעצים לפרק בית). אבל את כתבת שאת רוצה להציל את הזוגיות שלכם. אז אם דבריי יכנסו לליבך, יתכן וזה יהיה כיוון טוב להחזיר את האושר שאבד במרחב הזוגי שלכם.

אני מאמינה שכן, יש לך אפשרות לשנות את המצב.

ואיך אני יודעת? בזכות שתי סיבות שפירטת בפנייתך, וסיבה נוספת הנעוצה במה שאני יודעת על מערכות יחסים זוגיות.

ואתחיל.

הסיבה הראשונה, שאני מאמינה שיש לך אפשרות לשנות את המצב היא, כי היתה לכם אהבה בעבר. כלומר, בסיסטם שלך, במערכת הנשמתית שמחברת בינכם, יש תשתית של אהבה, הבנה וכבוד. עם הזמן צינור הקשר שלכם התמלא בחומרים רעים (ואפילו רעילים), אבל בתשתית עצמה יש יכולת של שניכם לנהל קשר אוהב ומכבד. אמנם היכולת הזו קצת התערערה והתכסתה בחול, באבק ואולי אפילו קצת החלידה. אבל היא קיימת ועם עבודה נכונה, היא תשוב אי"ה לפעול.

הסיבה השניה שאני מאמינה באמונה שלמה שיש לך יכולת לשנות את המצב היא, כי את כותבת שליד אנשים אחרים את אדם שמח, וצוחק וכיפי.  כלומר, יש במערכת האישית שלך אנרגיות נפלאות שבכוחן להבריא קשרים.

והסיבה השלישית, שאני מאמינה שיש לך יכולת להבריא את מערכת היחסים שלכם, היא בגלל מה שאני יודעת ומאמינה על יחסים בכלל, ועל זוגיות בפרט, ואותה אפרט בשורות הבאות.

מערכת יחסים בין שני אנשים היא דינמיקה.

דינמיקה היא קשר בין שני עצמים שנמצאים בתנועה. שניכם יוצרים ומגיבים בתוך מערכת היחסים.

כעת, לפי מה שאת מתארת, אתם בלופ. לופ שלילי ולא כייפי.

הוא מכבה – ואת נכבית.

הוא לא מעריך – ואת סובלת.

את משתפת מה מפריע לך – והוא מתעלם.

אבל את מבקשת "להציל את הזוגיות". במילים אחרות את מבקשת להפסיק את הדינמיקה השלילית הזו.

ואת יכולה.

מערכת יחסים בין שני אנשים, ועל אחת כמה וכמה בזוגיות, וקל וחומר בזוגיות שיש בתשתית שלה אהבה, הבנה וכבוד, היא ממש כמו משוואה x+y=z.

אם אחד מהגורמים, למשל הx ישתנה, לא משנה שהy ישאר בערכיותו, התוצאה בהכרח תשתנה.

אם את תצאי מהלופ הזה, המרחב הזוגי יתחיל להשתקם.

אשתף אותך שמאז שנחשפתי לגישה הזו, המאמינה ביכולת שלנו לשנות מערכות יחסים, החלטתי לנסות וליישם אותה בכמה הזדמנויות, ולא האמנתי לתוצאה שהשתנתה.

החלפתי זלזול בהערכה, ביקורת בעין טובה, ניכור בידידות, ומערכת היחסים השתנתה באופן פלאי.

נכון. מערכת יחסים שהתעכרה בין איש לאישה מזמנת עבודה עמוקה. זה לא קל ולא ביום אחד, אבל כן, יש לנו יכולת לשנות.

לבן זוג אחד בתוך מערכת היחסים הזוגית (ובלבד שאין בה אלימות פיזית, בגידה או התמכרות, שאלו מצבי קצה בה נדרש שינוי מהותי מהצד השני), יש יכולת אמיתית לשנות את המרחב הזוגי. כמו שאמרנו, כשגורם אחד במשוואה משתנה, התוצאה משתנה.

אז מה תכל'ס עושים?

