The Butterfly Button
בעלי לא מתרשם מהיופי שלי

שאלה מקטגוריה:

קראתי כמה שאלות באתר שהזכירו לי בעיה הפוכה לגמרי שכואבת לי. כביכול זה משהו שולי אבל כן חשוב לי.
בעלי מאוד חשוב לו הצניעות. ב"ה אין לי את הנסיון של בעל שרוצה אותי לא צנועה ו'ברבית' שלו..
אבל גם הצד השני קשה. ואסביר:
כאישה יש לי אהבה ליופי וגם ציפייה שבעלי יכיר ביופי שלי. משום מה נראה לי שכל מה שקראתי תמיד על גברים לא נכון אצל בעלי.
זה לא שאין לו תאוות (הוא סיפר לי קצת איך חוסר צניעות הכשיל בתור בחור..). זו הסיבה לדעתי שצניעות כ"כ חשובה לו.
יש לנו זוגיות נהדרת עם כל מה שזה אומר, לא זו הבעיה ב"ה.
אבל בכללי יופי אצלו הוא לא כ"כ נושא. ואני בתור בנאדם אוהב אסתטיקה ובתור אישה שמחכה שיאהבו את המראה שלה לא מקבלת את מה שצריכה.
הוא באמת בנאדם פנימי יותר, וכשניסיתי לבקש ממנו מחמאות בסגנון הוא לא כ"כ הבין מה חסר לי. גם בגדים- הוא אוהב פשטות. לא מעניין אותו היופי, בעצמו אמר שלא רוצה אישה לבושה סמרטוט אבל לא מעניין אותו בגד מפואר ואפילו נראה לו מלאכותי.. הוא כן ישים לב לסדר ונקיון, לא מעבר..

אפשר לומר שזה גם לא תורם לרצון שלי לשמור על צניעות לתוך הבית. כי זה לא שבעלי מתעניין ביופי שלי בכלל. אז למה ה' ברא לי גוף יפה אם אין לי איך לנצל אותו לקדושה? בוא נגיד שאני באמת יפה יותר מהמקובל ולכן זה עוד יותר כואב לי. אני כן צריכה הכרה החיצוניות שלי וזה פשוט לא הבנאדם..

הגיוני שאכן יש גברים כאלה, עם תאוות לנשים אבל לא כ"כ ליופי שלהן? או שאני מפספסת משהו? ואם זה הגיוני איך אני מתמודדת?

תשובה:

שואלת יקרה,

יפה כלבנה –

תמיד קיימת, תמיד מוכנה לפזר את האור הזורם דרכה.

שאלתך נוגעת במקום פנימי ועמוק, אשתדל להתייחס משני הבטים:

במרחב שבינך לבינך, ובינך לאישך.

בתוכך יש חלקים. כולנו עשויים מהם. ה"אני" שלך מנצח על המעמיקה לחשוב, הזקוקה, הפורשת כנפיים, המשתוקקת- – – ועוד רבים חלקייך,

כי את יצור מורכב ולא פשוט. בן אדם.

בואי, תני ל"אני" שלך להכיר בך: בעומק שלך הפנימי, וגם בצורך להכרה ביופיך החיצוני.

בואי קחי רגע להכיר בחלקים הללו, כולם חלק ממי שאת.

מציעה לך להכיר בך. לקבוע דייט עם עצמך, לתת תשומת לב בכל פעם לחלק שלך: לכף ידך, לעצמות הלחיים. זה יכול להיות במבט, בקרם עם ניחוח נעים – לערוך הכרות עם הכלים שה' נתן לך בעולם. אין צורך לטבוע בהסתכלות עצמית, רק לאהוב מתוך התבוננות כפי שממליץ הרמב"ם בהלכות יסודי התורה פרק ב': "והיאך היא הדרך לאהבתו ויראתו. בשעה שיתבונן האדם במעשיו וברואיו הנפלאים…"

את בריאה מופלאה, ושואלת: בשביל מה לי כל זה, אם לא עבור הקשר עם בעלי? אז עוד דקה לפני שמגיעים לקשר איש-אישה, יש ברית קודמת: בין הגוף לנשמה. השותפות הבריאה ביניהם אומרת שהגוף יסייע לנשמה להגיע אל תכלית הטוב הנצחי, והנשמה- תאיר בזכות העשייה של הגוף, ובתמורה- תאיר את הגוף ותעלה אותו לדרגה רוחנית בעתיד לבוא.

כלומר: יש שותפות בין חלקייך. גופך ונשמתך זקוקים לתווך שלך איך לנהל את העסק הנשגב הזה.

עוד לפני הקשר הזוגי, יש זוג שצריך את הגישור שלך. האם יש שלום בית ביניהם?

זוהי בשלות ובגרות, ועבודה מתמדת לגדל אותם – גם בתוך מערכת הנישואין.

בבואך לקשר עם בעלך, הכל בסדר. יש הבדלים ביניכם, וזה הדבר הכי טבעי בעולם. לכל אחד מכם יש דרך לעשות בריענון המתמיד של הקשר.

– על מנת לקיים את הזרימה הטובה ביניכם, את מוזמנת לשדר את הצרכים שלך מתוך חיוביות ואמון שהוא ימלא את בקשותיך ככל יכולתו.

אם ברצונך להגביר את הסיכויים שהוא יעשה כרצונך, השתמשי בשיטת "שפת האני החיובית". כלומר: שדרי את הצרכים שלך (לא את החסרונות שלו), ובלשון חיובית ומחזקת (לא שלילית). למשל: במקום לומר בטון מתלונן "אתה אף פעם לא מסתכל, לא אכפת לך איך אני נראית, זה חסר לי". יש סיכוי מוגבר להענות אם תופסים רגע שמתקרב למה שאת רוצה ממנו ומגיבה בשיתוף עצמי, נושם וחי: "המחמאה הזו ממלאת אותי בטוב, אני מרגישה קרובה אליך ויותר נאהבת כשאתה שם לב גם ליופי שה' נתן לי".

– מעבר לכך, ההמלצה הכי מוצלחת היא להיות עסוקה איך את יכולה להיות קשובה לצרכים שלו, שהם בוודאי שונים מהצרכים שלך.

הגעתם לעולם ולנישואין עם עולמות רגשיים וצרכים שונים לחלוטין. כך זה אמור להיות. כעת תלמדו לאורך כל שנותיכם את שפת האהבה של בן זוגך, והוא ילמד את שלך בעזרת ההתכווננות שלו אלייך, וההכוונה שלך כפי שתואר.

זכית בבעל שמעמיד אותך בנסיון של העמקת הקשר מול השטחתו,

ניתן לך במתנה קשר שמעודד אותך לחזק את הקשר שלך עם חלקייך, לתת לעצמך ולו את הרשות

לפתוח זרועות לכל הטוב שבתוככם וביניכם.

תהנו!

שפרה

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
לא מוצאת תחומי עניין משותפים עם בעלי
קראתי כמה תשובות באתר והתפעלתי. יישר כח על הפלטפורמה החשובה ועל הצוות המקצועי שעונה. יש לי שאלה שלא בטוח יש לה פתרון. אך מנסה.. יש לי ולבעלי קשר טוב שמבוסס על אהבה הערכה וכבוד הדדי אבל חסרה לי החברות. הוא אדם מיוחד רגיש ועמוק אבל כמעט לא מעניין אותו כלום...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
אני כל הזמן צריך לשמח את אשתי המדוכדכת
אנו נשואים 3 שנים הורים לתינוקת אשתי נמצאת המון פעמים במצב רוח מדוכדך, עצוב ומיואש. היא מתלוננת ממש על הרבה דברים, וכל דבר קטן שקורה מסביב מיד מפיל אותה . אני באמת אוהב אותה ומנסה בכל כוחי להיות בעל טוב ותומך. בכל יום מחדש, כשאני חוזר הביתה אחרי יום ארוך...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן