The Butterfly Button
בעלי לא מבין מה זה זוגיות

שאלה מקטגוריה:

אנחנו נשואים כשנה וחצי, ומאז שהתחתנו התחושה שלי היא שבעלי לא מבין מה זה זוגיות, אני קצת נלחמת בשביל לקבל תחושה של בעל, הקשר ביננו הוא כמעט כמו אמא/אחות הוא מתנהל ביום יום כמו רווק, בלילות הוא מגיע מאוחר מאד, ועסוק הרבה עם הפלאפון, אני הרבה הולכת לישון בלעדיו, הוא לא משתף בדברים בסיסיים(לקח הלוואה מהבנק בלי לספר), הוא לא מבין את הצורך שלי ביציאה זוגית(הוא מתייחס לזה כביכול הוא צריך להעסיק אותי), התקשורת ביננו מבוססת על ויכוחים, וגם כשכן יש שיחה פשוטה, היא מלווה במתח שמא המילה הבאה תפתח את הויכוח הבא. נוצר מצב שאנחנו לא מבינים אחד את השני, חושבים בצורה שונה, לא מתראים הרבה ביומיום.
כבר היינו בייעוץ זוגי, אבל הוא לא שיתף פעולה, אז הפסקנו.
וכבר דובר על פירוק החבילה, אך החלטנו שבינתיים לא.
כרגע הזוגיות שלנו כברירת מחדל, זה כביכול עדיף מלהתגרש, אבל כל סיטואציה, שנגמרת בפיצוץ, שוב אני חושבת, אולי זה לא נכון להמשיך בנישואין האלו, אולי הדבר הנכון בשבילנו זה להתגרש?
איך אני אדע מה עלי לעשות? ואם אני כן ממשיכה בנישואין, איך אני מפסיקה לחשוב על האפשרות של גירושין? איך אני יכולה להיות בטוחה שאני עושה את הדבר הנכון?

תשובה:

שלום לך אישה חכמה

בחרתי לפנות אלייך בתואר הכבוד ששלמה המלך נתן לאשת חיל: חכמות נשים בנתה ביתה. אישה איוולת מסתפקת בקיטורים על בעלה הלא יוצלח ועל מר גורלה, וכך הורסת בידיה את מה שיש לה. האלטרנטיבה שבה חכמת הנשים בוחרת היא – "בנתה ביתה". זו השאלה הראשונה שלך: בעלי לא מבין מה זה זוגיות. האם אני מסכימה לבנות איתו ואותו? לעזור לו להבין ולחוות משהו? או שאני מרימה ידיים וממשיכה לחיות איתו כברירת מחדל עד שלאחד משנינו יימאס?

זו השאלה, ויש שתי אופציות. זכותך לומר שלא אל הבעל הזה התפללת ולהתגרש (כן, אני בוחרת לכתוב את המילה הקשה ולא לעטוף את זה במונח עדין כמו "לפרק את החבילה").

אופציה אחרת היא לבנות אותו ולבנות את הזוגיות.

אופציה שלישית אין. לשרוד את הזוגיות, להשתרך אחרי החיים, להיות על תקן של 'בינתיים לא מתגרשים' זה דבר שאולי אולי אפשר לשקול בדיעבד, כשיש ילדים בתמונה, וגם אז זה מצב לא אידיאלי ובדרך כלל לא מחזיק מעמד. זה שוחק את שמחת החיים ומכלה אנרגיות ושנים יפות. זה לא משהו שהייתי מאחלת לך בשום צורה.

אם תחליטי להתגרש – המשמעות תהיה להיפרד רגשית ופיזית, לחפש שידוך פרק ב' ולהתחיל שוב לבנות.

אם תחליטי להישאר – המשמעות תהיה לבנות כבר עכשיו.

בדור שלנו (ואולי תמיד זה היה כך, אבל יש לי תחושה שבדור שלנו יותר מאי פעם) אין כמעט בית שנבנה באופן טבעי וספונטאני. אם את רואה זוג אנשים מאושרים, תדעי שהיה או ישנו שם מישהו (בדרך כלל מישהי) שבנה אותו בעמל רב ובדם ליבה.

איך בונים בית עם אדם ש[כרגע עדיין] לא יודע מה זה זוגיות?

קודם כל בוחרים אם להוסיף את ה'כרגע' ואת ה'עדיין', או שלא. אם את בטוחה שלעולם ועד הוא לא יידע מה זה זוגיות, ואין לכם ילדים – הייתי ממליצה לך מקרב לב: תתגרשי ועכשיו. אבל אם הוא לא יודע מה זה זוגיות כי לא זכה לראות אצל ההורים שלו, או כי לא ניסה את זה בישיבה, או כי האופי שלו קצת שונה, או כי הציפיות ההדדיות שלכם שונות, או כי הוא היה בהלם אחרי החתונה ומאז התחיל לערום על עצמו תילי תילים של הגנות או כי…

לך תדע. יש אלף סיבות. אל תחליטי לבד אם יש או אין סיכוי שהוא ילמד. וגם אל תחליטי עכשיו. שימי בצד את המחשבה על גירושין, האופציה הזו תמיד תחכה לך בסוף הדרך, אבל יש עוד דרך לפנייך. כשבראש יש תוכנית להרוס אפשר רק לשרוד, לא לבנות, ואת הרי חכמת נשים.

אני לוקחת בחשבון שבעלך באמת לא יודע מה זה זוגיות. אני מכירה גברים ונשים שלא יודעים דברים חשובים מאוד: לא יודע/ת מה זה עבודת ה'. לא יודע/ת מה זה קשר. לא יודע/ת מה זה הורות. לא יודע/ת מה זה גבולות. מותר לא לדעת, ובדרך כלל אפשר להפוך מלא יודע ליודע. יש יוצאים מן הכלל, אנשים שלא מסוגלים ללמוד להיות בזוגיות, וזה דבר שניתן לאבחן על ידי איש מקצוע, אחרי שממצים את המאמצים לבנות. כרגע עדיין אי אפשר לדעת, כי יש סיכוי שמעל לשיכבת היסוד של 'לא יודע מה זה זוגיות' הצטברו הרבה שכבות של ויכוחים וחיכוכים שלא ממש עושים חשק לדעת מה זה זוגיות.

אם תחליטי לבנות, כנראה שבהתחלה את תהיי זו שלוקחת את המשימה על כתפייך, וזה דורש השקעה גדולה. לא מספיק להכין ארוחת ערב נחמדה מדי פעם. ליצור זוגיות יש מאין זו אומנות, ובמצב שאליו הגעתם כרגע תצטרכי הדרכה טובה וליווי חכם שיתן לך כלים מקצועיים. אל תסתפקי בהדרכת כלות סטנדרטית, לכי על הדרכה של אדריכלית שמתמחה בבניית בתים. ואל תחכי שבעלך ישתף פעולה, זה לא חייב להיות זוגי. מספיק שאחד מבני זוג משנה פאזה כדי שכל המערך ישתנה, ובמקרה שלכם כנראה את זכית להיות זו שבונה את הבית המשותף. תשקיעי בזה זמן וכסף, אל תחסכי. מדובר כאן בחיים שלך, שלכם ושל ילדיכם בעז"ה. ייתכן שכדאי לך לנסות את הקורס של זלטי רוזנטל,אוכל לשלוח לך את המספר באישי אם תרצי, ואם את חובבת ספרים אני ממליצה לך לבדוק את 'תקשורת מקרבת'. אם תרצי עוד רעיונות נוכל לחשוב על כך יחד הכי חשוב זה שתאמיני שזה אפשרי בהחלט ותתמקדי בחלק שלך בתהליך. אני מכירה משפחות שהתחילו את הקריירה שלהם בזוגיות בנקודה דומה לשלכם, ואחרי זמן של עבודה בנו בתים לתפארת.

מאחלת לך שתבחרי בחוכמת הנשים, ותצאי לדרך. תזכי לבנות בית נאמן בישראל, תזכי להעניק לבעלך ולך את הזוגיות ששניכם מייחלים לה, ושהקב"ה ישים שכינתו ביניכם.

ברוריה

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

4 תגובות

  1. יש עתיד ותקווה, אבל בינתיים תמנעו הריון.
    ולכו לייעוץ זוגי, ואם הוא לא רוצה אז לכי לייעוץ אישי.

  2. מניסיון לא רואה הרבה תקווה בקשר כזה שסך הכל בן שנה וחצי.
    לישון לבד בתחילת זוגיות נראה לא טוב.
    יש גברים שלא מבינים באמת מה זה זוגיות וגמה שתנסי לעבוד איתם או מולם זה מקרה אבוד. הם לא שם.
    ותמיד יהיה איזה טריגר וכמה האישה יכולה להדחיק?!! זה בד"כ בעלים לא חכמים/ אינטלגנטים במיוחד, או לא מפותחים. לצערי לא מאמינה בשינוי שלו. היא תחליט אם כדאי לה לסבול בשקט ולהמשיך ולמצוא אוזן קשבת אצל הורים / אחות/ חברה טובה. או שבסוף ימאס לה. הןא לא ישתנה. אל תצפי לכלום. בעיקר אם הוא לא מראה נכונות לכך ולטיפול. מה שבטוח בינתיים תמנעו ילדים אחרת הסיפורבקשה הרבה יותר. ואגב יש גברים שנראים כלפי חוץ כרגישים והם לא הם אטומים רק כלפי חוץ נראים ככאלה עם מידות וכו אבל הם בפנים אטומים וכל רגש שלך מנפנפים כלאחר יד

  3. שלום חנה יקרה,
    הניסיון האישי שלך ספוג בכל מילה שכתבת מדם ליבך. כואב לי על מה שעברת או עוברת, ואכן יש גברים אטומים, לא מפותחים, וכאלה שהזוגיות מהם והלאה.
    אבל יש גם כאלה שזה לא בא להם באופן טבעי אבל כן מסוגלים להיפתח וללמוד.
    מי יכול לאבחן ולהבחין בין 'מקרה אבוד' לבין אדם שיכול להיענות ליד מטפחת של אישה אוהבת? לעיתים איש מקצוע יוכל לסייע, ולעיתים תחושת לב ובחירה של האישה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך לפתוח את הלב לבעלי?
תאמת לא יודעת מאיפה להתחיל. בגדול כלפי חוץ נראה שהחיים שלי מושלמים. תמיד היה לחברות מסביב סיבות לקנא (וקינאו) הייתי אהובה מאד גם בעיני הבנות -גם לא אלו שבגיל שלי וגם בעיני המורות . הצלחתי בלימודים. תמיד הייתי עטופה בהורים שדואגים ואוהבים ועוטפים , תמיד מאלה שבמקום לעבוד כל החופש...
מה הייעוד שלי כשאני נשוי למתמודדת נפש?
אני מנסה להבין מה הייעוד של אדם שנשוי למישהי עם מחלה נפשית חמורה. ברור לי שהיעוד של כאלו נישואין אחרת מהרגיל. אני יודעת שלדוד המלך היה שאלה על מה הייעוד של שיגעון, אני לא יודע מה התשובה. קשה לי מאד ואני מנסה למצוא עוגן של ייעוד שיעזור לי. כשזה חמור...
איך לפתח את הקשר ביננו מחדש?
קראתי כאן באתר 2 פניות אחת בנושא המענה הרגשי מבעלי – רבקי ענתה והמליצה שהמענה הרגשי יהיה באחריות עצמי כלומר לעזור לעצמי ולא להיות תלותית בבעלי. אך אני מרגישה שאם דברים שכל כך חשובים לי אני לא יכולה להגיע אליו ולדבר איתו אז מה נשאר לי לחיות איתו? רק דברים...
אשתי מאשימה מתלוננת ומגדפת אותי
אני נשוי כ-10 שנים, ויש לנו 3 ילדים, והמצב הזוגי בכי רע. אשתי מרבה להתלונן מידי יום ואף פעם אינה מרוצה ממה שאני עושה. כל דבר שאני עושה בשבילה יש לה עליי ביקורת. לדוגמא: אם אני קונה משהו מהמכולת תמיד יש לה הערה למה לא קנית את החברה הזאת והזאת?...
בעלי לא חרדי כמו שרציתי שיהיה
אני ובעלי חוזרים בתשובה הכרנו בשידוך . בעלי דתי לאומי תורני (אברך) ,אני יותר בזרם החרדי גם במראה וגם בהשקפה . כשהכרנו בשיחות שהיו לנו בפגישות היה ברור לשנינו שאני יותר נוטה לזרם חרדי . בעלי הוא מאוד תורני מחמיר קלה כבחמורה שומר עיניים ונגיעה על הנייר בחור מושלם ....
כאוס בבית אשתי בדיכאון אין כסף ואנה אני בא?
אני נשוי + 3 ילדים .המצב בבית לא טוב מכמה סיבות . חובות מטורפים אני עובד במשרה מלאה  כדי להכניס כמה שיותר כסף אשתי סובלת מדכאון כבר כמה וכמה שנים בקושי עובדת הילדים קמים מאוחר עקב כך שאשתי לא מתפקדת וכן הבית נורא מוזנח! אני זקוק לטיפול רגשי שעולה לי...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
הצטרף לסטטוס אקשיבה!
בפייסבוק
תעקבו אחרינו!
דילוג לתוכן