  1. היסוד הראשוני כדי להחזיר חום ואהבה לקשר הוא "עשי לעצמך תחילה". את כותבת שמאד חסר לך הפינוק, ההערכה והפרגון. את כרגע מצפה ממנו שיתן. ניסית ואמרת וזה לא עבד. זה הזמן להתחיל למלא את עצמך.

כשאנחנו מגיעים למרחב הזוגי ריקים מבחינה רגשית, בטח בשלב מעורער של הזוגיות, שום דבר טוב לא יכול לצמוח.

רוצה שהזוגיות תתחיל לפרוח?

תתחילי לדאוג לעצמך. צאי עם חברות, קני לך בגדים, וחשוב מאד, לכי לקנות לעצמך מחברת יפה שמשמחת אותך והתחילי לכתוב לעצמך בכל יום נקודות של אור שאת אוהבת בעצמך ברמה הפיזית (עיניים יפות, אצבעות רזות וכו) ברמת התכונות (אני יצירתית, אני בעלת לב טוב, אני חכמה) וברמת המעשים (השכבתי את הילדים בנחת, אפיתי עוגה נהדרת, הברקתי בעבודה).

במקום להיות מפוקסת על ההיעדר ועל החסר, התחילי לדאוג לעצמך למילוי.

הקפידי לקנות מחברת יפה שתשמח אותך, ובכל יום תשטפי לך את הלב במילים טובות על עצמך.

כך במשך חודש ימים. בלי לחפף.

  1. אחרי שבועיים שמלאת במחברת נקודות של אור ביחס אליך, המשיכי להקפיד ולמלא נקודות של אור שיש בך, אבל במקביל, לכי לקנות מחברת נוספת יפה ומקושטת, ובה תכתבי נקודות של אור וטוב שאת מוצאת בבעלך. מה את עדיין אוהבת בו? מה הוא עשה היום שעשה לך טוב? מה את מעריכה בו? אחרי שהרגלת את העין שלך להתסכל בחיוביות על עצמך, תתחילי להסתכל עליו בעין טובה וחיובית. לא מה הוא *לא* נותן, אלא מה הוא *כן* נותן.
  2. והרי האתגר: במשך חודש שלם הקפידי ממש באופו יומיומי על שתי המשימות הללו. חיזוק אישי ופנימי (פינוקים פיזיים שעושים לך טוב, ומילים טובות שאת אומרת לעצמך ממש כל יום), והסתכלות חיובית על האיש שלך (מילים טובות שאת רושמת לעצמך עליו) מגיע השלב השלישי:

התחילי לשתף אותו בדברים הטובים שאת רואה בו. בשפת העבודה הזוגית אנחנו מכנות את סעיף המילים הטובות שאת אומרת לו בשם "מידולים", מלשון מדליות.

התחילי להגיד בקול את מה שאת כבר חודש רושמת לעצמך במחברת. נקודות טובות שאת רואה בו ומעריכה.

במשך חודש ימים היי ממש בתודעת 'מידולים': הקפידי שהמדליות תהיינה אמיתיות, שהן תנבענה מתוך אמונה פנימית (מדליות מפוברקות וחיצוניות, אין בן שום אפקט).

מה שאני מציעה לך פה היום, זו לא עבודה קלה. אבל לצערי להתגרש (בטח עם ילדים) או לחיות בכאב כל כך גדול כשהזוגיות מקרטעת וחלולה, זה קשה הרבה יותר.

אני מציעה לך פה דרך שדורשת השקעה ורצינות, אבל אם תתמסרי אליה ותתמידי בה, אני מאמינה שהטוב יתחיל לצוץ ולהופיע אצלכם בבית.

אישה אהובה ויקרה כל כך,

אני מאמינה שעוד תחזור האהבה, ההבנה והכבוד שהיו פעם והחלידו ואבדו.

הם שם, ובעזרת ה' עם התמדה ורצינות מצידך, עוד תגלי פירות מתוקים.

שלך בידידות ובאחווה גדולה

רבקי

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן